Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin

Ritalin

30 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
m
marritritalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie gebruikt er hier allemaal Ritalin???
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een beetje zichzelf respecterende drugsgebruiker neemt dat niet, tenzij je narcolepsie of ADHD hebt of zoiets. Maar dat vind ik dan.
n
no_obkillerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb binnekort een ADHD test! nog tips om zo ADHD-erig mogelijk over te komen? :mrgreen:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze zichzelf respecterende gebruiker wil nog wel eens ritalin proberen :wink:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neem dan gewoon speed man, Ritalin doet geen flikker.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Speed ken ik al. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daarom juist. Als je speed al kent hoef je echt geen Ritalin meer te gebruiken.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
En toch ben ik nieuwsgierig.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
Svali zei:
Een beetje zichzelf respecterende drugsgebruiker neemt dat niet, tenzij je narcolepsie of ADHD hebt of zoiets. Maar dat vind ik dan.
Klik om te vergroten...

Leg eens uit ?

Ik zie Ritalin als een veilige vorm van speed; er staat op wat het is, hoeveel het is en tot wanneer het houdbaar is. Daarbij vind ik speed verschrikkelijk omdat ik dan echt 3 dagen niet kan eten of slapen. Ritalin bied daarom zo nu en dan wel eens een handige oplossing.

Leg eens uit hoe het niet gebruiken van Ritalin in verhouding staat tot je zelfrespect... ?
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Svali zei:
Neem dan gewoon speed man, Ritalin doet geen flikker.
Klik om te vergroten...

doesn't it ??

Ik heb een vraagje: Laat die svali maar lullen.. [propt watjes in zijn oren]
Ai Ai, Vorig weekend 6 pilletjes 10mg gekregen.
Vroeger ben ik al bestempeld als adhd kind, ben nu 21. heb het hele adhd risico vak doorlopen

-school verlaten
-aan het roken
-verslaafd (((geweest))) [gelukkig slechts canab.]
-vervelende kennis
-gestoord
-creatief

ect. ect. Gewoon echt een adhd vogeltje.
Vroeger heb ik ritalin gehad, kijk naar mijn rapporten op rij en zie de verschillen. Hier ben ik mee gestopt omdat ik er destijds enorme weerstand tegen gaf. Ik lag wakker, zat te trillen en stortte in als het uitwerkte.

Die 6 pilletjes van vorig weekend heb ik even mee geëxperimenteerd, een hele was much to much 10 mg op 75 kg. klaper de kaak, en opruimdrang⁶.. much to much..
Een halve, nog steeds een droge mond, spier trekkingen, en praat kick.. pff om moe van te worden!! arme slb-er.
En toen een kwartje 2,5mg! Exact goed ! relax, vakantie. geordend. Kunnen kijken zonder denken, pratend over een bouwterrein kunnen lopen, vogels niet horen. fietsers zonder moeite kunnen ontwijken.. Lovely.
Tot zover het inleidend verhaaltje:

Ritalin beperkt je belevenswereld tot de meter waar jij mee bezig bent, met de juiste dossering is er prima mee te leven..
Maar ergens voel ik me wel erg be-drug-ed, een beetje aangeschoten op een heldere manier.
er zijn miljoenen mensen in nederland +/- 5% heeft ook het vermogen VOLLEDIG IN de wereld te staan. Dit vind ik eigenlijk erg fijn, maar niet altijd.. Als je de wereld wilt buitensluiten lukt dit alleen in the middle of nowwhere. (zonder vogels of mooie wolken, zonder stofje,,) eigenlijk lukt dit nooit, en soms wil ik dat wel.
Bezig zijn wat ik acht belangrijk te vinden.

Hoe denken jullie erover, op recept maandelijks 5mg tabletten te krijgen. En dit slechts toe te passen wanneer ik het wil?
Rationeel gedacht (maakt je kapot) is dit natuurlijk drugs abuse, in westerse ogen is het natuurlijk alles of niets. Maar ik zoek eigenlijk naar een gezonde tussenweg. Hebben jullie hier ideeën bij? Toepassen wanneer ik het "wil hebben" en los laten wanneer ik alle energie van de wereld door m'n aderen wil voelen stromen!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#11
Leg eens uit hoe het niet gebruiken van Ritalin in verhouding staat tot je zelfrespect... ?
Klik om te vergroten...

Je tilt er iets te zwaar aan, als iemand Ritalin wil gebruiken vind ik dat best hoor maar ik vind het niks.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eerlijk gezegd klinkt dit een beetje als recreatief gebruik. Niks mis mee, maar de vraag is of een arts daaraan mee wil werken.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#13
doesn't it ??
Klik om te vergroten...

Ten opzichte van speed bedoel ik natuurlijk. :rolleyes:
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ooooooooooooohh, dat haalde ik er niet uit :wink:

Je zult het inderdaad als recreatief gebruik kunnen bestempelen. Maar ik ben er eerlijk over, ik wil niet iedere dag rondlopen als een pepkikker. En soms word ik zo gek van mezelf dat ik er maar al te veel voor wil doen om rustig te worden.

De arts gaat hier natuurlijk niets van horen, die denkt dat ik met 2 maal daags 2,5 mg leef.. Zelf wil ik een beetje grenzen trekken, niet alleen voor tentamens of om op te ruimen. Maar ook als ik in situaties terecht ga komen waar mijn dhd in de weg staat.
Nu b.v. maar dat is op te lossen door snel te gaan slapen, hop melatonine erin en slapen :hearteyes:
Ook zo'n voorbeeld, niet altijd maar alleen wanneer je echt lekker wilt slapen!! haha :tearsofjoy:
l
lsdisokeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha, ik heb het voorgeschreven gekregen. Heb toen ook best wel s een pilletje opgesnoven, maar deed me niet zo veel
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ritalin is alleen geen amfetamine. Het is methylfenidaat zoals je zelf al zegt. De chemische structuur lijkt wel sterk op amfetamine, maar het is het niet.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Neen, 30mg rectaal doet meer niewaar?

zonder gein:
Iemand ooit gedaan?
J
JunkDeluxeeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
no_obkiller zei:
ik heb binnekort een ADHD test! nog tips om zo ADHD-erig mogelijk over te komen? :mrgreen:
Klik om te vergroten...
gewoon zeggen dat je je moeilijk kunt concentreren enzo en moeilijk kunt nadenke in sommige situaties, dat deed het hem toch bij mij, nu krijg ik relatine voor geschreven !! :grin:
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind dat methylfenidaat best fijn spul! Ik neem ze meestal nasaal in..
Ahhoewel het niet echt aan te raden is om te snuiven door al dat bindmiddel!

Na 2 pillen a 10 mgrm door je neus , sta je toch wel te stuiteren als een kikker, met de bovenstaande kenmerken. Je wordt er overigens ook best scherp van! Wat natuurlijk logisch is van een amfetamine.

Nadeel!!!: Ik krijg er snel barstende koppijn van! Ookal drink ik meer dan gebruikelijk, iemand die zich hier in kan vinden? :)
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je hebt helemaal gelijk! Ik bedoel dan ook, de scherpe en heldere geest die je ervan krijgt. Dat lijkt op amfetamine. Dat is dan zoals je zelf aangeeft te verklaren omdat de chemische structuur erop lijkt! :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."