Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2e keer XTC: niet zo'n fijne ervaring.

2e keer XTC: niet zo'n fijne ervaring.

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LimbodansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik heb een account aangemaakt omdat ik een vraagje heb met betrekking tot XTC.

Afgelopen woensdag voor de 2e keer XTC gebruikt en ik moet zeggen dat het een hele rare en eerlijk gezegd niet zo'n fijne ervaring was. Ik had dezelfde pillen als bij mijn eerste keer (ongeveer een jaartje terug), dus ik dacht dat zit wel goed aangezien ik het de eerste keer helemaal geweldig vond. Ik dropte rond 17:00 een halfje (zoals ik de eerste keer ook gedaan had) en toen begon het grote wachten totdat ie zou inslaan. Ongeveer drie kwartier later werd ik een beetje duizelig/licht in m'n hoofd. Dit had ik de vorige keer ook toen hij insloeg dus ik dacht okee hier gaan we. Maar het leek net of de echte inslag maar niet kwam. Ongeveer een uur/1,5 uur heb ik zo rondgelopen en ik voelde me vrij wazig. Ik was ook eerder geirriteerd dan vrolijk en had helemaal geen zin om te feesten.
Na ongeveer 1,5 uur had ik opeens het gevoel van wauw dit is het!! Ik voelde me vrij euforisch en wilde ook dansen (zeer zeker niet zo erg als de vorige keer maar toch, ik dacht hehe eindelijk voel ik iets positiefs). Toen ik er dus eindelijk een beetje lekker inkwam en een beetje stond te zweven was het na 10 minuten alweer voorbij. Toen voelde ik helemaal niks meer (geen positieve en geen negatieve effecten). Het enige wat ik nog wel had was het energieke, maar voor de rest alleen grote pupillen, kaakschaatsen etc. Na deze toch wat teleurstellende ervaring die op sommige momenten ook best angstig was vraag ik me toch af of iemand weet hoe dit kan...
De pillen waren zoals ik al zei van vorig jaar zomer dus op z'n minst een jaartje oud, ik weet niet of dit iets kan uitmaken. Ook heb ik gehoord dat MDMA oplost in vocht, dus als er vocht bij een pil komt dat dan het effect afneemt en ze een beetje raar gaan doen, maar ik ben dus nog totaal niet ervaren met drugs dus als iemand een idee of tips heeft hoor ik het graag. :grin:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het eerder klinken alsof je teveel genomen hebt.

Heb je je pillen op dosering laten testen?
Hoeveel weeg je? Ben je een man of een vrouw? Hoe oud ben je?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De kans dat je pillen na een jaar slechter zijn geworden is vrij klein, mdma is behoorlijk stabiel.

Ik vind het inderdaad ook eerder klinken alsof je juist wat teveel op had eigenlijk.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pillen kunnen qua werking afnemen met leeftijd, maar het effect zelf verandert niet.

Pilletjes van vorige zomer kunnen iets minder sterk zijn, maar de ervaring verandert verder niet. ook denk ik dat de pillen in principe nog net zo goed geweest zijn als toen je ze kocht.
L
LimbodansLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik ben zelf een man van 1,90m. Weeg ongeveer 70kg en ben 19 jaar oud.
De pillen die ik had waren volgens mij getest op 160 mg. Ik had nu een halve genomen en de vorige keer ook (van precies dezelfde pillen dus).
Ik vind het vooral erg vreemd dat de opkomst met alle minder prettige effecten nu dus zo lang heeft geduurd, maar de echte positieve dingen (euforisch, energiek, het verliefde gevoel) bijna niet aanwezig waren en toen ze wel aanwezig waren na 10 minuten alweer totaal afgenomen. Ik zou juist denken als ik teveel heb genomen dat het euforische/positieve deel van een pilletje ook wat sterker aanwezig zou zijn.

Ik wil eigenlijk vanavond een andere pil proberen in een andere setting, met andere mensen, en andere muziek(180mg, en dan gewoon een kwartje nemen uiteraard), puur om voor mezelf te zien hoe ik hierop reageer. Ik hoef zeker niet heel hard te gaan, ben ook niet van plan om bij te nemen maar gewoon naar huis te gaan als het kwartje is uitgewerkt, en hierna gewoon weer netjes 8 weken wachten met het nemen van de volgende (uiteindelijk zal dit denk ik wel langer duren dan 8 weken aangezien ik niet de behoefte heb om het heel vaak te gebruiken). Zouden jullie dit afraden na wat er woensdag is gebeurd of kan het voor een keer geen kwaad om binnen een week 2x te nemen.
Bedankt alvast! :grin: :grin:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als de dosis hetzelfde is dan moet er iets anders zijn aan de set of setting waar het 'm in zit. Misschien was je de laatste keer minder fit of zat je minder goed in je vel. Bijvoorbeeld had je er een lange drukke werkweek op zitten terwijl je de vorige keer lekker vakantie had. Of al een paar dagen een slecht eetpatroon. Dat kan al van invloed zijn.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Limbodans zei:
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik ben zelf een man van 1,90m. Weeg ongeveer 70kg en ben 19 jaar oud.
De pillen die ik had waren volgens mij getest op 160 mg. Ik had nu een halve genomen en de vorige keer ook (van precies dezelfde pillen dus).
Klik om te vergroten...
Wat voor de één een fijne dosering is kan voor de ander teveel zijn. Ook je stemming en omgeving hebben invloed op het effect dat drugs op je heeft, iets wat het verschil tussen deze en de vorige keer kan verklaren.

Ik vind het vooral erg vreemd dat de opkomst met alle minder prettige effecten nu dus zo lang heeft geduurd, maar de echte positieve dingen (euforisch, energiek, het verliefde gevoel) bijna niet aanwezig waren en toen ze wel aanwezig waren na 10 minuten alweer totaal afgenomen. Ik zou juist denken als ik teveel heb genomen dat het euforische/positieve deel van een pilletje ook wat sterker aanwezig zou zijn.
Klik om te vergroten...
Hoe ik het nu beschrijf zal wel niet helemaal 100% technisch correct zijn, maar wellicht snap je hierdoor wat meer waarom een te hoge dosering niet tot meer euforie leidt.
Euforie moet je niet zien als het directe effect van een stof, maar als een gevolg van hetgeen MDMA veroorzaakt. Het zorgt voor méér hersenactiviteit, iets dat je als prettig ervaart waardoor je euforisch wordt (vooral i.c.m. met extra prikkels, als muziek). Als je teveel neemt ervaar je de extra hersenactiviteit niet meer als prettig, maar als vervelend en zul je je echt niet euforischer gaan voelen, je voelt je eerder wazig en de extra prikkels kunnen eng of irritant worden.

Ik wil eigenlijk vanavond een andere pil proberen in een andere setting, met andere mensen, en andere muziek(180mg, en dan gewoon een kwartje nemen uiteraard), puur om voor mezelf te zien hoe ik hierop reageer. Ik hoef zeker niet heel hard te gaan, ben ook niet van plan om bij te nemen maar gewoon naar huis te gaan als het kwartje is uitgewerkt, en hierna gewoon weer netjes 8 weken wachten met het nemen van de volgende (uiteindelijk zal dit denk ik wel langer duren dan 8 weken aangezien ik niet de behoefte heb om het heel vaak te gebruiken). Zouden jullie dit afraden na wat er woensdag is gebeurd of kan het voor een keer geen kwaad om binnen een week 2x te nemen.
Bedankt alvast! :grin: :grin:
Klik om te vergroten...
Ik raad het sowieso af om een tweede pil binnen korte tijdsperiode te nemen, je hersenen hebben hun voorraden nog niet aangevuld en je zult echt niet lekker gaan op XTC. Daarbij krijgen je hersenen nog een flinke extra klap en ga je waarschijnlijk een flinke dinsdagdip krijgen. :P

Ik zou lekker over 3 maanden een nieuwe poging doen, wel met een kwartje, zoals je al zei. :)
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat hierboven staat sluit ik me bij aan.

Vaak is het ook zo dat de eerste keer geweldig is, waardoor je de 2de keer hoge verwachtingen hebt. Als het dan anders is dan je had verwacht kan dat ook invloed hebben op je ''mood''.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."