Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycontin 5mg

Oxycontin 5mg

13 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen vrijdag heb ik een aantal doosjes oxycontin 5 mg weten te bemachtigen na al die verhalen over opiaten was ik aardig nieuwsgierig; ik lekker naar het strand en heb zo 3 pilletjes gesnoven (uiteraard het blauwe omhulseltje eerst verwijderd) echter was ik zwaar teleurgesteld in het effect, dus besloot ik nog eens 10 mg bij te pakken, maar helaas nogsteeds was ik niet onder de indruk. Hoe kan het dat ik van zo'n 25 mg oxycontin amper iets voel? terwijl als ik sommige trip reports hier lees het lijkt of je dan in de zevende hemel bent?

Ik ben van plan de pilletjes de volgende keer fijn te stampen en dan in een capsule te nemen om te kijken of het dan misschien meer effect heeft.

Ik heb trouwens geen eerdere ervaringen met opiaten. En wat voor dosis raden jullie mij aan voor een lekker euforisch gevoel?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
10 mg zou je goed moeten voelen als ik 't zo op erowid lees, weet je wel zeker dat 't echt is?
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja van betrouwbare bron. Maar idd ik las er ook veel postieve dingen over.
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#4
De biologische beschikbaarheid van Oxycodon is hoger als je het oraal neemt ipv te snuiven. De echte rush heb je dan wel niet, maar als je wilt rushen moet je maar IV'en vind ik dan.
Volgens mij komt het in jouw geval door een combinatie van natuurlijke tolerantie (sommige mensen zijn gewoon minder gevoelig aan opiaten), te hoge verwachtingen (morfine is een stuk euforischer dan oxycodon in my experience) en het vertraagde-afgifte-mechanisme dat niet volledig omzeild is. (en sowieso is het merendeel van een 5mg pil natuurlijk filler, wat de opname via je neusslijmvlies niet zal bevorderen)
Je moet niet alleen de coating eraf schrapen, maar ook de pil héél fijn crushen tot er echt geen brokje meer over blijft in het poeder, die coating is namelijk niet de enige manier waarop de oxycodon normaliter vertraagd wordt afgegeven voor zover ik weet. En sowieso kan het geen kwaad om alles net ietsje fijner te verpoederen.

Probeer volgende keer 15 à 20mg héél fijn gemaakt poeder op een lege maag en als je dan nog altijd weinig positieve effecten merkt dan zijn opiaten waarschijnlijk gewoon niets voor jou. :tongueout:
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij was 10mg zeker al een behoorlijk effect, vergelijkbaar met extreem stoned misschien.

25mg werd ik ziek van, kotsen, halucineren, warm, koud etc.

Maar dat was gewoon oraal dus.
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goede informatie. Is het verstandig om 15 mg fijn te malen en dan is een capsule te stoppen en oraal te nuttigen? of ga je dan super hard zodra de capsule is gesmolten?
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gezien je eerdere reactie zal je 15mg zeker wel goed kunnen hebben hoor. Die zal je normaal gezien wel goed voelen, maar ik denk dat je om echt hàrd te gaan wel eerder tegen de 20 à 25 zult aanzitten. Maar kijk eerst maar eens hoe je reageert op 15mg oraal.

Fijn verpoederd in een capsule en ingenomen op een lege maag komt het trouwens inderdaad relatief snel op, na ongeveer een half uur zou je normaal gezien wel al tegen de piek aan moeten zitten.
O
OxyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oxycontin is nog niet zo bekend in Nederland. In Amerika en Canada wel. Daar is het zelfs al een groot probleem. Er vallen veel doden onder jongeren/gebruikers. Er zijn inmiddels al een aantal docu's gemaakt en bij bijv. Dr. Phil wordt er vaak over gewaarschuwd. Kijk maar eens op Youtube.
Het is sterker dan morfine en wordt met heroine vergeleken. Veel mensen zeggen dat het zelfs meer troep is dan heroine, om er vanaf te komen. Hillbilly Heroin.
Helaas ben ik ook verslaafd geraakt en het is een hel om ervanaf te komen. De ontwenningsverschijnselen en geestelijke verslaving zijn/is enorm en integenstelling tot heroine, treden deze sterke ontwenningsverschijnselen ook op bij een lage doses. (zie Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=uvPrmQhhRuE )
Ik ben ermee in aanraking gekomen omdat ik een hernia had. Later ben ik het blijven gebruiken om dat ik me er beter door ging voelen. Ik ging steeds vaker nemen en steeds meer (want je went aan de doses). Tot heel lang had ik het idee dat ik alles in de hand had, tot het besef er ineens erin knalde dat ik het dagelijks nam in behoorlijke doses (wel gewoon oraal) en er niet meer mee kon kappen. Het middel is in NL erg onbekend, ook bij artsen. Dus hulp bij afbouwen is er nauwelijks.
Wat ik alleen wil zeggen: denk goed waar je aan begint! De meesten beginnen niet aan heroine, begin ook niet aan oxycontin om dezelfde reden!
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het ook, echt wel chill spul. Je gaat niet keihard uit je plaat of wat dan ook maar gewoon een lekker gevoel, lekker roezig, ontspannen beetje euforisch.

Ik heb tabletten van 20 mg. Snuiven werkt ook niet goed, heb ik ook geprobeerd. Je kan ze gewoon inslikken en als je ze eerst goed kapot kauwt met wat water in je mond en daarna glas water erachteraan werkt het nog beter.
Ik neem meestal 1 tablet gewoon in en later kauw ik nog 2 x een halfje. Heb je echt een lekkere luie chille zondag :)
o
ouwegabberLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snuif dagelijks 40 mg gecombineerd met lyrica 75 mg en moet zeggen dat ik er aardig relaxed van word. Wel moet ik zeggen dat het een combi is die aardig verslavend is ook al na een paar dagen, dus wel oppassen met dagelijks gebruik.. :openmouth: :sunglasses:
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#11
ouwegabber zei:
Ik snuif dagelijks 40 mg gecombineerd met lyrica 75 mg en moet zeggen dat ik er aardig relaxed van word. Wel moet ik zeggen dat het een combi is die aardig verslavend is ook al na een paar dagen, dus wel oppassen met dagelijks gebruik.. :openmouth: :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Hoe lang snuif je het al dagelijks :openmouth: ? Zou je echt willen waarschuwen, voor de oxycodon vooral dan, want ik wens het niemand toe om eraan verslaafd te geraken.
Je zegt zelf oppassen met dagelijks gebruik, dus je weet het zelf :wink: .
G
GooseLid
01-01-2024, 00:00
#12
ouwegabber zei:
Ik snuif dagelijks 40 mg gecombineerd met lyrica 75 mg en moet zeggen dat ik er aardig relaxed van word. Wel moet ik zeggen dat het een combi is die aardig verslavend is ook al na een paar dagen, dus wel oppassen met dagelijks gebruik.. :openmouth: :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Is het de Lyrica die voor dat relaxed gevoel zorgt, de oxycontin, of de combinatie?
m
maria1019Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Probeer volgende keer 15 à 20mg héél fijn gemaakt poeder op een lege maag en als je dan nog altijd weinig positieve effecten merkt dan zijn opiaten waarschijnlijk gewoon niets voor jou.
m
maria1019Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fijn verpoederd in een capsule en ingenomen op een lege maag komt het trouwens inderdaad relatief snel op, na ongeveer een half uur zou je normaal gezien wel al tegen de piek aan moeten zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."