Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWil weer lekkergaan

Wil weer lekkergaan

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jullie hebben gelijk :wink:

Ik zeg nergens iets over wat goed of fout zou zijn geef geen advies en zeg ook zeker niet dat dit geen kwaad kan
En heb zeker niet gezegd dat het mee valt

Maar zoals wel vaker zie ik andere dingen om me heen maarja dat voldoet niet aan de norm dus krijg ik weer ff een standje

Indd ts zegt niets over coke of medicatie maar wil dat dan zeggen dat dat uitgesloten is??
Of zou het kunnen dat ts daar geen idee van zou kunnen hebben dat dat van invloed kan zijn?

Daarom vind ik je te kort door de bocht gaan en te snel oordelen

Ik geef geen verkeerde info ik geef info die niet in de boeken staat
Ik praat het ook niet goed
Maar ben van mening dat het niet altijd eraan ligt dat iemand teveel gebruikt

En laag iq etc? Ziet het aan hun kop?
Er zitten wat bank medewerkers netwerk beheerders en managers tussen denk niet dat ze het dan zo lang uithielden wel?
Maar goed ik ken je niet misschien zie jij het wel maar alle collega's en klanten niet
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Liefhebbertje zei:
Nou nou nou relax
Ken mensen die doen het al zeer lange tijd elke week doen en gaan gewoon 'hard'

Als hij verder sport goed eet normaal dag nacht ritme etc aanhoud kan de serotine spiegel gewoon op niveau zijn

Enne alleen jongelui?
Ik ken veel meer 'volwassenen' die het veel bonter maken en bvb om half 8 s'ochtends nog voor 2 gram coke en 5 230+ pillen bellen

Je trekt heel snel een conclusie
Omdat hij 1x per maand gebruikt zou het daaraan liggen?

@ts slik je medicatie?
Klik om te vergroten...

Dit ga je toch niet klakkeloos op DF gooien? 3maanden regel, dosis laag houden,... noem maar op. Allemaal dingen waar je jou als verstandig xtc gebruiker moet aan houden. Die broodje aap verhalen over elke week slikken zonder problemen hoor ik ook genoeg in mijn buurt. Het kan wel even duren zonder problemen of die stoere mensen merken gewoon niet dat ze hun hersenen volledig neerhalen. Schade of klachten komen sowieso hoe je het ook draait of keert. Als ik zo rond kijk naar die slikkers die elk weekend 3 a 4 pillen droppen. Sorry maar hun niveau en iq gaat een stuk lager dan de meeste mensen die ik dagelijks aanspreek en daarvoor moet er niet getest worden. Staat op hun kop geschreven!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wappiegappie zei:
Maar moet ik heel eerlijk zijn (niet om mezelf goed te praten of jou tegen te spreken) 1 keer per maand kom ik eigenlijk niet aan. Ik bedoel, laatste keer was eind januari, de eerst volgende keer wordt Koningsdag. Daarvoor was het in oktober voor het laatst. Maar in de zomer is het inderdaad een stukje vaker. Maar dat compenseert weer met de winter. Dus ja, moet ik toch zeggen dat die 3 maanden regel toch wel goed gaat.
Klik om te vergroten...

Nou zo werkt drugs niet. Als je het winters weinig doet is het geen compensatie voor de zomers dat je het teveel doet. Wat je zomers eventueel "verneukt" hebt, blijft verneukt. Ongeacht of je stopt en het nooit meer zal nemen.
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunnetjess33 zei:
Nou zo werkt drugs niet. Als je het winters weinig doet is het geen compensatie voor de zomers dat je het teveel doet. Wat je zomers eventueel "verneukt" hebt, blijft verneukt. Ongeacht of je stopt en het nooit meer zal nemen.
Klik om te vergroten...

Man man man vind je niet dat het een beetje overdreven is? dronken zijn is ook schadelijk voor je, kunnen we dan maar 1 keer in de 3 maanden dronken zijn? Die regel is een voorzorgsmaatregel zodat mensen niet te gek gaan doen. Maar als je je even grenzen kent is dat het beste om aan te houden. Zo lang je maar niet over je eigen grenzen heen gaat.

Ik ken genoeg mensen die idd veel vaker gebruiken en ook nog veel meer en die gaan wel altijd lekker. Als ik even zelf beredeneer: ja ik heb natuurlijk ook avondjes gehad dat ik wel ontzettend lekker ging en alle typische xtc gevoelens had. En als ik dan nadenk over mn hoeveelheid, ja dat was af en toe een klein likje mdma. Geen grote hoeveelheden. Dus aan je "less is more" advies heb ik veel meer en die ga ik ook zeker meenemen. Thanks daar voor!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wappiegappie zei:
Man man man vind je niet dat het een beetje overdreven is? dronken zijn is ook schadelijk voor je, kunnen we dan maar 1 keer in de 3 maanden dronken zijn? Die regel is een voorzorgsmaatregel zodat mensen niet te gek gaan doen. Maar als je je even grenzen kent is dat het beste om aan te houden. Zo lang je maar niet over je eigen grenzen heen gaat.

Ik ken genoeg mensen die idd veel vaker gebruiken en ook nog veel meer en die gaan wel altijd lekker. Als ik even zelf beredeneer: ja ik heb natuurlijk ook avondjes gehad dat ik wel ontzettend lekker ging en alle typische xtc gevoelens had. En als ik dan nadenk over mn hoeveelheid, ja dat was af en toe een klein likje mdma. Geen grote hoeveelheden. Dus aan je "less is more" advies heb ik veel meer en die ga ik ook zeker meenemen. Thanks daar voor!
Klik om te vergroten...

Weet je, laat maar. Ik heb nooit gezegd dat dronken gezond is. Ik vind het helemaal prima allemaal. Blijkbaar lul ik allemaal onzin, heb ik er de ballen verstand van en weet jij alles heel goed.
Prettige dag dan maar he. Doeiiiii! :wave:
W
WappiegappieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo? Gaat het? Dat is jouw interpretatie he:wink:
Zoals ik al eerder heb gezegd. Die voorzichtigheid hoef je me niet over te brengen. Je advies neem ik mee en daar heb ik al bedankt voor gezegd. En als je snel op je teentjes getrapt bent moet je niet op een forum gaan zitten :sweatsmile: mazzel:handwaving:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Liefhebbertje zei:
Maar zoals wel vaker zie ik andere dingen om me heen maarja dat voldoet niet aan de norm dus krijg ik weer ff een standje
Klik om te vergroten...

Dat is logisch want wat jij om je heen ziet is een vrij beperkte kring. De informatie die Dunnetjes geeft is wat na jaren verzameld is door de organisaties die er verstand van hebben. Ook Dunnetjes zegt het ietwat kort door de bocht, maar dat is wel grotendeels correct.

Je kunt niet wekelijks MDMA gebruiken zonder daar problemen mee te krijgen. Period... Ook bij maandelijks gebruik kun je gewoon klachten krijgen. Het is simpelweg te kort voor volledig herstel.

Wappiegappie zei:
Ik ken genoeg mensen die idd veel vaker gebruiken en ook nog veel meer en die gaan wel altijd lekker. Als ik even zelf beredeneer: ja ik heb natuurlijk ook avondjes gehad dat ik wel ontzettend lekker ging en alle typische xtc gevoelens had. En als ik dan nadenk over mn hoeveelheid, ja dat was af en toe een klein likje mdma. Geen grote hoeveelheden. Dus aan je "less is more" advies heb ik veel meer en die ga ik ook zeker meenemen. Thanks daar voor!
Klik om te vergroten...

Elk lichaam is dus anders. Dat jij nu klachten krijgt betekent niet dat een ander ze ook na deze tijd en hoeveelheid krijgt. Misschien komen ze later bij iemand anders, of misschien al veel eerder. Dat is niet te voorspellen, daarom zijn er de normen om deze klachten te voorkomen. Als je je daar niet aan houdt, loop je er vroeg of laat een keer tegenaan... of nooit als je geluk hebt.

Het zijn geen garanties, het zijn adviezen. Je kunt je eraan houden en vermoedelijk nooit klachten krijgen, of alles in de wind slaan en uiteindelijk eens het verkeerde lootje trekken. Het komt best vaak voor dus je hebt het nog lang uitgehouden.

Wat Dunnetjes zegt klopt gewoon. Je moet een poosje rust houden en dan komt het meestal vanzelf weer terug. Een maand is niet voldoende, vooral na langdurig gebruik. Probeer het eens een jaar zonder, dan is het waarschijnlijk weer bijna helemaal zoals in het begin. :confused:mile: oh en wees blij dat het slechts verminderde werking is, er zijn nog veel vervelendere klachten mogelijk.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Weet je, laat maar. Ik heb nooit gezegd dat dronken gezond is. Ik vind het helemaal prima allemaal. Blijkbaar lul ik allemaal onzin, heb ik er de ballen verstand van en weet jij alles heel goed.
Prettige dag dan maar he. Doeiiiii! :wave:
Klik om te vergroten...

Reageer is niet zo heftig op aangehaalde dingen die niet in jou straatje passen.
Je komt momenteel over (kromme vergelijking) als een profeet die een christen in ze moskee krijgt
Enkel jou info is de waarheid en al het andere is bullshit
Adviezen zijn goed en indd 3 maanden is veruit het beste maar sta ook open voor mensen die er wel beter tegen kunnen

Ondanks dat jij iemand er door naar de klote heb zien gaan wil niet zeggen dat iedereen dat gaat

Er zijn mensen die gebruiken bergen coke per week en een ander moet na 1 1/2 gram naar de ic
Zo ookmet pillen
Er is geen vast gegeven omtrent echt veilig gebruik
Je kan barrieres inbouwen maar het ene lichaam en hersenen zijn niet zoals een ander

Ik snap dat je graag de advies info uit wil leggen maar dat is algemene info het ultiem veilige maar geen mens is hetzelfde

Waarop word er gebaseerd dat ik het over een beperkte kring heb?
Je weet niet eens hoe ik aan me info en ervaringen kom
Dus dit is een aanname zonder enige ruggegraat.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dunnetjes en Liefhebbertje, volgens mij zijn jullie het uiteindelijk gewoon best wel met elkaar eens maar allebei te kort door de bocht... :sweatsmile:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ga ne toch even nader verklaren zonder al teveel details

Ik heb in mijn denk in vergelijking met jullie nog vrij korte zeer moeizame leven het meeste gehad aan mensen die vanuit eigen ervaringen en meegemaakte dingen spraken en 'les gaven'
En nee ik doel niet op criminelen drugs dealers of drukkers
Maar op een heel ander vlak
Waar in me niet teveel iver wil uiten aangezien ik het tot nu toe niet echt een fijn gesprek vind

Die mensen vertelden de dingen vanuit gevoel en met oog voor mij als persoon en niet als 'nummertje/patient' degene die volgens het boekje werkten kwamen niet binnen en al helemaal niet serieus over dit waren veelal mensen met totaal geen ruggegraat nooit wat meegemaakt en toch mensen willen helpen die nouja negatieve ervaringen hebben doorstaan

Dit is geen oordeel iver jullie als persoon dit us enkel een uitleg waarom ik enkel vanuit mezelf spreek omdat ik hoop dat mensen het dan aannemen of denken fuck dat herken ik

Ik heb niets met geschreven regels die zijn dan wel wetenschappelijk onderbouwt naar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt


Een heel ander voorbeeld wat niet aansluit op dit onderwerp maar waarmee ik iets ga proberen duidelijk te maken:

Mensen met bepaalde persoonlijkheids stoornissen worden al gauw in een hoek gedrujt want volgens de wetenschap zou dat niet meer goed komen
Ze krijgen een uitkering en vrijwilligerswerk en daar mogen ze het mee doen inclusief om de zoveel tijd gesprekken en medicatie

Ik was ook zoon 'gevalletje'
Ik ben gediagnostiseerd met een:
Ptss
Anti sociale en narcistische persoonlijkheids stoornis
Net een kant tekening dat het zeer snel fout kan gaan wanneer ik in situaties terecht kom die me aan bepaalde gebeurtenissen doen denken
Een zogenaamde flashback
Helaas gebeurd dit soms en handel ik daarnaar
Maar toch na 7 jaar gesloten
Heb ik geknokt voor een nirmaal leven ben gaan werken van hulp monteur naar leiding gevende
Heb daarbij een aantal bedrijven opgebouwd
En sta op de markt
Dit alles werd onmogelijk verklaard van te voren ik zou niet kee kunnen draaien in de nirmale maatschappei
Uiteindelijk is mijn verhaal bij bepaalde instanties terecht gekomen waar ik nu regelmatig langs ga om ne verhaal te doen en net de mensen te praten en laten inzien dat er meer bestaat als wat met voor waarheid aan neemt en in de boeken staat

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Liefhebbertje.
Ten eerste was ik niet degene die zei dat je de info uit beperkte kring had, dat was geheel iemand anders. (Lees maar terug).
Ik vind het heel erg voor je wat je allemaal mee hebt moeten maken in het verleden. Dat gun je echt niemand. Maar ik begrijp werkelijk niet wat het met deze discussie over het onderwerp "veilig" xtc gebruik en "weer lekker willen gaan" te maken heeft.

Ik trek mij maar terug uit deze discussie, ik heb echt het gevoel dat het geen zin heeft. Sorry.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klopt, dat was ik. Dat zei je namelijk zelf...

Het zal allemaal best dat er mensen zijn die klachten krijgen na eenmalig gebruik, en dat er mensen zijn die XTC jarenlang kunnen misbruiken zonder al te noemenswaardige klachten. Daarom zijn er richtlijnen bedacht, die richtlijnen zijn op basis van allerlei onderzoeken en jarenlange gegevens en ervaringen. Dat is niet zo maar iets dus, dat is daadwerkelijk ergens op gebaseerd... en dat is wat Dunnetjes zei.

Het betekent niet dat als je je hier niet aan houdt, je direct problemen hebt. Het betekent wel dat als je je hier aan houdt, je waarschijnlijk géén problemen krijgt. Dat is het enige wat telt bij advies en als iemand besluit meer te doen, zijn de risico's genoemd en is het eigen keus.

Verder is alle bla bla helemaal niet van belang. Als je advies geeft, geef je het advies wat verstandig is en niet de uitzonderingen die je zelf hebt gezien. Daar bereik je niks mee, daar creëer je alleen risico's mee.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik spreek dunnetjes ook niet tegen
Absoluut niet
En verder geef ik ook geen advies
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oke TS, ik praat even om de ellende lange discussie heen. Getallen en hoeveelheden die ik heb aangegeven zijn schattingen, gebaseerd op onderzoeken etc. Geen bewezen factoren.

Een paar hersenen kunnen maar zoveel XTC-trips aan voordat de originele serotonine-bedrading in je hersenen is gesloopt, en op een andere plek opnieuw is aangelegt. Daardoor is het niet meer wat het was. Als je vaak gebruikt (> 1x per 3 maand) geef je je hersenen niet genoeg tijd om eventueel oudere, herstelbare bedrading te repareren waardoor het aantal trips dat je tegoed hebt harder daalt. Als je hoge doseringen (> 1.5 - 2 milligram per kilo lichaamsgewicht) neemt of te lang door gaat (> 1x bij nemen) treed er ook meer schade op waardoor je totale aantal trips harder daalt.

Je bent nu op het moment aangekomen dat je begint te merken dat het 'echt' niet meer voor je werkt. Het spijt me, maar dat gaan je hersenen helaas nooit meer fixen. Ik kan je ook flink afraden om het toch te proberen. Zoals je wellicht al geraden had is het verbindingen slopen in je hersenpan een niet zo'n goed plan in het algemeen. Als je dat te ver pusht kunnen je hersenen geen nieuwe bedrading meer aanleggen en heb je een hele reeks aan extra problemen, nuchter.
m
mauriceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Liefhebbertje zei:
Jullie hebben gelijk :wink:

Ik zeg nergens iets over wat goed of fout zou zijn geef geen advies en zeg ook zeker niet dat dit geen kwaad kan
En heb zeker niet gezegd dat het mee valt

Maar zoals wel vaker zie ik andere dingen om me heen maarja dat voldoet niet aan de norm dus krijg ik weer ff een standje

Indd ts zegt niets over coke of medicatie maar wil dat dan zeggen dat dat uitgesloten is??
Of zou het kunnen dat ts daar geen idee van zou kunnen hebben dat dat van invloed kan zijn?

Daarom vind ik je te kort door de bocht gaan en te snel oordelen

Ik geef geen verkeerde info ik geef info die niet in de boeken staat
Ik praat het ook niet goed
Maar ben van mening dat het niet altijd eraan ligt dat iemand teveel gebruikt

En laag iq etc? Ziet het aan hun kop?
Er zitten wat bank medewerkers netwerk beheerders en managers tussen denk niet dat ze het dan zo lang uithielden wel?
Maar goed ik ken je niet misschien zie jij het wel maar alle collega's en klanten niet
Klik om te vergroten...
ik zeg maar zo bommetje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."