Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik MDMA gebruikt?

Heb ik MDMA gebruikt?

47 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

Eergister heb ik een twee pilen genomen die volgens de dealer 180-200 milligram MDMA zouden moeten bevatten. Ik heb deze pil alleen gebruikt, met het idee om later bijvoorbeeld naar de stad te gaan als ik daar zin in had. Ik heb de pil niet laten testen. Ik nam de pil om 23:00. De effecten die ik voelde waren:

- Strakke spieren en stijve kaak
- Droge mond
- Grote pupillen
- Gejaagd gevoel
- Duizelig
- Wegdraaien met de ogen

Echter, ik miste het empatische en verliefde gevoel wat mensen beschrijven. Het heeft ongeveer 4/5 uur geduurd, waarna ik begon te hallucineren toen ik wou gaan slapen. Ik zag letters dansen en ronddraaien. Op mijn laptopscherm zag ik pixelachtige gekleurde vlekken, als een soort vuurwerk. Ik sliep ongeveer 3 uur later.

Hoe waarschijnlijk is dit MDMA geweest?
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als die hoeveelheid MDMA klopt, is dat veel en veel teveel geweest. 1 tot 1,5mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden is het beste. Met 2 pillen van die dosering frituur je je hersens en vind ik het niet gek dat je geen leuke ervaring hebt gehad. Niemand kan je vertellen wat de inhoud van je pillen was, gewoon laten testen is echt het beste. Je hersens moeten nog langer mee en goed gedoseerd haal je ook het maximale uit de MDMA qua ervaring.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien te kort op elkaar aan de mdma gezeten? Hoelang geleden was de keer daar voor dat je nam? En teveel is het sowieso, echt teveel, zoals Sanne al zegt.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat die euforie weg bleef, is bij die hoeveelheid wel vrij normaal. Op een gegeven moment heb je een dosering waarbij je vooral gewoon heel erg strak staat en vaag bent, maar waarbij er geen ruimte is voor dat extase -gevoel.
Ik vind dat soms ook een moeilijke / dunne grens tussen te weinig voelen/ heerlijk gaan / te hard gaan. Maar met 2x 180/200 ga je met rasse schreden over die grens heen.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Helemaal vergeten te melden in mijn eerste post. Ik heb de eerste pil 23:00 genomen. De tweede nam ik daarna om 01:00. Het was voor mij de allereerste keer. Voor de rest alleen ervaring met wiet en alcohol.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#6
In pillen word ook vaak speed verwerkt met MDMA tenzij je kristallen koopt, Ik raad echt kristallen aan
alleen al voor de zuiverheid want je weet nooit wat er in pillen zit. Een vriend die niet graag tripte heeft zo 2 2-cb's naar binnen gespeeld en natuurlijk slecht he, ik heb die naar huis moete brengen. Gedaan met de rave :( maar vrienden gaan voor want hem kon ik echt niet alleen laten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niet waar Acidfreakx. In maar een heel klein percentage van de xtc pillen in NL zit speed. De effecten lijken op elkaar omdat de A in MDMA voor Amfetamine staat. MDMA is van zichzelf dus al nauw verwant aan amfetamine/speed.

TS: waarom meteen zo hoog beginnen bij je eerste keer? Nu heb je een prachtige eerste kennismaking met MDMA gemist. Zeiden anderen dat je er twee moest nemen van deze toch al sterke pillen? Probeer de volgende keer (met genoeg tussentijd) eens een halve of driekwart van een pil van deze sterkte. Misschien ervaar je dan alsnog de euforie en het empathische verliefde gevoel van MDMA.

Oeps, had je latere bericht niet gelezen. Werkte de eerste pil dan niet, dat je daarom een tweede nam? In sommige gevallen duurt het erg lang tot hij inslaat, soms uren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Had je met een halfje gestart en daarna nog een kwartje of halfje had je waarschijnlijk een topavond gehad. 2 x 180/200mg is echt teveel van het goeie. Less is more met mdma. Laat je pillen ook altijd testen. Zo ben je zeker over de inhoud en het aantal milligrammen die je pil daadwerkelijk bevatten.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Niet waar Acidfreakx. In maar een heel klein percentage van de xtc pillen in NL zit speed. De effecten lijken op elkaar omdat de A in MDMA voor Amfetamine staat. MDMA is van zichzelf dus al nauw verwant aan amfetamine/speed.

TS: waarom meteen zo hoog beginnen bij je eerste keer? Nu heb je een prachtige eerste kennismaking met MDMA gemist. Zeiden anderen dat je er twee moest nemen van deze toch al sterke pillen? Probeer de volgende keer (met genoeg tussentijd) eens een halve of driekwart van een pil van deze sterkte. Misschien ervaar je dan alsnog de euforie en het empathische verliefde gevoel van MDMA.

Oeps, had je latere bericht niet gelezen. Werkte de eerste pil dan niet, dat je daarom een tweede nam? In sommige gevallen duurt het erg lang tot hij inslaat, soms uren.
Klik om te vergroten...
Ik heb vroeger MDMA gedaan maar ik was altijd depressief achteraf, mijn echte euforie en empathie is beter van LSD (persoonlijk) en ik kan lekker slapen als ik thuis kom.

en je hebt waarschijnlijk gelijk hoor maar in belgië verkopen ze 2-cb als MDMA of speed met MDMA want op een rave weet je het nooit, tenzij je iemand betrouwbaar weet natuurlijk :) en ik doe altijd rustig aan, alleen mijne maat nie :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Acidfreakx zei:
een kleinde dosis 2-cb geeft trouwens een gelijkaardig effect als MDMA en idd het is een methamfetamine en speed een amfetamine
Klik om te vergroten...
Ben ik niet met je eens. Natuurlijk geeft 2cb in een lagere dosering een licht euforisch gevoel maar het is absoluut niet het love gevoel van mdma.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dunnetjess33 zei:
Ben ik niet met je eens. Natuurlijk geeft 2cb in een lagere dosering een licht euforisch gevoel maar het is absoluut niet het love gevoel van mdma.
Klik om te vergroten...
nee tuurlijk niet daarom dat ik zei een gelijkaardig gevoel, zal het anders verwoorden. een MDMA achtig affect, zo goed? :wink: weet anders niet hoe ik het moet zeggen
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat zonde. Ik heb die fout bij mijn 2e keer gemaakt, hoe meer, hoe beter dacht ik, maar dat is echt niet zo. Begin de volgende keer met een halfje en als dat niet voldoende werkt, bouw het dan rustig op. Dan zul je zien dat die extase en dat love gevoel er wel is.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een dealer je vertelt is niet zoveel waard, de informatie die een testuitslag geeft wel. In het vervolg gewoon laten testen, want op deze manier weet je dus niet wat er in je systeem is beland en weet je niet waarom je bepaalde mdma-achtige effecten niet hebt ervaren. Het ontbreken hiervan zou wel met de hoeveelheid te maken gehad kunnen hebben. Tenzij je festivals in een ziekenhuisbed bezoekt met een lichaamsgewicht van 300kg, schoon aan de haak. Dat betwijfel ik. Jammer van je eerste ervaring met het goedje, die kan absoluut mindblowing zijn en wordt daarna doorgaans alleen maar minder.

Lees onderstaande post van lid Fenrir even door over het gebruik van xtc/mdma. Het is doorgelezen en hier en daar ietsje getweakt door moderators, dus de informatie is legitiem en erg behulpzaam.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/#post-1234506
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank allen.

Ik nam de eerste pil zoals ik vertelde om 23:00. Mensen hebben mij verteld dat het een van de mooiste ervaringen zou gaan zijn uit mijn leven. Ik voelde me niet bepaald goed, eerder duizelig en vreemd. Ik vrees dat ik het effect heb overschat, en daarom te veel en te snel heb bijgenomen.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Be
BasvanHoven zei:
Dank allen.

Ik nam de eerste pil zoals ik vertelde om 23:00. Mensen hebben mij verteld dat het een van de mooiste ervaringen zou gaan zijn uit mijn leven. Ik voelde me niet bepaald goed, eerder duizelig en vreemd. Ik vrees dat ik het effect heb overschat, en daarom te veel en te snel heb bijgenomen.
Klik om te vergroten...
Beste Bas, mijn ex vriendin had net hetzelfde. Het is immers mogelijk dat je allergisch bent aan een bepaalde stof of dat je lichaam geen MDMA aan kan, ik spreek hier uit ervaring want ze had het 2 keer geprobeerd en echt een heel lage dosis (kristal) maar heb haar een klein beetje speed moeten geven en ze voelde zich onmiddellijk beter. Elk lichaam reageert uiteindelijk anders op bepaalde stoffen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Acidfreakx zei:
Be

Beste Bas, mijn ex vriendin had net hetzelfde. Het is immers mogelijk dat je allergisch bent aan een bepaalde stof of dat je lichaam geen MDMA aan kan, ik spreek hier uit ervaring want ze had het 2 keer geprobeerd en echt een heel lage dosis (kristal) maar heb haar een klein beetje speed moeten geven en ze voelde zich onmiddellijk beter. Elk lichaam reageert uiteindelijk anders op bepaalde stoffen.
Klik om te vergroten...
Leg eens uit? Ik snap niet waarom speed zou helpen als je alergisch bent voor mdma of iets? Heeft ze een allergietest laten doen dan?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Acidfreakx zei:
Be

Beste Bas, mijn ex vriendin had net hetzelfde. Het is immers mogelijk dat je allergisch bent aan een bepaalde stof of dat je lichaam geen MDMA aan kan, ik spreek hier uit ervaring want ze had het 2 keer geprobeerd en echt een heel lage dosis (kristal) maar heb haar een klein beetje speed moeten geven en ze voelde zich onmiddellijk beter. Elk lichaam reageert uiteindelijk anders op bepaalde stoffen.
Klik om te vergroten...

Is intussen wel duidelijk dat TS teveel tot zich genomen heeft en de volgende maal lager gaat doseren. Elk lichaam reageert idd anders maar speed gaan nemen omdat je niet lekker voelt van MDMA is niet zo verstandig. Verhoogt de neurotoxiteit en maakt de dip erger.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#18
BasvanHoven zei:
Mensen hebben mij verteld dat het een van de mooiste ervaringen zou gaan zijn uit mijn leven. Ik voelde me niet bepaald goed, eerder duizelig en vreemd. Ik vrees dat ik het effect heb overschat, en daarom te veel en te snel heb bijgenomen.
Klik om te vergroten...
Het ware MDMA/XTC effect valt qua verwachtingspatroon nauwelijks te overschatten, het is magisch. Als je gemoedstoestand, de setting en de dosering goed zijn dan is de kans groot dat de pil de eerste keer geweldig inslaat en je niet weet wat je overkomt.

Uit je comment maak ik nog niet helemaal op of je de feedback snapt. Het heeft in jouw geval niks te maken met het over- of onderschatten van de ervaring, het heeft ermee te maken dat je totaal onvoorbereid de ervaring aan bent gegaan. Je pillen waren te zwaar (180-200mg, als de informatie die je gekregen hebt al zou kloppen) en je bent niet eens ingelicht door een vriend hoe het allemaal in zijn werk gaat. Een hele pil innemen is namelijk bijna nooit de bedoeling, om welke reden er een afbijtrand zit zodat je een kwartje of een halfje van de pil af kunt bijten en in kunt nemen. Het enige moment waarop een hele pil nemen sense maakt als beginner is als er een zeer lage dosering mdma in zit, maar dat is tegenwoordig bijna nooit het geval. Ervan uitgaand dat je een jongen/man van een kilo of 75 bent, zit je rond de 112,5mg wel aan je maximale dosering voor de avond. Als je eerste inname pakweg 190mg bevat dan is je startdosering dus al teveel, zeker als je voor het eerst gaat experimenteren met een dergelijk stofje. Je hebt dus niet teveel en te snel bijgenomen, je hebt überhaupt gewoon bij je eerste inname al veel te veel genomen.

Mijn advies is om je eerstvolgende keer een maand of drie uit te stellen en alsnog de XTC handleiding op dit subforum te lezen. Koop pillen bij iemand die je vertrouwt, test bij een testservice of je daadwerkelijk XTC/MDMA hebt aangeschaft en wat de hoeveelheid en zuiverheid van de MDMA is. Bereken hoeveel pure mdma erin zit (als de pil 100mg bevat en de zuiverheid 77% is, dan zit er dus 77mg mdma in de pil) en bereken hoeveel een passende dosering voor jou is. Wat passend is wordt in de handleiding aangegeven. Het gelukshormoon (serotonine) wat vrijkomt wanneer je XTC/MDMA gebruikt is als het ware helemaal op nu. Met een rustperiode van drie maanden weet je zeker dat je serotonine levels weer helemaal aangevuld zijn. Op deze manier kan je misschien je eerste 'echte' keer toch nog meemaken zoals ie hoort. Daarbij wordt het überhaupt aangeraden om drie maanden te wachten na gebruik van XTC/MDMA.

De kans dat je je morgen erg kut gaat voelen is overigens ook nog aanwezig. Dit wordt ook wel de 'dinsdagdip' genoemd. Ik zie dat er niks over in de handleiding staat (misschien nog iets om toe te voegen aan je handleiding @Fenrir ?) Probeer morgen dus wat leuks te gaan doen of met bekenden bezig te zijn in plaats van je te isoleren. Dat maakt die dag een stuk lekkerder om doorheen te komen. :confused:mile:
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekZ zei:
Is intussen wel duidelijk dat TS teveel tot zich genomen heeft en de volgende maal lager gaat doseren. Elk lichaam reageert idd anders maar speed gaan nemen omdat je niet lekker voelt van MDMA is niet zo verstandig. Verhoogt de neurotoxiteit en maakt de dip erger.
Klik om te vergroten...
Dit was helemaal niet het geval bij haar, want zelfs de dag erna was ze goed en ze had geen klachten over een dip terwijl ik dat wel enorm heb na XTC/MDMA gebruik, zoals ik al zei kan dat de idd de toxiciteit verhogen maar ik lette echt wel nauwlettend op wat ze nam en probeerde ervoor te zorgen dat ze leuke ervaringen had en die hebben we ook samen veel gehad alleen niet met deze stof.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#20
een kleinde dosis 2-cb geeft trouwens een gelijkaardig effect als MDMA en idd het is een methamfetamine en speed een amfetamine

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."