Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin

Ritalin

30 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan zijn we het helemaal eens.
M
Mr.WLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zie veel negatiefs hier over ritalin!

Een goede vriend van me, heeft ritalin als medicatie voor zijn asperger/autisme/add.
Hij vergeet het zo vaak in te nemen dat hij aan het eind van de week een mooie voorraad heeft.

Ik kan je een voorbeeld noemen van een heerlijke trip op ritalin en wat drank.
Een keer na een avondje uitgaan, tot laat, zeer dronken geworden, hebben die maat en ik met zn tweetjes een dag lang achter de tv zitten uitbrakken. Rond 3 uur besloten we allebei, ik 3, hij 5 ritalinnetjes in te nemen. Vervolgens zijn we naar de supermarkt gelopen om drank te halen, allebei al een beetje scherper en prateriger. We hebben toen een fles wijn gehaald, en twee halveliters. Alles soldaat gemaakt, daarna nog een keer naar de supermarkt gegaan voor meer drank.
Toen zat ik hem echt te spacen, het was heel druk in de AH, maar ik ervoer alles als extreem rustig. Het leek net alsof ik in een soort van bal van transparante stof zat die al het geluid absorbeerde. Er waren ongelooflijk veel mensen en ik verbaasde me erover dat het zo stil om me heen was, heel chil.
Dat was mn eerste echte space op ritalin,
verder neem ik het gewoon als ik zin heb om veel te lullen met maten, ik wordt er altijd heel scherp van, kan goed formuleren en kom op goede ideeen.
Meestal neem ik 2 a 3 pilletjes, dan merk ik genoeg, maar wel altijd in combinatie met drank, anders is er niks aan.
Hopelijk heb je er wat aan.
Grz, W
m
mindlezLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik rilatine (belgische benaming voor ritalin), gewoonweg omdat ik ADHD heb.
Maar qua effecten voel ik zelf niets, buiten het feit dat ik gewoonweg meer geinteresseerd ben tijdens de lessen op school. En dat ik meer zin heb om te gaan studeren en te werken voor school.
Maar ik zie niet in , waarom mensen ritalin pakken voor plezier. Heeft het dan zo'n andere effect op niet ADHD'ers?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een tijdje ritalin gebruikt vanwege concentratieproblemen. Die concentratieproblemen waren vooral dankzij andere spanningen die ik toen had. In het begin vond ik het effect echt heel lekker, het doet me sterk aan cocaïne denken. Dan euforische nam af na verloop van tijd. Ik moest steeds meer nemen om me te concentreren. Ik begon het ook te snuiven. Mijn eetlust verminderde en begon steeds meer tijd te steken in het gebruik van ritalin. Na uitwerking was ik altijd heel somber. Ik heb er inmiddels een afkeer van gekregen.
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#5
mindlez zei:
Ik gebruik rilatine (belgische benaming voor ritalin), gewoonweg omdat ik ADHD heb.
Maar qua effecten voel ik zelf niets, buiten het feit dat ik gewoonweg meer geinteresseerd ben tijdens de lessen op school. En dat ik meer zin heb om te gaan studeren en te werken voor school.
Maar ik zie niet in , waarom mensen ritalin pakken voor plezier. Heeft het dan zo'n andere effect op niet ADHD'ers?
Klik om te vergroten...
Mensen zonder ADHD, worden er erg actief van. Een soort van oppeppend effect wat in een lichte vorm te vergelijken valt met normale amfetamine. De dosering om dit effect te bereiken verschilt per persoon. Het voordeel van Methylfenidaat is dat het sneller is uitgewerkt dan normale amfetamine, en het niet dusdanig je wakker houdt/of in een mate je eetpatroon verneukt. Ik persoonlijk krijg er snel hoofdpijn van, en gebruik het echt incidenteel! Het hoofdpijn kan je denk ik wel verklaren door vocht tekort, wellicht omdat methylfenidaat zorgt voor verhoogde vochtopname!
s
smoelkopLid
01-01-2024, 00:00
#6
:) ja ik gebruik ritalin en vroeg me af is het te slikken met kamagra ?
d
djessicadjessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Meld dit berichtAntwoord met een citaatblowen en ritalin samen?
door djessicadjess op 27 mei 2011 19:09

goedeavond,

ik heb de mening nodig over het gebruik van ritalin en blowen...
deze week is bij mij adhd vastgesteld....dit doordat ik met iemand heb gepraat over het blow gedrag van me....
nu zitten we met het volgende....volgens mijn psychiater kan ik niet beginnen met ritalin zolang ik nog 2 gram wiet per dag rook....alles wat ik heb opgezocht over dit onderwep zegt me dat ik gewoon kan beginnen met ritalin en dat dan mijn behoefte om te roken afneemt omdat de ritalin voor de rust in mijn hoofd zorgt en ik dan dus geen jointje meer wil.....hoef...

wie heeft dit zelf meegemaakt of heeft hier ervaring mee en wil dat met me delen...

ik wil graag de mening van mensen die dit meegemaakt hebben.....of ben ik de enige adhder die veel blowt....
groetjes djessica
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#8
smoelkop zei:
:) ja ik gebruik ritalin en vroeg me af is het te slikken met kamagra ?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen flauw idee, maar ik denk dat dit geen probleem moet vormen.. :)
M
MeiijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Op dit moment heb ik ongeveer 23 pillen ingenomen en een heel klein beetje gedronken..
Ik snap eigenlijk niet waarom ik het gedaan heb, soms voel ik me gewoon getriggerd om het te doen en als ik het doe sla ik door.. Gelukkig is het niet iets waar ik me echt prettig bij voel want ik vind het niet fijn dat ik krampen krijg in mijn nek en dat mijn hart zo tekeer gaat.. Maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer fijn, ik weet dat ik een hart heb.. Merk dat ik er teveel van ga denken en praten en als ik dan moet stoppen tegen iemand te praten ga ik maar tegen mezelf praten.. Word er niet gelukkig van al kan ik wel emoties aan de kant zetten. Maar het is wel een aanrader vrolijk te zijn en echt niet zo een mega dosis te slikken want je hebt er nog dagen last van, dat had ik laatst tenminste.. Ik zat te zweten als een otter en gek genoeg had niemand echt door dat er iets met me was! Dat je druk word is trouwens niet helemaal waar, ik heb er nooit last van en ik ken ook geen mensen die dat wel worden van Ritalin. Je houd er wel vreemde tikken aan over, zo had ik laatst vanaf 11 uur in de avond pillen geslikt, niet geslapen en ik heb uren lang mijn hartslag zitten tellen, zo debiel.. Ik krijg de neiging er zo weer aan te beginnen waar je allemaal wel niet aan kunt denken zeg.. Ik merk ook dat ik vanalles typ omdat het vrij gelijk staat aan praten. Weet iemand trouwens hoeveel teveel is? Kan ik nooit ergens vinden, behalve voor juiste doseringen van patienten maar daar heb ik vrij weinig aan..

Hoop dat iemand hier iets aan heeft en er wat van snapt, ik zal nog wel een keer zeggen wat ik te zeggen heb op een normalere manier..


Oja, wat misschien al duidelijk was, je hebt totaal geen eetlust maar kijk daar mee uit want je valt echt om als je niets eet en wel die pillen slikt en als het er veel zijn zal slapa er ook niet van komen dus zorg dat je wel je energie aan blijft pijlen en niet drinkt!
M
MeiijsjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oja en je wordt er inderdaad rustig van, ook van grote hoeveelheden maar rust zul je niet vinden want het pept je zo erg op! Daarom word het bij ADD'ers en ADHD'ers afgeraden na het avond eten nog een pil te nemen omdat je dan slecht in slaap valt..
o
oldschoolveteran66Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi,ik gebruik sinds 8 jr (legaal) ritalin,ik heb daarvoor alles al gebruikt wat niet uit de "apotheek"kwam ; heroine,cocaine,speed,lsd etc.
Nu gebruik ik alleen nog alcohol (bier) en cannabis en af en toe op n feestje n snuif coke.
Ik snuif dedie methylfenidraat (ritalin) ook regelmatig , mede door het ritalin (mis)bruik om me heen.
Ik praat écht geen onzin maar in de straat waarin ik woon hebben op 1 na alle kinderen ritalin,soms de ouders ook!
Er is hier een zeer levendige handel ontstaan in strips ritalin,door gewone "huisvrouwen" ze prakken het..en snuiven het.
Uit eigen ervaring weet ik dat ritalin snuiven in t begin wel ff "leuk"kan zijn maar na 'n tijdje hoofdpijn en , erger nog depressies veroorzaakt.
Deze ex-junkie (nou..nie helemaal haha) ziet iig met lede ogen toe hoe de legale "speed"mn buurt veroverd.
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Gr. veteraantje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."