Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgroeiende populariteit xtc

groeiende populariteit xtc

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
ooscaar zei:
En inderdaad kun je 'de waarheid' niet bewijzen met wetenschap, aangezien 'de waarheid' een filosofisch en niet een wetenschappelijk begrip is.
Klik om te vergroten...
De waarheid een filosofisch begrip? Het moet niet gekker worden hier. De waarheid zelf is per definitie geen filosofie. Het idee van de waarheid echter wel. :wink:

Wetenschap is ook zo'n mooi gekozen term. Je zou denken dat de wetenschap zich bezig houdt met wat valt te weten (dus de waarheid), maar dat is nou niet bepaald het geval. :tongueout: Woorden...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
ooscaar zei:
En inderdaad kun je 'de waarheid' niet bewijzen met wetenschap, aangezien 'de waarheid' een filosofisch en niet een wetenschappelijk begrip is.
Klik om te vergroten...
De waarheid een filosofisch begrip? Het moet niet gekker worden hier. De waarheid zelf is per definitie geen filosofie. Het idee van de waarheid echter wel. :wink:

Wetenschap is ook zo'n mooi gekozen term. Je zou denken dat de wetenschap zich bezig houdt met wat valt te weten (dus de waarheid), maar dat is nou niet bepaald het geval. :tongueout: Woorden...
Klik om te vergroten...
Ja dat is precies wat ik bedoelde hoor :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was ook heel flauw van me! Sorry! :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Was ook heel flauw van me! Sorry! :P
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit! Alleen maar beter als iets duidelijker wordt verwoord toch? :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm ja, dat is een beetje twijfelachtig. Maar voor de meeste studenten is het natuurlijk wel doordeweeks feest en in het weekend thuis-thuis studeren hé. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
ooscaar zei:
Mindless zei:
Was ook heel flauw van me! Sorry! :P
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit! Alleen maar beter als iets duidelijker wordt verwoord toch? :)
Klik om te vergroten...
Op kruistocht om verwarring door woorden/taal te bestrijden! :wink:
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik merk ook dat er véél gebruikt wordt onder jongeren (onder de 20). Ik ben blij dat ik 21 was toen ik voor het eerst in aanraking kwam met XTC. Denk dat ik beter in staat was 'verstandige' keuzes te maken over doseringen en beter controle had over hoe vaak ik iets gebruik.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat er tegenwoordig ook wel rondspeelt in het milieu van de jongeren is die yolo mentaliteit. Ze zijn jong en willen iets doen met hun leven. Overigens de maatschappij legt ons wel een soort verplicht hedonisme op.

Iedereen moet zijn leven zo goed mogelijk inrichten en zoveel mogelijk plezier hebben, weet je wel...

Ik zeg niet dat dit DE grote oorzaak is maar het heeft er zeker mee te maken. Ikzelf studeer nog dus ik weet een beetje hoe het er aan toe gaat bij de jongeren tegenwoordig..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
theholyganja zei:
Wat er tegenwoordig ook wel rondspeelt in het milieu van de jongeren is die yolo mentaliteit. Ze zijn jong en willen iets doen met hun leven. Overigens de maatschappij legt ons wel een soort verplicht hedonisme op.

Iedereen moet zijn leven zo goed mogelijk inrichten en zoveel mogelijk plezier hebben, weet je wel...

Ik zeg niet dat dit DE grote oorzaak is maar het heeft er zeker mee te maken. Ikzelf studeer nog dus ik weet een beetje hoe het er aan toe gaat bij de jongeren tegenwoordig..
Klik om te vergroten...
Vind jij niet dat je zoveel mogelijk plezier moet hebben in je leven?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tuurlijk wel, maar er is een verschil tussen vertier zoeken en alles eraan doen om je altijd gelukkig te voelen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
theholyganja zei:
Tuurlijk wel, maar er is een verschil tussen vertier zoeken en alles eraan doen om je altijd gelukkig te voelen.
Klik om te vergroten...
Zeker waar, maar zie jij in de omgeving om je heen dan iedereen non-stop bezig met vertier te zoeken? :P

Ik ben op dit moment ook nog student en zie echt genoeg mensen om mij heen die helemaal niet zo'n YOLO-instelling hebben, al schreeuwen ze op sommige momenten van wel. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
theholyganja zei:
Hun gedrag lijkt daar soms wel op ja, maar mijn sober karakter zal hierin ook wel voor een deel meespelen.
Klik om te vergroten...
Valt mij vooral op dat dit meestal gezegd wordt over mensen die we dan zelf niet zo goed kennen. Bijna altijd als je iemand beter kent lijken deze mensen dan toch een serieuze kant te hebben en dat YOLO-gedrag allemaal wel mee te vallen. Tenminste, dat baseer op ik vrienden van mij die door anderen flink met YOLO-achtig zijn beschuldigd worden. :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan zijn, maar als ik studenten masaal zie MDMA gebruiken (met echt wel nog grote dosissen) op een woensdagavond in de uitgaansbuurt van een bekende studentenstad dan stel ik mij toch wel vragen wat die doen in het weekend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."