Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsParacetemol fijnstampen

Paracetemol fijnstampen

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Meestal als ik last heb van hoofdpijn stamp ik paracetemol fijn en gooi dit in een glas water (zodat het sneller werkt) maar nu las ik ergens dat dit niet zo goed was voor je maag (omdat er een speciaal laagje om de pil zat ofzo)

Is dit zo?
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee natuurlijk niet, bij ibuprofen zit zo'n glad laagje om zodat ie makkelijker doorslikt en je niet zo'n gore smaak meteen in je mond heb. Paracetamol heeft geen laagje.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zal het sneller opnemen via onder andere je maagwand (geloof ik). Hierdoor kan je misschien teveel ineens te verwerken krijgen. Dat zal afhangen van je gevoeligheid voor dit middel, mijns inziens.

Gr.,
Eend
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zal inderdaad wat sneller opgenomen worden.
Of het ook slecht is kan ik je niet zeggen. Mijn vriendin lost ze altijd zo op, omdat ze, ze niet door kan slikken :grin:
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oke bedankt dat wou ik weten, zou inderdaad iets met die maagwand te maken kunnen hebben. :)
Maar ik neem meestal toch een halve :P
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben maagpatient (gat in mijn maag gehad) en mag van de dokter gewoon paracetamol fijn maken en door slikken. Bij Ibuprofen zit er een laagje er omheen zodat er een "geregelde" afgifte plaats vind omdat die langzaam oplost. Dat is ook de reden dat het wat langer nodig heeft om in te werken. Is mij verteld.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geen enkel probleem, bij ons krijgen genoeg clienten pcm per water toegediend.
Het wordt zo sneller opgenomen via het mondslijmvlies en de maagwand.
Zolang je pcm niet gaat snuiven kan er weinig mis gaan met de inname van deze medicatie
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat doet pcm met je neus slijmvlies dan? Veel coke hier wordt met pcm versneden en dat proef je meteen. Maar dat gaat wel allemaal via het neusschotje naar binnen :(
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bindweefsel is niet gezond voor het neusslijmvlies. Kan flinke irritaties of in het ergste geval een slijmvliesontsteking opleveren. Dat gebeurd niet na 1x snuiven overigens, maar de kans is wel aannemelijk als je het vaker doet. Een pil dus ook een pcm is gemaakt om te slikken, niet om te snuiven :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Een pil dus ook een pcm is gemaakt om te slikken, niet om te snuiven :)
Klik om te vergroten...

Alle pillen zijn om te slikken hea :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spor zei:
Flameon zei:
Een pil dus ook een pcm is gemaakt om te slikken, niet om te snuiven :)
Klik om te vergroten...

Alle pillen zijn om te slikken hea :wink:
Klik om te vergroten...

O RLY?

m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou wat opzoekingswerk moeten verrichten maar tijdens mijn periodes van ziekzijn, renovatie van operatie zegt de dokter altijd dat het na een paar dagen toch beter is om misschien wat langer te wachten voor je de volgende pijnstiller neemt.
Het is iets met de maagwand die het nogal zwaar te verduren krijgt...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
maxrelax07 zei:
Ik zou wat opzoekingswerk moeten verrichten maar tijdens mijn periodes van ziekzijn, renovatie van operatie zegt de dokter altijd dat het na een paar dagen toch beter is om misschien wat langer te wachten voor je de volgende pijnstiller neemt.
Het is iets met de maagwand die het nogal zwaar te verduren krijgt...
Klik om te vergroten...

Inderdaad, veel paracetamols slikken is slecht voor je maagwand / slokdarm / lever.
Vaak wordt pcm onderschat. De overheid wilt graag een pcm verbod, dwz dat ze niet meer vrij verkrijgbaar zijn bij het kruidvat ofzo.
Heel veel mensen zijn verslaafd aan paracetamols. Bij een beetje pijn wordt er al gelijk zo'n pilletje naar binnen geworpen. Op een begegeven moment heb je er steeds meer nodig, en op een begegeven moment krijgt je maag en lever het zwaar te voorduren. Met nare gevolgen!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
maxrelax07 zei:
Ik zou wat opzoekingswerk moeten verrichten maar tijdens mijn periodes van ziekzijn, renovatie van operatie zegt de dokter altijd dat het na een paar dagen toch beter is om misschien wat langer te wachten voor je de volgende pijnstiller neemt.
Het is iets met de maagwand die het nogal zwaar te verduren krijgt...
Klik om te vergroten...

Inderdaad, veel paracetamols slikken is slecht voor je maagwand / slokdarm / lever.
Vaak wordt pcm onderschat. De overheid wilt graag een pcm verbod, dwz dat ze niet meer vrij verkrijgbaar zijn bij het kruidvat ofzo.
Heel veel mensen zijn verslaafd aan paracetamols. Bij een beetje pijn wordt er al gelijk zo'n pilletje naar binnen geworpen. Op een begegeven moment heb je er steeds meer nodig, en op een begegeven moment krijgt je maag en lever het zwaar te verduren. Met nare gevolgen!
Klik om te vergroten...

En wat te denken van de tieners die een OD nemen, zonder het zelf te weten? In mijn klas zat ooit een meisje die was verslaafd aan paracetamol. Toen op een ochtend had ze zoveel pijn en had ze twee strips van 2x10 ingenomen. Drie dagen heeft ze in het ziekenhuis liggen lijden voor ze doodging. Paracetamol OD is de meest vreselijke dood die je maar voor kan stellen.

Het was toch maar paracetamol?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Spor zei:
...
Alle pillen zijn om te slikken hea :wink:
Klik om te vergroten...

O RLY?

Klik om te vergroten...

Pillen voor je billen :wink:


Vlammenman zei:
...
Op een begegeven moment heb je er steeds meer nodig, en op een begegeven moment krijgt je maag en lever het zwaar te verduren. Met nare gevolgen
Klik om te vergroten...

Dat je na verloop van tijd steeds meer nodig hebt, niet echt! Ik niet tenminste. Dat terwijl er behoorlijk wat pillen in gegaan zijn, voorheen.

Dat het slecht voor je lever e.d. is, dat geloof ik wel. Maar tolerantie, ik vraag me af hoe frequent je die pillen dan moet nemen?!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."