Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPammetjes Combo's en Doseringen

Pammetjes Combo's en Doseringen

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#1
ff tussen door, iemand trouwens ervaring met benzo's in combinatie met hash jointje ?
ik word normaal altijd paranoia als ik te stoned word.
(vroeger wel 4 jaar geblowd zonder problemen)
maar nu word ik altijd para, maar zou het nu weer lekker kunnen zijn in combinatie met de angst verminderende benzo's ?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzotekz zei:
maar, enige manier om de angsloos stressloos heid opnieuw te ervaren die ik de eerste week had met de pams, is dus te minderen en dan weer te verhogen ?

Want dat was eigenlijk ook een beetje 1 van me vragen omdat ik voel dat het al minder werkt
en die eerste week functioneerde ik echt optimaal, wil dat eigenlijk echt zo houden
Klik om te vergroten...
Als ik zie hoeveel je neemt moet je wel een erg hoge tollerantie hebben. Zoals de eerste week zul je het niet makkelijk krijgen, je gebruikt immers elke dag en zo heeft je lichaam niet de kans om je tollerantie naar beneden te werken. Als je iets minder neemt per dag zal je tollerantie wel wat naar beneden gaan en als je dan weer naar je oude dosering gaat zul je er natuurlijk wel wat meer van merken, maar voor hoe lang is dat?

Dit is typisch iets wat je met je huisarts/ psychiater moet bespreken die zijn experts betreft benzo's en zij kunnnen jou veel beter adviseren. Wij zijn slechts gebruikers. :wink:
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#3
ok bedankt allemaal!
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benzo's kunnen goed helpen tegen de paranoia. Maar, je neemt nu zoveel benzo's dat ze binnekort niet meer zullen werken. Je kunt dan wel meer weer nemen, maar dan heb je kans dat je er depressief van wordt. Ik zou je aan willen raden naar een specialist (psychiater) te gaan en niet naar een huisarts die meestal niet meer is dan een goedbedoelende generalist.
Als je al op de wachtlijst staat voor een opname neem ik aan dat je al bij een specialist ben geweest.

Het is ook niet per se alcohol óf benzo's. Als je je er goed van bewust blijft dat je drinken ALTIJD gevolgd wordt door de lichamelijke en geestelijke kater, helpt dat misschien om er niet meer mee te beginnen.

Zuipen met benzo's op is zoiets als Russiche roulette spelen.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het probleem met slikken van benzo's als angstonderdrukking is dat je de misvatting in je hoofd maakt dat er zeker paniek op zal duiken zonder tema/oxa in je brein.
Door deze inbeelding roepen mensen vaak zelf de angst op als ze stoppen met medicatie.

Velen hebben de ervaring dat een paniekaanval direct stopt zodra ze een benzo slikken, en dat zegt al genoeg: zo snel kan die pil niet werken.

Het komt op mij over dat je angsten door de drugs aangewakkerd zijn. Aangezien je nu al een tijd clean ben, mag je verwachten dat de oorzaak van de paniek verdwenen is.

Probeer het eens uit zonder benzo's.
Verwar daarbij de herinnering aan angst niet met de feitelijke angst zelf.

Praat jezelf een misplaats verwachtingspatroon waarin onzekerheid de boventoon voert uit je hoofd.
Mocht je toch paniekerig worden, dan zijn er ook andere methoden om dit te stoppen: door je neus ademen bijv. hierdoor ontstaat buikademrythme ipv door borst: neus/buik-ademhaling brengt spontaan rust in het lichaam tot stand. concentreer je daarbij op iets moois.

Succes :)
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#6
yeti zei:
Het probleem met slikken van benzo's als angstonderdrukking is dat je de misvatting in je hoofd maakt dat er zeker paniek op zal duiken zonder tema/oxa in je brein.
Door deze inbeelding roepen mensen vaak zelf de angst op als ze stoppen met medicatie.

Velen hebben de ervaring dat een paniekaanval direct stopt zodra ze een benzo slikken, en dat zegt al genoeg: zo snel kan die pil niet werken.

Het komt op mij over dat je angsten door de drugs aangewakkerd zijn. Aangezien je nu al een tijd clean ben, mag je verwachten dat de oorzaak van de paniek verdwenen is.

Probeer het eens uit zonder benzo's.
Verwar daarbij de herinnering aan angst niet met de feitelijke angst zelf.

Praat jezelf een misplaats verwachtingspatroon waarin onzekerheid de boventoon voert uit je hoofd.
Mocht je toch paniekerig worden, dan zijn er ook andere methoden om dit te stoppen: door je neus ademen bijv. hierdoor ontstaat buikademrythme ipv door borst: neus/buik-ademhaling brengt spontaan rust in het lichaam tot stand. concentreer je daarbij op iets moois.

Succes :)
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie, maar mijn onverklaarbare en vaak onrealistishe anhgsten zijn geen gevolg van mijn drugs gebruik.

Ik had als 6 jarig kind al paniek aanvallen omdat erineens een auto met een paar chinesen bij ons door de straat reed, waarop ik naar binnen rende me moeder riep en de knopippen op de deur zetten.
vandaar dat ik ook opgenomen word in een kliniek met een dubbele diagnose omdat ik dus gewoon voornamelijk drank en drugs heb gebruikt om die angst te onderdrukken het zit bij ons ook een beetje in de familie , zowel moeder als tante hebben sytraat vrees etc.

vandaar dat ik zo entousiast ben over de benzo's omdat ik er gewoon normaal op kan functioneren zonder dronken of wappie te zijn, . (ps. sorry voor al die type fouten maar als ik een quote schrijf dtrilt het beeld de heletijd dus zie ik me eigen text niet, maargoed das verder niet belangrijk)

mvg marcel.
pstchologen zeggen vaak dat ik vrij goed inzicht in mijzelf heb, dus me zelf wijs ,aken dat ik met 1 pil die nog niet eens ingewerkt is weeer angstloos kan zijn doe ik zowiezo niet , maar evengoed bedankt voor de info, want ik kan me voorst4ellemnn dat dit bij veel andere wel het hget geval is
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook een angststoornis *naast borderline* en benzo's zijn nooit een langdurige oplossing voor mij geweest. Ten eerste word ik er niet actief van. Ten tweede wen ik er heel snel aan, waardoor het dus niet meer werkt. Tips als doe ademhalingsoefeningen zijn leuk als je zelf niet met een elke dag onder stroom gezet zenuwstelsel rondloopt omdat je chemie uit balans is. Ik zoek al lang naar een oplossing, maar het is lastig. Ik heb zelf wel veel baat bij propanolol en kava kava, maar of dat voor langere tijd geldt weet ik niet. Daarnaast is phenibut misschien een idee. Werkt ook op je GABA receptoren. Aan alle middelen wen je op een gegeven moment wel vrees ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."