Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs om te vermijden met deze medicatie? (See inside)

Drugs om te vermijden met deze medicatie? (See inside)

30 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
Ik ben benieuwd welke drugs ik dus absoluut moet vermijden. En ik heb het dus niet over de "standard" risico's (psychose oplopen, lichte misselijkheid, etc) maar echt levensbedreigende symptomen. Ik heb het ook niet over dat er een rare werking komt etc; Puur over levensbedreigende, lichamelijke problemen die bijna altijd voorkomen in de combinatie (zoals bijv. ghb met veel alcohol = out gaan).

Seroquel
- Bevat quetiapine. Antipsychoticum.
Bijsluiter raadt grapefruitsap drinken af (Dus gaat niet samen met MAO-remmers).
Halveerwaarde: 6 uur.

Citalopram - Antidepressivum, behoort tot de SSRI's.
Bijsluiter: Niet gebruiken met MAO-remmers.
Halveerwaarde: anderhalve dag.
t
tomz0rLid
Je had toch al zo'n topic?
A
Angramar TemenosLid
tomz0r zei:
Je had toch al zo'n topic?
Klik om te vergroten...

Uhm, nee? Ik had een topic of 5-Meo-DiPT te combineren viel met antipsychotica?
t
tomz0rLid
Ik zou met dit sort problemen gewoon helemaal stoppen met drugs en je gewoon concentreren op dingen waar je wel trots op kan zijn.
Je zien psychedelica als helend en magisch middel, maar dat is absoluut niet zo. Het lost je fobien en paniekaanvallen helemaal niet op. Stel je voor dat je zo'n paniekaanval tijdens een trip krijgt, dan ben je echt nog lang niet jarig.

Richt je op iets anders dan drugs, doe iets met je intelligentie, want intelligent ben je.
A
Angramar TemenosLid
tomz0r zei:
Ik zou met dit sort problemen gewoon helemaal stoppen met drugs en je gewoon concentreren op dingen waar je wel trots op kan zijn.
Je zien psychedelica als helend en magisch middel, maar dat is absoluut niet zo. Het lost je fobien en paniekaanvallen helemaal niet op. Stel je voor dat je zo'n paniekaanval tijdens een trip krijgt, dan ben je echt nog lang niet jarig.

Richt je op iets anders dan drugs, doe iets met je intelligentie, want intelligent ben je.
Klik om te vergroten...

Al 2 keer gebeurd, enorme bad trip gehad met gigantisch paranoide flippen paar uur lang. Ik moet gewoon goed weten wat me kan killen, niet wat een eventuele psychose triggert.
K
KighLid
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:

Klik om te vergroten...

Al 2 keer gebeurd, enorme bad trip gehad met gigantisch paranoide flippen paar uur lang. Ik moet gewoon goed weten wat me kan killen, niet wat een eventuele psychose triggert.
Klik om te vergroten...

Dat is echt een van je top3 minst slimme opmerkingen. Ik kan je niet helpen, weet ook geen antwoord op je vragen. Maar het enige wat ik je kan zeggen is dat je volgens mij niet precies weet wat een echte psychose inhoudt en wat het met je kan doen. :rolleyes:

Denk toch eens na man, staat niet voor niks overal bij dat je met psychische problemen beter geen psychedelica kunt doen, maargoed ik ga er eigenlijk toch al vanuit dat ik op dove oren inspreek.
j
jasperLid
hoeveel pak je?

Ik heb ook begrepen dat jij je rustig kan houden en nadenken tijdens een flash? zou je me eventueel willen pmen hoe je dat doet?

benzo's kan je in ieder geval nemen ...
ik gok dat de enigste drug waarvoor je moet oppassen MDMA is. Ik heb hier in ieder geval een nare ervaring mee sinds ik AD ben beginnen nemen maar ben niet zeker of het daardoor kwam want het was toen ook men eerste (met AD) en laatste keer.
s
speeseendLid
Angramar Temenos zei:
Ik ben benieuwd...
Klik om te vergroten...

Wat ben jij eigenlijk een nieuws gierig baasje. Goed hoor, maar erg nieuwsgierig!
A
Angramar TemenosLid
Ik moet helaas inderdaad zeggen dat tegen mij zeggen dat ik moet stoppen met trippen even zinloos is als tegen een heroinejunk vertellen dat die fout bezig is. Of denk je dat die hero junk dat niet weet? :tearsofjoy:

Volgens mij zijn de mensen die constant tegen me zeggen dat ik niet weet wat een echte psychose is juist de mensen die nooit psychotisch zijn geweest... Ik ben namelijk al 3 jaar psychotisch, loop ermee bij de psychiater.. Het risico dat ik "nog" een psychose erbij krijg is een risico dat ik bewust neem. Neem alsjeblieft niet aan dat ik zo'n 14jarige kutkleuter ben die elke week pillen naar binnen werkt en niet eens weet wat serotonine is.. Ik heb in ieder geval tot nu toe enkel positieve gevolgen gehad aan psychedelica, ondanks een paar hele zware, zieke bad trips.

En ja, ik weet dat het een keer fout kan gaan en nog een psychose kan losmaken. Da's een risico dat ik neem, net zoals ieder van ons risico's neemt als hij of zij drugs gebruikt. Dat risico ben ik bewust bereid te nemen. Echter, het risico om in coma te vallen, dood te gaan of permanente fysieke schade op te lopen door het kruisen van medicatie en drugs is een risico dat ik *niet* wil nemen.
t
tomz0rLid
Angramar Temenos zei:
Ik moet helaas inderdaad zeggen dat tegen mij zeggen dat ik moet stoppen met trippen even zinloos is als tegen een heroinejunk vertellen dat die fout bezig is. Of denk je dat die hero junk dat niet weet? :tearsofjoy:

Volgens mij zijn de mensen die constant tegen me zeggen dat ik niet weet wat een echte psychose is juist de mensen die nooit psychotisch zijn geweest... Ik ben namelijk al 3 jaar psychotisch, loop ermee bij de psychiater.. Het risico dat ik "nog" een psychose erbij krijg is een risico dat ik bewust neem. Neem alsjeblieft niet aan dat ik zo'n 14jarige kutkleuter ben die elke week pillen naar binnen werkt en niet eens weet wat serotonine is.. Ik heb in ieder geval tot nu toe enkel positieve gevolgen gehad aan psychedelica, ondanks een paar hele zware, zieke bad trips.

En ja, ik weet dat het een keer fout kan gaan en nog een psychose kan losmaken. Da's een risico dat ik neem, net zoals ieder van ons risico's neemt als hij of zij drugs gebruikt. Dat risico ben ik bewust bereid te nemen. Echter, het risico om in coma te vallen, dood te gaan of permanente fysieke schade op te lopen door het kruisen van medicatie en drugs is een risico dat ik *niet* wil nemen.
Klik om te vergroten...

Ik raak liever in een coma en herstel weer dan dat ik de rest van mijn leven als een debiel rond moet lopen omdat ik zo nodig moest hallucineren.
R
RSWLid
Als je garanties wil, moet je een verzekering nemen. Geen drugs.

Er zijn hier geen zekerheden, snap je dat niet ? Je bent bezig om fokking sterke middelen je lichaam in te werken, en als ik kijk naar de hoeveelheid trips die jij beweert gehad te hebben sinds je verslag met de gifmieren uit je piemel en de medicatie die je nu neemt zeg ik dat het een tikkende tijdbom is. Ga er gerust mee door, jij bent verantwoordelijk voor jezelf, niet de mensen die je advies geven (gelukkig).

Maar verwacht je nou een 'triplicentie' ?? Not gonna happen.
A
Angramar TemenosLid
Ik vraag niet om een triplicensie, ik vraag of mensen me willen vertellen of er middelen zijn die DODELIJK kunnen zijn in combinatie met deze medicatie. Iets in de richting van "MDMA in combinatie met SSRIs kan voor een ernstig serotoninesyndroom zorgen, waarvan je in het ziekenhuis kan belanden" dat soort crap.

P.S: Dat gifmieren-bad trip was meer dan 2 jaar geleden, alleen heb ik het pas een paar maanden geleden geschreven.
R
RSWLid
Je vraagt dus om specefieke medische kennis, waarvan ik eigenlijk wel zeker weet dat je met een beetje efficient googelen je een stuk verder komt dan het hier vragen.

Zoals je merkt misschien.

Als je het dan toch wilt doen, tegen alle adviezen (van mensen die het kunnen weten) in, is mijn advies;

Blijf sowieso van MAO-remmers af, twee dagen voor en twee dagen na gebruik GEEN pharma's, gezond dieet, niet vaker dan eens in de anderhalf/twee maand iets doen, zorg dat je op conditie bent, laat je anus vaak testen door de dokter en masturbeer niet te vaak.
s
speeseendLid
Ik krijg sterk het gevoel dat jij zelf heel goed weet dat je naar de bekende weg vraagt.

En zo niet, je hoort iets heftigs, dat je hele trip-gedachte op zijn kop zet, zal je dan ook naar die raad luisteren? Ongeacht hetgeen je op de ''wetenschappelijke'' sites leest?

Je hebt volgens mij voldoende vermogen én ervaring om zelf een beslissing te maken d.m.v. de informatie die reeds her en der te vinden is. Ook al is het niet exact / specifiek beschreven zoals jij je vraag stelt.

Groet,

Eend

p.s. een Hero-verslaafde kan ook denken dat het allemaal niet zo schadelijk is. En van voorbijgaande aard :wink:
J
J0rritLid
Angramar Temenos zei:

Klik om te vergroten...

Gast, wat lul jij veel zeg, auwoer. Laatst op msn zei je nog tegen me dat je nooit een psychose of wat dan ook zou krijgen, omdat je geest niet kapot te krijgen was, gast serieus, jij bent wat ze noemen een echte loser....
A
Angramar TemenosLid
Nou, duidelijk advies is ook niet te krijgen, alleen gezeik.. Waarschijnlijk hoopt half DF stiekem dat ik mezelf vergiftig en doodga :tearsofjoy:
z
zommesLid
Hier staat uitgebreid beschreven hoe de combinatie medicatie & diverse drugs samengaan.

Waar komt de behoefte vandaan om zo ontzettend bijdehand te reageren op concrete vragen zoals dit?
s
speeseendLid
de volgende zoekwaarde opgeven in google: ssris en drugs

http://74.125.77.132/search?q=cache...t=clnk&cd=5&gl=nl&lr=lang_nl&client=firefox-a

-applaus voor Zommes en TS-
A
Angramar TemenosLid
Kijk, daar heb ik wat aan! Dankjewel!! :hearteyes:
En hoe zit het met de antipsychotica?
s
speeseendLid
Kom op kerel, even serieus, wist je deze informatie écht niet zelf van het net te halen?

EDIT:

wel interessant http://www.psychiater.nu/wetenschap...ychotica-niet-zo-werkt-als-verondersteld.html

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."