#1
Je bent er vrij laconiek onder, ik krijg het idee dat de ernst van de situatie niet echt tot je door dringt.
Tuurlijk wel maar het is nu al 2 maand geleden en er is niks gebeurd dus waarom zou mij druk gaan maken over iets dat er niet is gebeurd. Ik heb gewoon veel interesse in hoe het komt dat dit gebeurde, en of er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en niet om te horen van mensen wat ik die avond had moeten doen.Je bent er vrij laconiek onder, ik krijg het idee dat de ernst van de situatie niet echt tot je door dringt.
Nou waarom mensen zeggen wat je die avond had moeten doen is zodat je bij een volgende keer wel juist handelt.Tuurlijk wel maar het is nu al 2 maand geleden en er is niks gebeurd dus waarom zou mij druk gaan maken over iets dat er niet is gebeurd. Ik heb gewoon veel interesse in hoe het komt dat dit gebeurde, en of er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en niet om te horen van mensen wat ik die avond had moeten doen.
Ja ik weet het maar wij wisten gewoon echt niet wat er gebeurde en wilde gewoon niet dat iemand in de problemen kwam, we zagen op dat moment de ernst van de zaak niet in.Eens met Bee. Ik vind het echt sick gewoon dat je niet direct 112 hebt gebeld. Als het mijn vriendin was geweest, stond haar gezondheid (en haar leven!) echt voorop aan ALLE andere dingen die meespelen.
en waarom denkt u dat?Volgens mij nu nog steeds niet.
Het is nu al even geleden en ze is helemaal terug in orde maar even dachten we dat ze voor altijd een handicap ging hebben. Het was heel eng. Maar omdat ze nu terug perfect in orde is, vind ik naar de huisarts gaan wat overbodig maar ik wil wel graag weten wat de ooraak was van dit want dit had ik nog nooit gezien. :/Misschien een idee om hiermee naar de huisarts te gaan? Klinkt niet goed wat je vertelt. Zeg niet dat het waar is!: maar het enigste waar ik een scheve mond aan kan koppelen is een hersen bloeding.
Veel sterkte!
Toen ze bewusteloos was, was ik aan het bellen met 112. Maar op het moment dat ze terug wakker werd heb ik direct opgehangen omdat het ook gebeurde bij iemand thuis en hij wilde echt niet dat er een ziekenwagen kwam. (Ik wilde echt bellen maar het mocht ook niet van mijn vriendin)Even een tip: als iemand zo out gaat en epileptische aanval krijgt, bel je 112 .
Verder is alcohol en mdma ook een slechte combi.
Ja ik weet het maar je moet weten dat we nog maar 18 zijn en dus bij onze ouders wonen. En op onze leeftijd doe je er alles aan zodat je ouders niet te weten komen dat je aan de drugs zit. Maar ik had misschien inderdaad beter 112 gebeld..Volgende keer zou je daar 'schijt' aan moeten hebben en gewoon bellen. Het is aan jou maar ik snap het niet hoor.
1 dip'ke is gewoon de helft van het topje van je vinger vol poeder ongeveer (of helemaal zelfs)Wat een heftige ervaring moet dat voor jullie allemaal zijn geweest
Ik snap de angst dat ouders er achter komen dat jullie met drugs experimenteren, maar oh oh, jullie hadden echt 112 moeten bellen. Tien minuten buiten bewustzijn, uren lang schokken en verkrampt, dat klinkt gewoon echt niet ok. Gevaarlijk niet ok. Dan mag je de gezondheid van een van jullie toch echt niet op het spel zetten uit angst dat je problemen krijgt met niet tolerante ouders...
Over wat het geweest is: je hebt het over dipkes? Hoeveel is een dipke? was je m getest? Bij je eerste x mdma het nemen terwijl je al goed dronken bent is natuurlijk verre van ideaal... Maar dit is ook dan wel een heftige reactie...
En toch zou nog naar de huisarts moeten gaan. Wie weet is er wel wat blijvends in de hersenen, dat weet je niet. Ze is boven de 16 dus mag ze alleen en komen haar ouders er nooit achter. Een arts heeft geheimhoudingsplicht. Als ze dat echt niet wil zou ze ANONIEM bij het landelijk medisch spreekuur partydrugs kunnen langs gaan. Die hebben er extra veel ervaring mee en zijn heel discreet.
https://www.brijder.nl/hoe-wij-helpen/preventie/partydrugs-spreekuur
Ik vind het namelijk echt wel serieus klinken. En niet maar een beetje serieus..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."