yeti zei:
Het probleem met slikken van benzo's als angstonderdrukking is dat je de misvatting in je hoofd maakt dat er zeker paniek op zal duiken zonder tema/oxa in je brein.
Door deze inbeelding roepen mensen vaak zelf de angst op als ze stoppen met medicatie.
Velen hebben de ervaring dat een paniekaanval direct stopt zodra ze een benzo slikken, en dat zegt al genoeg: zo snel kan die pil niet werken.
Het komt op mij over dat je angsten door de drugs aangewakkerd zijn. Aangezien je nu al een tijd clean ben, mag je verwachten dat de oorzaak van de paniek verdwenen is.
Probeer het eens uit zonder benzo's.
Verwar daarbij de herinnering aan angst niet met de feitelijke angst zelf.
Praat jezelf een misplaats verwachtingspatroon waarin onzekerheid de boventoon voert uit je hoofd.
Mocht je toch paniekerig worden, dan zijn er ook andere methoden om dit te stoppen: door je neus ademen bijv. hierdoor ontstaat buikademrythme ipv door borst: neus/buik-ademhaling brengt spontaan rust in het lichaam tot stand. concentreer je daarbij op iets moois.
Succes
Bedankt voor je reactie, maar mijn onverklaarbare en vaak onrealistishe anhgsten zijn geen gevolg van mijn drugs gebruik.
Ik had als 6 jarig kind al paniek aanvallen omdat erineens een auto met een paar chinesen bij ons door de straat reed, waarop ik naar binnen rende me moeder riep en de knopippen op de deur zetten.
vandaar dat ik ook opgenomen word in een kliniek met een dubbele diagnose omdat ik dus gewoon voornamelijk drank en drugs heb gebruikt om die angst te onderdrukken het zit bij ons ook een beetje in de familie , zowel moeder als tante hebben sytraat vrees etc.
vandaar dat ik zo entousiast ben over de benzo's omdat ik er gewoon normaal op kan functioneren zonder dronken of wappie te zijn, . (ps. sorry voor al die type fouten maar als ik een quote schrijf dtrilt het beeld de heletijd dus zie ik me eigen text niet, maargoed das verder niet belangrijk)
mvg marcel.
pstchologen zeggen vaak dat ik vrij goed inzicht in mijzelf heb, dus me zelf wijs ,aken dat ik met 1 pil die nog niet eens ingewerkt is weeer angstloos kan zijn doe ik zowiezo niet , maar evengoed bedankt voor de info, want ik kan me voorst4ellemnn dat dit bij veel andere wel het hget geval is