Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzodiazepines van EuroGenerics

Benzodiazepines van EuroGenerics

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Poedersuiker is inderdaad wel het goedkoopst wat je er in kan flikkeren als bindmiddel
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Om eerlijk te zijn vind ik dit een zeer nuttige bijdrage aan het forum, bedank!

Al ben ik bang dat als ik naar mijn arts ga met de vraag of ik een ander merk benzo's mag hebben dat misschien een beetje raar overkomt ):
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, ik denk dat ik een kleine ontdekking heb gevonden.
Zoals sommigen weten kan een medicijn sublinguaal ingenomen worden. Toch is dat niet bij alle medicijnen mogelijk door de extreme bittere smaak. Dit zijn de bindmiddelen die toegevoegd worden dat dit veroorzaakt. Toch zijn er enkele benzodiazepines die zelfs zoet smaken bij sublinguaal gebruik.

Ik had Temesta (Lorazepam) en las op het forum dat sublinguaal mogelijk is. Ik probeerde dit maar de bitterheid zorgde ervoor dat ik het na 2 seconden doorslikte met heleboel water. Ondragelijk!
Hetzelfde bij Lexotanil (Bromazepam)... Zo bitter! Terwijl iemand tegen me zei dat het zelfs zoet smaakte??? Dus ik vond het maar raar.

Onlangs heb ik nieuwe van mijn dokter gekregen. Lorazepam EG; dat is een generisch middel en goedkoper dus. Toen ik deze eens sublinguaal nam waren ze zoet! Ik kon het dus zonder problemen laten smelten op mijn mond...
Hetzelfde met Bromazepam EG! Ook zoet en op de mond.

Dus wil je benzodiazepines sublinguaal nemen? Koop dan een generische en als je zeker wil zijn die van EG!
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Desnoods stop je de benzo in een capsule of doe je d'r een vloeitje omheen als je de smaak zo ondragelijk vind.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Suck it up. Die paar minuutjes een bittere smaak doet me vrij weinig.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
kaasbaas zei:
Desnoods stop je de benzo in een capsule of doe je d'r een vloeitje omheen als je de smaak zo ondragelijk vind.
Klik om te vergroten...
Het gaat om de snelle opname van de stof als iemand het kauwt of erop sabbelt dus dat heeft geen zin
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Door de zure benzo heen bijten laten we maar zeggen
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Winehouse zei:
kaasbaas zei:
Desnoods stop je de benzo in een capsule of doe je d'r een vloeitje omheen als je de smaak zo ondragelijk vind.
Klik om te vergroten...
Het gaat om de snelle opname van de stof als iemand het kauwt of erop sabbelt dus dat heeft geen zin
Klik om te vergroten...

Ah tuurlijk ik zat niet op te letten, ik vond 't al zo raar. En sja, als je het zo wilt innemen met je er gewoon even doorbijten... :P
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#9
YawningMan zei:
Suck it up. Die paar minuutjes een bittere smaak doet me vrij weinig.
Klik om te vergroten...
Ik heb al opiaten proberen sublinguaal te nemen. Wat een marteling. Valt niet zomaar te smelten hoor :(
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pammer zei:
YawningMan zei:
Suck it up. Die paar minuutjes een bittere smaak doet me vrij weinig.
Klik om te vergroten...
Ik heb al opiaten proberen sublinguaal te nemen. Wat een marteling. Valt niet zomaar te smelten hoor :(
Klik om te vergroten...

Probeer er anders een snoepje bij te pakken ofzo, om de smaak te maskeren. Denk dan wel dat de smaak van het snoepje aardig sterk moet zijn, of giet gewoon wat limonade siroop in je mond.

Ik snap dat de vieze smaak zo niet weg gaat, maarja. Soms moet je wat moeite doen voor dingen.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stylus zei:
Om eerlijk te zijn vind ik dit een zeer nuttige bijdrage aan het forum, bedank!

Al ben ik bang dat als ik naar mijn arts ga met de vraag of ik een ander merk benzo's mag hebben dat misschien een beetje raar overkomt ):
Klik om te vergroten...
Je kan altijd vragen achter een generieke. De reden hiertoe is omdat het goedkoper is. Je krijg namelijk hetzelfde maar gewoon voor goedkoper. Het "witte" product.
Dat kan je zonder probleem vragen aan je arts.



Aan de mensen die het zeggen dat het gewoon doorbijten is. Kunnen jullie dan ook cafeïnepoeder sublinguaal doen? Lijkt me ondragelijk...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha, bizar. Ik heb weleens smelttabletten van Temesta 1mg gehad, en die waren te doen van smaak (zoet). Lexotan 12mg smaakt ook niet slecht vind ik, kan ik ze geen ongelijk in geven.. :P Flunitrazepam 2mg idem (PCH). :)

Temesta 2.5mg (géén smelttablet) en Pfizer Xanax 2mg smaken gewoon kut! :kots: bah.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pammer zei:
n doorbijten is. Kunnen jullie dan ook cafeïnepoeder sublinguaal doen? Lijkt me ondragelijk...
Klik om te vergroten...

Dat heb ik nog nooit in poedervorm gebruikt, ik ben niet zo fan van cafeïne. Al helemaal niet sinds ik speed heb ontdekt. En als ik een bepaalde manier van consumeren te smerig voor woorden vind, dan consumeer ik het gewoon op een andere manier. Het ritueel vooraf moet net zo relaxt zijn als het effect van de drug zelf vind ik.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alle antwoorden staan er al wel volgens mij :wink:
Maar wou even zeggen dat ik dit topic naam bijna zie als een reclame advertentie lol :wave:
Piece!

Komt vast omdat ik nu van de planeet gevaagd ben of niet?:P
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zopiclon daarintegen is echt vet bitter ranzig, en als bijwerking heb je de hele dag een roest smaak in je mond :confused:
meeste benzos zijn vrij smaakloos die ik heb gehad en anders acherop de tong legen, bijna in je keel slikken, grote slok cola of dergelijke en nergens last van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."