Flameon zei:maxrelax07 zei:Ik zou wat opzoekingswerk moeten verrichten maar tijdens mijn periodes van ziekzijn, renovatie van operatie zegt de dokter altijd dat het na een paar dagen toch beter is om misschien wat langer te wachten voor je de volgende pijnstiller neemt.
Het is iets met de maagwand die het nogal zwaar te verduren krijgt...
Inderdaad, veel paracetamols slikken is slecht voor je maagwand / slokdarm / lever.
Vaak wordt pcm onderschat. De overheid wilt graag een pcm verbod, dwz dat ze niet meer vrij verkrijgbaar zijn bij het kruidvat ofzo.
Heel veel mensen zijn verslaafd aan paracetamols. Bij een beetje pijn wordt er al gelijk zo'n pilletje naar binnen geworpen. Op een begegeven moment heb je er steeds meer nodig, en op een begegeven moment krijgt je maag en lever het zwaar te verduren. Met nare gevolgen!
En wat te denken van de tieners die een OD nemen, zonder het zelf te weten? In mijn klas zat ooit een meisje die was verslaafd aan paracetamol. Toen op een ochtend had ze zoveel pijn en had ze twee strips van 2x10 ingenomen. Drie dagen heeft ze in het ziekenhuis liggen lijden voor ze doodging. Paracetamol OD is de meest vreselijke dood die je maar voor kan stellen.
Het was toch maar paracetamol?