Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrare medicinale mariuhana in het buitenland

rare medicinale mariuhana in het buitenland

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
micheleLid
01-01-2024, 00:00
#1
jongens en meisjes, het is duidelijjk dat niemand van jullie medicinale cannabis gebruikt. ik weet alleen dat ik met mijn Bediol (soort met het laagste thc/dronabidiol en hoogste cannabidiol) omdat ik niet stoned wil worden. alle 4 soorten worden van de leverant aan de apotheek gelevert in potjes waar 5 gram in zit. potjes zijn verzegeld. het is ook voor mij met meerdere ernstige ziektes ( aids/ kaker / neuropathie ieder jaar over nieuw aanvragen bij de zorgverzekering en dan maar hopen en duimen dat ze het blijven vergoeden. ( dat doen sowieso maar 8 verzekeraars) en ze vergoeden het pas sinds 4 jaar. vroeger in de trialfase was het maar 3 euro per gram , nu uit de apotheek 9 euro en ik kan alleen het Bediol soort verdragen wegens de lage thc gehalte. ik bid nog steeds van harte dat het nu eindelijk als officieel medicijn erkent wordt en wij ernstig zieken niet ieder jaar daar ook nog zorgen over hoeven te maken. ik verdamp het . thuis met een kleine de verdamper ( is het mildst bij intensiev gebruik en op stap heb ik de vapirno2. als ik op reis ga ( wat ik vaak doe) moet ik een schengenverklaring meenemen. en toen ik een keer gekontroleerd werd in denemarken zei de duanier dat hij iemand met ms kende die het ook gebruikte. hij erkende het potje dus meteen. ik kan dus met de juiste papieren in heel europa reizen , maar hoe andere zieke europeanen hun mediwiet krijgen , heb ik tot nu toe niet gezien. :wave: be happy , your alive!!
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij hebben ze in Duitsland helemaal geen medi-wiet en als ze het al hebben dan op recept.
Misschien was het wel legal bud dat zijn planten die op wiet lijken waar je niet stoned van word.
E
EdblokLid
01-01-2024, 00:00
#3
waarom bij Tourette :confused:
o
outlawdnbLid
01-01-2024, 00:00
#4
beste(n),
zojuist benik terug van een reis door polen en berlijn,
in berlijn sprak ik een kerel aan met dreadlocks met de vraag of hij een plek wist waar ik mariuhana kon kopen,
deze vroeg mij te volgen, en tot mijn grote verbazing wandelden we een apotheker binnen.
na een klapje gedaan te hebben met de apotheker, legde deze een stoffen zak op tafel en vroeg 12.5 euro.
ik kocht het, en wanneer ik het opendeed was het een gigantisch grote zak voor deze prijs, maar vol met takken en zaden,
ik heb deze er grotendeels proberen uitvissen, waardoor er eigenlyk alleen maar blad overbleef,
na dit op te smoren voel je het 5 minuten op je ogen en daar blijft het bij (helemaal puur gerold en gerookt).
nu is mijn vraag, aangezien deze kerel het zelf ook gebruikte: hoe gebruik je deze wiet? kan je er stoned van worden? is het normaal dat er zeker 500 zaadjes in zaten?

ik heb er echt nog veel van over en weet niet wat er mee aan te vangen..
alvast vriendlijk bedankt...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt gewoon slechte kut wiet gekocht. Weg gooien die handel of verpatsen aan de gek die het hebben wil.
o
outlawdnbLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja en dat wil aldus zeggen dat deze apotheker het ook gewoon zo verkoopt aan mensen die het voor de reden waartoe het bestemd is moeten gebruiken.?

het was industrieel ingepakt, eerst in plastiek daarna in een stoffen zakje en nogmaals in plastiek,

ik geloof niet dat apothekers drugsdealers zijn, dus vind het antwoord "gewoon slechte wiet gekocht niet" egt geslaagd....

iemand anders enige kennis van medicinale mariuahana?

die duitsers zullen het toch ook niet allemaal met tak en zaad oproken??

bedankt,
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat dacht je van: De apotheker bewaart het goede spul voor die mensen die het echt nodig hebben en waarvoor zijn voorraad bedoeld is, en geeft die mennekes die denken wel even misbruik te kunnen maken van het systeem een fijne zak met afval.....?
o
outlawdnbLid
01-01-2024, 00:00
#8
nou dan denkik dat deze apotheker deze apotheker zeer fijne vingertjes en een knappe kop heeft om het op zulke manier te kunnen inpakken...

of wil je nou zeggen dat de apotheker even gangsta-style aan een tafeltje een berg wiet gaat zitten verdelen?

mvg,
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarom zou een apotheker in godsnaam aan jou wiet verkopen ? Dat is voor mensen met kanker, en die hebben een voorschrift nodig daarvoor. Dat is een verplichting... Begrijp niet dat je zomaar wiet meekrijgt in de apotheek...

En hoe rook het ? Kon je het als wiet identificeren ?
o
outlawdnbLid
01-01-2024, 00:00
#10
geloof mij, ik ga niet mijn tijd hieraan spenderen om zulk verhaal uit m'n duim te zuigen.

zoals ik zei, heb ik eerst een kerel aangesproken die op straat zat, met dreadlocks en het type dat je op een psytrance feesje zou tegenkomen, een babbeltje met gedaan in het engels, nadien hij met de apotheker, waarop ik 12.5 euro moest betalen...

het was dus een zak (op de buitenste verpakking een afbeelding van ene cannabisblad) waar zeker 50 gram in zou geraken, deze waren gevuld met takken met daaraan knoppen vol zaadjes.

de geur was in ieder geval niet de even sterk en vanzelfsprekend als de wiet die ik van hier ken..


indien dit gewenst is plaats ik een foto van het resterende, maar de zaadjes ben ik nu volop aan het laten kiemen.. maar ik weet niet of dit mag op dit forum
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
Waarom zou een apotheker in godsnaam aan jou wiet verkopen ? Dat is voor mensen met kanker,
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het voor mensen met overstress of zoiets en niet voor mensen met kanker.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
STRANQER zei:
Sublimo zei:
Waarom zou een apotheker in godsnaam aan jou wiet verkopen ? Dat is voor mensen met kanker,
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het voor mensen met overstress of zoiets en niet voor mensen met kanker.
Klik om te vergroten...

Nee, voor stress worden er heel andere dingen verkocht :wink:

Medicinaal wiet mag alleen maar worden verkocht aan kankerpatiënten.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Medicale Cannabis wordt voorgeschreven voor het volgende:
- Chronische pijn: Deze kan het gevolg zijn van kanker of fantoompijn na amputatie van een ledemaat.
- Spierspasmen bij Multiple Sclerose (MS).
- Ernstige misselijkheid & braken ten gevolge van chemotherapie bij kanker of AIDS.
- Syndroom van Gilles de la Tourette (kortweg TOURETTE).
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pammer zei:
Medicale Cannabis wordt voorgeschreven voor het volgende:
- Chronische pijn: Deze kan het gevolg zijn van kanker of fantoompijn na amputatie van een ledemaat.
- Spierspasmen bij Multiple Sclerose (MS).
- Ernstige misselijkheid & braken ten gevolge van chemotherapie bij kanker of AIDS.
- Syndroom van Gilles de la Tourette (kortweg TOURETTE).
Klik om te vergroten...

Ja, dat klopt ook nog. Niet meer aan gedacht.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar voornamelijk iets dat met kanker te maken heeft. Je had dus gelijk.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Edblok zei:
waarom bij Tourette :confused:
Klik om te vergroten...

Het zou kunnen helpen bij het verminderen van die onbedwingbare bewegingen van de spieren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."