Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom word ik altijd zo moe van XTC

Waarom word ik altijd zo moe van XTC

16 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
p
pretraketLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik heb even een vraagje.
als ik welleens naar een feestje ga gebruik ik soms XTC. alleen merk ik de laatste tijd dat ik hier echt heel erg moe van word en helemaal niet in de feeststemming ervan kom terwel ik dat wel erg graag wil.
hoe kan dit?
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe vaak en veel gebruik je? Het kan natuurlijk zijn dat je lichaam niet genoeg hersteltijd heeft tussen je feestjes door.
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je meer informatie over je ‘XTC-klachten’?
Had je dit de eerste keer ook?
Hoe vaak gebruik je?
Hoe veel gebruik je?
Laat je je pil testen?

Bij XTC gebruik is het belangrijk een pauze van 2 ĂĄ 3 maanden te nemen tot het volgende gebruik.
Anders zullen de lichamelijke effecten overheersen en zullen de stoffen die in je lichaam vrij komen uitputten.
Wat dus inderdaad kan resulteren in een heel ander effect tegenover de eerste keren.
Dit is een feit en komt bij iedereen voor, ik zelf heb het ook gehad.

Het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen.
Heb je een misschien een diagnose?
Belangrijk is als je wilt genieten van XTC, om te achterhalen wat het probleem is waardoor je moe word op een feestje.
L
LemonadeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook als je voldoende pauzes hebt dan kan het effect op den duur afnemen. Je zou een pauze van een jaar kunnen proberen?
Nu heb ik met XTC soms ook dat ik alleen maar wil hangen en knuffelen ipv feesten. Ik vind het dan ook veel leuker om thuis te doen.

Als ik het wel op een feest doe dan ben ik me vaak al dagen druk aan het maken over hoe het gaat vallen, of er geen controles zijn etc waardoor ik heel erg gespannen mijn trip in ga. Als het dan zover is dan valt er zoveel van me af dat ik me helemaal kan ontspannen. Is dat wat je bedoelt met vermoeidheid?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat extra achtergrond informatie helpt sowieso om te kunnen zeggen waar het aan kan liggen.

Maar het is niet heel ongebruikelijk dat mensen, zeker na vaker gebruikt te hebben, minder energiek van xtc worden. Ik was de eerste paar keer ook super energiek met xtc altijd, maar na zo'n 10 keer sloeg dat om en nu wordt ik vooral heel mellow en vaag van xtc. Ik kan nog steeds dansen op een feestje met xtc maar moet er nu wel echt moeite voor doen, terwijl ik in het begin juist niet stil kon zitten of staan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Ik was de eerste paar keer ook super energiek met xtc altijd, maar na zo'n 10 keer sloeg dat om en nu wordt ik vooral heel mellow en vaag van xtc. Ik kan nog steeds dansen op een feestje met xtc maar moet er nu wel echt moeite voor doen, terwijl ik in het begin juist niet stil kon zitten of staan.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit precies zo ervaren. Eerlijk gezegd vind ik dit eigenlijk prettiger. Dat gdwongen moeten bewegen is weg. Maar ik kan nog wel dansen en bewegen met gemak maar t “hoeft” niet meer.
p
pretraketLid
01-01-2024, 00:00
#7
KropSla zei:
Hoe vaak en veel gebruik je? Het kan natuurlijk zijn dat je lichaam niet genoeg hersteltijd heeft tussen je feestjes door.
Klik om te vergroten...
Opzich niet heel vaak ene x wat meer dan de andere x ik pak ook niet heel veel op een feestje meestal kwartjes en pak niet vaak bij
p
pretraketLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemonade zei:
Ook als je voldoende pauzes hebt dan kan het effect op den duur afnemen. Je zou een pauze van een jaar kunnen proberen?
Nu heb ik met XTC soms ook dat ik alleen maar wil hangen en knuffelen ipv feesten. Ik vind het dan ook veel leuker om thuis te doen.

Als ik het wel op een feest doe dan ben ik me vaak al dagen druk aan het maken over hoe het gaat vallen, of er geen controles zijn etc waardoor ik heel erg gespannen mijn trip in ga. Als het dan zover is dan valt er zoveel van me af dat ik me helemaal kan ontspannen. Is dat wat je bedoelt met vermoeidheid?
Klik om te vergroten...
Ik ben ook benieuwd dagen van te voren hoe het gaat vallen, de laatste tijd hoop ik gewooon altijd dat ik energieker ervan word ivm lam, ik dacht eerst misschien zijn het te zware pillen. Maar heb verschillende geprobeerd en steeds hetzelfde probleem. Wel is het zo dat ik eerst altijd begon met een 4f en daarna wat kwartjes of halfjes bijpakte omdat ik deze combi gewoon heerlijk vond. Alleen ben ik gestopt met 4f omdat ik de dagen erna echt heel erg ziek ervan ben
p
pretraketLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bierflesje zei:
Heb je meer informatie over je ‘XTC-klachten’?
Had je dit de eerste keer ook?
Hoe vaak gebruik je?
Hoe veel gebruik je?
Laat je je pil testen?

Bij XTC gebruik is het belangrijk een pauze van 2 ĂĄ 3 maanden te nemen tot het volgende gebruik.
Anders zullen de lichamelijke effecten overheersen en zullen de stoffen die in je lichaam vrij komen uitputten.
Wat dus inderdaad kan resulteren in een heel ander effect tegenover de eerste keren.
Dit is een feit en komt bij iedereen voor, ik zelf heb het ook gehad.

Het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen.
Heb je een misschien een diagnose?
Belangrijk is als je wilt genieten van XTC, om te achterhalen wat het probleem is waardoor je moe word op een feestje.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik niet erg vaak en als ik gebruik is het niet heel veel , het verschilt echt maar soms periodes van paar maanden dat ik geen xtc pak, wel pak ik dan bijv coke.
Ik laat me pillen eigenlijk nooit testen, misschien is dat wel een goeie optie om een x te doen..
heb verschillende geprobeerd maar steeds krijg ik hetZelfde misschien komt het omdat ik eerst altijd deed combineren met 4f ?
Of zou het verstandig zijn even een tijdje niks te gebruiken?
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
pretraket zei:
Ik gebruik niet erg vaak en als ik gebruik is het niet heel veel , het verschilt echt maar soms periodes van paar maanden dat ik geen xtc pak, wel pak ik dan bijv coke.
Ik laat me pillen eigenlijk nooit testen, misschien is dat wel een goeie optie om een x te doen..
heb verschillende geprobeerd maar steeds krijg ik hetZelfde misschien komt het omdat ik eerst altijd deed combineren met 4f ?
Of zou het verstandig zijn even een tijdje niks te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat in het algemeen ‘niks gebruiken’ wel het verstandigste is.
Je zou het kunnen proberen en daarna bekijken of je nog last hebt van dit probleem.
Daarbij zou het kunnen dat je fysiek en mentaal nu eenmaal zo in elkaar zit waardoor je anders op XTC reageert (komt meer voor).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is inderdaad niet ongebruikelijk.

Ik ben nooit echt heel energiek geworden van MDMA. Vind het vooral een dromerig, ontspannen effect hebben. Ik kan me wel op een dansvloer vermaken maar zit net zo lief aan de kant, en vind het ook een chille ‘bankhangdrug’ voor thuis met vrienden. Maar ik word eigenlijk van geen enkele drug echt fysiek actief, zelfs speed niet. (En heb geen diagnose. Dat wordt altijd meteen gesuggereerd dan, maar kan er prima los van staan, de effecten van drugs zijn geen diagnostisch criterium. :wink:)

Is wrs. grotendeels gewoon een persoonlijke kwestie. Iedereen reageert anders. Waarom het bij jou in de loop der tijd veranderd is weet ik ook niet precies...
R
RobuitenschedeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit is heel herkenbaar. Hierom die ik geen xtc meer op festivals. Ik ga eigenlijk enkel naar hardcore- en (raw) hardstylefeesten. Met xtc ga ik dan altijd de muziek te agressief vinden, te hard, mensen kijken me naar aan. Ook trek ik helemaal in mezelf en komt er geen boe of bah meer uit me. Het gekste komt vaak in de bus terug. Ik verlies dan het vermogen om een muziekje als geheel te horen. In plaats daarvan hoor ik enkel iedere snare, drum, vocal, kick etc los van elkaar, waardoor het nergens meer naar klinkt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
@pretraket . Je zegt dat je niet vaak en niet veel gebruikt. Maar hoe vaak en hoeveel precies? Dat namelijk nogal uit. Hoe vaker en hoe meer je gebruikt, hoe sneller “de lol” er af is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
soms periodes van paar maanden dat ik geen xtc pak
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als te vaak, want je zou elke keer een paar maanden tussen gebruik moeten laten. Beter nog 3 of meer maanden dan 2.

En dan nog zal de ervaring waarschijnlijk minder worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Dat klinkt als te vaak, want je zou elke keer een paar maanden tussen gebruik moeten laten. Beter nog 3 of meer maanden dan 2.

En dan nog zal de ervaring waarschijnlijk minder worden.
Klik om te vergroten...
Ah, had ik over het hoofd gezien.
Ook lees ik dat er in t begin xtc gecombineerd werd met 4fa. Doe dat aub niet meer. Is echt een heul heul slechte combi.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zou het aan de setting vooraf kunnen liggen? Of de weken ervoor hoe je je voelt? Als je al niet lekker in je vel zit, slecht hebt gegeten kf hoofdpijn hebt kan je ook “slechter” gaan..

Ik vind het vooral chill thuis op een matras met veel kussens in de woonkamer. Beetje tegen elkaar aan hangen, maar zodra ik opsta vooral in de eerste 2 uur kan ik prima dansjes doen. Later op de avond ben ik meer aan het bankhangen.. Daarna slaap ik ook prima, maar dat komt wellicht van de quetiapine die ik neem. Voorafgaand in die week veel vitamines eten en drinken, sporten etc.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb hier ook last van. Ook na pauze van 10 jaren. Geen idee waar het aan ligt maar heb er vrede mee. Ik geniet erg om het thuis te doen met iemand of een kleine groep. En val na paar uur in een heerlijke slaap.

Geen idee waarom dat verandert is.
Succes met de oorzaak proberen op te lossen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."