Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPammetjes Combo's en Doseringen

Pammetjes Combo's en Doseringen

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier even een overzichtje van mijn gemiddelde dagelijkse dosis medicijnen.
paracetamol omdat ik af en toe misselijk van de refusal word.
refusal zodat ik het dan niet in me hoofd haal te gaan drinken,
want daar is alle ellende mee begonnen, drank was eigenlijk mijn eerste angst remmer.
en dan als ik eenmaal aangeschoten was moest er snuif coke bij, en als dan het geld en coke op was. dan maakte et niet meer uit dan ging alles er in van speed tot xtc. tot ik er bij neer viel.

Ik ben pas 26 en die levenstyle heeft me zo verschrikkelijk kapot gemaakt dat ik hulp ben gaan zoeken nadat ik opgenomen ben bij een crisis opvang nu clean ben geworden op basis van de benzo's omdat ik daar me angst mee kwijt ben geraakt en ik moet zeggen dat ik me echt goed voel.
ik heb weer zin om dingen te ondernemen, word niet beperkt door angsten.
ik praat veel en met veel entousiastme etc.
en boven alles, ik heb geen katers, ik heb me vriendin weer terug, ik richt geen schade aan me zeldf of anderen meer aan.
ik voel me weer me zelf.
Nou word me verteld dat ik nog al hoge dosis aan medicatie neem van verschillende kanten.

Graag jullie commentaar en gedachtens hier over.
en ook nog ff de vraag, "angst en piekeren/paniek" zijn mijn grootste belemringen
ik combineer nu oxa met dia, maar is het mischien een idee om meer oxa te slikken en minder dia ? of andersom ? (zoals ik het nu doe)
want nu gaat het prima met me alleen ik merk wel al dat na 2 weken me tolerantie erg hoog is geworden.


PS. ja ik weet dat het zwaar verslavend is en je afhankelijk van de benzo's word.
maar eerlijk gezegt ben ik dat 1000x liever dan van alcohol en coke
---------------------------------------------------------------------------------------
Maandag 7 September:

2x(Paracetamol/Cofeinne 500/50mg) - sochtens en savonds
1x(Refusal-250mg) - sochtens
1x(DIA-10mg) - sochtens
1x(DIA-10mg) - smiddags
3x(DIA-10mg) - savonds

Totaal-Diazepam: 5x - 10mg

--------------------------------

Dinsdag 8 September:

2x(Paracetamol/Cofeinne 500/50mg) - sochtens en savonds
1x(refusal-250mg) - sochtens
1x(DIA-10mg) - sochtens
1x(DIA-10mg) - smiddags
3x(DIA-10mg) - savonds
2x(OXA-10mg) - savonds

Totaal-Diazepam 5x - 10mg
Totaal-Oxazepam 2x - 10mg

(wil er ook nog even bijvermelden dat ik er energy drinks tussendoor drink zodat ik wel energy heb maar daen niet te suf word maar dan zonder angst paniek of stress, heeft dit wel zin allemaal ? en roken deed ik hiervoor iets van 40 sigarretten per dag, en nu word ik na 2 sigaretten al misselijk)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn idee erover: ik vind t wel veel wat je slikt
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vigilante zei:
Mijn idee erover: ik vind t wel veel wat je slikt
Klik om te vergroten...


Ja tolerntie verschilt natuurlijk ook bij iedereen, maar ik hoor dus vaker dat het vrij veel is.
Maar dan hoor ik ook weer van mensen met nog hogere doseringen en die er dan nog bij zuipen ook.

vraag me af of iemand aanraders of afraders heeft, zoals bijv. geen redbull drinken.
Of verschillende combo's maken van de pams.

Ik heb overgins geen slaap problemen, en ben overdag onder invloed van al deze medicatie gewoon energiek en actief.
dat is eigenlijk pas gebeurd sins ik ben begonnen net de benzo's nu de overheersende angst en stress gedempt is kan ik me weer op constructieve dingen concentreren, en een beetje (non-artificial) lol hebben.

ik hoor graag meer.

mvg. Marcel
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aanrader: minderen.
Afrader: zo door gaan.
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vigilante zei:
Tschijnt erg verslavend te zijn, doe je dit elke dag of wat?
Klik om te vergroten...

ja
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stop daar eens mee asjeblieft :cry:
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
Aanrader: minderen.
Afrader: zo door gaan.
Klik om te vergroten...

ja je moest eens weten wat voor persoon ik word als ik niet op deze manier gedempt word.
alles heb ik voorschreven wat daar staat, niks komt van de zwarte markt.
en heb een clinishe opname in het vooruitzicht sta alleen in wachtlijst.

ik wil gewoon voor deze tussenliggen periode een zo'n prettig/veilig mogelijke manier vinden.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Benzotekz zei:
DrippTone zei:
Aanrader: minderen.
Afrader: zo door gaan.
Klik om te vergroten...

ja je moest eens weten wat voor persoon ik word als ik niet op deze manier gedempt word.
alles heb ik voorschreven wat daar staat, niks komt van de zwarte markt.
en heb een clinishe opname in het vooruitzicht sta alleen in wachtlijst.

ik wil gewoon voor deze tussenliggen periode een zo'n prettig/veilig mogelijke manier vinden.
Klik om te vergroten...

Probeer eens te mediteren. :)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoelanger je zo doorgaat hoe kleiner de kans dat het een 'tussenliggende' periode wordt.

Als in, misschien hou je wel nooit op :wink:

En aangezien je het voorgeschreven krijgt, hou je aan de voorgeschreven doseringen.
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik moet zeggen dat ik de reacties (zonder niemand aan te vallen) nogal veroordelend vind.
Zoals ik aangaf heb ik een veel groter probleem gehad, waarbij ik een seriues gevaar voor me zelf en anderen ben geweest. dat is nu over zins ik de benzo's krijg.

en als ik hier andere dingen lees over combinaties van chemishe bende om maar de beste trip en verdoving te krijgen en daar word wel positief op gereageerd dan, snap ik et niet helemaal meer maargoed...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is internet, en recreatief gebruik is altijd(sarcasme :wink: ) goed, voor de rest doen we allemaal keihard ons best om moraalridders te zijn. Ookal weten we niks van de achtergrond en dergelijke.
Internet. Drugsforum.

Punt.


Maar zoals ik al zei, hou je aan de voorgeschreven dosis, en probeer het niet te lang te doen want dan wordt de kans kleiner dat je ooit stopt. Een dokter zal t hoogst waarschijnlijk beter weten dan iemand op inet.
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vigilante zei:
Dit is internet, en recreatief gebruik is altijd(sarcasme :wink: ) goed, voor de rest doen we allemaal keihard ons best om moraalridders te zijn. Ookal weten we niks van de achtergrond en dergelijke.
Internet. Drugsforum.

Punt.


Maar zoals ik al zei, hou je aan de voorgeschreven dosis, en probeer het niet te lang te doen want dan wordt de kans kleiner dat je ooit stopt. Een dokter zal t hoogst waarschijnlijk beter weten dan iemand op inet.
Klik om te vergroten...

helemaal Mee eens, nouja zoals ik zei wat daar boven staat is wat ik voorgeschreven heb gekregen
naar aanleiding van mijn verhaal en situatie.
(behalfe die 2 oxa's die ik er bij neem)
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#13
maar, enige manier om de angsloos stressloos heid opnieuw te ervaren die ik de eerste week had met de pams, is dus te minderen en dan weer te verhogen ?

Want dat was eigenlijk ook een beetje 1 van me vragen omdat ik voel dat het al minder werkt
en die eerste week functioneerde ik echt optimaal, wil dat eigenlijk echt zo houden
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#14
ff tussen door, iemand trouwens ervaring met benzo's in combinatie met hash jointje ?
ik word normaal altijd paranoia als ik te stoned word.
(vroeger wel 4 jaar geblowd zonder problemen)
maar nu word ik altijd para, maar zou het nu weer lekker kunnen zijn in combinatie met de angst verminderende benzo's ?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benzotekz zei:
maar, enige manier om de angsloos stressloos heid opnieuw te ervaren die ik de eerste week had met de pams, is dus te minderen en dan weer te verhogen ?

Want dat was eigenlijk ook een beetje 1 van me vragen omdat ik voel dat het al minder werkt
en die eerste week functioneerde ik echt optimaal, wil dat eigenlijk echt zo houden
Klik om te vergroten...
Als ik zie hoeveel je neemt moet je wel een erg hoge tollerantie hebben. Zoals de eerste week zul je het niet makkelijk krijgen, je gebruikt immers elke dag en zo heeft je lichaam niet de kans om je tollerantie naar beneden te werken. Als je iets minder neemt per dag zal je tollerantie wel wat naar beneden gaan en als je dan weer naar je oude dosering gaat zul je er natuurlijk wel wat meer van merken, maar voor hoe lang is dat?

Dit is typisch iets wat je met je huisarts/ psychiater moet bespreken die zijn experts betreft benzo's en zij kunnnen jou veel beter adviseren. Wij zijn slechts gebruikers. :wink:
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#16
ok bedankt allemaal!
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Benzo's kunnen goed helpen tegen de paranoia. Maar, je neemt nu zoveel benzo's dat ze binnekort niet meer zullen werken. Je kunt dan wel meer weer nemen, maar dan heb je kans dat je er depressief van wordt. Ik zou je aan willen raden naar een specialist (psychiater) te gaan en niet naar een huisarts die meestal niet meer is dan een goedbedoelende generalist.
Als je al op de wachtlijst staat voor een opname neem ik aan dat je al bij een specialist ben geweest.

Het is ook niet per se alcohol óf benzo's. Als je je er goed van bewust blijft dat je drinken ALTIJD gevolgd wordt door de lichamelijke en geestelijke kater, helpt dat misschien om er niet meer mee te beginnen.

Zuipen met benzo's op is zoiets als Russiche roulette spelen.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het probleem met slikken van benzo's als angstonderdrukking is dat je de misvatting in je hoofd maakt dat er zeker paniek op zal duiken zonder tema/oxa in je brein.
Door deze inbeelding roepen mensen vaak zelf de angst op als ze stoppen met medicatie.

Velen hebben de ervaring dat een paniekaanval direct stopt zodra ze een benzo slikken, en dat zegt al genoeg: zo snel kan die pil niet werken.

Het komt op mij over dat je angsten door de drugs aangewakkerd zijn. Aangezien je nu al een tijd clean ben, mag je verwachten dat de oorzaak van de paniek verdwenen is.

Probeer het eens uit zonder benzo's.
Verwar daarbij de herinnering aan angst niet met de feitelijke angst zelf.

Praat jezelf een misplaats verwachtingspatroon waarin onzekerheid de boventoon voert uit je hoofd.
Mocht je toch paniekerig worden, dan zijn er ook andere methoden om dit te stoppen: door je neus ademen bijv. hierdoor ontstaat buikademrythme ipv door borst: neus/buik-ademhaling brengt spontaan rust in het lichaam tot stand. concentreer je daarbij op iets moois.

Succes :)
B
BenzotekzLid
01-01-2024, 00:00
#19
yeti zei:
Het probleem met slikken van benzo's als angstonderdrukking is dat je de misvatting in je hoofd maakt dat er zeker paniek op zal duiken zonder tema/oxa in je brein.
Door deze inbeelding roepen mensen vaak zelf de angst op als ze stoppen met medicatie.

Velen hebben de ervaring dat een paniekaanval direct stopt zodra ze een benzo slikken, en dat zegt al genoeg: zo snel kan die pil niet werken.

Het komt op mij over dat je angsten door de drugs aangewakkerd zijn. Aangezien je nu al een tijd clean ben, mag je verwachten dat de oorzaak van de paniek verdwenen is.

Probeer het eens uit zonder benzo's.
Verwar daarbij de herinnering aan angst niet met de feitelijke angst zelf.

Praat jezelf een misplaats verwachtingspatroon waarin onzekerheid de boventoon voert uit je hoofd.
Mocht je toch paniekerig worden, dan zijn er ook andere methoden om dit te stoppen: door je neus ademen bijv. hierdoor ontstaat buikademrythme ipv door borst: neus/buik-ademhaling brengt spontaan rust in het lichaam tot stand. concentreer je daarbij op iets moois.

Succes :)
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie, maar mijn onverklaarbare en vaak onrealistishe anhgsten zijn geen gevolg van mijn drugs gebruik.

Ik had als 6 jarig kind al paniek aanvallen omdat erineens een auto met een paar chinesen bij ons door de straat reed, waarop ik naar binnen rende me moeder riep en de knopippen op de deur zetten.
vandaar dat ik ook opgenomen word in een kliniek met een dubbele diagnose omdat ik dus gewoon voornamelijk drank en drugs heb gebruikt om die angst te onderdrukken het zit bij ons ook een beetje in de familie , zowel moeder als tante hebben sytraat vrees etc.

vandaar dat ik zo entousiast ben over de benzo's omdat ik er gewoon normaal op kan functioneren zonder dronken of wappie te zijn, . (ps. sorry voor al die type fouten maar als ik een quote schrijf dtrilt het beeld de heletijd dus zie ik me eigen text niet, maargoed das verder niet belangrijk)

mvg marcel.
pstchologen zeggen vaak dat ik vrij goed inzicht in mijzelf heb, dus me zelf wijs ,aken dat ik met 1 pil die nog niet eens ingewerkt is weeer angstloos kan zijn doe ik zowiezo niet , maar evengoed bedankt voor de info, want ik kan me voorst4ellemnn dat dit bij veel andere wel het hget geval is
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb ook een angststoornis *naast borderline* en benzo's zijn nooit een langdurige oplossing voor mij geweest. Ten eerste word ik er niet actief van. Ten tweede wen ik er heel snel aan, waardoor het dus niet meer werkt. Tips als doe ademhalingsoefeningen zijn leuk als je zelf niet met een elke dag onder stroom gezet zenuwstelsel rondloopt omdat je chemie uit balans is. Ik zoek al lang naar een oplossing, maar het is lastig. Ik heb zelf wel veel baat bij propanolol en kava kava, maar of dat voor langere tijd geldt weet ik niet. Daarnaast is phenibut misschien een idee. Werkt ook op je GABA receptoren. Aan alle middelen wen je op een gegeven moment wel vrees ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."