Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie advies - Vanavond XTC of 4FMP gebruiken of niet?

Jullie advies - Vanavond XTC of 4FMP gebruiken of niet?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AndijvieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Voordat ik mijn vraag aan jullie ga stellen zou ik eerst even willen laten weten dat ik het forum doorzocht heb naar een soortgelijke vraag voordat ik dit topic opende. Wanneer een van jullie (toevallig) een soortgelijk topic tegen komt/is gekomen, dan zou ik daar graag doorheen willen lezen!

Nog even wat informatie zodat er een beter beeld te schetsen valt.
Ik gebruik al een aantal jaar wiet en hasj, en kan hier verder prima mee functioneren. Mijn interesse in andere drugs is het laatste jaar sterk toegenomen. Zodanig dat ik van plan ben om vanavond XTC of 4FMP te gebruiken. Er is een groot evenement bij mij in de stad en dat is al een aantal dagen gaande. Ik heb alle avonden niets anders gebruikt dan alcohol en een jointje. Een groot deel van mijn vrienden hebben ervaring met XTC en 4FMP en zij raden het mij ook aan. Ik heb research gedaan op internet omdat ik toch nog een aantal onbeantwoorde vragen in mijn hoofd had. Mijn laatste vraag is eigenlijk nog steeds niet beantwoord, en daarom stel ik deze hier.

Na het lezen van de nadelen van XTC/4FMP ben ik een beetje bang geworden dat ik vanavond geen leuke vrouw zou kunnen versieren. Ik las dat je van 4FMP heel veel kunt gaan zweten en een strak hoofd krijgt, het kauwen schijnt wel mee te vallen. Het kauwen bij XTC schijnt erger te zijn, als ik mij niet vergis. Ook las ik dat je wijd openstaande ogen krijgt. Ik zou er vanavond niet bij willen lopen met een ontzettend strak gezicht en zweet over mijn hele lichaam, dit is niet heel erg smakelijk..

Wel ben ik echt in voor dat euforische gevoel! Het lijkt me heel fijn om te knuffelen, dansen, en zoenen met dat euforische gevoel. Ik zie er alleen tegen op om zwetend aan een meisje te plakken en te zoenen met zo'n strak gezicht.

Wat raden jullie mij aan? Zal ik vanavond gewoon XTC of 4FMP gebruiken en geen moeite doen voor een leuke vrouw, terwijl al mijn andere vrienden dat wel doen omdat ze niet van plan zijn om vanavond drugs te gebruiken. Of zal ik het niet gebruiken en mij vanavond gewoon laten verassen door wat de avond mij brengt.

En welk tijdstip raden jullie mij aan? Ik heb morgen niets te doen dus het kan alle kanten op. De club waar het evenement plaatsvind zal sluiten tussen 02:00 en 04:00 uur als ik me niet vergis (voorgaande dagen sloot alles om 04:00 namelijk). Daarna zal er vast nog wel ergens bij iemand thuis een afterparty zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik gewoon naar huis toe.

Ik wacht jullie reacties af en ben enorm benieuwd! Alvast bedankt voor het lezen!

- Andijvie
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Euhm ik vind het nogal een grappige vraag eigenlijk. XTC moet je doen omdat je het leuk vind er nieuwschierig naar bent en dan maar een avond niet achter de dames aan haha. Ook het laatste waar ik dan mee bezig ben trouwens. Euhm ja je gaat er wel van zweten ja van xtc 4-fmp had ik er een stuk minder last van. Er strak uit zien valt wel mee als je je netjes aan de dosis houd liever nog iets er onder. 1mg per kilo lichaamsgewicht is heel goed voor een eerste keer. Strak staan is alleen maar irritant en onderdrukt de fijne kanten van XTC.

Laat je niet verleiden door je vrienden tot mega sterke pillen. Of meerdere pillen houd het leuk voor jezelf. Verpest je eerste keer niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eens met bobsacamano. Het doel is om een leuke avond te hebben, toch? Uitgaan met als doel vrouwen te versieren is zo... niet spontaan. En xtc moet je gewoon een keer hebben meegemaakt. :wink: 4-fmp kan ik nog niets over zeggen. Zelf heb ik nooit echt strak gestaan met xtc. Gewoon een normale dosis nemen, dan valt dat vast mee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bijzondere vraag dit, volgens mij is die eerder nog niet voorbij gekomen. Ik zou sowieso niet alleen maar uitgaan om achter de vrouwen aan te gaan, maargoed dat ben ik. Uiteraard kun je aan de xtc of 4-fa ook gewoon vrouwen versieren, maar met name van xtc worden de meeste mensen best wel lelijk. Denk aan een scheve bek, weg draaiende ogen, zweten, etc. Met 4-fa kan dat ook allemaal, maar wel een stuk minder. Daarbij hebben de meeste, zoals al eerder benoemd, ook helemaal geen behoefte om op jacht te gaan als ze lekker aan het spacen zijn.

Als ik eerlijk ben raad ik je aan de eerste keer xtc of 4-fa op feest te doen waar gebruik van dit soort middelen eerder de norm is dan de uitzondering. Denk aan house/techno/hardstyle/hardcore feesten/festivals. Als iedereen er zo bij loopt maakt het sowieso minder uit dat je er misschien gek uit gaat zien en bovendien zit je dan met het hele feest in die vibe. Als jij aan de xtc of 4-fa zit en de rest is aan het zuipen dan is de vibe toch snel al minder en dat is zeker voor een eerste keer erg jammer eigenlijk.

Als je xtc of 4-fa gaat doen, ga dan gewoon met de flow mee en laat de avond over je heen komen en je ziet vanzelf wel wat het je brengt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zou niet gebruiken en gaan voor een mooie vrouw :wink: Hierboven al gezegd maar ik zou ook aan raden te gaan gebruiken op een plaats waar meerdere mensen gebruiken... Als niemand anders gaat gebruiken van je vrienden lijkt het me sneu om dan alleen maar aan de drugs te gaan. Zoek voor dit weekend een leuk techno/house (dope) feestje in de buurt en daar kan je wel lekker los gaan. Zonder dat een leuke meid jou de rug toekeert omdat je een drugskop hebt.

Jou 1ste x denk ik dat je zwz wel grote bollen zult hebben. Dat had mijn maatje ook onlangstoen hij 4F probeerde.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel goed punt Psychedelibee. Had ik nog niet zo bij stil gestaan. Maar meeste dorpsfeesten of stadsfeesten zijn 99% van de mensen gewoon aan de drank. Dan lijkt het me bijna een straf om XTC te doen. Lijkt me echt verschrikkelijk.

Psychedelibee zei:
Als ik eerlijk ben raad ik je aan de eerste keer xtc of 4-fa op feest te doen waar gebruik van dit soort middelen eerder de norm is dan de uitzondering. Denk aan house/techno/hardstyle/hardcore feesten/festivals. Als iedereen er zo bij loopt maakt het sowieso minder uit dat je er misschien gek uit gaat zien en bovendien zit je dan met het hele feest in die vibe. Als jij aan de xtc of 4-fa zit en de rest is aan het zuipen dan is de vibe toch snel al minder en dat is zeker voor een eerste keer erg jammer eigenlijk.

Als je xtc of 4-fa gaat doen, ga dan gewoon met de flow mee en laat de avond over je heen komen en je ziet vanzelf wel wat het je brengt.
Klik om te vergroten...
A
AndijvieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben net thuis van een avondje chaos. Ik ben mijn paspoort verloren en ik ben hier een aantal uur naar opzoek geweest omdat ik behoorlijk in de stress ben geraakt.... Ik heb 's middags met mijn dealer afgesproken in het centrum en we hebben daar even gepraat over zijn "assortiment". Het schijnt dat er 205mg MDMA in zijn 4FMP capsules zit en dat dat een behoorlijke dosering is voor een eerste keer. Zeker als je de vuistregel van je eigen lichaamsgewicht aanhoud, dan zou ik namelijk maar 65mg mogen gebruiken. Ik zou het fijn vinden als jullie mij vertellen wat nou écht een goede dosering is voor een jongen van 18 jaar, 65 kg, geen ervaring, maar toch zeer nieuwsgierig...

Ik heb besloten om het deze avond niet te gebruiken. Mijn doel bij deze avond was ook niet zozeer om achter de vrouwen aan te gaan, maar ik heb 3 avonden terug eigenlijk een ontzettend leuke avond gehad met een vrouw en deze avond heeft mijn zo'n boost in mijn zelfvertrouwen gegeven dat ik dacht dat het vanavond wel een geschikte avond zou zijn!

Ik ga binnenkort weer naar een dance/techno/hardstyle feest waar zowat 90% van de mensen strak staat en heb samen met mijn dealer een soort van "planning" gemaakt om o.a. de dip een beetje tegen te gaan en om ervoor te zorgen dat ik een ontzettende vette avond ga beleven! Ik ga het in ieder geval niet in mijn eentje gebruiken, al zal er één persoon zijn die een klein oogje in het zeil houdt! De rest van de mensen stemt ermee in om samen met mij aan de 4FMP te gaan. Een aantal van deze mensen hebben hier al ervaring mee, dus dat gaat zeker goed komen en ik ben er van overtuigd dat dit een geweldige avond gaat worden! Ik merk ook aan mezelf dat ik gewoon klaar ben voor een volgende stap, namelijk XTC/4FMP e.d. Ik laat mezelf binnenkort compleet verassen en ga er gewoon voor de volle 1000% van genieten!

Bedankt voor de reacties en wat mij betreft mag dit topic gesloten worden :)
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik hier nog iets toe mag voegen; jezelf van tevoren goed informeren over dit soort dingen is slim en alleen maar aan te raden, maar op mij komt het een beetje over alsof je je er best wel druk over maakt.

Dat had ik tijdens mijn eerste XTC-trip, en uiteindelijk heeft dat ervoor gezorgd dat ik de helft van de trip enorm paranoia was en totaal géén leuke tijd had.

Verder zou ik het als ik jou was inderdaad doen met andere mensen die je vertrouwt, en niet op een feest/festival/plek waar het overgrote deel van de mensen alleen maar aan het zuipen is, dat kan nog wel eens botsen.

Veel plezier in ieder geval!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."