Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDingetjes die ik had bij XTC vorige week

Dingetjes die ik had bij XTC vorige week

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi mensen,

Vorige week heb ik voor de vierde keer ooit XTC genomen, in een besloten club waar iedereen aan de drugs was. Dit was by far mijn mooiste ervaring tot nu toe, en kan niet wachten om over een maandje of 2-3 weer eens een pilletje te nemen.

Gedurende het hele feestje ging ik heel lekker op in totaal anderhalve gold bar (dus daar deed ik zo'n 5 uur lang mee), maar ik heb zo'n twee uur voordat de muziek uit ging nog driekwart blauwe ninja turtle bijgepakt - had ik achteraf beter niet kunnen doen denk ik.

Ik heb nu een paar vraagjes, en vraag me af of jullie dit ook wel eens gehad hebben bij XTC en hoe jullie dat hebben ervaren.

(voordat ik die blauwe had bijgepakt)

- Telefoonscherm was bijna niet af te lezen, dit vond ik zelf niet heel erg
- Mijn visie trilde soms, dit was dan wel weer naar, kwam en ging gelukkig met vlagen

(nadat ik die blauwe had bijgepakt)

- Ik begon te hallucineren. Eerst zag ik in de 'chillruimte' van de club de hoofden van de mensen helemaal links in soort van abstracte polygone vormen veranderen, dat vond ik wel tof. Nadat ik even met wat mensen om me heen had gepraat, zag ik dat i.p.v. er twee mensen (zoals toen het hallucineren begon), opeens een stuk of zeven waren met polygone hoofden. Nog steeds zag ik mensen dichtbij wel gewoon normaal. Na ongeveer een half uur daarentegen, zag ik iedereen in de ruimte op die manier - alleen hun hoofden dan.

Toen met een vriend even naar de dansvloer gegaan omdat het relativeren niet echt lukte waardoor het best wel heavy was, maar van de lichten op de dansvloer werden mijn hallucinaties heel anders en veel intenser. Er waren strobes, en elke keer als die even schenen zag ik van alles en nog wat, behalve hetgene dat er om me heen gebeurde. Het deed me een beetje denken aan sterke visuals hebben tijdens LSD of truffels, en dan je ogen dichtdoen. Op een bepaald moment was het zo heftig, dat terwijl ik een stukje naar voren danste ik letterlijk enorm schrok van whatever ik toen zag, en een meisje dat links naast me stond weer heel erg schrok van mijn schrikbeweging.

Gelukkig stopten de hallicunaties na ongeveer een half uurtje.


Nu heb ik van een vriend wel eens gehoord dat hij na twee dagen lang feesten met XTC in de trein naar huis gezichten zag in de reflectie van het raam in de trein, en dat hij op de fiets naar huis verder nog constant vage mensen zag staan op straat, welke helemaal niet echt bleken te zijn.

Dat vind ik altijd nog steeds bizar eng klinken, en ik vraag me dus vooral af of zoiets - dat nog heftiger is dan mijn hallucinaties - zou kunnen gebeuren met het gebruik van mezelf die nacht, ook al vond ik (naast de blauwe ninja turtle dan) niet echt dat ik te veel heb genomen.

Ervaringen? Tips?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dit naar het xtc subforum verplaatst.

Je hebt duidelijk teveel genomen in ieder geval, want daar is hallucineren op xtc wel een heel duidelijk teken van. Heb je je pillen toevallig laten testen? Want een goldbar of blauwe turtle zegt verder niet zoveel. Een normale dosering xtc zonder al teveel bijwerkingen en een relatief laag risico op neurotoxiteit is 1 tot 1,5 mg per kg. Aangezien de meeste pillen tegenwoordig tussen de 150 en 200 mg zitten heb je zeer waarschijnlijk veel te veel genomen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallucinaties is niet per se een verschijnsel van te veel nemen toch? Er wordt van de MDMA een zeker percentage in MDA overgezet dacht ik, en het verschilt per persoon hoe gevoelig iemand hier voor is. Ik ken ook mensen die vanaf een halfje (90 mg) al gaan hallucineren.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het klopt dat een gedeelte van de MDMA wordt omgezet in MDA, bij de ene persoon is dit meer dan bij de ander en daarom is de een ook gevoeliger voor hallucinaties tijdens mdma gebruik. ik dacht ergens gelezen te hebben dat 9 tot 15% van de mdma wordt omgezet in MDA, ik weet echter niet meer waar ik dit gelezen heb dus blijf een bron schuldig. (dacht op dit forum ergens btw)

maar over het algemeen kan je wel stellen dat de persoon in kwestie hoogstwaarschijnlijk te veel op had, aangezien het maar weinig voorkomt dat mensen (for as far as i know) al gaan hallucineren op een lage dosis mdma.

wat je zegt over je telefoonscherm aflezen klinkt heel bekend Sennid, heb ik soms ook wel beetje last van, alhoewel het lang niet zo erg is als bij keta, dan is elektronica echt niet meer te bedienen.

ik zou volgende keer wat minder nemen, en vooral kleinere dosissen bij nemen. je zegt dat je 3/4 pil bijpakte op het eind, dit kan zomaar eens 120-150mg zijn, en dan is het niet gek dat je opeens op zn kop staat. ikzelf pak eigenlijk bijna altijd kwartjes bij (45mg) zodat ik het rustiger kan opbouwen en niet opeens compleet van de kaart ben. Als ik in enen een halve bijpak heb ik ook wel is goed lopen spacen en hallucineren. (gelukkig kan ik het altijd handelen en kan ik er wel redelijk om lachen dat ik zo vaag ben) maar ik heb wel ontdekt dat voor mdma geldt; Less is more
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
Hallucinaties is niet per se een verschijnsel van te veel nemen toch? Er wordt van de MDMA een zeker percentage in MDA overgezet dacht ik, en het verschilt per persoon hoe gevoelig iemand hier voor is. Ik ken ook mensen die vanaf een halfje (90 mg) al gaan hallucineren.
Klik om te vergroten...
De ene persoon zal er gevoeliger voor zijn dan de andere, en ik denk dat mdma op zich zelf ook al tot hallucinaties kan leiden in hoge doseringen. Het precieze percentage van omzetting naar mda weet ik niet, maar bij 90mg mdma kan dat echt nooit tot genoeg mda leiden om te hallucineren.

Maar gezien de hoeveelheid pillen die de ts naar binnen had gewerkt lijkt mij teveel mdma toch echt de reden voor de hallucinaties.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sennid zei:
ook al vond ik (naast de blauwe ninja turtle dan) niet echt dat ik te veel heb genomen.
Klik om te vergroten...

Waauuww. Sorry maar dit vind echt een heel dom statement.

Ik heb afgelopen nacht namelijk 2,5 pil naar binnen gewerkt, maar op die ene na, die ik als laatst heb genomen (was een hele), vind ik niet dat ik te veel heb gebruikt........

Snap je?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha mee eens.

Ik heb 3 gram speed weggewerkt na mijn eerste 2 sleutelpuntjes. Maar naast die drie gram vind ik niet dat ik teveel heb genomen :P

priceless.


MusicIsLife zei:
Sennid zei:
ook al vond ik (naast de blauwe ninja turtle dan) niet echt dat ik te veel heb genomen.
Klik om te vergroten...

Waauuww. Sorry maar dit vind echt een heel dom statement.

Ik heb afgelopen nacht namelijk 2,5 pil naar binnen gewerkt, maar op die ene na, die ik als laatst heb genomen (was een hele), vind ik niet dat ik te veel heb gebruikt........

Snap je?
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."