Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat de.. Visuals van benzo's :S

Wat de.. Visuals van benzo's :S

42 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb voor de derde dag last van insomnia, in totaal ong. 4 uur geslapen laatste tijd, heb het wel vaker maar niet zo erg. Dus ik was dat een beetje beu, en nam 100 mg oxazepam om snel in te slapen na een jointje te hebben gerookt. Ik was 100 mg wel gewend toen ik tollerantie had, maar je moet je voorstellen dat ik al maanden lang geen benzotollerantie heb, sinds ik ze slechts sporadisch nodig heb.

Nu is het 2 en halve uur later en ik heb visuals als de tyfus, het lijken het meest op minder kleurrijke lsdvisuals (what the fuck? Afgezien van het feit dat ik niet in m'n kop trip zou ik zweren minstens 80 ug lsd op te hebben.)

Verder trip ik niet ofzo, ik ben super nuchter (behalve sufheid benzo's), alleen heb ik keiharde lsd-achtige visuals. Kan iemand me dit verklaren, kan het aan de wiet liggen (heb tijdje niet geblowd), of kunnen benzo's visuals geven? Ik heb jarenlang benzo's (oxazepam) gebruikt, tot doseringen van 150 mg per dag, dus ik weet echt heel goed wat die dingen met me horen te doen, en ik krijg er nooit visuals, sterker nog ze verdwijnen ervan (Ik heb milde-mattige hppd).
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ja je word duidelijk psychotisch. :grin:
als ik 4 jointjes rook lopen de patronen ook over mijn muur hoor, maar ik maak me er niet zo druk om :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Benzo en wiet geven mij af en toe wel flashbacks,
maar alleen wiet kan me ook al laten hallucineren.
En aan de slaap zou het ook niet moeten liggen, 4 uur per nacht is nog niet zo weinig dat je ervan gaan hallucineren.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien triggeren benzo's bij jou op de een of andere manier Lsd flashbacks?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het waren echt geen psychose-achtige delusies/duidelijke hallucinaties zoals in die periode (gefluister, mensen die in m'n huis rondlopen, etc), maar echt duidelijke lsdvisuals - patroontjes, fractals, etc. Verder ging ik totaal niet trippen in m'n hoofd of zo, ik kreeg het gewone, suffig-relaxte oxazepam gevoel
c
childofgodLid
01-01-2024, 00:00
#6
of kunnen benzo's visuals geven?
Klik om te vergroten...
Nee, dat kan niet.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elfquest zei:
Misschien triggeren benzo's bij jou op de een of andere manier Lsd flashbacks?
Klik om te vergroten...

Daar dacht ik ook aan, maar benzo's onderdrukken tripmiddelen meestal juist :confused: en ik heb best wel eens lsd flashbacks gehad, die duurden nooit langer dan een kwartiertje. Kan het zijn dat ze de wiet versterkten door de hoge dosis? 100 mg zonder tollerantie is volgens mij aardig veel.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van benzo's krijg je geen visuals... dat is de bedoeling tenminste :mrgreen:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nick de Neger zei:
Van benzo's krijg je geen visuals... dat is de bedoeling tenminste :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Denk het niet, heb die dingen jarenlang geslikt (oxazepam iig wel) volgens recept, ik had op het meest 150 mg per dag (maar toen ook dikke tollerantie + niet meer dan 50 mg in een klap), nu nam ik 100 mg, en ook nog eens verpoederd voor snellere opname (ik wou nogal wanhopig slapen :P )
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#10
zeg Angramar Temenos, neem je nog andere medicatie, of heb je ooit psychische problemen gehad? Was het een beangstigde ervaring. Persoonlijk zou ik nooit blowen en benzo's gebruiken.
Ik heb hetzelfde ong. meegemaakt toen ik eens wat zolpidem had, die rotzooi wil ik echt niet meer, totale black-outs terwijl mijn tolerantie wat benzo's betreft behoorlijk hoog is.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
zazzoo zei:
zeg Angramar Temenos, neem je nog andere medicatie, of heb je ooit psychische problemen gehad? Was het een beangstigde ervaring. Persoonlijk zou ik nooit blowen en benzo's gebruiken.
Ik heb hetzelfde ong. meegemaakt toen ik eens wat zolpidem had, die rotzooi wil ik echt niet meer, totale black-outs terwijl mijn tolerantie wat benzo's betreft behoorlijk hoog is.
Klik om te vergroten...

Ik neem op het moment helemaal geen medicatie, ik heb een lange tijd oxazepam gehad (nu een paar maanden niet meer), en een langere tijd geleden heel kort risperdal, maar daar ben ik zo goed als meteen mee gestopt omdat het me totaal een ander persoon maakte en m'n hele belevingswereld zo goed als uitschakelde.. Heel eng.

Ik heb een diagnose van Schizotypische persoonlijkheidsstoornis, Schizoaffectieve stoornis en vroeger had ik ook een diagnose van dysthieme stoornis. Ook vermoedt m'n psych syndroom van asperger, maar daar ben ik (nog) niet op getest.

Verder was het niet beangstigend; Het was opzich zelfs leuk (vond het wel vet om een keer "nuchter" lsd visuals te zien, zonder in m'n hoofd te trippen) behalve dat ik me nogal zorgen maakte over het feit dat ik die visuals helemaal niet hoorde te hebben van benzo's. Ik voelde me de laatste 4 dagen sowieso iewat onwerkelijk en verward, maar dat is nu weer bijna over. Gebeurt elke zoveel tijd.

Wel wil ik erbij toevoegen dat ik absoluut niet dagelijks of zelfs wekelijks blow, en nu ook 0 tollerantie voor oxazepam heb.
D
Dr.ZoidbergLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kunt weldegelijk hallucinaties krijgen van benzo's , je moet maar eens wakker blijven en in je kamer rondkijken. Ik zie er altijd grappige geesten van of van die rare hoofden ect.. Maar dat waren ook benzo's met een hypnotiserende werking , maar denk dat het ook wel mogelijk moet zijn met de kalmerende werking , zeker als je erbij geblowd hebt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Laat maar, het is me al duidelijk, ik ben zelf nogal doorgedraaid de laatste paar dagen.. Krijg te horen dat ik op m'n werk random bier op de bar deed en weggooide :confused: dacht dat mensen steeds bestelden en wegliepen.. kon 2 dagen niet slapen en werd helemaal naar, dacht constant dat ik met een meisje van 21 met wit haar praatte die hannah heete en m'n lang verloren beste vriendin zou zijn.

Had ook constant visuals sinds toen, en raakte verward op school dat de begeleiding een mix van antipsychotica, barbituraten en ketamine in m'n eten stopten, en constant achter m'n rug om de politie belden. Ben nu weer helemaal helder, alleen een beetje leeg, is wel weer goed. Lag aan mij, niet aan de benzo's.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
Laat maar, het is me al duidelijk, ik ben zelf nogal doorgedraaid de laatste paar dagen.. Krijg te horen dat ik op m'n werk random bier op de bar deed en weggooide :confused: dacht dat mensen steeds bestelden en wegliepen.. kon 2 dagen niet slapen en werd helemaal naar, dacht constant dat ik met een meisje van 21 met wit haar praatte die hannah heete en m'n lang verloren beste vriendin zou zijn.

Had ook constant visuals sinds toen, en raakte verward op school dat de begeleiding een mix van antipsychotica, barbituraten en ketamine in m'n eten stopten, en constant achter m'n rug om de politie belden. Ben nu weer helemaal helder, alleen een beetje leeg, is wel weer goed. Lag aan mij, niet aan de benzo's.
Klik om te vergroten...

Ik hoop serieus voor je dat het ooit nog goed komt met je.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
dat drugs zo belangrijk voor je zijn dat je er niet gewoon simpel mee stopt..

zoiets heet verslaving :wave:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vecht dit eens uit in een PM ofzo :openmouth:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
blu zei:
Angramar Temenos zei:
Laat maar, het is me al duidelijk, ik ben zelf nogal doorgedraaid de laatste paar dagen.. Krijg te horen dat ik op m'n werk random bier op de bar deed en weggooide :confused: dacht dat mensen steeds bestelden en wegliepen.. kon 2 dagen niet slapen en werd helemaal naar, dacht constant dat ik met een meisje van 21 met wit haar praatte die hannah heete en m'n lang verloren beste vriendin zou zijn.

Had ook constant visuals sinds toen, en raakte verward op school dat de begeleiding een mix van antipsychotica, barbituraten en ketamine in m'n eten stopten, en constant achter m'n rug om de politie belden. Ben nu weer helemaal helder, alleen een beetje leeg, is wel weer goed. Lag aan mij, niet aan de benzo's.
Klik om te vergroten...

Ik hoop serieus voor je dat het ooit nog goed komt met je.
Klik om te vergroten...

Het is nu weer prima met me :P
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
blu zei:
Angramar Temenos zei:
Laat maar, het is me al duidelijk, ik ben zelf nogal doorgedraaid de laatste paar dagen.. Krijg te horen dat ik op m'n werk random bier op de bar deed en weggooide :confused: dacht dat mensen steeds bestelden en wegliepen.. kon 2 dagen niet slapen en werd helemaal naar, dacht constant dat ik met een meisje van 21 met wit haar praatte die hannah heete en m'n lang verloren beste vriendin zou zijn.

Had ook constant visuals sinds toen, en raakte verward op school dat de begeleiding een mix van antipsychotica, barbituraten en ketamine in m'n eten stopten, en constant achter m'n rug om de politie belden. Ben nu weer helemaal helder, alleen een beetje leeg, is wel weer goed. Lag aan mij, niet aan de benzo's.
Klik om te vergroten...

Ik hoop serieus voor je dat het ooit nog goed komt met je.
Klik om te vergroten...

Het is nu weer prima met me :P
Klik om te vergroten...

Ja nu weer wel, maar je weet nooit wanneer zo'n psychose terugkomt terug? Ik zal vast wel weer de zoveelste hier zijn trouwens, maar ik raad je echt aan om te stoppen met het gebruik van hallucinogenen, vooral wiet/hasj :wink:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Voor hoelang? Jonge, accepteer nou gewoon eens dat sommige dingen voor jou niet zijn weggelegd. Wil je echt zo graag drugs gebruiken dat je er psychotische episodes voor overhebt? :confused: Kijk wat je nu in een korte tijd weer meemaakt. Ik zeg niet dat het per definitie door de drugs komt, maar je bent nou eenmaal de zwakste schakel door je psychische gesteldheid AT. Ik zou toch eens overwegen om een periode helemaal niks te gebruiken en te kijken hoe het je dan vergaat.. Bedoel het goed hoor, niet om je af te zeiken maar dat snap je denk ik wel. Lijkt me wel duidelijk te lezen.


En nou ga ik ff eten :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik gok dat het getriggerd werd door de keta (paar dagen daarvoor ZWAAR aan de keta gezeten), en door de wiet paar dagen erna. Tijdje geen keta/wiet. Al doe ik tegenwoordig sowieso bijna nooit wiet, word er enorm para van als ik het vaak doe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."