Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPammetjes Combo's en Doseringen

Pammetjes Combo's en Doseringen

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ook een angststoornis *naast borderline* en benzo's zijn nooit een langdurige oplossing voor mij geweest. Ten eerste word ik er niet actief van. Ten tweede wen ik er heel snel aan, waardoor het dus niet meer werkt. Tips als doe ademhalingsoefeningen zijn leuk als je zelf niet met een elke dag onder stroom gezet zenuwstelsel rondloopt omdat je chemie uit balans is. Ik zoek al lang naar een oplossing, maar het is lastig. Ik heb zelf wel veel baat bij propanolol en kava kava, maar of dat voor langere tijd geldt weet ik niet. Daarnaast is phenibut misschien een idee. Werkt ook op je GABA receptoren. Aan alle middelen wen je op een gegeven moment wel vrees ik.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Elfquest zei:
Ik heb zelf wel veel baat bij propanolol en kava kava, maar of dat voor langere tijd geldt weet ik niet.
Klik om te vergroten...
Des te langer je propranolol gebruikt, des te effectiever het uitpakt. Op lange termijn verdwijnen angststoornissen en trauma's er vaak helemaal door.

Had zelf last van PTSS. Schrok een paar jaar elke nacht zwetend wakker. Liep vervolgens in schemertoestand door huis, dacht dat ik zojuist gestorven was. Dit is door propranolol helemaal weg.
Zou zeggen als je het middel kan verdragen, ga er dan mee door.

Propranolol wordt in de USA ook gebruikt tijdens het stoppen met cocaine. Het aantal mensen dat daarin slaagt is groter dan mensen die deze beta-blokker niet gebruiken.

Heb je geen last van bijwerkingen van deze medicatie Elfquest?
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb propanolol eigenlijk alleen sporadisch gebruikt bij paniekaanvallen. Ik word er wel suf van, net als van benzo's. Verder geen bijwerkingen eigenlijk. Ik kan weleens vragen aan mijn shrink of ik het langduig mag innemen, in een lage dosering. Bouwde jij geen tollerantie op dan?

Ik heb naast voortdurende angst ook last van depressies/passiviteit. SSRI's helpen daar bij mij niet tegen. Daartegen zou ik eigenlijk weer iets stimulerends moeten nemen, maar dat maakt angsten weer erger en middelen als benzo's of andere rustgevers maken mijn depressies weer erger. Blijft schipperen dus. GHB leek beide te doen. Stimuleren en angst remmen tegelijk, maar dat kun je niet elke dag nemen, want het werkt maar heel kort en je bouwt heel snel tollerantie op. Een sociabiliser zou voor mij echt het middel zijn tegen angst en depressies. Mijn psych zei dat er veel experimenten worden gedaan met middelen die een soortgelijke werking hebben en natuurlijk een langere halfwaardetijd, maar dat het nog wel even duurt voor die vrijgegeven worden. :rolleyes:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het probleem is dat bij langdurig gebruik van propranolol je hartslag verandert en er risico bestaat op hartrythmestoornissen als je dan gaat stoppen. Het middel is ook berucht vanwege bijwerkingen als depressie en een afnemend libido. Tollerantie wordt bij mijn weten nooit opgebouwd. Ik vond het akelige troep, kreeg er ook excessieve haaruitval door en mijn uithoudingsvermogen nam erdoor af, maar ik heb in ieder geval geen hevige oorlogsnachtmerries meer. Betwijfel dus of dat een goed medicijn is voor je om systematisch te gebruiken.
Heb het later nog eens geprobeerd om er mee van de cocaine af te komen, maar ik kon het niet meer verdragen.

Heb je wel eens kratom gebruikt? Dat werkt in lichte doseringen lekker stimulerend en lost je zorgen en angsten een tijdje op. Vooral als je het mengt met rode wijn. Maar ja, lastig allemaal want ieder persoon reageert weer anders op verschillende substanties. Zo had ik toen ik geen drugs gebruikte last van angsten, maar toen ik me een paar jaar de tyfus snoof met cocaine nooit. Werd van propranolol depro, maar van coca niet.

Vervelende situatie waar je inzit Elfquest, ik zal voor je duimen dat er een positieve wending op zal treden :)
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je leeft kunstmatig.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
gekkehenkie zei:
Je leeft kunstmatig.
Klik om te vergroten...
Hoe kun je dat nou zeggen, op zich wel enigzins begrijpelijk wat je zegt maar je weet toch niet hoe haar hersenhuishouding is? hoe haar neurotransmitters werken etc. Bij sommige mensen is medicatie gewoon nodig om de hersenhuishouding wat normaler te maken en dus beter te kunnen functioneren.
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad, je maakt een opmerking terwijl je totaal geen achtergrond informatie weet.
Ik ben een heel agresief egoisties gespannen onvolspelbaar en angstig persoon.

en met AL die negatieve eigenschappen ben ik niet geboren.
En deze zijn ook allemaal onderdrukt zins ik met de benzo's ben begonnen.
Heb eindelijk weer zin in het leven en mijn naasten waarderen mijn aanwezigheid ook weer.

daarom ga ik ook vrijwillig een clinic in en heb ik om hulp gevraagd.
Maar in de tussende periode zit ik dus aan de benzo's.

En maakte dit topic dus aan om eventueel adviesen te horen van mensen met meer ervaring hoe ik me zo goed mogelijk kan voelen.

Ben inmiddels bij mijn pshyciater geweest en die heeft mij ook geadviseerd de zelfde doseringen te blijven gebruiken totdat er ruimte voor mij is in de clinic.

daarnaast heb ik nog een extra medicijn erbij gekregen wat Lexapro heet, wat een soort anti-depriesiva is voor mensen met extreme dwangnureuses etc.

Dus dit is geen grap ben geen recreatieve gebruiker ookal klinkt het topic mischien wel zo.
en ook geen voor stander van extreme trips etc die in andere delen van dit forum worden aangeprezen als "geweldig".

Ik heb altijd al enigzins psychishe problemen gehad maar nu zijn iniedergeval de coke en de alcohol vervangen door benzo's en ben al clean van de echte drugs zins ik de medicatie gebruik.
Dus nogmaals bedankt voor je opmerking van mijn kunstmatige leven...@ Petrovic

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."