Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshangogen vs opengesperde ogen bij xtc

hangogen vs opengesperde ogen bij xtc

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paar weken geleden kwam er iemand naar me toe op een feest.
"Wat heb jij gehad? Speed? Je doet je ogen zo wijd open"
Ik antwoord met: "nee, dit is xtc"
Komt die persoon weer: "maar van xtc gaan je ogen toch hangen?"
Ik: "uhm nee :grin:"

Hoe zit dat nu? Want ik zie inderdaad tijdens het uitgaan vaak van die hangogen (wat ik een stuk lelijker vind als opengesperde ogen) , maar mijn vrienden en ik hebben dus echt nooit hangogen ofzo en onze pillen zijn zuiver mdma, zeker geen speed pillen.
Hoe zit dat nu? Had die gast het nu helemaal verkeerd? Of verschilt wat je met je ogen doet bij xtc van persoon tot persoon?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou ook zomaar eens doserings-gerelateerd kunnen zijn. Bij grotere hoeveelheden MDMA gaan de bijwerkingen overheersen, waardoor ook allerlei 'speed trekjes' naar voren komen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Huh? Mensen met hangogen hebben toch vaak veel te veel gehad? Meestal als ik mensen met hangogen zie, vertonen die mensen ook andere verschijnselen die erop duiden dat ze (veel) te veel hebben genomen. Ik denk dat je met een verantwoordelijke dosis helemaal niet per se opengesperde ogen hebt (heb ik zelf ook niet echt met speed). Met een hogere dosis heb je eerder opengesperde dosis en met een te hoge dosis MDMA kun je hangogen krijgen. Naar mijn idee zit het zo maar misschien werkt het anders bij anderen (aangezien jij het tegenovergestelde zegt, Psychedelibee)?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
De mensen die ik met hangogen zie hebben vaak veel te veel naar binnen gewerkt. Al zal de één er best eerder last van krijgen dan een ander. :stoned:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm ja blijft lastig. Jullie hebben wel een punt, want mensen met hangogen zien er vaak wel behoorlijk vaag uit. Maar mensen met opengesperde ogen hebben naar mijn beeld vaak ook wel redelijk veel gebruikt. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat het per persoon verschilt hoe je er op reageert.
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Hmm ja blijft lastig. Jullie hebben wel een punt, want mensen met hangogen zien er vaak wel behoorlijk vaag uit. Maar mensen met opengesperde ogen hebben naar mijn beeld vaak ook wel redelijk veel gebruikt. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat het per persoon verschilt hoe je er op reageert.
Klik om te vergroten...

Ik denk persoonlijk niet dat de mensen die hun ogen opensperren degene zijn met teveel, eerder de hangogen :tongueout:
Maar zoals je zegt, misschien hangt het van persoon tot persoon af :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zeker wel eens mensen gezien met opengesperde ogen die duidelijk teveel mdma op hadden. Dat was dan vooral te zien aan het enorme kaakschaatsen en weg draaiende ogen.
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ik heb zeker wel eens mensen gezien met opengesperde ogen die duidelijk teveel mdma op hadden. Dat was dan vooral te zien aan het enorme kaakschaatsen en weg draaiende ogen.
Klik om te vergroten...

Mensen met opengesperde ogen zijn niet per se mensen met te veel op ben ik van mening.
Maar inderdaad, mensen met teveel op kúnnen opengesperde ogen hebben :)
Ik neem aan dat jij dit ook bedoelt :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
uncoolbeatle zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb zeker wel eens mensen gezien met opengesperde ogen die duidelijk teveel mdma op hadden. Dat was dan vooral te zien aan het enorme kaakschaatsen en weg draaiende ogen.
Klik om te vergroten...

Mensen met opengesperde ogen zijn niet per se mensen met te veel op ben ik van mening.
Maar inderdaad, mensen met teveel op kúnnen opengesperde ogen hebben :)
Ik neem aan dat jij dit ook bedoelt :wink:
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde dat laatste inderdaad.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit vroeg ik mij ook al een tijdje af, en het lijkt inderdaad zo te zijn dat opengesperde ogen bij iedereen voor kunnen komen, en dat "hangogen" uitsluitend voorkomen bij mensen die (te) veel hebben gebruikt. Maar er zijn ook genoeg mensen die het allebei niet hebben, waaronder ikzelf.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien heb ik HET antwoord mensen. Ik heb het namelijk allebei. Oorzaak hiervan bij mij is dat één oog sowieso altijd al iets meer hangt. In nuchtere toestand zie je het verschil alleen als je er op let. Maar zodra ik XTC op had of dronken was dan ging dit oog altijd net iets meer hangen waardoor het wel opviel.

Mijn oog ging dus al vrij snel hangen, dus ook bij een lichte dosis.

Groet.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik xtc gebruik had ik bijna altijd grote ogen, soms hangogen maar niet zoveel.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vikingdancer zei:
Misschien heb ik HET antwoord mensen. Ik heb het namelijk allebei. Oorzaak hiervan bij mij is dat één oog sowieso altijd al iets meer hangt. In nuchtere toestand zie je het verschil alleen als je er op let. Maar zodra ik XTC op had of dronken was dan ging dit oog altijd net iets meer hangen waardoor het wel opviel.

Mijn oog ging dus al vrij snel hangen, dus ook bij een lichte dosis.

Groet.
Klik om te vergroten...

Dus wat is nu HET antwoord?
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hahaha ow ik dacht dat dat wel uit mijn verhaaltje viel op te maken. Degene die hangogen krijgen hebben in nuchtere toestand ook al een hangoog.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#15
MusicIsLife zei:
Dat durf ik te betwijfelen.... Ik heb namelijk geen hangogen maar als ik aan de xtc zit hangen ze toch echt op half 7.
Klik om te vergroten...

Hahaha ow dan valt mijn hypothese in duigen inderdaad!:P
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat durf ik te betwijfelen.... Ik heb namelijk geen hangogen maar als ik aan de xtc zit hangen ze toch echt op half 7.
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Kan er aan liggen hor iemand m oelt en wat er bij zit zelfde verhaal als kouwen of zweefkaaken.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tja, XTC betekent eigenlijk altijd dikke doppen. Iemand met hangende ogen ben ik slechts één keer tegengekomen, die had inderdaad een stuk of vier achter te kiezen. Ik ken trouwens ook iemand die helemaal geen verandering van de ogen heeft, dat is pas vaag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."