Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdepronal

depronal

17 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoe gebruik je depronal als je gewoon effe flink stoned ervan wil worden
moet je dan de bolletjes fijnstampen die in de capsules zitten
het is wel verstandig om dan de fijngestampte bolletjes weer terug in de capsule te doen en dan de capsule in ze geheel door te slikken
want die fijngestampte bolletjes smaken echt vies
wat moet je doen als je een overdosis depronal heb genomen is er een tegengif ofzo
aan hoeveel milligram kan je doodgaan?
ik heb die depronal van iemand gekregen die er niet meer een einde aan wou maken dus vandaar die vraag
en wat is verder het effect van depronal behalve dan dat het pijnstillend werkt, kan je er nog euforisch van worden?
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
stoned ga je ervan niet worden hoor :wave:
is gewoon een (zware) pijnstiller...
zou toch iets anders proberen als ik jou was, kan ademhalingsproblemen veroorzaken bij te grote dosis...
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je stoned wilt zijn moet je een joint roken. Blijf uit je ouders' medicijnkastje knul.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#4
jointjes blowen doe ik nou al veel te lang trouwens slecht voor de luchtwegen wil gaan stoppen met blowen
voel er trouwens weinig meer van of zelfs helemaal niets als ik 2 weken
lang dagelijks blow lijkt wel of ik er dan depri van word
dus komt er iemand nog met een echt antwoord :rolleyes:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vraag me af waarom iemand dit soort "drugs" wil uitproberen?
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sja, als ze zo goed waren waren ze wel populair in de zwarte markt.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#7
vlgens mijn word je er wel slaperig van bij een iets hogere dosis als een normale dosis in de bijsluiter staat ook bij bijwerkingen slaperigheid
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
:wave: De meest voorkomende bijwerkingen zijn: slaperigheid, duizeligheid, misselijkheid en braken.
Andere voorkomende bijwerkingen zijn: vertraagde hartslag, verstopping, buikpijn, transpireren, zuurbranden, coördinatiestoornissen, algemene spierzwakte, vermoeidheid, hoofdpijn, gevoel van welbehagen, gevoel van onbehagen, slapeloosheid, storingen van het gezichtsvermogen en huiduitslag.
Langdurig gebruik kan aanleiding geven tot lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid. Te hoge doses kunnen levensgevaarlijk zijn, houdt u daarom altijd strikt aan de door de arts voorgeschreven hoeveelheid.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
als je slaperig wil worden waarom ga je dan niet gewoon laat naar bed? Als dat je hoofddoel is van depronal. Mijn doel is om me euforisch te voelen, wakker blijven, energie. Daarom snap ik het niet goed wat mensen met dit soort drug willen bereiken.
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je zegt zelf dat je het van iemand heb gekregen die er een einde aan wilde maken, en dan lijkt het je lachen om het zelf eens te proberen :rolleyes: En als je een euforisch gevoel wil krijgen dan zou ik niet zoiets nemen maar gewoon 'echte' drugs :wink:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Depronal kreeg ik ooit van mijn behandelend arts voorgeschreven om van mijn methadon-gebruik af te komen.
Mijn ervaring is dat ik er wel degelijk van in een uitermate euforische stemming geraakte; ik verloor als het ware mijn nuchtere kijk op de realiteit. Ik vrees dat wanneer ik dit goedje langer zou hebben gebruikt ik rijp zou zijn geraakt voor een opname in eoa psychiatrisch ziekenhuis.
Kortom kijk uit met die handel; ik vind het levensgevaarlijk.
s
sloompyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik kan de forum regels niet lezen
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik begrijp niet waarom jullie nu ineens zo moraliserend reageren.

Je moet inderdaad die pellets (bolletjes) pletten, wordt wel een knoeiboel.

Vergeet niet dat de dosis die op de bijsluiter staat geldt voor de pellets-capsules en je de dosis in principe moet verminderen als je ze plet, want ze komen dan in één keer in je systeem terecht. (en niet langer vertraagd.)

Of dat nu aan of af te raden valt dit te nemen daar ga ik me niet over uitspreken. Ik zou zeggen: wees voorzichtig.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dextropropoxyfeen is een analgeticum met een voornamelijk centraal aangrijpingspunt. Het is een synthetisch opiaat en afgeleid van methadon. Het bindt aan opiaatreceptoren en heeft geen antiflogistische of antipyretische eigenschappen. Het pijnstillende effect kan 8-12 uur aanhouden omdat het aktieve bestanddeel is verwerkt in pellets met vertraagde afgifte.

"Echte drugs"?? Wat is jou criterium voor "echte drugs" dan? Dat het illegaal moet zijn?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Usha zei:
"Echte drugs"?? Wat is jou criterium voor "echte drugs" dan? Dat het illegaal moet zijn?
Klik om te vergroten...
:mrgreen: idd
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#16
rofl
A
AquiltaLid
01-01-2024, 00:00
#17
nog paar maanden en dan is Dextropropoxyfeen ook illegaal :) maarja, om dan te zeggen dat het drugs is. Als je dan toch iets wil proberen uit het kastje van je ouders...Dextromethorfan oftewel, hoestsiroop of capsules. Een hele strip is 295 mg DXM en daar kan je hele interessante ervaringen uit opdoen...ook mindere, want het gaat gepaard met misselijkheid en nervositeit. Dus blijf vooral liggen op de bank of grond met wat kussens ter ondersteuning

Niet voor iedereen weggelegd, maar dat is met alle drugs zo.
P
Psych0nautLid
01-01-2024, 00:00
#18
Depronal is de merknaam voor een bepaalde pijnstiller met de actieve stof; dextro-propoxyfeen. Het is een matige pijnstiller, 65mg ervan staat gelijk aan 600mg aspirine. Overigens behoort het wel tot de Opioïden klasse, een groep stoffen die vrijwel uitsluitend (zwaar) pijnstillend is, en waar codeïne, morfine en heroïne ook bij hoort. Het is dus absoluut al wel euforisch, dat is duidelijk. Kijk overigens wel uit met de dosis, het is angiotoxies in hoger doses, het metaboliet (de stof waar dextro-propoxyfeen in het lichaam naar omgezegt wordt) is lokaal anesthetisch en kan daardoor in hoge dosissen de hartspier volledig lam leggen, een volledige hartstilstand dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."