Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc dosis extra vraag

Xtc dosis extra vraag

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tekzor668 zei:
Inderdaad zoals fool aangeeft. En uit eigen ervaring voel ik persoonlijk heel weinig van 50mg, zelfs na een goeie pauze met minimale tollerantie..
Klik om te vergroten...

Haha ja ik dacht het al maar goed denk toch even checken. En idd 50mg is heel weinig denk ook niet dat ik daar veel van zou voelen maar was meer een hypothetische vraag.

En bizar dat Unity het niet bijstelt trouwens gezien ze wel de eerste plek zijn waar nieuwe gebruikers terecht komen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Unity baseert niet op oude onderzoeken, dit is een richtlijn die bepaald is om het effect te optimaliseren en de bijwerkingen te minimaliseren. XTC veroorzaakt altijd schade, de schade herstelt nooit 100%. Niet gebruiken is de enige manier om schade te voorkomen, het advies van Unity is dus een soort gulden middenweg, waar de schade op acceptabel blijft ten opzichte van de gebruiksfrequentie.

50mg geeft voor mij een optimaal effect overigens :)
b
borderlijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
@SmartieAndMe

Zou ik dan mogen vragen hoe zwaar je bent? Je geeft aan dat het een optimaal effect geeft. Kun je het misschien een beetje omschrijven. Bijvoorbeeld de kaakspanning, hartslag en of je heel veel energie hebt of heel weinig? En pak je daarna nog bij? Zo ja hoeveel?

Veel vragen haha, ben erg benieuwd :flushed:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe vindt de 'magie' van XTC volgens mij gewoon veel leuker dan het strak staan. :P
b
borderlijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
haha ik begrijp wat je bedoelt, wist het eigenlijk wel. Maar was gewoon nieuwschierig of hij er echt hard van ging. Omdat hij er misschien gevoelig voor is of wat dan ook. Zou kunnen toch hihi :flushed:

Ik denk dat ik de volgende keer het ook zo ga proberen. Moet alleen dan echt 3 maanden wachten, want anders heeft het weinig effect lijkt me. (ja ik moet eigenlijk altijd 3 maanden wachten, i know i know..)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel mensen gebruiken xtc niet om hard en strak te staan. Ik zelf gebruik het voor de love rush en de banding en het losse vrije onbezonnen gevoel. Heel strak staan vind ik bijzonder irritant. Mijn dosissen zijn over het algemeen ook niet heel hoog en heb daardoor altijd een mega chill gevoel zonder kaakspanning zonder knagen. Maar wel lekker veel energie.

borderlijntje zei:
haha ik begrijp wat je bedoelt, wist het eigenlijk wel. Maar was gewoon nieuwschierig of hij er echt hard van ging. Omdat hij er misschien gevoelig voor is of wat dan ook. Zou kunnen toch hihi :flushed:

Ik denk dat ik de volgende keer het ook zo ga proberen. Moet alleen dan echt 3 maanden wachten, want anders heeft het weinig effect lijkt me. (ja ik moet eigenlijk altijd 3 maanden wachten, i know i know..)
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben 1m85 en weeg nu zo een goeie 72k. Ik heb es na een volle rust 50 mg gedropt. Moet zeggen ik vond er weinig aan. Idd je hebt wel even dat magisch gevoel, maar zeker al niet om te zeggen " nu ga ik even de dansvloer onveilig maken. 100mg is voor mij een zo goed als ideale dosis met magisch gevoel zonder het al om gekende strak staan.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
borderlijntje zei:
Zou ik dan mogen vragen hoe zwaar je bent? Je geeft aan dat het een optimaal effect geeft. Kun je het misschien een beetje omschrijven. Bijvoorbeeld de kaakspanning, hartslag en of je heel veel energie hebt of heel weinig? En pak je daarna nog bij? Zo ja hoeveel?
Klik om te vergroten...

ik weeg zo'n 70 kilo schat ik, 1,83m. Veel mensen willen hard gaan en strak staan, persoonlijk vind ik dat helemaal niks. Ik gebruik XTC puur om een berg serotonine vrij te laten en dat gebeurt ook al bij 50mg. Kaakspanning is een negatief effect, geen kwaliteitskenmerk.

Veel energie krijg ik niet van XTC, maar dat krijg ik ook niet van 100mg of 150mg. Ik gebruik XTC alleen thuis, op feestjes gebruik ik liever speed of 4-FA.

Soms pak ik nog wel wat bij, maar meestal niet, het effect wordt er wat mij betreft niet beter op. Ik neem liever wat keta of een beetje GHB na de XTC voor wat vaagheid :wink:

Fool zei:
SmartieAndMe vindt de 'magie' van XTC volgens mij gewoon veel leuker dan het strak staan.
Klik om te vergroten...
bobsacamano zei:
Veel mensen gebruiken xtc niet om hard en strak te staan. Ik zelf gebruik het voor de love rush en de banding en het losse vrije onbezonnen gevoel. Heel strak staan vind ik bijzonder irritant.
Klik om te vergroten...

Amen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Soms pak ik nog wel wat bij, maar meestal niet, het effect wordt er wat mij betreft niet beter op.
Klik om te vergroten...

Om even terug te komen op de vraag van de TS, dit geeft eigenlijk precies aan waarom je ook na 50mg 3 maanden zou moeten wachten. MDMA is ook in relatief kleine hoeveelheden in staat om je hele serotonine voorraad leeg te gooien. Dit komt omdat het erg lang aanwezig in je lichaam, zelfs ver na het uitwerken van de gewenste effecten. Het uitwerken van de high geeft min of meer aan dat je hele voorraad er doorheen is. Hierna wordt er uiteraard wel weer wat aangemaakt of terug opgenomen en dit zal dan ook weer direct worden vrijgemaakt.

Er is bij MDMA best een duidelijk kantelpunt aan te wijzen waarop de serotine afgifte op het gewenste niveau zit, alles daarboven zorgt vooral voor extra bijwerkingen als strak staan, etc. Wat dat kantelpunt betreft, dat verschilt nogal per persoon. Ik zelf vind 50mg ook niet heel veel, maar je zou het toch zeker moeten merken.

Misschien nog een goede toevoeging. Gewicht geeft wel een indicatie voor de gewenste dosering, maar sommige mensen zijn er veel gevoeliger voor dan anderen. Ik zelf weeg ongeveer 105kg, maar ik heb veel minder nodig dan de meeste anderen. Met name bij hoge doseringen of teveel bij doseren wordt het voor mij niet meer aangenaam. Tegenwoordig neem ik over een avond verspreid nooit meer dan 200mg, maar vaak ook een stuk minder.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, dan moet je alsnog 3 maanden wachten. :P

Bij unity staat 8-10 weken omdat deze zich baseert op verouderde onderzoeken die enkel over het opnieuw aanvullen van je serotonine-voorraad gaan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Inderdaad zoals fool aangeeft. En uit eigen ervaring voel ik persoonlijk heel weinig van 50mg, zelfs na een goeie pauze met minimale tollerantie..
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey misschien domme vraag als ervaren & belezen xtc gebruiker maar stel ik neem maar 50mg voor bijv een thuis setting. Moet ik dan alsnog 3 maanden wachten?

En waarom staat er bij Unity bijvoorbeeld maar 8 tot 10 weken herstel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."