Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik ben al 30 jaar ernstig ziek en gebruik sinds 10 jaar medicinale cannabis. in begin was het 3 euro per gram en kon ik het zelf betalen. inmiddels is mijn gezondheid een stuk slechter , de cannabis officieel uit de apotheek en 3 keer zo duur geworden. gelukkig betaald mijn zorgverzekeraar sinds 4 jaar, maar daarvoor zit ik wel iedere november/december in spanning omdat mijn specialist ieder jaar een nieuwe aanvraag voor een speciale coulanceregeling schrijven. dat is enorm veel stress. en ik hoop dan ook van harte dat er een lobby komt om dit medicijn officieel erkend en regulier vergoed te krijgen. weet iemand hier raad mee? keep on smiling, Michèle"
"jongens en meisjes, het is duidelijjk dat niemand van jullie medicinale cannabis gebruikt. ik weet alleen dat ik met mijn Bediol (soort met het laagste thc/dronabidiol en hoogste cannabidiol) omdat ik niet stoned wil worden. alle 4 soorten worden van de leverant aan de apotheek gelevert in potjes waar 5 gram in zit. potjes zijn verzegeld. het is ook voor mij met meerdere ernstige ziektes ( aids/ kaker / neuropathie ieder jaar over nieuw aanvragen bij de zorgverzekering en dan maar hopen en duimen dat ze het blijven vergoeden. ( dat doen sowieso maar 8 verzekeraars) en ze vergoeden het pas sinds 4 jaar. vroeger in de trialfase was het maar 3 euro per gram , nu uit de apotheek 9 euro en ik kan alleen het Bediol soort verdragen wegens de lage thc gehalte. ik bid nog steeds van harte dat het nu eindelijk als officieel medicijn erkent wordt en wij ernstig zieken niet ieder jaar daar ook nog zorgen over hoeven te maken. ik verdamp het . thuis met een kleine de verdamper ( is het mildst bij intensiev gebruik en op stap heb ik de vapirno2. als ik op reis ga ( wat ik vaak doe) moet ik een schengenverklaring meenemen. en toen ik een keer gekontroleerd werd in denemarken zei de duanier dat hij iemand met ms kende die het ook gebruikte. hij erkende het potje dus meteen. ik kan dus met de juiste papieren in heel europa reizen , maar hoe andere zieke europeanen hun mediwiet krijgen , heb ik tot nu toe niet gezien. be happy , your alive!!"
"sorry maar wij leven toch in nederland en hier is het ook niet rooskleurig rondom medicinale cannabis hoor!!"
"hoi mensen, ik lees hier tot mijn schrik geen enkel geinformeerd bericht over medicinale cannabis of mediwiet! daar sta ik wel van paf. omdat ik het al 10 jaar gebruik en het nog steeds verdomde moeilijk is om het vergoed te krijgen van de zorgverzekeraar. ik heb aids, kanker en neuropathie en kom dus triple in aanmerking en toch moet mijn specialist ieder jaar overnieuw aanvragen of ze het blijven vergoeden. dat is erg vervelend om meerdere reden, ik heb een minimum wao, het cannabis is duur en het soort wat ik gebruik heeft juist heel weinig thc/dronabidiol(waar je stoned van wordt en veel cannabidiol (wat goed helpt tegen mijn klachten). ik heb net te horen gekregen dat ze cz het volgend jaar weer betaald......opluchting dus. en ik mag er ook mee reizen , mits ik een geldige schengenverklaring heb voor de reis. er zijn 4 soorten cannabis flos (dat staat op de potjes van de apotheek). bedrocan is volgens mij de sterkste en bediol die ik gebruik de mildste. tegenwoordig verdamp ik het wat een stuk beter te doseren is dan de thee of koekjes die ik vroeger gebruikte. ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. vragen en opmerkingen zijn welkom. en vergeet niet luitjes mediwiet is NIET voor de pret zoals mensen die high willen worden! it's a beautiful world we live in......enjoy"
"hoi, ik woon in nederland en gebruik al jaren op voorschrift van een specialist medicinale cannabis. ook hier wordt het alleen voorgeschreven als je ms/ aids/ kanker/ neuropathie/ glaucoom of soms ook voor tourettes. als ik naar buitenland ga download ik een schengenverklaring die de doktor ook moet invullen en dan goedgekeurd wordt door de ministerie van volksgezondheid. een verklaring is geldig voor max 30 dagen en je mag net zoveel bij je hebben als voorgeschreven is. bij mij zijn dat 100 gram per maand! omdat ik chronische pijn heb en chronisch misselijk ben.er zijn4 soorten , ik gebruik de soort met het minste thc Bediol. als je daarentegen voor Bedrocan zou kiezen (waar veel thc inzit) heb je misschien maar een beetje nodig. ik hoop in ieder geval dat je wat gevonden hebt want mij hielp de wiet zelfs minder tramadol nodig te hebben. hou je haaks Michèle"