Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumslachgas inhaleren,wat doe ik verkeerd?

lachgas inhaleren,wat doe ik verkeerd?

10 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tip voor als je een stugge ballon hebt: Blaas hem eerst helemaal vol met lucht zodat er de rek wat meer uit de ballon is.
n
napthaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dus een cracker gekocht,een stuk of dertig patronen en ballonnen.
Patroontje erin,aandraaien en het ballonnetje word gevuld.

Maar als ik dan die ballon naar binnen hijs,dan voel ik he-le-maal niks!
Ligt het misschien aan de ballon?Want de ballon die ik nu gebruik zijn ook heel lastig op te blazen..
Of misschien inhaleer ik verkeerd?Ik heb verschillende methodes geprobeerd.Alles in een teg naar binnen en zolang mogelijk inhouden,en ook door de ballon in en uit ademen tot ik niet meer kan.

Mijn vriendin zei dat het een heel klein beetje op ether leek,maar dan voor een minuutje ofzo.
Ik hoop eigenlijk dat ik iets verkeerd doe ,want ik had van lachgas wel meer verwacht :mrgreen:

ffkes een paar fotootjes.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het enige advies wat ik kan geven is dat je eerst je longen compleet leeg moet blazen en dan pas een teug nemen.
Waar heb je trouwens die cracker vandaan? :grin:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je moet echt continue via de ballon blijven inademen totdat alle N2O is opgenomen door je longen (en de ballon dus leeg is) of totdat je op de grond valt. Ik vind 't een vrij onprettige manier van consumeren omdat ik me akelig benauwd voel als begin te hyperventileren door zuurstof tekort. Maar 't is het wel waard want ja...lachgas is wel lachen :grin:.
n
napthaLid
01-01-2024, 00:00
#5
clockcable zei:
Het enige advies wat ik kan geven is dat je eerst je longen compleet leeg moet blazen en dan pas een teug nemen.
Waar heb je trouwens die cracker vandaan? :grin:
Klik om te vergroten...

ik mag geen sites hier neerzetten maar als je zoekt op lovelylily dan kom je wel een eind :wink:
Je zou het in eerste instantie niet achter die site zoeken... :confused: :tearsofjoy:
Kun je het dan nog niet vinden pm me dan maar :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
kaasbaas zei:
Je moet echt continue via de ballon blijven inademen totdat alle N2O is opgenomen door je longen (en de ballon dus leeg is) of totdat je op de grond valt. Ik vind 't een vrij onprettige manier van consumeren omdat ik me akelig benauwd voel als begin te hyperventileren door zuurstof tekort. Maar 't is het wel waard want ja...lachgas is wel lachen :grin:.
Klik om te vergroten...

Zuurstoftekort hoeft helemaal niet met lachgas.
Dat is ook helemaal niet het effect, dan kan je net zo goed heel lang je adem in houden :confused:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad, koolstofmonoxide (een fanatiek veroorzaker van zuurstoftekort) is bijvoorbeeld ook helemaal niet psychoactief. Het effect van N2O wordt voornamelijk veroorzaakt door mechanismes vergelijkbaar met andere drugs en heeft zeer weinig met zuurstoftekort te maken.
Een reden dat je niks voelt zou omgekeerde tolerantie kunnen zijn: lachgas is één van de weinige psychoactieven waarbij dit verschijnsel optreedt. Omgekeerde tolerantie houdt in dat het effect van de stof versterkt wordt zodra er vaker van deze stof genomen wordt.
Dit kan tot gevolg hebben dat je je eerste ballon misschien wel helemaal niet voelt, je tweede een klein beetje en dat je bij de derde compleet van de kaart bent. Als dit niet zo is kan je altijd nog 2 patronen tegelijk in je ballon doen.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oom Klaas zei:
kaasbaas zei:
Je moet echt continue via de ballon blijven inademen totdat alle N2O is opgenomen door je longen (en de ballon dus leeg is) of totdat je op de grond valt. Ik vind 't een vrij onprettige manier van consumeren omdat ik me akelig benauwd voel als begin te hyperventileren door zuurstof tekort. Maar 't is het wel waard want ja...lachgas is wel lachen :grin:.
Klik om te vergroten...

Zuurstoftekort hoeft helemaal niet met lachgas.
Dat is ook helemaal niet het effect, dan kan je net zo goed heel lang je adem in houden :confused:
Klik om te vergroten...

Dat hoeft ook niet maar als je de ballon met N2O goed wilt kunnen inademen zul je toch eerst goed moeten uitademen. Bovendien blijf ik dan ook door de ballon ademen totdat 't op is, dus na 30 seconden begin ik wel te merken dat m'n longen weer zuurstof willen.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
clockcable zei:
Waar heb je trouwens die cracker vandaan? :grin:
Klik om te vergroten...
Wapwinkel heeft ze ook.

/edit: @TS je moet over je longen inhaleren
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
kaasbaas zei:
Oom Klaas zei:
kaasbaas zei:
Je moet echt continue via de ballon blijven inademen totdat alle N2O is opgenomen door je longen (en de ballon dus leeg is) of totdat je op de grond valt. Ik vind 't een vrij onprettige manier van consumeren omdat ik me akelig benauwd voel als begin te hyperventileren door zuurstof tekort. Maar 't is het wel waard want ja...lachgas is wel lachen :grin:.
Klik om te vergroten...

Zuurstoftekort hoeft helemaal niet met lachgas.
Dat is ook helemaal niet het effect, dan kan je net zo goed heel lang je adem in houden :confused:
Klik om te vergroten...

Dat hoeft ook niet maar als je de ballon met N2O goed wilt kunnen inademen zul je toch eerst goed moeten uitademen. Bovendien blijf ik dan ook door de ballon ademen totdat 't op is, dus na 30 seconden begin ik wel te merken dat m'n longen weer zuurstof willen.
Klik om te vergroten...

Oh oke, 't klonk mij door dat hyperventileren meteen als zwaar zuurstoftekort.
30 sec lijkt me ook wel echt de max, ik doe 't sowieso korter maar ik ben best gevoelig. En heb graag goed wat zuurstof in m'n systeem :beer:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Anderen kwamen er ook al mee, maar ik doe het nog maar even vetgedrukt omdat dit nog al een gevaarlijk misverstand kan zijn:

Lachgas werkt NIET door zuurstof tekort, het gas is zélf psychoactief!

Lachgas is een nmda-antagonist, wat er op neer komt dat het op een vergelijkbare manier werkt als ketamine, DXM en PCP. Het is dus een dissociatief en werkt als zodanig, alleen is het de enige die je in gasvorm krijgt. Als men lachgas voor narcose gebruikt krijg je ook een mengsel van 50% lachgas en 50% zuurstof/lucht, en daar gaan mensen ook gewoon van out, dus nogmaals, zie vetgedrukte zin hierboven.

Dus, je kan net zo goed om en om een teug uit de ballon en een teug lucht nemen. Overigens duurt het kort dus misschien adem je te traag in? Of is er misschien iets mis met je patronen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."