Tekzor668 zei:
Ik vind dat je met wiet bepaalde klachten in een hokje in je lichaam stopt. Ik ben door elke periode dan ook blijven blowen tot begin dit jaar. Zonder wiet kwam alles veel heftiger op mij af. Als je jou depressief voelt en rookt wiet dan word dat gevoel ook versterkt maar de wiet lijk het te verdoezelen. Als je dan een tijdje stopt maakt dat veel los. Uit eigen ervaring weet ik dat het beter is om angsten te verwerken zonder middelengebruik. Sowieso moet je geconfronteerd worden met je eigen IK en wiet verdoezeld ergens het gevoel om die confrontatie te ondergaan..
Lastig te beantwoorden? Maar sommige mensen gaan juist hun confrontatie aan met een middel zoals ayahuasca, klopt? Dus in deze zin wordt er drugs gebruikt om de confrontatie met jezelf aan te kunnen gaan?
Betreft wiet, ja gezond is natuurlijk niet. De reden dat ik ook niet echt durf te stoppen met wiet is omdat ik dan bang ben dat alles verkeerd gaat.
Ik heb nooit echt ervaren dat ik er echt tolerantie voor opbouwde, totdat bepaalde medicatie in het spel kwam. Daarna is de tolerantie ervan enorm gestegen.
Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?
Ik durf te wedden dat als een alcoholist zoveel alcohol zou drinken als ik dagelijks cannabis rook, en dan de vraagt stelt of hij/zij zich ook gelukkig voelt, denk ik dat het antwoord is : Nee.
Dat kan ik over wiet tot nu toe nog steeds niet zeggen eerlijk gezegd.