Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTwee weekenden achter elkaar xtc gebruik?

Twee weekenden achter elkaar xtc gebruik?

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Tekzor668 zei:
Jixx zei:
Maar stel dat je het eens een paar weekenden achter elkaar doet, kan het dan wel echt kwaad als je niet zo depressiegevoelig bent aangelegd ?
Klik om te vergroten...

Ja hoor zeker en vast. Je helpt jou serotoninesysteem naar de haaien :wink: Net dan kan je depressieklachten ontwikkelen...
Klik om te vergroten...
Oui met depressiegevoeligheid kun je beter helemaal geen xtc gebruiken. Of met héél lange tussenpozen. (Moet ik nodig zeggen dus, maar ik gebruik het maar één á twee keer per jaar en dat lijkt do-able.)

Over oxytocine en angsten weet ik niks. Ik weet wel uit eigen ervaring dat je angstproblemen (terug)komen door drugsgebruik :wink: Nouja, niet alleen daardoor.. Het was de hele situatie. Maar ik denk dat het wel een bijdrage geleverd kan hebben.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Dat hoeft dus niet altijd te kloppen met zoveel wiet. Hehe.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

OT: Ik heb bijna geen angstklachten meer. (gelukkig maar)

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind dat je met wiet bepaalde klachten in een hokje in je lichaam stopt. Ik ben door elke periode dan ook blijven blowen tot begin dit jaar. Zonder wiet kwam alles veel heftiger op mij af. Als je jou depressief voelt en rookt wiet dan word dat gevoel ook versterkt maar de wiet lijk het te verdoezelen. Als je dan een tijdje stopt maakt dat veel los. Uit eigen ervaring weet ik dat het beter is om angsten te verwerken zonder middelengebruik. Sowieso moet je geconfronteerd worden met je eigen IK en wiet verdoezeld ergens het gevoel om die confrontatie te ondergaan..
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tekzor668 zei:
Ik vind dat je met wiet bepaalde klachten in een hokje in je lichaam stopt. Ik ben door elke periode dan ook blijven blowen tot begin dit jaar. Zonder wiet kwam alles veel heftiger op mij af. Als je jou depressief voelt en rookt wiet dan word dat gevoel ook versterkt maar de wiet lijk het te verdoezelen. Als je dan een tijdje stopt maakt dat veel los. Uit eigen ervaring weet ik dat het beter is om angsten te verwerken zonder middelengebruik. Sowieso moet je geconfronteerd worden met je eigen IK en wiet verdoezeld ergens het gevoel om die confrontatie te ondergaan..
Klik om te vergroten...

Lastig te beantwoorden? Maar sommige mensen gaan juist hun confrontatie aan met een middel zoals ayahuasca, klopt? Dus in deze zin wordt er drugs gebruikt om de confrontatie met jezelf aan te kunnen gaan?

Betreft wiet, ja gezond is natuurlijk niet. De reden dat ik ook niet echt durf te stoppen met wiet is omdat ik dan bang ben dat alles verkeerd gaat.

Ik heb nooit echt ervaren dat ik er echt tolerantie voor opbouwde, totdat bepaalde medicatie in het spel kwam. Daarna is de tolerantie ervan enorm gestegen.

Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?

Ik durf te wedden dat als een alcoholist zoveel alcohol zou drinken als ik dagelijks cannabis rook, en dan de vraagt stelt of hij/zij zich ook gelukkig voelt, denk ik dat het antwoord is : Nee.

Dat kan ik over wiet tot nu toe nog steeds niet zeggen eerlijk gezegd.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jixx zei:
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Dat hoeft dus niet altijd te kloppen met zoveel wiet. Hehe.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

OT: Ik heb bijna geen angstklachten meer. (gelukkig maar)

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?
Klik om te vergroten...
Depressieklachten verschillen heel erg van persoon tot persoon. Bij sommige mensen gaat een depressie gewoon weer over. Maar bij anderen is het hardnekkiger of zit het vast in bepaalde negatieve gedachtepatronen. Depressiegevoeligheid is lastig in te schatten maar als je vaak negatief denkt, je bent gauw aangedaan om bepaalde zaken of het zit in je familie kun je al wel een idee hebben.

Je idee is niet raar, soms gaan mensen te lang te hard door en knallen dan een depressie in. Het kan ook zijn dat mensen zich al langer depressief voelen maar het dan pas naar de buitenwereld tonen, als je op gegeven moment instort kun je niet zo veel meer natuurlijk.

En heel fijn dat je geen angstklachten meer hebt. Ik ook bijna niet meer, high five!

Jixx zei:
Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?
Klik om te vergroten...
Omdat je problemen vroeg of laat wel naar boven komen en je dan met de gebakken peren zit.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Den dat het vaak overdreven wordt hoor, ik hen nu al meerdere malen xtc genomen (pilletjes van 220mg,hoger doseren lijkt me niet nodig), soms wat sneller achtereen, dan weer wat meer tijd ertussen, en amper last van de dip fzo, eerder dag erna nog nagenieten en dan weer werken, nooit problemen mee gehad. Ik zie dat ik wel deftig en gezond heb gegeten voor inname, tijdens de 'trip' om het uur biertje, vodka red bull of ne simpele cola en goaaan, regelmatig koelte opzoeken als je het ff te warm krijgt, ook hier heb ik weinig last van. Enkel de lichamelijke effecten zijn soms minder leuk, zoals witte tong, droge mond, maar dat hoort erbij e. Hangt weer van persoon tot persoon af en of je goed spul hebt of rommel.
Grtz :sunglasses:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die witte tong komt door oe droge bek
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Jixx zei:
Nee, dat klopt. Alleen is dat soms lastig in te schatten of je depressiegevoelig bent?

Dat je een paar jankbuien in het verleden hebt gedaan, en eens wat neerslachtig bent zegt dit in feite nog helemaal niks over depressiegevoeligheid ?

Soms lijkt het zelfs zo dat mensen waar het soms te lang iets te goed mee gaat (dat ervaar jezelf niet) eerder in een (zware) depressie lijken te kunnen komen, dan mensen die wat gevoeliger zijn en zich vaker uiten met verdriet en zo? Maar ik zeg dat gewoon gebaseerd op wat ik lijk te ervaren.

Dat hoeft dus niet altijd te kloppen met zoveel wiet. Hehe.

Maar zijn er mensen die hier een kern van waarheid in zien, dan hoor ik het graag ?

OT: Ik heb bijna geen angstklachten meer. (gelukkig maar)

Of wiet mij daar al die tijd goed bij heeft gedaan? Ik vermoed natuurlijk van niet, en zeker niet i.c.m. diverse medicatie. Toch heeft het zichzelf opgelost, en wordt nu niet snel angstig meer, en ervaar momenteel ook geen hinder van het gebruik in die zin dat het iets triggert. De volhouder wint?
Klik om te vergroten...
Depressieklachten verschillen heel erg van persoon tot persoon. Bij sommige mensen gaat een depressie gewoon weer over. Maar bij anderen is het hardnekkiger of zit het vast in bepaalde negatieve gedachtepatronen. Depressiegevoeligheid is lastig in te schatten maar als je vaak negatief denkt, je bent gauw aangedaan om bepaalde zaken of het zit in je familie kun je al wel een idee hebben.

Je idee is niet raar, soms gaan mensen te lang te hard door en knallen dan een depressie in. Het kan ook zijn dat mensen zich al langer depressief voelen maar het dan pas naar de buitenwereld tonen, als je op gegeven moment instort kun je niet zo veel meer natuurlijk.

En heel fijn dat je geen angstklachten meer hebt. Ik ook bijna niet meer, high five!

Jixx zei:
Maar goed, waarom dan niet maar gewoon de rest van je leven blijven onderdrukken, en wat eerder dood gaat maar wel redelijk prettige ervaring hebt gehad?
Klik om te vergroten...
Omdat je problemen vroeg of laat wel naar boven komen en je dan met de gebakken peren zit.
Klik om te vergroten...

Maar ik ben juist bang om te stoppen, niet alleen verslaafd maar ook echt bang om te stoppen. Ik heb een familieverwant die zonder wiet al meer paranoia lijkt dan ik soms ben, en wil die persoon ook niet evenaren. Daarnaast ben ik dus bang voor uiteindelijke rebound effect, en wil ik dus blijven onderdrukken tot ik dood ga. Of gaat dat niet?
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzoboss zei:
Die witte tong komt door oe droge bek
Klik om te vergroten...
I know, dat zé ik toch ook dat dat enig nadeel is dat ik ondervind van xtc..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik lees dat er wederom mensen zijn die de hoge en vele doseringen van xtc niet slecht vinden omdat ZIJ zelf geen negatieve mankementen merken. A: wat bij jou goed gaat hoeft bij een ander niet goed te gaan. B: de hersenschade kun je vaak pas over 10 of 20 jaar merken...
Maar hee, be my guest en doe wat je wil. :sunglasses:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
UmbraVitae zei:
Den dat het vaak overdreven wordt hoor, ik hen nu al meerdere malen xtc genomen (pilletjes van 220mg,hoger doseren lijkt me niet nodig), soms wat sneller achtereen, dan weer wat meer tijd ertussen, en amper last van de dip fzo, eerder dag erna nog nagenieten en dan weer werken, nooit problemen mee gehad. Ik zie dat ik wel deftig en gezond heb gegeten voor inname, tijdens de 'trip' om het uur biertje, vodka red bull of ne simpele cola en goaaan, regelmatig koelte opzoeken als je het ff te warm krijgt, ook hier heb ik weinig last van. Enkel de lichamelijke effecten zijn soms minder leuk, zoals witte tong, droge mond, maar dat hoort erbij e. Hangt weer van persoon tot persoon af en of je goed spul hebt of rommel.
Grtz :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Gevalletje lekker stoer doen en alles wat overdreven vinden zijn we liever kwijt dan rijk op DF. Je enige zin die iets toevoegd aan dit topic is dat het van persoon tot persoon afhangt...

Dunnetjess33 zei:
Ik lees dat er wederom mensen zijn die de hoge en vele doseringen van xtc niet slecht vinden omdat ZIJ zelf geen negatieve mankementen merken. A: wat bij jou goed gaat hoeft bij een ander niet goed te gaan. B: de hersenschade kun je vaak pas over 10 of 20 jaar merken...
Maar hee, be my guest en doe wat je wil. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Et voila :rock:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dunnetjess33 zei:
Ik lees dat er wederom mensen zijn die de hoge en vele doseringen van xtc niet slecht vinden omdat ZIJ zelf geen negatieve mankementen merken. A: wat bij jou goed gaat hoeft bij een ander niet goed te gaan. B: de hersenschade kun je vaak pas over 10 of 20 jaar merken...
Maar hee, be my guest en doe wat je wil. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit gezecht dat het slecht is.
Ik heb 3 maanden lang ieder weekend hooge doseringen 3-4 pillen per avond.
En ik merk weldegelijk dat mijn brein er niet blij mee is.
Ik ben vergeet achtig ik kan je niet eens vertellen wat ik gister heb gegeten.
Het voelt vaak alsof iets dat gister is gebeurd veel eerder was gebeurd en niet gister een soort gat in mijn geheugen.
Verder denk ik dat mijn angsten en somberheid ook wel door xtc kunnen komen.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tekzor668 zei:
Gevalletje lekker stoer doen en alles wat overdreven vinden zijn we liever kwijt dan rijk op DF. Je enige zin die iets toevoegd aan dit topic is dat het van persoon tot persoon afhangt...
Klik om te vergroten...
Dus ondervinden dat je er weinig tot geen nadelen mee hebt en dit delen, zeggen hoe iemand het positief beleefd is stoerdoenerij en hoort hier niet??? Wat is dat voor gezwets sech, dus enkel waarschuwen mag en preventieve quotes? Hehehe boeien, ieder zn mening zeker :grin:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
UmbraVitae zei:
Dus ondervinden dat je er weinig tot geen nadelen mee hebt en dit delen, zeggen hoe iemand het positief beleefd is stoerdoenerij en hoort hier niet??? Wat is dat voor gezwets sech, dus enkel waarschuwen mag en preventieve quotes? Hehehe boeien, ieder zn mening zeker :grin:
Klik om te vergroten...

Doel er meer op als firsttimers jou gedrag gaan kopieren omdat je er zo licht over gaat. Bijvoorbeeld, elk uur een wodka cola of een pint maakt de boel wat linker omdat alcohol je lichaam net meer uitdroogt. No offense verder :wink:
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tekzor668 zei:
Doel er meer op als firsttimers jou gedrag gaan kopieren omdat je er zo licht over gaat. Bijvoorbeeld, elk uur een wodka cola of een pint maakt de boel wat linker omdat alcohol je lichaam net meer uitdroogt. No offense verder :wink:
Klik om te vergroten...
Mijn mening als stoerdoenerij bestempelen vond ik nogal met het vingertje wijzen :rolleyes: Tuurlijk moet iedereen voor zich uitmaken wat ie aankan en hoe ie het beleefd en daarop anticiperen. De hoeveelheid alcohol ik tussendoor drink is ook gewoon pak minder dan je anders drinkt bij nachtje uit, ik heb er echt geen alcohol bij nodig, maar water en cola smaakt eerste uren gewoon niet en beter nog biertje drinken dan helemaal niets en tuurlijk is het nemen van xtc geen dagelijks iets, nu reeds 3.5maand sinds laatste keer, omdat ik ook meer bezig ben met hallucinogenen nl lsd, salvia, 2cb, kratom,...daar heb ik persoonlijk nog meer genot van en gaat dieper, allé kratom is eerder soft :wink: MDMA is goed vr vette party en is pakken beter dan u in den alcohol kappen, alcohol vind ik meer ellende dan bovengenoemde drugs. Maar zo heeft ieder zn favo's en dingen die ie maar smurrie vind, ik moet persoonlijk minder hebben van speed en coke. Aaaah ben weer meer aan het neertypen dan bedoeld xD grtz
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Jixx zei:
Maar ik ben juist bang om te stoppen, niet alleen verslaafd maar ook echt bang om te stoppen. Ik heb een familieverwant die zonder wiet al meer paranoia lijkt dan ik soms ben, en wil die persoon ook niet evenaren. Daarnaast ben ik dus bang voor uiteindelijke rebound effect, en wil ik dus blijven onderdrukken tot ik dood ga. Of gaat dat niet?
Klik om te vergroten...
Tja, je kan het proberen om te blijven onderdrukken, maar het is wel een risico. Nu is (veel) wiet roken wel iets wat in verband staat met het ontwikkelen van een psychose en zeker als het in je familie voorkomt, dus je kunt zelf wel raden of het verstandig is. Ik weet niet of onderdrukken zin heeft, misschien komt het wel gewoon alsnog. Of niet. Je weet het niet. Aan jou de keuze hè.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."