Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-MeO-DiPT en Antipsychotica/Antidepressiva

5-MeO-DiPT en Antipsychotica/Antidepressiva

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
Hebben de twee middelen een gevaarlijke werking met elkaar? Ik weet dat acuut benzodiazepines doseren bij de meeste tryptamines remmend werkt, maar kan 5-MeO-DiPT gevaren opleveren in combinatie met antidepressiva/antipsychotica? Hier heb ik het niet over door elkaar gebruiken, maar iemand die medicatie slikt, en minstens 1 dag van te voren geen medicatie heeft gebruikt, kan er nog steeds gevaar optreden? Ik kon weinig vinden over deze drug verder, de gezondheidsrisico's dan. Bij voorbaat dank.
a
azerty1987Lid
sorry kan je neit helpen met deze specefieke drugs zelf..
maar ik kan je wel vertellen dat anti psycho en depri middelen niet na een paar dagen uit je lichaam zijn en ik adviseer helemaal gene drugs gebruik bij deze middelen...
t
tomz0rLid
5-MeO-DiPT is een tryptamine net als serotonine en ik vermoed dat het zich net als veel andere halucinogene drugs hecht aan de serotonine-receptoren door de gelijkenis in de structuurformule met serotonine.

In dat geval kan anti-depressiva de trip erg doen versterken, plus dat je het risico loopt het serotoninesyndroom te krijgen. Zeer af te raden dus. Geldt ook voor LSD, paddo's en serotoninehechtende 2-c''s. Allemaal af te raden.

Hoe je aan de vraag komt of tripmiddelen in combinatie met anti-psychotica verantwoord zijn weet ik niet. Natuurlijk is dat niet verantwoord.
Als iemand last heeft van psychoses tripmiddelen nemen is het laatste wat hij moet doen, wil hij nog normaal kunnen functioneren. Maar dat spreekt voor zich hoop ik.
A
Angramar TemenosLid
tomz0r zei:
5-MeO-DiPT is een tryptamine net als serotonine en ik vermoed dat het zich net als veel andere halucinogene drugs hecht aan de serotonine-receptoren door de gelijkenis in de structuurformule met serotonine.

In dat geval kan anti-depressiva de trip erg doen versterken, plus dat je het risico loopt het serotoninesyndroom te krijgen. Zeer af te raden dus. Geldt ook voor LSD, paddo's en serotoninehechtende 2-c''s. Allemaal af te raden.

Hoe je aan de vraag komt of tripmiddelen in combinatie met anti-psychotica verantwoord zijn weet ik niet. Natuurlijk is dat niet verantwoord.
Als iemand last heeft van psychoses tripmiddelen nemen is het laatste wat hij moet doen, wil hij nog normaal kunnen functioneren. Maar dat spreekt voor zich hoop ik.
Klik om te vergroten...

Persoon in kwestie heeft in dezelfde omstandigheden vaak paddo's, mescaline, en 2c's gehad.
R
RSWLid
Ooit van russian roulette gehoord ?

Beetje gek dat je de vraag stelt of het veilig is of niet, en als dan het (correcte) antwoord komt dat het onveilig en onverantwoord is dat je zegt, 'nee hoor gaat prima'.

Er zijn twee opties; die persoon silkt die middelen terwijl dat niet nodig is, of die persoon slikt die middelen vanwege zijn gebruik van psychedelica.
De middelen combineren is ook onverantwoord in 'mentaal gezonde' personen.

Verder klinkt '5-MeO-DiPT' natuurlijk hartstikke interessant, maar het is zoals eerder gezegd gewoon psychedelische tryptamine nummer zoveel. Voor elke psychedelisch middel geld het advies, NIET COMBINEREN. Zeker niet met pharmaceutische rotzooi.
Het gaat van gevaarlijk (met LSD, paddestoelen, mescaline, etc..) tot zeer gevaarlijk (Bromo-DF, 2C-T-x, etc..)
A
Angramar TemenosLid
Ik vraag eerder of 5-MeO-DiPT grotere gevaren met zich meebrengt dan Paddo's, MDMA of Methylone bijvoorbeeld.
t
tomz0rLid
Angramar Temenos zei:
Ik vraag eerder of 5-MeO-DiPT grotere gevaren met zich meebrengt dan Paddo's, MDMA of Methylone bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

MDMA en methylone werken sowieso niet in combinatie met antidepressiva.
En laat ik maar ja zeggen, anders ben je straks nog echt zo gek om iemand met zulk soort medicijnen zo'n onbekende drug waar helemaal niks over bekend is te geven.
s
speeseendLid
...En laat ik maar ja zeggen, anders ben je straks nog echt zo gek om iemand met zulk soort medicijnen zo'n onbekende drug waar helemaal niks over bekend is te geven.
Klik om te vergroten...

Smart! Hij is zo slim, als ik het goed heb.
R
RSWLid
Angramar Temenos zei:
Klik om te vergroten...

Sorry dat ik het zeg, maar jouw vrienden doen rare dingen. Thumbprint LSD, joints met onbekende inhoud en resulterend delirium, meerdere reports waarin iemand in jouw gezelschap 'bad gaat' , en nu dit.

Een filmavondje met wat hashkoekjes en lachgas is ook leuk.

Of zelfs hardcore nuchter blijven, kan ook leuk zijn, mits je enige vervulling in je leven hebt.

tomz0r zei:
En laat ik maar ja zeggen, anders ben je straks nog echt zo gek om iemand met zulk soort medicijnen zo'n onbekende drug waar helemaal niks over bekend is te geven.
Klik om te vergroten...

Amen.
O
Oom KlaasLid
tomz0r zei:
Klik om te vergroten...

Ze werken zeker wel, kan uit m'n eigen verleden toch wel herinneren dat ik flink heb genoten van mdma icm fluoxetine...of het een verantwoorde combinatie was, naar mijn inzien niet maar dat maakte me toen niets uit.

edit:
de fluoxetine natuurlijk niet als recreationele drug genomen, maar genomen op advies van psychiater.
A
Angramar TemenosLid
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

Klopt voor geen donder kerel, MDMA heeft juist het risico van serotoninesyndroom samen met SSRI's, en het gaat hier inderdaad om SSRI's.
t
tomz0rLid
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

Klopt voor geen donder kerel, MDMA heeft juist het risico van serotoninesyndroom samen met SSRI's, en het gaat hier inderdaad om SSRI's.
Klik om te vergroten...

Dat moet je dan wel duidelijk aangeven. Ik dacht aan TCA's.
Met Mao-remmers of serotonineheropnameblokkers moet je inderdaad helemaal geen MDMA gebruiken zoals je ZELF nu al zegt. Het helpt misschien ook als je aangeeft om welke middelen het precies gaat. Snap dit topic helemaal niet. Wie gaat er nou XTC nemen als hij depressief is, met voorgeschreven sterke antidepressiva. Echt heel raar.
A
Angramar TemenosLid
Het gaat om 5-MeO-DiPT gebruik bij iemand die SSRI's slikt, en in dit geval 3-4 dagen geen medicatie heeft gebruikt. Het gaat hier specifiek om Citalopram; Schijnt een halveringswaarde te hebben van ongeveer 36 uur.
T
TrippyShitLid
AT je bent een mongool, je vrienden blijkbaar ook en jullie zijn met domme dingen bezig. Je gaat toch zowiezo geen psychedelische middelen nemen als je psychotisch en depressief bent? :confused:
Ook mdma, speed en andere middelen zijn echt verschrikkelijk dom dan. Ik ga verder niet eens antwoord op de specifieke vraag geven want je bent gewoon achterlijk :) Je ouders zijn vast heel trots op je..
R
RSWLid
Wauw, subtiel :P
s
speeseendLid
TrippyShit zei:
AT je bent een mongool, je vrienden blijkbaar ook en jullie zijn met domme dingen bezig. Je gaat toch zowiezo geen psychedelische middelen nemen als je psychotisch en depressief bent? :confused:
Ook mdma, speed en andere middelen zijn echt verschrikkelijk dom dan. Ik ga verder niet eens antwoord op de specifieke vraag geven want je bent gewoon achterlijk :) Je ouders zijn vast heel trots op je..
Klik om te vergroten...

Hee hee, beetje rustig hé?! We hebben het wel over een psychiatrisch patiënt :wink:
T
TrippyShitLid
Een met het iq van een plakje komijnenkaas..
R
RSWLid
TrippyShit zei:
Klik om te vergroten...

170+ komijnenkaas ? Ik wil niet weten hoe dat smaakt, afijn, offtopic. Heeft dit nog nut ?
B
BlackRobBluntLid
RSW zei:
TrippyShit zei:
Klik om te vergroten...

170+ komijnenkaas ? Ik wil niet weten hoe dat smaakt, afijn, offtopic. Heeft dit nog nut ?
Klik om te vergroten...

Jazeker, want AT bashen is hip.
s
splifftailLid
Angramar Temenos zei:
Het gaat om 5-MeO-DiPT gebruik bij iemand die SSRI's slikt, en in dit geval 3-4 dagen geen medicatie heeft gebruikt. Het gaat hier specifiek om Citalopram; Schijnt een halveringswaarde te hebben van ongeveer 36 uur.
Klik om te vergroten...

Indien je alles zo goed weet AT -wat overigens blijkt uit de pedante toon van je posts- waarom vraag je het dan??

Er is een hele simpele regel die je zeker zou moeten kennen en al verschillende keren genoemd is: indien je psychische klachten hebt en anti-depressieva gebruikt zou je niet moeten experimenteren met middelengebruik. Grow up.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."