#1
Pammer zei:Dextro-amfetamine wordt namelijk bijna altijd door de apotheker zelf gemaakt.
Vandaar de verwarring?:P
Pammer zei:Dextro-amfetamine wordt namelijk bijna altijd door de apotheker zelf gemaakt.
Ja want ik ben daar ook benieuwd naar eigenlijkHTID zei:Dextro-amfetamine wordt ook in Nederland maar zelden voorgeschreven. Ik ken toevallig een geval waarbij dat wel zo is. Zal binnenkort eens informeren naar de reden hiervan.
Pammer zei:Ik hoop dat jer hier wat mee bent.
PepTalk zei:Dan de volgende: Hoe ga ik aan mijn arts uitleggen dat dextro wel eens zou kunnen werken?
Ze weten daar dat ik blow, maar als ik vertel dat ik bij amfetamine wel positieve effecten had dan ben ik bang dat ze me niet meer vertrouwen. Als of ik uit ben om aan die dextro te komen.
Ongeveer zoiets ja. Hier wat specifieker.PepTalk zei:Wat zorgt ervoor dat van 2 zulk chemisch verwante stoffen de een wel aanslaat ( amfetamine in dit geval) en de ander niet? Is is puur alleen het verschil van dopamine en noadrenaline ''aanpak''?
methylfenidaat remt de opname van dopamine en noadrenaline, en (dextro-)amfetamine stimuleert de aanmaak en vrijgeving toch? Als dit zo is, dan is die vraag beantwoord.
Tja... Dextro-amfetamine wordt niet veel voorgeschreven aangezien het zo hard lijkt op gewone amfetamine qua effect. Ik raad je aan om naar je apotheek te gaan en hierover te praten. Vertel je verhaal en die zal je specifieker kunnen helpen (zeg wel niets over die Speed).PepTalk zei:Dan de volgende: Hoe ga ik aan wmijn arts uitleggen dat dextro wel eens zou kunnen erken?
Ze weten daar dat ik blow, maar als ik vertel dat ik bij amfetamine wel positieve effecten had dan ben ik bang dat ze me niet meer vertrouwen. Als of ik uit ben om aan die dextro te komen.
Dextro-Amfetamine wordt in Europa niet met merknaam verkocht. Dat is voornamelijk in USA met de naam Adderall. Ik maak dus echt geen grap dat de dextro-amfetamine van de apotheker zelf komt. Maarja, je kan het altijd gaan vragen en mocht ik ongelijk hebben leer ik iets bij héPepTalk zei:Danku voor het uitleggen.![]()
Dat antwoord is binnen.
Over de apotheker:
Mijn apotheker is tegelijk mijn huisarts, en bij een willekeurige apotheker kan ik wel om advies gaan vragen, maar ik zie niet in welke nuttige informatie ik zou kunnen krijgen behalve dat ik naar mijn arts ( psychiater in dit geval) moet gaan.
En de preparaten maken ze misschien zelf, lijkt me sterk dat ze achterin even een amfetamine labje hebben staan. Dus meer dan dosis, werking en effecten kunnen ze waarschijnlijk niet noemen.
Dit dus. Ik bedoelde niet dat ze het zelf synthetiseren... Dat zou wel ziek zijn.PepTalk zei:Waarschijnlijk word het in grotere hoeveelheden gemaakt in bijv. China, waarna Nederland een bepaalde hoeveelheid per maand laat overvliegen naar Nederland. Hier word het naar aanleiding van vraag verdeeld over de apothekers die het vervolgens zelf prepareren. ( In capsule's stoppen of ''versnijden'' met vul, bind en glansmiddel en er pillen van drukt.)
Heb het aangepast. Soms besef ik pas laat dat men formulering SUCKT.PepTalk zei:Pammer zei:Dextro-amfetamine wordt namelijk bijna altijd door de apotheker zelf gemaakt.
Vandaar de verwarring?:P
mienke1 zei:Welk van deze medicijnen die voorgeschreven worden om behandeling v ADHD ..zoals concerta, retalin, meth etc etc heeft als bijwerking;.. gewichts toename of gewichts verlies?
Dank u !![]()
HTID zei:Dextro-amfetamine wordt ook in Nederland maar zelden voorgeschreven. Ik ken toevallig een geval waarbij dat wel zo is. Zal binnenkort eens informeren naar de reden hiervan.
PepTalk zei:Dat het niet als merknaam verkocht word wil niet zeggen dat het maar home made is.
Bijna alle medicijnen die in Nederland verkocht worden, worden niet hier gemaakt.
Dan denk ik zeker dat de plaatselijke apotheker geen amfetamine gaat lopen maken, aangezien hij/zij daar niet voor is opgeleid en hij/zij daar niet de juiste papieren voor heeft.
Waarschijnlijk word het in grotere hoeveelheden gemaakt in bijv. China, waarna Nederland een bepaalde hoeveelheid per maand laat overvliegen naar Nederland. Hier word het naar aanleiding van vraag verdeeld over de apothekers die het vervolgens zelf prepareren. ( In capsule's stoppen of ''versnijden'' met vul, bind en glansmiddel en er pillen van drukt.)
Ik zei net dat ik niet naar de apotheker zou gaan, maar mochten ze er een lab hebben dan wil ik s'nachts best eens een bezoekje brengen![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."