Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey DF'ers, Voordat ik mijn vraag ga stellen, welke ook al duidelijk zal zijn uit de titel, wil ik eerst wat informatie geven zodat jullie een beeld kunnen schetsen van de situatie. Een vriend van mij en ik gaan binnenkort truffels gebruiken. Dit zal voor ons allebei de eerste keer zijn. Ik ben van nature een persoon die dingen graag direct goed doet, dus ook dit! Ik blow nu al een jaar of 3 á 4 met enige regelmaat. Soms doordeweeks iedere avond een jointje of 2, en soms een aantal dagen of zelfs een aantal weken niet. Op dit moment heb ik sinds zondag niet meer geblowd en ik heb daar verder geen moeite mee. Die vriend en ik zijn allebei goed voorbereid. We blowen ook wel eens samen. Ik zelf wil al héél lang een keertje trippen, en ik wilde dit altijd al doen op truffels. Ik heb heel veel trip reports gelezen en op verschillende sites informatie gelezen over truffels. De risico's, hoe ze gekweekt worden, tips voor tijdens de trip, noem maar op. Ik denk dat ik er zelf wel klaar voor ben. De mindset is oke, ik voel me lichamelijk prima, ik heb geen stress aan mijn hoofd en dat is bij die vriend ook het geval. Mijn maat wil graag closed eye visuals, en ik zou liever diepe filosofische gedachten krijgen. We hebben dus ook besloten om gewoon onze eigen keuze aan truffels te nemen want we hebben met elkaar afgesproken dat het voor ons zelf zo prettig mogelijk moet zijn. Er is echter een klein probleem: we kunnen geen goede plaats bedenken/vinden om dit te doen. We wonen allebei nog bij onze ouders thuis, en de grote vakantie zit er net op dus veel vrije tijd blijft er niet meer over. Onze ouders zullen in het weekend echt geen 24 uur aan een stuk door weg zijn. We willen er ongeveer 24 uur voor uitrekken. Waarom weet ik niet, we zeiden dat gewoon tegen elkaar en we dachten 'Ja, is cool'. Hij heeft de voorkeur om het binnen in huis te gebruiken, met een matras op de grond, relaxte muziek, wat te eten en te drinken. Gewoon de veilige omgeving. Ik zou het echter liever in een andere omgeving gebruiken omdat ik weet dat het gewoon nog heel lang gaat duren voordat zijn of mijn ouders 24 uur weg zijn. Bij mij thuis komt regelmatig onverwachts bezoek, vaak familie. Zijn familie woont iets verder weg en bij hem is dat dus minder het geval. Mijn voorkeur gaat uit naar een park. Ik ben echt een natuurmens en ik heb één maal mogen tripzitten toen een aantal andere vrienden van mij truffels gingen gebruiken in een park. Ik denk dat ik een enorm slechte tripzitter ben geweest want ik ben ongeveer 3 a 4 uur alleen geweest. Ze waren continue aan het wandelen en kwamen af en toe naar mij toe om te vertellen hoe indrukwekkend alles wel niet was. Gelukkig deden ze dat uit zichzelf zodat ik wist dat ze nog veilig waren. Ik heb me in de tussentijd maar vermaakt met een jointje en een boek. De reden dat ik liever naar een park ga om dit te gebruiken is omdat we dan ook rustig kunnen wandelen, mochten wij hier zin in hebben. We kunnen dan ook gewoon een jointje roken voor of tijdens de trip, want dat zou ik wel graag doen. Jullie zullen mijn vraag inmiddels wel begrepen hebben uit het hele verhaal hierboven: Wat raden jullie ons aan? Binnen in een van onze huizen trippen, of toch een locatie in de natuur kiezen waar het rustig is en waar we kunnen trippen? Zijn er meerdere van jullie die tijdens hun eerste keer truffelen een (aantal) jointje(s) hebben gerookt? Ik heb gelezen dat dit de trip langer kan laten duren, en dat lijkt mij wel wat. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en hopelijk kunnen we binnenkort op een locatie die we beide 'oke' vinden een leuke middag/avond beleven!"
"14 jaar, kan me niet meer herinneren hoe het eigenlijk is gebeurd maar het voelde toen heel fijn en ik was lekker stoned."
"Mindless zei: Andijvie zei: Ik weet dat de aller eerste xtc ervaring (een van de) beste zal zijn die je ooit in je leven mee zult maken. Het schijnt zo magisch te zijn en zo heerlijk dat dit amper tot nooit meer te evenaren is. Mijn eerste vraag aan jullie is: zijn er dingen die ik kan doen om de eerste keer echt nog beter dan beter te laten verlopen. Het ultieme gevoel opwekken en zo verliefd worden op alles dat je het nooit meer zult vergeten? Het lijkt me namelijk echt fantastisch en ik heb nu al super veel zin in morgen avond. Klik om te vergroten... In ieder geval al die verwachtingen weggooien. Je zit het echt veel teveel te hypen. De reden dat de eerste keer voor mensen vaak zo enorm bijzonder is, is dat ze er dan nog redelijk zonder verwachtingen ingaan. De allerleukste ervaringen zijn toch altijd spontaan, je kunt dat soort dingen niet plannen. Gewoon innemen, wachten en kijken wat de avond je brengt. Klik om te vergroten... Dat is zeker waar, zo had ik het nog niet bekeken. Het enige wat er aan 'gepland' is is dat we afgesproken hebben om morgen avond een pilletje te slikken. Voor de rest laat ik de hele ervaring over me heen komen. Ik heb er zin in en ik denk dat dat ook mee zal spelen in de eerste ervaring. Je kunt er beter positief dan negatief en met tegenzin naartoe leven. Dunnetjess33 zei: Op dit forum zijn echt zo ontiegelijk veel posts en info te vinden. Meer dan jij in een dag kan lezen misschien. Daar kun je ook lezen over doseringen. De dosis is erg belangrijk voor én de beste ervaring én om de kans op hersenschade te beperken. Je zegt namelijk "een xtc pilletje". Maar met de pillen die nu gemiddeld rond gaan is een hele misschien te veel. Tenzij je heel erg zwaar bent natuurlijk. Voor een man is dat 1,5 tot 2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht, voor vrouwen is dat iets minder, 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. En tussen elke keer xtc gebruik is het verstandig 3 maanden te wachten. Maar dat wist je al denk ik als je er al zo veel over gelezen hebt en het onder controle kan houden. Verder je niet te druk maken als je wat gaat voelen en er vooral niet op gaan zitten wachten tot het komt. Lekker van genieten! En de dagen voor en na je gebruik goed slapen en gezond eten. Klik om te vergroten... Ik weet ongeveer hoe het met de dosering zit maar we zijn zo stom geweest om de pillen te laat te kopen. We hebben geen tijd meer om ze te laten testen, dus het wordt een "domme" eerste keer. Ik snijd ze voor de zekerheid in 4 stukjes en begin gewoon met een kwartje. Voor de rest laat ik het over me heen komen, laat ik het zo maar even zeggen. Ik ben ook niet van plan om ze vaker dan eens per 3 maanden in te nemen, zeer zeker niet. Over 3 maanden is er weer een dik evenement dus zie ik dat als een mooie gelegenheid voor als het morgen avond goed bevalt."
"Hallo luitjes, Binnenkort heb ik weer een feestje en ben ik van plan om weer eens XTC te gaan gebruiken in plaats van speed of coke. Echter heb ik een beetje een negatief gevoel gekregen bij XTC. Ik heb het in totaal zo'n 8 of 9 keer gebruikt. In het begin van mijn 'gebruiken' was ik erg strikt bezig met dosering en de tijd tussen 2 keer gebruiken (nooit binnen 3 maanden et cetera).. Dit is langzaam aan afgenomen en nam ik het wat minder strikt. Ik at geen 4 pillen in 2 weken of zo maar er zat bijvoorbeeld maar een maandje tussen feestje X en feestje Y, op beide feesten toch weer gebruikt.. Één feest springt er voor mij echt uit.. ik heb hier met mijn domme kop 2,5 of zelfs 3 (ik weet het niet meer?) pillen genomen van 220 mg per stuk, dus even grof gezegd 660 mg MDMA naar binnen gewerkt. Ik weet niets meer van dit feest, wat ik wel weet is dat ik met mijn ogen stond te rollen en ik heb een heel arsenaal aan sta tafels, hekken, brancards, en golfkarren voorbij zien komen. Nou is dit natuurlijk wat overdreven en zal ik dit ook nooit meer doen. Ik vraag me helaas wel af of ik nu nog kan genieten van een normale dosis, zo'n eentje "volgens de regeltjes". Ik ben 1,86, weeg 70 kilogram en zou dan afgerond 2 mg per kilo lichaamsgewicht willen gebruiken, oftewel maximaal 140 mg. Dit is prima te doseren, ik kan me alleen niet voorstellen dat ik nog lekker ga op 140 mg in totaal. De laatste 4 of 5 keren dat ik xtc heb gebruikt begon ik telkens met een halve pil (110 mg) en pakte ik met halfjes of kwartjes bij.. dus weer pittig hoge doseringen vergeleken met de advies dosering. De laatste keer dat ik xtc heb gebruikt was begin juni, toen heb ik 1 of 1,5 pil gehad. Ook hier weet ik de dosering niet meer 100% zeker van. Ik weet gelukkig nog wel wat meer van dit feest dan van andere feesten. Zouden jullie mij tips kunnen geven die ik toe kan passen waardoor ik hopelijk toch een lekkere vibe heb en zeker zo'n 6 uurtjes lekker kan gaan? Uiteraard ZONDER veel te veel te pakken en het hele feest te vergeten? Ik hoef niet het hele feest aan de pillen te zitten, de eerste paar uurtjes en het laatste uurtje vind ik het prima om lekker nuchter te zijn en weer tot rust te komen. Groetjes, Andijvie"
"Hoeveel mg neem jij en hoe doseer je deze? Ik begon altijd met een halve zodat het flink in kickte maar volgende week begin ik gewoon netjes met een kwartje, en dan neem ik maximaal 2 kwartjes bij, dan heb ik me best netjes aan de dosering gehouden van, iets er boven maar daar doe ik het voor. Nou vraag ik me af of ik het daar 6 uur lang vol mee ga houden? Wanneer kan ik het beste bij pakken? En het allerbelangrijkste: hoe ga ik voorkomen dat ik het halve feest vergeet, want daar draait het mij eigenlijk het meeste om."
"Hallo hallo, Ik heb binnenkort een feestje waar ik graag flink wil spacen maar ik kan op dat feestje helaas geen XTC gebruiken. Ik heb 2C-B thuis liggen en ik heb er laatst een laten testen zodat ik weet hoeveel mg erin zit. Binnenkort is er dus een feestje waar ik graag lekker blij wil zijn en fijn wil dansen en genieten van alles om me heen. Ik heb nog nóóit 2C-B gebruikt maar er wel het een en ander over gelezen. In eerste instantie was ik van plan om de 1e keer 2C-B thuis te gebruiken en dan voor een dosis van 15-18 mg te gaan maar ik ben van gedachte veranderd en zou het graag op dat feestje willen gebruiken, maar dan een dosis van zo'n 9 mg. Is het verstandig om de eerste keer 2C-B te gebruiken op een feestje, gecombineerd met alcohol? Ik heb gelezen dat een lichte dosering een klein beetje weg kan hebben van de effecten van XTC, al zal dit nooit zo intens zijn, toch lijkt het me heel lekker. Één van de downsides aan 2C-B is dat je er wel eens zware benen van kunt krijgen en dat is nou niet echt gunstig als je lekker wilt dansen die avond. Ik wacht jullie reacties even af! (Ik heb dit bericht vlug getypt dus als jullie extra informatie nodig hebben om te kunnen oordelen, of als het niet duidelijk genoeg is, vraag er gerust naar)."
"Bedankt voor de reacties allemaal! Het feest is inmiddels voorbij en ik heb die avond besloten om het niet te gebruiken. Achteraf was dit een zeer wijze beslissing want er is een hoop niet goed verlopen die avond, wie weet hoe ik hier op had gereageerd als ik 2C-B had gebruikt. De pillen die ik heb zijn getest op 17 mg dus we gaan binnenkort met een paar vrienden ieder een pil nemen, gewoon ergens thuis. We beginnen met 1 pil van 17 mg en houden het hier bij voor die avond, want niemand van ons weet hoe we gaan reageren op die dosis. Mochten we het toch ietsjes 'sterker' willen, dan kunnen we altijd nog wat wiet roken."
"Heyhoi, Ik ga morgenavond voor het eerst in mijn leven een xtc pilletje nemen. Ik heb er heel veel over gelezen en ik ben er van overtuigd dat ik alles onder controle kan houden. Ik weet waar ik op moet letten, wat ik wél en wat ik vooral niet moet doen. We hebben ook afgesproken dat we op elkaar letten, en er zijn een aantal nuchtere vrienden bij ons. Ik weet dat de aller eerste xtc ervaring (een van de) beste zal zijn die je ooit in je leven mee zult maken. Het schijnt zo magisch te zijn en zo heerlijk dat dit amper tot nooit meer te evenaren is. Mijn eerste vraag aan jullie is: zijn er dingen die ik kan doen om de eerste keer echt nog beter dan beter te laten verlopen. Het ultieme gevoel opwekken en zo verliefd worden op alles dat je het nooit meer zult vergeten? Het lijkt me namelijk echt fantastisch en ik heb nu al super veel zin in morgen avond. Mijn 2e vraag aan jullie is, ik las iets over depressie en de serotonine receptoren. Kan het zo zijn dat MDMA de serotonine receptoren beschadigd waardoor de aanmaak en afgifte van serotonine in je dagelijks leven (dus in nuchtere toestand) minder gaat worden? Is de 'schade'/effecten na (eenmalig) XTC gebruik dus te merken in je dagelijkse leven? Ik ben benieuwd naar jullie tips voor een fantastische eerste xtc ervaring"
"Zo, daar ben ik weer. Ik ga hier proberen om in het kort mijn avond te omschrijven, want ik heb genoten! We stonden in de trein naar het evenement toe en hadden besloten om in de trein een kwartje in te nemen. Ik ging er van uit dat het ongeveer een uur zou duren voordat ik iets zou voelen en over een uur zouden we ook mooi op de locatie van het festival zijn. Na 1,5 uur voelde ik nog steeds niet veel. Ik denk dat ik van tevoren teveel verwachtingen had. Het enige effect wat ik voelde was dat ik iets losser was, want ik danste een klein beetje. Na die 1,5 uur heb ik dus besloten om nog een kwartje bij te pakken en toen daarna ging het lekker. Dansen was geweldig, het maakte me niet meer uit wat anderen van me dachten, en ik voelde me gelukkig. Ik heb eigenlijk de hele nacht gedanst, stil staan was bijna onmogelijk. Iedereen was aardig en ik vond ook iedereen er mooi uit zien op zijn of haar eigen manier. Voor mijn gevoel waren kleuren intenser en geluiden waren heel lekker. Ik dronk af en toe een flesje water en het ijskoude water tegen mijn tanden was simpelweg een heerlijk gevoel. Ook voelde mijn huid heel fijn aan. Ik had nog wat 'poeder' van de pil in het zakje zitten omdat het in m'n broekzak een heel klein beetje was gaan brokkelen en dat had ik dus met m'n vinger eruit 'gelikt'. Aan je vingers likken heeft nog nooit zo grappig gevoeld. Zo heb ik eigenlijk nog 2 keer een kwartje bij gepakt dus over een tijdsbestek van zo'n 7 uur heb ik in totaal 1 pilletje genomen. Ik sta vol verwondering terug te kijken op een geweldige avond. Ik voel me stiekem een beetje een beter mens dan voorheen, ook al zal dat natuurlijk wel mee vallen en komt dat omdat ik nog onder de indruk ben van alle impulsen. Naar mijn idee waren we niet vervelend, agressief of irritant voor anderen. Sterker nog, we waren kei aardig, hielden rekening met anderen en hebben geen enkel conflict gehad. In de trein terug vanmorgen lagen een aantal mensen in te doezelen van de alcohol en op dat moment besefte ik me maar weer eens dat alcohol een veel minder leuke drug is dan XTC. Edit: om nog even over de dip te hebben. Ik lag om 5 uur in bed en viel eigenlijk direct in slaap. Ik werd om 11 uur weer wakker en heb 3 boterhammen als ontbijt gegeten en wat melk gedronken. Ik had gisteren verse sinaasappelsap geperst en gekocht omdat ik wist dat dat een goede anti-oxidant is omdat er veel vitamine C in zit. Die fles is inmiddels helemaal leeg. Ik voel me eigenlijk totaal niet slecht, 'down', of somber. Verder heb ik van tevoren gewoon normaal avond eten gegeten. Ik heb verder de hele avond alleen maar water en af en toe wat cola gedronken dus ik heb het niet gecombineerd met alcohol. Misschien voel ik me morgen wel slechter maar ik kan niet zeggen dat ik echt een 'dip' aan het ervaren ben."
"Nou, afgelopen donderdag dus na het lezen van Fenrir's laatste reactie niet meer hier op Drugsforum gekeken maar zijn we 's middags gewoon aan de 2C-B gegaan. Zoals ik al zei waren de pillen getest op 17 mg, verder zat er niets anders in. Ik heb er om 16:30 een ingenomen op een lege maag (09:00 's morgens voor het laatst gegeten). Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben.. Veel meer dan wat veranderingen in kleuren heb ik niet meegemaakt. Om 22:00 uur 's avonds wist ik het wel, dit was het voor vandaag. We zijn toen maar gaan koken, eten en rustig begonnen aan het drinken. Ik weet dat mensen hier commentaar op hebben en dat begrijp ik ook. Ik weet dat 2C-B onder de psychedelica valt, en ik begrijp ook dat je ten alle tijden verstandig moet zijn tijdens het gebruiken van drugs, maar toch heb ik het op deze (onverantwoorde) manier gedaan. Ik heb de 2CB al een jaar thuis liggen maar het was er nooit eerder van gekomen. Nu was ik er klaar mee en wilde ik weten hoe het was, dus hebben we het op deze manier gedaan. Wellicht was het effect zo matig omdat ze al een jaar oud zijn? Ik weet in ieder geval wel dat ik mijn eerst volgende keer 2C-B 1,5 pil ga pakken (25 mg) en hoop dan natuurlijk op een leuke trip. Ik kan jullie wel vertellen dat ik dan natuurlijk wel met respect en verstand de drugs zal gebruiken."