Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLege of volle maag

Lege of volle maag

13 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil het niet perse liever met een lege maag doen. Ik vroeg me alleen af wat aangeraden en gebruikelijk is.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De vorige keer dat ik mdma nam heb ik dit gedaan op een hele volle maag. Vlak voor inname nog even een boterham gegeten. Het duurde hierdoor wel anderhalf uur voordat het effect begon. Is het beter om mdma op een lege maag te nemen of een volle maag? Iemand in de wachtruimte van het testcentrum had geadviseerd op een volle maag te nemen omdat de kans op misselijkheid dan kleiner zou zijn.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van één boterham is je maag natuurlijk niet vol. Was dat het enige dat je hebt gegeten?

Wat die persoon in de wachtruimte zei, is juist het tegenovergestelde van wat er doorgaans voor waarheid wordt aangenomen.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#4
Over het algemeen kun je stellen dat de MDMA sneller zijn werking doet op een lege maag. Een beetje misselijkheid, daar loop je toch wel een kans op als je harddrugs tot je neemt. Dus ik zou die boterham voortaan lekker achterwege laten.

En wat EI zegt... van een boterham is je maag niet 'heel vol'. Wel eens een schoolreisje-boterham op? Je weet wel die geplette kleffe krengen onderin je tas, die je op de busreis terug nog snel opat ook al had je al veel te veel fruitella zitten vreten? Toch paste dat bammetje er nog bij, want brood is 90% lucht ofzo.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
We hadden rond half 9 / 9 uur wel flink gegeten en dan om half 10 de boterham en toen meteen de mdma. Dus wel een volle maag. Maar volgende keer gewoon een lege maag. Heb overigens helemaal 0 last gehad van misselijkheid. De opkom van het effect voelde heel prettig.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed eten. Uurtje of anderhalf wachten en dan nemen. Klinkt als een plan
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#7
IrishCoffee zei:
We hadden rond half 9 / 9 uur wel flink gegeten en dan om half 10 de boterham en toen meteen de mdma. Dus wel een volle maag. Maar volgende keer gewoon een lege maag. Heb overigens helemaal 0 last gehad van misselijkheid. De opkom van het effect voelde heel prettig.
Klik om te vergroten...

Waarom zou je volgende keer met een lege maag willen doen, terwijl het vorige keer met een volle maag goed beviel? Voor je gezondheid kan je beter stevig eten, omdat je waarschijnlijk tijdens en na de ''trip'' weinig tot geen honger heb.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom niet gewoon normaal eten en een paar uurtjes later je dope pakken?
s
simonsnelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind het zelf veel fijner om iets te nemen op een volle maag. Meestal ga je de uren onder invloed niet meer kunnen eten. Dan zit er gelukkig nog iets in je maag.

Natuurlijk werkt het veel sneller op een lege maag.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou iets langer wachten. Maar je moet gewoon kijken wat voor jou werkt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor mij persoonlijk heeft het de voorkeur om gewoon normaal te eten en dan na ongeveer 3 uur de MDMA te droppen. Op die manier heb ik nog voldoende energie binnen gekregen, wordt de pil snel opgenomen en is mijn misselijkheid vaak minimaal.

Maargoed, wat voor de een werkt hoeft niet perse voor de ander te werken. Bij voorkeur trouwens ook niet te vet eten, want dat duurt veel langer voor het uit je maag is. Gewoon normaal en voedzaam eten werkt vaak het best.
C
CuriousCreatureLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Voor mij persoonlijk heeft het de voorkeur om gewoon normaal te eten en dan na ongeveer 3 uur de MDMA te droppen. Op die manier heb ik nog voldoende energie binnen gekregen, wordt de pil snel opgenomen en is mijn misselijkheid vaak minimaal.

Maargoed, wat voor de een werkt hoeft niet perse voor de ander te werken. Bij voorkeur trouwens ook niet te vet eten, want dat duurt veel langer voor het uit je maag is. Gewoon normaal en voedzaam eten werkt vaak het best.
Klik om te vergroten...
Dit werkt ook voor mij het beste, ik heb namelijk vrij slechte ervaringen met nauwelijks eten en daarna XTC te droppen. Wordt zeer misselijk en krijg i.p.v energiek gevoel een zwaar gevoel in mijn benen. Zou niet weten waarom je bij XTC je voedingspatroon zou willen aanpassen, je gaat veel beter gewoon de correcte dosis mdma voor jou zoeken en daar wat mee spelen.

Off-topic: Hey, ben "nieuw" hier heb al uren en uren gespendeerd aan het lezen van tripreports en dergelijke en aangezien ik nu zelf op het punt gekomen ben dat ik niet zomaar eenderwat in mijn lichaam gooi voor 1 avond plezier en eindelijk begin te verstaan waarover het wel gaat dacht ik dat het tijd was om mijn account eens te gebruiken. Ben 21 jaar, man en de rest doet er weinig toe of zullen jullie wel leren kennen als ik beslis om hier meer te poste.
Ik had een tripreport geschreven over mijn eerste keer XTC en andere dingen zitten in de pijplijn :grin: Maar vraag mij of mensen nog iets hebben aan het zoveelste xtc tripreport
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik houd van goed eten. Als ik mdma gebruik dan ben ik altijd op een feest, dus dan moet er goed gegeten worden van te voren. Met mdma eet je hoogwaarschijnlijk voor een paar uur niet, dus waarom dan ook nog eens op een lege maag beginnen.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maakt voor mij niks uit, lege maag of volle maag. Wat ik wel vaak doe is als ik m'n pil of capsule genomen heb, dan even nog wat eten halen omdat ik verder bijna niet meer eet. Vind dat wel chill, heb het gevoel dat je dan toch nog even wat langer energie hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."