Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTwee weekenden achter elkaar xtc gebruik?

Twee weekenden achter elkaar xtc gebruik?

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja dat is te vaak en heel slecht. Het maakt niet uit hoeveel je gebruikt per keer maar tussen elke keer gebruik hoort 3 maanden te zitten. Dus 3 maanden wachten. 31 december is dus ook nog erg slecht om te gebruiken. Je hersenen hebben (ongeveer) 3 maanden nodig om de verbruikte serotonine weer aan te vullen. Het verkleind de kans enorm op blijvende hersenschade. (Uitsluiten kun je het nooit).
Ook blijft het veel leuker als je je aan de regels houd en het maar af en toe gebruikt. Als je je plan doorzet met 3x gebruiken in 1 maand, zal je van de 3e keer sowieso weinig tot niets merken. Ja het strak staan maar geen love gevoel of happy gevoel. En je dip is waarschijnlijk ook veel erger. Dit omdat je serotonine nog niet is aangevuld.
En de hersenschade hoef je pas over tientalle jaren te gaan merken, dus dat je er nu niets van merkt zegt niets. Doe het dus beter niet. Ik weet zelf hoe geweldig het is en hoe graag je weer wil gebruiken, dat heb ik ook en de meeste anderen ook. Wees sterk en hou je aan de 3 maanden regel, het is echt het verstandigste en het gezondste en het leukste.
En dat kun je allemaal hier op het forum lezen, lees je maar in.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#2
De 3 maanden regel geldt ook bij een halfje. 3 keer in 3 weken is erg vaak, ik raad het je af..
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#3
Helaas een serieuze afrader zoals hierboven al staat. Verpest het nou niet meteen voor jezelf, dat zou erg zonde zijn.

Xtc (mdma) is fantastisch leuk en lekker spul, maar misbruik je het, dan eist het echt z'n tol.

Dus: 3 maanden wachten :wink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja ik zou aankomend weekend gewoon skippen en dan alleen voor NYE gaan, en daarna gewoon weer netjes drie maanden niks.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dunnetjess33 zei:
Ja dat is te vaak en heel slecht. Het maakt niet uit hoeveel je gebruikt per keer maar tussen elke keer gebruik hoort 3 maanden te zitten. Dus 3 maanden wachten. 31 december is dus ook nog erg slecht om te gebruiken. Je hersenen hebben (ongeveer) 3 maanden nodig om de verbruikte serotonine weer aan te vullen. Het verkleind de kans enorm op blijvende hersenschade. (Uitsluiten kun je het nooit).
Ook blijft het veel leuker als je je aan de regels houd en het maar af en toe gebruikt. Als je je plan doorzet met 3x gebruiken in 1 maand, zal je van de 3e keer sowieso weinig tot niets merken. Ja het strak staan maar geen love gevoel of happy gevoel. En je dip is waarschijnlijk ook veel erger. Dit omdat je serotonine nog niet is aangevuld.
En de hersenschade hoef je pas over tientalle jaren te gaan merken, dus dat je er nu niets van merkt zegt niets. Doe het dus beter niet. Ik weet zelf hoe geweldig het is en hoe graag je weer wil gebruiken, dat heb ik ook en de meeste anderen ook. Wees sterk en hou je aan de 3 maanden regel, het is echt het verstandigste en het gezondste en het leukste.
En dat kun je allemaal hier op het forum lezen, lees je maar in.
Klik om te vergroten...
Gvd dan moet ik onderhand hersendood zijn
:kots:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzoboss zei:
Dunnetjess33 zei:
Ja dat is te vaak en heel slecht. Het maakt niet uit hoeveel je gebruikt per keer maar tussen elke keer gebruik hoort 3 maanden te zitten. Dus 3 maanden wachten. 31 december is dus ook nog erg slecht om te gebruiken. Je hersenen hebben (ongeveer) 3 maanden nodig om de verbruikte serotonine weer aan te vullen. Het verkleind de kans enorm op blijvende hersenschade. (Uitsluiten kun je het nooit).
Ook blijft het veel leuker als je je aan de regels houd en het maar af en toe gebruikt. Als je je plan doorzet met 3x gebruiken in 1 maand, zal je van de 3e keer sowieso weinig tot niets merken. Ja het strak staan maar geen love gevoel of happy gevoel. En je dip is waarschijnlijk ook veel erger. Dit omdat je serotonine nog niet is aangevuld.
En de hersenschade hoef je pas over tientalle jaren te gaan merken, dus dat je er nu niets van merkt zegt niets. Doe het dus beter niet. Ik weet zelf hoe geweldig het is en hoe graag je weer wil gebruiken, dat heb ik ook en de meeste anderen ook. Wees sterk en hou je aan de 3 maanden regel, het is echt het verstandigste en het gezondste en het leukste.
En dat kun je allemaal hier op het forum lezen, lees je maar in.
Klik om te vergroten...
Gvd dan moet ik onderhand hersendood zijn
:kots:
Klik om te vergroten...

Blijkbaar toch een beetje met zo een opmerking.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jixx zei:
Tekzor668 zei:
Jixx zei:
Maar stel dat je het eens een paar weekenden achter elkaar doet, kan het dan wel echt kwaad als je niet zo depressiegevoelig bent aangelegd ?
Klik om te vergroten...

Ja hoor zeker en vast. Je helpt jou serotoninesysteem naar de haaien :wink: Net dan kan je depressieklachten ontwikkelen...
Klik om te vergroten...

Pffff , jij hebt je wel erg ver verdiept hierin? Dus min of meer zeg je dat als je dit een paar keer doet , in een later stadium een depressie tot stand kan brengen?

Ik denk dat daarvoor meer elementen samen moeten komen dan alleen dit?
Maar goed dat is slecht in mijn theorie.
Klik om te vergroten...

Ik spreek uit eigen ervaring rond mijn 18de levensjaar. Ik was best een enthousiaste jongen zonder aanleg voor depressie of klachten van dergelijke aard. Enkele weekeinden xtc, met lage tot hogere dosissen, heeft geleid tot 3 lange maanden van herstel en 3 lange jaren met psychische klachten. MDMA maakt je gelukkig. Maar bij misbruik heel ongelukkig.

Benzoboss zei:
De oneindige dinsdag dip :rock:
Klik om te vergroten...

Dit dus....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Benzoboss zei:
Kom op.
Moet je me niet zwart maken?
:rock:
Klik om te vergroten...
Wat zeg je nou weer? Dit gaat helemaal niet om jou.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Benzoboss zei:
Kom op.
Moet je me niet zwart maken?
:rock:
Klik om te vergroten...
Wat zeg je nou weer? Dit gaat helemaal niet om jou.
Klik om te vergroten...
Gelukkig
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet het niet hoe met de xtc van vroeger zat? Maar volgens mij was dat beter dan het meeste tegenwoordig op de markt ? Al bevind ik mij al jaren niet meer binnen deze drugs en dus weet ik bij god niet wat er precies allemaal in de omloop is momenteel.

Ik heb echt het allerheftigste ervaren niet met een pil, maar een capsule die uit Antwerpen kwam rechtstreeks uit de haven denk. Dit was zo super heftig !

Maar goed, daarna nog regelmatig MDMA gebruikt in diverse sterktes. Sommige noemde we toen destijds chill pillen omdat deze leuker waren voor thuis gewoon op de bank en vaak na 3 uurtjes weer ver uitgewerkt waren. Deze vond ik meestal wel prettig. De nare vind ik die bij waar het effect niet echt wilt doorzetten, en dat je in een soort van trance komt waarin je eigenlijk niet echt weet wat je moet ervaren.

Ik heb de jaren daarna nog ontzetten veel geblowd en was ook altijd opgewekt. Ook nooit gedacht dat ik dat kon worden. Toch overkwam mij het ook. Alleen wel pas tiental jaar later, en niet zo snel als jij het zegt. Maar ik geloof je wel.

Alleen bij mij gebeurde er een zware omslag in het leven, en ik denk dat dat ook parten heeft gespeeld. Echter, was er toch wel een keer een moment komen , maar dan later. Dus ja?

Maar weet je ook iets over de rol van oxytocine bij angsten? Want dit is dan wel het knuffelhormoon en heel fijn om te stimuleren, maar sommige onderzoeken tonen aan dat ditzelfde hormoon ervoor zorgt dat een angstsituatie erg lang in het geheugen kan blijven zitten, en ervoor zorgt dat je er bij elke situatie weer in terecht komt die angst weer naar boven komt?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is nieuw wat ik daarover lees. Teveel gebruik richt tot oxydatieve stress een hormoon die ook via de bijnier geproduceerd word. Zijn deze overeenstemmend?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Jixx zei:
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Dat hoeft dus niet altijd te kloppen met zoveel wiet. Hehe.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

OT: Ik heb bijna geen angstklachten meer. (gelukkig maar)

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?
Klik om te vergroten...
Depressieklachten verschillen heel erg van persoon tot persoon. Bij sommige mensen gaat een depressie gewoon weer over. Maar bij anderen is het hardnekkiger of zit het vast in bepaalde negatieve gedachtepatronen. Depressiegevoeligheid is lastig in te schatten maar als je vaak negatief denkt, je bent gauw aangedaan om bepaalde zaken of het zit in je familie kun je al wel een idee hebben.

Je idee is niet raar, soms gaan mensen te lang te hard door en knallen dan een depressie in. Het kan ook zijn dat mensen zich al langer depressief voelen maar het dan pas naar de buitenwereld tonen, als je op gegeven moment instort kun je niet zo veel meer natuurlijk.

En heel fijn dat je geen angstklachten meer hebt. Ik ook bijna niet meer, high five!

Jixx zei:
Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?
Klik om te vergroten...
Omdat je problemen vroeg of laat wel naar boven komen en je dan met de gebakken peren zit.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Den dat het vaak overdreven wordt hoor, ik hen nu al meerdere malen xtc genomen (pilletjes van 220mg,hoger doseren lijkt me niet nodig), soms wat sneller achtereen, dan weer wat meer tijd ertussen, en amper last van de dip fzo, eerder dag erna nog nagenieten en dan weer werken, nooit problemen mee gehad. Ik zie dat ik wel deftig en gezond heb gegeten voor inname, tijdens de 'trip' om het uur biertje, vodka red bull of ne simpele cola en goaaan, regelmatig koelte opzoeken als je het ff te warm krijgt, ook hier heb ik weinig last van. Enkel de lichamelijke effecten zijn soms minder leuk, zoals witte tong, droge mond, maar dat hoort erbij e. Hangt weer van persoon tot persoon af en of je goed spul hebt of rommel.
Grtz :sunglasses:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die witte tong komt door oe droge bek
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#15
ZERO- zei:
Jixx zei:
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Dat hoeft dus niet altijd te kloppen met zoveel wiet. Hehe.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

OT: Ik heb bijna geen angstklachten meer. (gelukkig maar)

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?
Klik om te vergroten...
Depressieklachten verschillen heel erg van persoon tot persoon. Bij sommige mensen gaat een depressie gewoon weer over. Maar bij anderen is het hardnekkiger of zit het vast in bepaalde negatieve gedachtepatronen. Depressiegevoeligheid is lastig in te schatten maar als je vaak negatief denkt, je bent gauw aangedaan om bepaalde zaken of het zit in je familie kun je al wel een idee hebben.

Je idee is niet raar, soms gaan mensen te lang te hard door en knallen dan een depressie in. Het kan ook zijn dat mensen zich al langer depressief voelen maar het dan pas naar de buitenwereld tonen, als je op gegeven moment instort kun je niet zo veel meer natuurlijk.

En heel fijn dat je geen angstklachten meer hebt. Ik ook bijna niet meer, high five!

Jixx zei:
Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?
Klik om te vergroten...
Omdat je problemen vroeg of laat wel naar boven komen en je dan met de gebakken peren zit.
Klik om te vergroten...

Maar ik ben juist bang om te stoppen, niet alleen verslaafd maar ook echt bang om te stoppen. Ik heb een familieverwant die zonder wiet al meer paranoia lijkt dan ik soms ben, en wil die persoon ook niet evenaren. Daarnaast ben ik dus bang voor uiteindelijke rebound effect, en wil ik dus blijven onderdrukken tot ik dood ga. Of gaat dat niet?
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzoboss zei:
Die witte tong komt door oe droge bek
Klik om te vergroten...
I know, dat zé ik toch ook dat dat enig nadeel is dat ik ondervind van xtc..
M
ManoD96Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik met een vriendin samen een halfje xtc geslikt (we hebben het dus niet overdreven gebruikt). Nu willen we het aankomende weekend weer gaan gebruiken. Nu vroeg ik me af is dit erg slecht?

We hebben op 31 December ook nog een feest waar we ook weer gaan gebruiken.

Ik vroeg mij dus af of dit niet teveel op elkaar is?

Alvast bedankt voor de reacties.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jixx zei:
De nare vind ik die bij waar het effect niet echt wilt doorzetten, en dat je in een soort van trance komt waarin je eigenlijk niet echt weet wat je moet ervaren.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook wel is een zwaar aparte ervaring gehad op mdma cristallen en truffels.
Ong. 250mg mdma met 10 g high hawaiians ben op mijn bed gaan liggen koptelefoon op pink floyd 20min later was ik leterlijk weg.
En kwam pas bij bewustzijn na 4 uur.
Nou ik was niet echt K.O. maar zegmaar in niemands land ik was er maar ook weer niet het gebeurde gewoon.


Ik heb ook wel is een zwaar aparte ervaring gehad op mdma cristallen en truffels.
Ong. 250mg mdma met 10 g high hawaiians ben op mijn bed gaan liggen koptelefoon op pink floyd 20min later was ik leterlijk weg.
En kwam pas bij bewustzijn na 4 uur.
Nou ik was niet echt K.O. maar zegmaar in niemands land ik was er maar ook weer niet het gebeurde gewoon.
Ik vraag me echt af wat dit moest voorstellen
Mijn eerste keer truffels had ik ool wat teveel en kwam ik in een angstige mindspace.
Ik lag op mij bed ogen dicht en het was alsof ik heelemaal leeg vanbinnen was er was totaal niks.
Als iemand mij hier wat over kan uitleggen want ik snap er na 1 jaar tijd nog geen fuck van
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Tekzor668 zei:
Jixx zei:
Maar stel dat je het eens een paar weekenden achter elkaar doet, kan het dan wel echt kwaad als je niet zo depressiegevoelig bent aangelegd ?
Klik om te vergroten...

Ja hoor zeker en vast. Je helpt jou serotoninesysteem naar de haaien :wink: Net dan kan je depressieklachten ontwikkelen...
Klik om te vergroten...
Oui met depressiegevoeligheid kun je beter helemaal geen xtc gebruiken. Of met héél lange tussenpozen. (Moet ik nodig zeggen dus, maar ik gebruik het maar één á twee keer per jaar en dat lijkt do-able.)

Over oxytocine en angsten weet ik niks. Ik weet wel uit eigen ervaring dat je angstproblemen (terug)komen door drugsgebruik :wink: Nouja, niet alleen daardoor.. Het was de hele situatie. Maar ik denk dat het wel een bijdrage geleverd kan hebben.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Dat hoeft dus niet altijd te kloppen met zoveel wiet. Hehe.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

OT: Ik heb bijna geen angstklachten meer. (gelukkig maar)

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."