Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDxm vraag

Dxm vraag

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AloysiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fijn om te horen dat je in elk geval geen slechte of gevaarlijke ervaring hebt gehad. Ken jezelf, ken het middel, enfin je kent t wel :tongueout:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snoepautomaat zei:
Ik wil dit ook eens proberen en zal de bovenstaande Retard dingen kopen.

Ik weeg echter 90 kg. Heb ik dan 1,5 pakje nodig oid?

Ik heb ook geen lege capsules in huis, kan ik niet gewoon die tabletten nemen?
Klik om te vergroten...
Kijk bro. als je die Daro gaat halen dat zijn 10 capsules. Je haalt ze open en houdt de capsules bij, maalt alles fijn doet het terug in die capsules. DXM is nl echt kksmerig voor zo in te nemen.
Je weegt 90 kilogram maar 12% lijdt aan een afwijking. Dus wees voorzichtig en neem eerst 8 capsules. Als dit goed gaat kan je volgende keer 15 capsules nemen. Maar ik heb al enkele malen dxm gedaan enja je zult het wel merken als je dit doet, je wilt het niet snel opnieuw doen.
Het is een aparte ervaring, maar zorg voor een tripmaat. Je kan echt amper stappen en degelijk nadenken bro.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb net (kwart voor 10) een pakje van die capsules genomen. Eerst gecrust etc. En zit nu achter m'n pc Jefferson Airplane - White Rabbit te luisteren :P. Voel nog niet echt veel, alleen beetje vaag en beetje spacend (vergelijkbaar met stoned zijn alleen dan een stuk minder en het voelt toch ander). Laat jullie meer weten.

Cheers
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het idee dat het heftigste geweest is want ik voel me nu vrij normaal, wel een beetje vaag maar eigelijk niet zo heel anders als anders. Net lag ik op m'n bed muziek te luisteren en het leek of het nummer sneller ging als normaal, iemand die dit ook heeft gehad? Als ik me zo nog een paar uur blijf voelen is het niet echt een succes te noemen want heb er vrij weinig van gemerkt naar mijn idee. Maar we zullen zien wat er gebeurt.


Nastrofjef
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is nu uitgewerkt, teminste ik voel niks meer :P. Achteraf gezien is het succesvoller als ik dacht. Het was alsnog niet echt dat je zegt van: wauw!. Maar ik heb toch wel gespaced. Maar daar is ook alles mee gezegt. Het duurde lang voordat ik wat voelde, en heb niet zo veel gevoeld. Eigelijk alleen maar een soort waas alsof je dronken bent maar dan zonder het warme en oncontroleerbare gevoel als jullie snappen wat ik bedoel.

Ik weet niet wat er fout is gegaan maar ben er niet zo blij mee. Denk dat ik de volgende keer of een hogere dossis in ga nemen (3de plateau) of er wat bij ga drinken. Heb op dit forum gelezen dat het effect daardoor sterk versterkt word.

Iedereen bedankt voor de opmerkingen en surgesties.


Lachaim
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Inderdaad :) nu heb je het uitgestest nu weet je dat je een beetje meer kan. Ik raad wel aan voor er een maandje tussen te laten en neem dan 20 capsules ofzo :). Begrijp je nu wat ik bedoel :d het effect is moeilijk te beschrijven.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
VidaLoCa zei:
Inderdaad :) nu heb je het uitgestest nu weet je dat je een beetje meer kan. Ik raad wel aan voor er een maandje tussen te laten en neem dan 20 capsules ofzo :). Begrijp je nu wat ik bedoel :d het effect is moeilijk te beschrijven.
Klik om te vergroten...

Ja ga ik zeker doen. En daarmee wacht ik nog wel een tijdje, heb niet echt de behoefte om het binnenkort te doen. En ik snap dat je het effect niet echt kan beschrijven, moet je gewoon ervaren :wink:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#8
greenpower zei:
VidaLoCa zei:
Inderdaad :) nu heb je het uitgestest nu weet je dat je een beetje meer kan. Ik raad wel aan voor er een maandje tussen te laten en neem dan 20 capsules ofzo :). Begrijp je nu wat ik bedoel :d het effect is moeilijk te beschrijven.
Klik om te vergroten...

Ja ga ik zeker doen. En daarmee wacht ik nog wel een tijdje, heb niet echt de behoefte om het binnenkort te doen. En ik snap dat je het effect niet echt kan beschrijven, moet je gewoon ervaren :wink:
Klik om te vergroten...
Heb jij ook zo het robot effect gevoeld. En als je bv je ogen dichtdoet net of je zit in een rallway met je ogen dicht ? Het vreemd denken etc. Ik kon echt niet meer logisch denken :) wil namelijk weten of ik de afwijking heb ofniet :) ik denk het niet.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
VidaLoCa zei:
greenpower zei:
VidaLoCa zei:
Inderdaad :) nu heb je het uitgestest nu weet je dat je een beetje meer kan. Ik raad wel aan voor er een maandje tussen te laten en neem dan 20 capsules ofzo :). Begrijp je nu wat ik bedoel :d het effect is moeilijk te beschrijven.
Klik om te vergroten...

Ja ga ik zeker doen. En daarmee wacht ik nog wel een tijdje, heb niet echt de behoefte om het binnenkort te doen. En ik snap dat je het effect niet echt kan beschrijven, moet je gewoon ervaren :wink:
Klik om te vergroten...
Heb jij ook zo het robot effect gevoeld. En als je bv je ogen dichtdoet net of je zit in een rallway met je ogen dicht ? Het vreemd denken etc. Ik kon echt niet meer logisch denken :) wil namelijk weten of ik de afwijking heb ofniet :) ik denk het niet.
Klik om te vergroten...

Nee dat heb ik niet gehad, alleen stoned/dronken gevoel zeg maar.
B
BlowtoadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo ,
Ik ben Belg en vraag me af waar aan DXM te gerake?
Iemand help? :)
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blowtoad zei:
Hallo ,
Ik ben Belg en vraag me af waar aan DXM te gerake?
Iemand help? :)
Klik om te vergroten...
In Belgie kan je Nortussine mono krijgen bij de apotheker. Dit is hoestsiroop en je kan het zonder recept verkrijgen.

http://www.newpharma.be/apotheek/norgin ... 25-ml.html

Zo een flesje moet je opdrinken :) kijk uit voor de smaak erg smerig.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
bereid je maar voor op een heftige emotie loze trip die wel even kan duren en langzaam afbouwd

ga daarna of halverwege je trip niet naar je ouders of dergelijke want mormale functies kunnen een beetje wegvallen, waardoor je hoofd scheef hangt en je mond open en in ergere gevallen, dat je alleen nog maar kan kreunen in plaats van praten

het eerste plato is minder heftig, vergelijk het maar met aangeschoten maar dan iets intensiever en helderder

dxm kan behoorlijke geluidshalicunaties, schimmen en kleurveranderingen veroorzaken, en trippen in de grote stad of de coffeeshop is naar mijn idee niet aan te raden, ik werd helemaal gek van onbekende mensen, iedereen werd langer en gebouwen vervormden
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#13
cropp zei:
bereid je maar voor op een heftige emotie loze trip die wel even kan duren en langzaam afbouwd

ga daarna of halverwege je trip niet naar je ouders of dergelijke want mormale functies kunnen een beetje wegvallen, waardoor je hoofd scheef hangt en je mond open en in ergere gevallen, dat je alleen nog maar kan kreunen in plaats van praten

het eerste plato is minder heftig, vergelijk het maar met aangeschoten maar dan iets intensiever en helderder

dxm kan behoorlijke geluidshalicunaties, schimmen en kleurveranderingen veroorzaken, en trippen in de grote stad of de coffeeshop is naar mijn idee niet aan te raden, ik werd helemaal gek van onbekende mensen, iedereen werd langer en gebouwen vervormden
Klik om te vergroten...
Waarom heb ik die hallucinaties niet en heb al 800 mg binnengehad :( (3pakjes daro)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#14
V- Het eerste plateau (1.5-2.5 mg/kg)

Rond de 1.5 mg per kg beginnen de effecten DXM duidelijk te worden. De meesten beschrijven de sensatie zoals ongeveer zoals “aangeschoten” Op dit niveau komen er geen hallucinaties voor. Slechts zijn er psychedelische gevolgen dat sommigen kleuren "verschillend" schijnen op te merken, zoals dieper of rijker (intenser). Sommigen merken ook op dat het geluid anders wordt beleeft. Sommige mensen noemen effect van dextromethorphan muziekeuphoria. Maar, anderen vinden dat DXM muziek vreselijk maakt, een soort van blikkerig en vervormd geluid. De enige manier om dit te ondervinden is zelf op dextromethorphan muziek te luisteren en te bekijken of je van het effect houdt of niet (gebruik hierbij ook . Op dit plateau wordt je niet overdreven bedwelmd, en kan je van gebruik van DXM in sociale situaties op dit niveau misschien nog zelfs genieten. Rondreizen is vrij gemakkelijk, en sommigen genieten van dit op eerste plateau. Opnieuw, dit is een kwestie van smaak. Voor de meeste mensen, zullen er geen rare dingen op dit niveau gebeuren, tenzij zij iets stom doen als autorijden, of gebruik van DXM op een vreemde plek, waar zij zich niet op hun gemak voelen. Vreemd genoeg, gebruiken vrij weinig recreatieve DXMers, de drug voor gebruik op het eerste plateau niveau. Maar, wat pret betreft, kunnen beginners meer genieten van dit niveau dan de meer ervaren gebruiker.

VI- Het tweede plateau. (2.5-7.5mg/kg)


Dit is het plateau waar het meeste recreatieve dextromethorphangebruik plaatsvindt. Dit is het niveau waar visuele hallucinaties beginnen voor te komen, en op een zodanige manier dat de meesten dit effect waarderen. Visuele hallucinaties onder invloed van DXM zijn niet zoals die van een andere drug. Zeker is dextromethorphan enorm verschillend qua gevolgen dan LSD of paddenstoelen. Met DXM, zijn hallucinaties slechts merkbaar in een donkere ruimte met gesloten ogen (natuurlijk, als de ruimte totaal donker is, dan maakt het geen verschil of uw ogen wel of niet open zijn.) Dit effect wordt “CEV” genoemd (closed eyball visuals), of gesloten oog visuele hallucinaties. Deze bestaan uit bladen, wervelingen en soort van bubbels van kleur die zich bewegen. Zelden zie je iets wat op iets uit werkelijkheid lijkt "echt lijkt". Soort van een lichtshow in uw hoofd (let wel op, de kleuren die je ziet zijn vaak gebasseerd op omgevingskleuren). De nauwkeurige aard van wat wordt gezien variëert van persoon tot persoon, en dit is moeilijk in woorden om te zetten. Velen vinden deze hallucinaties plezierig, maar zij kunnen het saai vinden als je dextromethorphan te vaak gebruikt. Het zijn deze hallucinaties die het aantrekkelijkste aspect van DXM zijn voor de meesten gebruikers Op het tweede plateauniveau, voelen sommigen een High lichaams gevoel dat prettig is, terwijl anderen dit effect niet krijgen. Jammer genoeg, hebben negatieve fysieke gevolgen, als misselijkheid, vaak de neiging om het prettige lichaamsgezoem te overweldigen. Vele DXM-ers hebben moeten overgeven van het gebruiken van de drug (Dit gegeven komt wel uit de VS, waar vaak hoest siroop wordt gedronken, maar ook als je geen siroop drinkt kan DXM zwaar op je maag vallen en misselijkmakend effect hebben). Er is geen andere manier om te weten hoe jou lichaam omgaat met deze hoeveelheid DXM tot je het geprobeert hebt. Op het tweede plateauniveau, is de fysieke coördinatie vermindert. Je kunt een rond beetje wankelen (beetje dronken gevoel). Ook, de dubbel zien is kenmerkend voor dextromethorphan gebruik op het tweede plateau. Een tip hierbij, als je je moet bewegen, sluit dan één oog (hierdoor word je coordinatie beter). De meeste gebruikers op dit niveau wensen geen tripsitter, hoewel het niet kan schaden om er één te hebben, vooral als je niet gewend bent om te trippen. Als je geen tripsitter op het tweede plateau hebt, zorg ervoor dat je niks om kan gooien en dat je in een vertrouwde ruimte zit

VII- Het Derde plateau (7.5-15mg/kg)


Bij het derde plateau, zullen de psychotische effecten van dextromethorphan de overhand nemen. Hallucinaties zijn nog daar, maar het is waarschijnlijk dat de veranderde staat van bewustzijn de overheersende factor wordt van de ervaring. De sensorische input kan ernstig zijn verandert, in het bijzonder normaal kunnen kijken is er vaak niet bij. De logica en de realiteit veranderen gemakkelijk zodra je op het derde plateauniveau bent. Zaken die je eerder niet zou kunnen begrijpen, kunnen heel zinnig zijn opeens en andersom. Ook kan je erg gedesorienteerd voelen. De gevolgen variëren zo zeer dat er geen "typische" derde plateautrip is. Verwacht dat het enkel overweldigend is. Afhankelijk van hoe de dingen gaan, dit kon voor een goede of slechte trip zijn. Jammer genoeg, voor de meesten, op dit niveau neigen de reizen slecht te zijn. Hoewel, ironisch, het is vaak zo dat je van een “bad trip” het meeste zult leren. Onnodig te zeggen, het kan belangrijk zijn om op dit niveau een tripsitter te hebben. Velen kunnen zich nog zo’n beetje bewegen op het derde plateauniveau, een tripsitter kan ervoor zorgen dat de tripper geen stomme dingen doet (of omgooit), aangezien de realiteit anders is voor de tripper en de tripper niet meer normaal kan zien. En als er iets ernstig gebeurd kan de tripsitter bijvoorbeeld een ziekenwagen bellen, maar het is onwaarschijnlijk dat dit bij derde plateau nodig is. Vanaf dit derde plateau komt het dissociatieve karakter van DXM sterker om de hoek kijken. (Met dissociatief wordt bedoelt dat het lichaam van de geest scheidt, hierdoor heb je geen controle meer over je lichaam en ervaar je nog enkel je geest. Ook verdwijnt je ego, je ik-gevoel, steeds meer naarmate je richting het vierde plateau gaat. )

VIII- Het vierde plateau (15-30 mg/kg


Hoewel het doseren voorbij 20 mg/kg niet raadzaam is of nodig is voor de meeste mensen.

Komt op dit niveau, de totale lichaam van geest scheiding voor. Tripper verliest veel of alle contacten met zijn externe betekenissen en kan niet meer reageren of bewegen. Hij/zij is in zijn/haar eigen denkbeeldige heelal. Bij dit niveau is een tripsitter zeker noodzakelijk, zodat een tripper niet in haar eigen braaksel stikt, of oververhit raakt of andere medische aandacht nodig heeft zonder dat de tripper er zelf iets aan kan doen. Op dit niveua heb je tijdens je hallucinaties contacten met goden, zie je vreemde wezens (entiteiten), of je het ziet bizarre werelden, en andere vreemde gevolgen,dit gaat gepaard met volledig irrationeel denken. De dosering is op dit niveau verre van veilig, indien het wordt gedaan zou dit alleen door trippers gedaan moeten worden die 3e plateau niveau ervaringen hebben en hier positieve ervaringen aan hebben overgehouden. Zelfs in dat geval is het overwegen van de bekende risico's van dextromethorphan met betrekking tot hersenenschade (en het feit dit risico is grootst op vierde plateauniveau) heel belangrijk! Dus denk er zelfs niet over na over gebruik bij deze soorten dosissen tenzij je volledig begrijpt dat dit een zeer riskante onderneming is. En gebruik nooit dergelijke dosissen zonder een ervaren tripsitter.

als je nog vragen habt stuur maar op
en succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."