Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFijne activiteiten voor eerste uur XTC?

Fijne activiteiten voor eerste uur XTC?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TrebbieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort XTC met een stel vrienden. Er zit 1 jongen bij die vorige keer zich vervelend voelde tijdens het eerste uur (het opkomen van de trip) en zich niet echt kon ontspannen. Hebben jullie goede tips voor tijdens dat gedeelte van de space? Ik heb er zelf nooit zo last van dus ik heb ook geen idee wat hem zou kunnen helpen.

Is het goed om hem af te leiden of moeten we er juist over praten als hij dat voelt? Helpt lichamelijke beweging tegen dit gevoel?

Alvast bedankt!
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben ook altijd (positief) nerveus. En moet inderdaad ook altijf even een grote boodschap doen, of 2 of 3 haha.. Gewoon lekker gaan, lucht op en je voelt je er beter door. Ik denk dat het vooral geestelijk is, dus afleiding helpt ongetwijfeld en misschien fijn voor je vriend als er iemand bij is zodat hij meer het gevoel kan krijgen dat alles goed komt?
d
deepspaceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi Trebbie,

Wat supervervelend, kun je iets specifieker zijn?? Waardoor voelde hij zich niet goed ? Lichamelijk (misselijk, duizelig) of geestelijk (gespannen, nerveus, eng)?
En was het het eerste uur na nemen (voordat je wat voelt) of was het vanaf inslag een uur lang niet ok?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
bijna niet via een forum te beantwoorden. ik ken de persoon niet en was er niet bij.

volgens mij is het geen standaard klacht bij xtc gebruik. misschien maagklachten?
T
TrebbieLid
01-01-2024, 00:00
#5
deepspace zei:
Hi Trebbie,

Wat supervervelend, kun je iets specifieker zijn?? Waardoor voelde hij zich niet goed ? Lichamelijk (misselijk, duizelig) of geestelijk (gespannen, nerveus, eng)?
En was het het eerste uur na nemen (voordat je wat voelt) of was het vanaf inslag een uur lang niet ok?
Klik om te vergroten...

Het is een jongen van ongeveer 1.78 m lang en weegt 85 kg. Zijn begin dosis was 90 mg. Vanaf het moment dat de xtc echt in sloeg was alles weer goed. Het gaat echt om het uur daarvoor. Zijn klachten in dat uur waren: misselijkheid, zich 'vreemd' voelen, onrustig, gespannen, veel poep-neigingen en zich vaak afvragen of het gevoel wel fijner zou worden. Persoonlijk denk ik dat de oorzaak geestelijk is en resultaten op het lichaam heeft.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en misschien wat tips kan geven?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ken wel anderen die dit soms hebben, is echt spanning voor het onbekende volgens mij. Was het zijn eerste keer? Want dan zou het wellicht een tweede keer al beter kunnen gaan,aangezien hij nu weet wat hij kan verwachten.

Wat afleiding zoeken kan helpen, maar het beste schenkt hij er gewoon geen aandacht aan. Het is iets puur psychisch en wanneer je je dat realiseert gaat het vaak al beter volgens mij. Een kwestie van accepteren, zeker omdat wanneer het echt werkt die spanning ook in een keer weg is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij ons was de truc (op thuissetting dan) pilletje nemen en dan een gezelschap spel spelen, afleiding zoeken en gedachten verzetten. De bezigheden werden meestal gestopt als het inkickte bij iedereen en dan starte het feestj :-P
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
viewtopic.php?f=3&t=55600

Ik heb hier een tijd geleden een topic over geopend. Omdat ik namelijk hetzelfde probleem heb..
Er word hier gezegd dat het door het onbekende kan komen. In mijn geval geldt dat niet want ik heb het na jaren nog steeds, elke x.. Wel minder als eerst omdat ik het geaccepteerd heb dat dat nou eenmaal gaat gebeuren bij mij. Ik moet wel vermelden dat ik met mijn aller eerste keer xtc bang en misselijk was en bijna bad ging. Ik had voor die tijd nog nooit harddrugs op dus ik denk dat mijn angst toen daar van kwam. Toen heeft een viend mij apart genomen en heerlijk over mijn hobby met mij gekletst. Daarna was alles goed, spanning weg, geen wc klachten meer. Ik werd afgeleid van het gevoel. Daarna ging ik heerlijk!
Maar nu heb ik nog steeds dat zenuwachtige en wc klachten maar ja, ik weet dat het over is zodra mijn pil echt werkt. Het is al wel stukken minder nu.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had altijd diepgaande gesprekken met vrienden, en we begrepen alles. Heel gek. Maar leuk :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."