Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuur lengte van werking Diazepam

Duur lengte van werking Diazepam

22 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit met een vraagske, ik heb toevallig een valium-tabletje (Roche, 10mg) kunnen bemachtigen vandaag.
En ik wel eerst even de duur van de werkingen weten, want nie dat ik die zo meteen neem en morgenvroeg niet meer mijn bed uit geraak als ik naar de les moet.

Alvast merci voor het antwoord! :wink:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Acon zei:
Ik zit met een vraagske, ik heb toevallig een valium-tabletje (Roche, 10mg) kunnen bemachtigen vandaag.
En ik wel eerst even de duur van de werkingen weten, want nie dat ik die zo meteen neem en morgenvroeg niet meer mijn bed uit geraak als ik naar de les moet.

Alvast merci voor het antwoord! :wink:
Klik om te vergroten...
Veel korter dan dat. Het brengt je in slaap en daarna kun je gewoon wakker gemaakt worden of zelf worden. Het is niet zo dat je in coma raakt. Maar wat heb je eraan om direct van dat ding te gaan slapen. Beter neem je hem een keer overdag.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, dat risico loop je. Afhankelijk hoe het bij jou valt.

Hou rekening op een inslag-tijd van min. anderhalf uur. Daarna kan het wel vier-en-twintig uren flink doorwerken. Daarna zwakt het behoorlijk af. HEt heeft een halfwaarde-tijd tot wel 100 uur.

Ik zou die tien mg. lekker bewaren voor een speciale gelegenheid.

Gr.,

Eend
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#4
speeseend zei:
Tja, dat risico loop je. Afhankelijk hoe het bij jou valt.

Hou rekening op een inslag-tijd van min. anderhalf uur. Daarna kan het wel vier-en-twintig uren flink doorwerken. Daarna zwakt het behoorlijk af. HEt heeft een halfwaarde-tijd tot wel 100 uur.

Ik zou die tien mg. lekker bewaren voor een speciale gelegenheid.

Gr.,

Eend
Klik om te vergroten...
Na 10 uur wordt je echt wel wakker van 10mg diazeopam hoor. Het zal dan nog niet helemaal uitgewerkt zijn, maar zo sterk is dat spul echt niet. Het is ook geen pure slaappil.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat tik ik toch ook niet, dat het een pure slaappil is of dat je niet wakker zou worden :)

Ik denk dat het niet verstandig is om je eerste tablet van tien mg. te nemen, de avond voor een nieuwe schoolweek. Op die manier zal je niet optimaal genieten van de pil en je loopt het risico om je te verslapen óf versuft in het schoolbankje te zitten.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat is precies de werking van Diazepam, wat voel je ervan? Word je rustig ervan? Ik neem aan van wel maar wat zijn precies de (bij)werkingen?
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
Dat tik ik toch ook niet, dat het een pure slaappil is of dat je niet wakker zou worden :)

Ik denk dat het niet verstandig is om je eerste tablet van tien mg. te nemen, de avond voor een nieuwe schoolweek. Op die manier zal je niet optimaal genieten van de pil en je loopt het risico om je te verslapen óf versuft in het schoolbankje te zitten.
Klik om te vergroten...
Oh, oke dan. Dat bedoelde ik ook wel.
Ik zou zoiets sowieso niet zomaar innemen om te slapen. Alleen als je echt niet kunt slapen.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm bedankt voor de antwoorden :)
Ik zal het vanavond niet meer nemen, eens testen in de vakantie of in een weekend.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vrijdag of zaterdagavond is denk ik inderdaad een beter plan. Zeker als je nog geen ervaring hebt met 10 mg diazepam kan het voor jou anders / langer uitpakken dan een ervaren diazepam gebruiker.
Wakker was je vast wel geworden (misschien met een beetje hulp), maar fit had je wellicht niet in de schoolbank gezeten. En je weet, de eerste indruk op school is bepalend voor de rest van het jaar :P
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Erg spierverslappend, bij mij. Je slaapt als een roos en bent de volgende dag behoorlijk brak.

Persoonlijk vind ik het middel niet bepaald voor ''recreatief'' gebruik. Als je enige tijd niet hebt geslapen of minimaal een nachtrust van acht uren wilt maken, zou ik voor dit middel kiezen. Voor recreatief gebruik zou ik eerder voor een kort-werkende Benzo gaan.

g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke, en wat moet ik daarvan verwachten?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
slaap...verwekkend
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
oke :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
greenpower zei:
Wat is precies de werking van Diazepam, wat voel je ervan? Word je rustig ervan? Ik neem aan van wel maar wat zijn precies de (bij)werkingen?
Klik om te vergroten...

Werking: Spierverslapping / rustgevend
Voel je ervan: Relax, rustig, door de knieen zakkend :wink: gevoel
Rustig: Yep
Bijwerkingen: Duf, suf, spierverslappend
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aloysius zei:
Als ik jou was zou ik die 10 mg niet zomaar naar binnen werken. Ik heb ooit 'voor de lol' wat kristal van een vriend ge-eyeballed, kwam tussen de 5 en 20 mg uit (sorry betere schatting heb ik niet). Doel was relaxed een filmpje te kijken. Ik ben behoorlijk gevoelig voor zo'n beetje alles, your mileage may vary, maar ik vond er niets aan. In het begin wel, ongelofelijk lekker op bed gelegen, het was alsof ik op een pluche wolk lag. Spierverslappend is het zeker...

De volgende dag kon ik me later niet meer herinneren. Ik ben naar college gegaan, blijkbaar, heb mensen gesproken... De tweede dag daarna voelde ik me ongelofelijk gaar en futloos, als een avond goed zuipen maar dan zonder het overgeven en de koppijn.

Niet optimaal dus om recreatief te doen, bewaren voor psychedelische noodgevallen, zeg ik.

Drink gewoon lekker een biertje!
Klik om te vergroten...

Helpt diazepam dan om bad trips te stoppen? Of bedoel je iets anders?
A
AloysiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik jou was zou ik die 10 mg niet zomaar naar binnen werken. Ik heb ooit 'voor de lol' wat kristal van een vriend ge-eyeballed, kwam tussen de 5 en 20 mg uit (sorry betere schatting heb ik niet). Doel was relaxed een filmpje te kijken. Ik ben behoorlijk gevoelig voor zo'n beetje alles, your mileage may vary, maar ik vond er niets aan. In het begin wel, ongelofelijk lekker op bed gelegen, het was alsof ik op een pluche wolk lag. Spierverslappend is het zeker...

De volgende dag kon ik me later niet meer herinneren. Ik ben naar college gegaan, blijkbaar, heb mensen gesproken... De tweede dag daarna voelde ik me ongelofelijk gaar en futloos, als een avond goed zuipen maar dan zonder het overgeven en de koppijn.

Niet optimaal dus om recreatief te doen, bewaren voor psychedelische noodgevallen, zeg ik.

Drink gewoon lekker een biertje!
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
In tegenstelling tot anderen hier vind ik diazepam heerlijk om recreatief te gebruiken. Ik kies er zo af en toe eens voor om op een vrijdag of zaterdagavond als ik weg ga 10 mg diazepam te nemen. (niet te veel drinken dan natuurlijk :) )
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Of je hebt een afwijking?! Wanneer je verder niets gebruikt, moet je volgens mijn eigen ervaring zelfs twee mg. voelen. Maar ja, ieder mens is weer anders hé :wink:

Is het wel echt Diazepam?
A
AloysiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
greenpower zei:
Helpt diazepam dan om bad trips te stoppen? Of bedoel je iets anders?
Klik om te vergroten...

Dat heb ik nooit zelf getest, maar als iemand echt serieus bad gaat kan je wel de angst eraf halen met benzo's. Toen LSD nog therapeutisch gebruikt mocht worden, om bijvoorbeeld oorlogstrauma's te helen, hield men altijd tranquillizers bij de hand voor noodgevallen.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oke, even ot :wink:

Ik heb gister diazepam genomen, en ik heb er niks van gemerkt, geen spierverslapping, heb niet beter geslapen, niks. Ik denk dat dat te maken heeft, of beter gezegt weet zeker dat het te maken heeft dat het maar een kleine hoeveelheid was, waren namelijk pilletjes van 5mg...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."