leipebaviaan zei:
Wat voor schade heb je dan opgelopen die niet langer hersteld kan worden? Ik denk dat iedere drugsgebruiker daar wel een beetje bang voor is. Wat voor lange termijn effecten kan iemand verwachten? Ik heb zelf al behoorlijk vaak XTC en speed gedaan, soms door elkaar heen, soms los van elkaar. Vooralsnog heb ik niet het vermoeden dat ik cognitief of sociaal achteruit gegaan, al is de mentale weerbaarheid door drugs wel weer tot een minimum beperkt.
Ik kan me moeilijker concentreren. Mijn geheugen werkt minder goed, moet echt moeite doen om stof te onthouden. En gewoon in zijn algemeenheid is mijn niveau wat verminderd. Mijn zus presteert op alle vlakken beter, voor mijn gebruik was ik juist degene die op alle vlakken beter presteerde.
Momenteel heb ik meer moeite om mee te komen met gesprekken van hoger niveau. Begrijpen doe ik het uiteindelijk wel, maar dit kost me soms meer tijd en moeite. Lijkt wel alsof bij mij de verwerking van informatie langzamer/moeizamer verloopt.
Het ervaren van echte pieken in blijdschap en vreugde is minder geworden. Op de een of andere manier ervaar ik dat tegenwoordig anders. Het is allemaal wat minder dan vroeger zeg maar. Ben niet depressief ofzo. Het lijkt allemaal wat minder intens.
wappie 030 zei:
Als ik het zo lees is jou gebruik vele malen erger geweest.
Lichamelijk maak ik me ook zorgen, en dat vooral door pijn aan me hart en nieren. Ik vind het best geruststellend dat je zegt dat jou geheugen wel degelijk heeft kunnen herstellen.
Zelf snap ik dat er zeker wel schade is opgelopen, en vind het ook zeer herkenbaar dat gesprekken zeer moeizaam gaan. Raak altijd het onderwerp kwijt en als ik probeer dingen op te halen lukt het meestal wel alleen kost het echt wel wat langer als vroeger.ik merk ook als ik zuip dat ik totaal niet meer meekrijg wat er allemaal gebeurd en de volgende dag weet ik ook echt vrij weinig. Vind het knap dat je gestopt bent , want ik weet echt hoe verrotte moeilijk het is er van af te blijven.
Veel succes met het volhouden van clean blijven en bedankt voor je post
lichamelijke vage klachten zoals pijntjes en steken worden ook veroorzaakt door drugsgebruik. Dit verdwijnt ook grotendeels nadat je gestopt bent. Dit was bij mij zo...
Maar stop gewoon met gebruiken. Verbreek contact met gebruikers, dealers etc. En geef jezelf tijd om te herstellen. Ondersteun dit proces door voldoende vitaminen te slikken en ga regelmatig sporten. Voor mijn gevoel heb ik veel gehad door te blijven studeren. Door mijn hersenen te blijven stimuleren is voor mijn gevoel mijn geheugen iets verbeterd.
Ik was jaren gestopt. En heb er weer voor gekozen om af en toe iets van xtc te gebruiken op evenementen. Jammere is dat ik merk dat ik in bepaalde gebieden weer achteruit ben gegaan.
Verder doet mijn amfetamine gebruik natuurlijk ook een duit in het zakje. Daardoor is het moeilijk te concluderen of de reden van de achteruitgang puur moet worden gezocht in de xtc. Of dat mijn gebruik van andere stoffen zoals amfetamine misschien ook mede verantwoordelijk zijn.