Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Oxycontin is nog niet zo bekend in Nederland. In Amerika en Canada wel. Daar is het zelfs al een groot probleem. Er vallen veel doden onder jongeren/gebruikers. Er zijn inmiddels al een aantal docu's gemaakt en bij bijv. Dr. Phil wordt er vaak over gewaarschuwd. Kijk maar eens op Youtube. Het is sterker dan morfine en wordt met heroine vergeleken. Veel mensen zeggen dat het zelfs meer troep is dan heroine, om er vanaf te komen. Hillbilly Heroin. Helaas ben ik ook verslaafd geraakt en het is een hel om ervanaf te komen. De ontwenningsverschijnselen en geestelijke verslaving zijn/is enorm en integenstelling tot heroine, treden deze sterke ontwenningsverschijnselen ook op bij een lage doses. (zie Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=uvPrmQhhRuE ) Wat ik alleen wil zeggen: denk goed waar je aan begint! De meesten beginnen niet aan heroine, begin ook niet aan oxycontin om dezelfde reden!"
"Hoi allemaal! Wie heeft ervaring met verslavingszorg mondriaan in Heerlen? En dan met name de kliniek. Vroeger heette de kliniek 'Welland', misschien nog steeds wel. Ik sta al een paar maanden op de wachtlijst en over nog een paar maanden ben ik aan de beurt. Waarschijnlijk kom ik eerst op de detox afdeling, maar het kan ook zijn dat het afdeling dubbele diagnose wordt. Wat ik eigenlijk met name graag zou willen weten is: heeft het je geholpen? Hoe heb je het ervaren? En ook erg belangrijk (voor mij) zijn er eenpersoons slaapkamers, of moet je je slaapkamer delen? Mag je in het weekend naar huis? Zo niet, vanaf welke week? Je mag mij ook een privébericht sturen. Je zou me enorm helpen!!! Alvast bedankt! Groet, Oxy"
"Oxycontin is nog niet zo bekend in Nederland. In Amerika en Canada wel. Daar is het zelfs al een groot probleem. Er vallen veel doden onder jongeren/gebruikers. Er zijn inmiddels al een aantal docu's gemaakt en bij bijv. Dr. Phil wordt er vaak over gewaarschuwd. Kijk maar eens op Youtube en Google. Het is sterker dan morfine en wordt met heroine vergeleken. Veel mensen zeggen dat het zelfs meer troep is dan heroine, om er vanaf te komen. Hillbilly Heroin. Helaas ben ik ook verslaafd geraakt en het is een hel om ervanaf te komen. De ontwenningsverschijnselen en geestelijke verslaving zijn/is enorm en integenstelling tot heroine, treden deze sterke ontwenningsverschijnselen ook op bij een lage doses. (zie Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=uvPrmQhhRuE ) Ik ben ermee in aanraking gekomen omdat ik een hernia had. Later ben ik het blijven gebruiken omdat ik me er beter door ging voelen. Ik ging steeds vaker nemen en steeds meer (want je went aan de doses). Tot heel lang had ik het idee dat ik alles in de hand had, tot het besef er ineens erin knalde dat ik het dagelijks nam in behoorlijke doses (wel gewoon oraal) en er niet meer mee kon kappen. Het middel is in NL erg onbekend, ook bij artsen. Dus hulp bij afbouwen is er nauwelijks. Wat ik alleen wil zeggen: denk goed waar je aan begint! De meesten beginnen niet aan heroine, begin ook niet aan oxycontin om dezelfde reden!"
"Thx voor je reactie! Heb een tijdje niet op dit forum gekeken, dus ben zelf nogal laat met reageren. Wat je schrijft is niet ergggg positief, hmz. Ik ben wel ontzettend gemotiveerd, dus ik hoop dat dat al een hoop gaat schelen. Ben zelf al meerdere malen opgenomen geweest, waaronder ook 1x bij de mondriaan, maar nog nooit voor verslaving. Bij sommige instellingen heb je wel eenpersoonskamers en bij de ander niet, vandaar mn vraag ook. Dat je de eerste tijd niet van de afdeling af mag had ik wel een beetje verwacht. Wel klote, maarja, In ieder geval bedankt voor de moeite om te reageren!!"
"ff een Update Inmiddels ben ik opgenomen geweest hier (Mondriaan Welland, klinische detox/verslavingszorg). En ik kan nu uit eigen ervaring wat dingetjes zeggen voor de mensen die hier in de toekomst zorg gaan krijgen en wat informatie zoeken. Wat 'hashjkikker benny' in eerdere reacties schreef is niet bepaald hoe het er aan toe gaat. Het is wel degelijk een hele goede plek om van middelen (wat dan ook) af te komen en dingen te leren hoe dat is gekomen en er wordt gekeken en begeleidt om dat in de toekomst te proberen te voorkomen. De begeleiding is intensief, zeker de eerste 10 dagen in de detox fase. Je ziet vaak de arts en er wordt dagelijks 2-3 keer gecontroleerd hoe het lichamelijk en geestelijk met je gaat. Ook wordt er iedere dag een verpleegkundige aan je gekoppeld waar je altijd terecht kunt. Na 10 dagen krijg je een vaste mentor die je begeleidt. Iedereen heeft een eenpersoonskamer. Bij binnenkomst worden je tassen en spullen gecontroleerd, ook als je terugkomt van verlof. Zo ook je urine en moet je blazen. Bloedprikken wordt in de eerste week ook gedaan en mogelijk vaker als daar aanleiding voor is. Dat is ook om te kijken hoe je lever- en nierfunctie is en om te kijken hoe het met je vitaminepeil is gesteld na het leven wat je hebt geleidt. Urinecontrole, kamercontrole en alcoholblazen kunnen random voorkomen gedurende je verblijf. Sowieso moet je blazen en urinecontrole doen (daar is iemand bij aanwezig op wc) wanneer je terug komt van verlof. Het gros van de mensen zien dit niet als straf, maar als stok achter de deur, als hulpmiddel dus. Terugvallen kan gebeuren, regels overtreden ook. Maar doe je dit 2x, dan is het dag met je handje. Personeel is over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam. Afbouwen gaat in overleg. Natuurlijk is er altijd een manier om de regels te omzeilen, drugs binnen te krijgen, enzovoort. Maar misschien (en dat bedoel ik allesbehalve belerend!) zou je je dan eerst moeten afvragen of je naar de kliniek gaan voor jezelf, of je er aan toe bent, enz. Tja, het is allemaal zo makkelijk gezegd he.. Trouwens de eerste dag staat helemaal in het teken van artsen bezoeken, lichamelijk onderzoek, tassen controle, urine controle en allerlei gesprekken. De eerste 10 dagen (Detox) mag je de afdeling alleen onder begeleiding van een staflid verlaten (wandelen, naar winkeltje op terrein). Er is wel iets van programma, maar dat vult niet de hele dag. Na de eerste 10 dagen, mag je in het weekend over het algemeen eerste keer 4 uurtjes plus reistijd naar huis, is er mogelijkheid tot breed programma wat je samenstelt met je mentor en mag je vrijer de afdeling verlaten (wel aan- en afmelden). De afdeling bestaat uit twee groepen van 16 mensen. Detox- en vervolgbehandeling zit door elkaar. De clienten variëren van 18 tot 65 jaar en ook de middelen waarvoor de mensen behandeld worden variëren. Ik heb er in ieder geval veel geleerd en zit nu in de nazorg. Deeltijdbehandeling is voor sommige mensen ook een optie. Meer vragen? Vraag gerust, of pb me ff."
"Oxycontin is nog niet zo bekend in Nederland. In Amerika en Canada wel. Daar is het zelfs al een groot probleem. Er vallen veel doden onder jongeren/gebruikers. Er zijn inmiddels al een aantal docu's gemaakt en bij bijv. Dr. Phil wordt er vaak over gewaarschuwd. Kijk maar eens op Youtube. Het is sterker dan morfine en wordt met heroine vergeleken. Veel mensen zeggen dat het zelfs meer troep is dan heroine, om er vanaf te komen. Hillbilly Heroin. Helaas ben ik ook verslaafd geraakt en het is een hel om ervanaf te komen. De ontwenningsverschijnselen en geestelijke verslaving zijn/is enorm en integenstelling tot heroine, treden deze sterke ontwenningsverschijnselen ook op bij een lage doses. (zie Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=uvPrmQhhRuE ) Ik ben ermee in aanraking gekomen omdat ik een hernia had. Later ben ik het blijven gebruiken om dat ik me er beter door ging voelen. Ik ging steeds vaker nemen en steeds meer (want je went aan de doses). Tot heel lang had ik het idee dat ik alles in de hand had, tot het besef er ineens erin knalde dat ik het dagelijks nam in behoorlijke doses (wel gewoon oraal) en er niet meer mee kon kappen. Het middel is in NL erg onbekend, ook bij artsen. Dus hulp bij afbouwen is er nauwelijks. Wat ik alleen wil zeggen: denk goed waar je aan begint! De meesten beginnen niet aan heroine, begin ook niet aan oxycontin om dezelfde reden!"