Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet hard genoeg op XTC

Niet hard genoeg op XTC

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
dennisr12 zei:
Jij bent gewoon ziek man.. dit is niet normaal.
Je had allang dood kunnen zijn.
Denk om je hersenen man.. je hebt maar 1 stel.. en die heb je nu sowieso flink beschadigd en
dan heb ik het niet eens over je serotine/receptoren...
Ik heb hier echt geen woorden voor.

TRIEST DIEP TRIEST!!
Klik om te vergroten...
Dit is toch best als een aanval en afkraken hoor..
P
PollewopLid
Alles is al eens gezegd hiervoor. Lees het forum goed door en zeker de handleiding MDMA. Ik hoop dat je de 3 maanden regel in arm neemt en je goed beseft dat het goed fout had kunnen gaan. De volgende keer een lagere hoeveelheid nemen is vele malen leuker, verliefder, eurforischer en gezelliger dan hard willen stampen. Daar zijn andere middelen voor. Denk aan jezelf en doe voorzichtig!
D
DrugsAbuser1.0Lid
Pollewop zei:
Alles is al eens gezegd hiervoor. Lees het forum goed door en zeker de handleiding MDMA. Ik hoop dat je de 3 maanden regel in arm neemt en je goed beseft dat het goed fout had kunnen gaan. De volgende keer een lagere hoeveelheid nemen is vele malen leuker, verliefder, eurforischer en gezelliger dan hard willen stampen. Daar zijn andere middelen voor. Denk aan jezelf en doe voorzichtig!
Klik om te vergroten...

Wat gebruik jij om hard te stampen dan?
8
8️⃣6️⃣Lid
@DrugsAbuser1.0

Ik denk dat je je doel een beetje moet bijstellen. Gewoon een leuke avond willen hebben in plaats van zo hard mogelijk willen gaan. Want laatstgenoemde is geen basis voor gezond langdurig recreatief gebruik, al helemaal niet als het om XTC gaat.

Die regels (3 maanden tussen gebruik, max 1,5mg/kilo lichaamsgewicht) zijn er niet voor niks. Als je je daar niet aan houdt dan gaat je serotoninehuishouding naar de klote. En dat zal uiteindelijk resulteren dat je steeds minder zal voelen van je XTC pillen tot zelfs het punt dat ze helemaal niks meer doen. En dat is nog niet eens alles, want dit zal gepaard gaan met brainzaps, langdurige depressie, verhoogde kans op het ontwikkelen van angst/paniekaanvallen en zelfs derealisatie/depersonalisatie.
Q
QuinnLid
DrugsAbuser1.0 zei:
Klik om te vergroten...
om hard te stampen, sos, pep, keta, lean ( voor hiphop only ). als je alleen hard wilt gaan en niet zo zeer het liefdes gevoel wilt moet je hiermee beginnen misschien de benzofury ( is een soort combi van een xtc piek met sos 8/12 uur lang. daarbij wel verschilt het toch nog per persoon). xtc gaat om veel meer dan alleen hard gaan
8
8️⃣6️⃣Lid
Ik ben in de jaren 90 wel hard gegaan op XTC, maar dan bevindt je je dus in een situatie waarin je weg gaat vallen met rollende ogen en je vrienden je over je moeten ontfermen. En dat lijkt me toch echt niet de bedoeling.
P
PollewopLid
DrugsAbuser1.0 zei:
Klik om te vergroten...

Ik stamp niet, dan krijg ik ruzie met de buren.
Ik ga voornamelijk voor het euforische en verliefde in MDMA of 4F, in een thuissetting. Mooie endshows op van verschillende festivals, massages, praatkick, douchen is fijn, magic sand is leuk etc etc. Meer ook om te “connecten” met mijn lief. Ons leven gaat als een malle, allebei een enorme drukke baan dus eens per kwartaal hebben we qualitytime in een weekend samen.

Voor hard stampen zou je een ander moeten vragen wat zij gebruiken. Het kan 2CB zijn of 6ABP daar zou je je dan even op moeten inlezen..
M
MDMAZIINGLid
MDMA is ook niks man. Gewoon benzofury nemen, veel beter.
D
DrugsAbuser1.0Lid
Beste mensen,

Afgelopen weekend was ik 2 dagen op intents, heerlijk feestje!

Ik heb voor de 2e (en 3e) keer XTC gebruikt.

Zaterdag heb ik 2 pillen gebruikt van ongeveer 280mg.
Zondag heb ik 3 pillen van 200mg gebruikt.

Door de hoeveelheid te vermermelden hoop ik dat jullie een betere inschatting van de situatie kunnen maken dit is GEEN opscheppen over mijn gebruik (wat tegen de regels is)

Ik zal hier onder even kort mijn tijdschema uitschrijven.

Zaterdag (let op dit zijn de zwardere pillen (280mg))
  • 15:30 ongeveer 1/2
  • 16:00-16:15 kwam het halfje binnen
  • 17:45 ongeveer 1/4 (ik ging op dit moment lekker maar niet ècht hard)
  • 18:15 ongeveer 1/4 (best snel bij gepakt omdat ik dus harder wilde gaan en niet het gevoel had dat ik al harder ging van dat eerste extra kwartje.
  • 18:30 puntje speed
  • 20:10 1/3
  • 21:20 1/3
  • 22:30 1/3

Zondag (let op dit zijn de minder zware pillen (200mg))
  • 14:50 1/2
  • 15:20-15:35 kwam het halfje binnen
  • 16:35 1/2
  • 17:45 1/2
  • 19:30 1/2
  • 20:30 1/2
  • 21:30 1/2

Korte samenvatting van deze 2 dagen:
Lekker gefeest, super leuke dagen gehad maar het gevoel dat ik niet ècht hard was gegaan.

Ik heb allebei de dagen de hele tijd kauwgom ingehad omdat ik dat super chill vond toen ik voor het eerst gebruikte. Ook heb ik af en toe dextro gepakt. Na deze 2 dagen heb ik nog steeds geen last van mijn kaken of een schrale mond. Op zaterdag avond trilde mijn armen en benen enorm als ik stil stond, dit strok na ongeveer 60-90 minuten weg.

Mijn eerste keer XTC wil ik ook nog graag even toelichten:
'S avonds voor het festival ongeveer een gram speed gebruikt en toen mega hard gegaan (en niet geslapen) en toen de volgende dag begonnen met 1/2 pil van 280mg, dit was dus mijn eerste keer xtc en ik voelde na 1,5 uur nog niks en mijn vrienden waarmee ik was voelde al wel allemaal wat. Zij zeiden dat ik nu best bij kon pakken dus ik nam nog 1/2 samen met hun (had op dit moment dus al een hele 280mg pil op).
Toen de pil binnen kwam ging ik het eerste kwartiertje super hard. Daarna zei ik tegen een van mijn vrienden dat m'n benen raar voelde, waarop hij antwoordde: Ja, je had vannacht niet zo hard moeten gaan". 2 minuten later stonden mijn benen te trillen en moest ik gaan zitten omdat ik er anders doorheen zou zakken.
Ik zat ongeveer een kwartier op op een bankje en toen zei die vriend van me dat ik beter naar de EBHO kon gaan omdat ik echt te hard ging (ik had een hartslag van 200 terwijl ik stil op het bankje zat). Ik wilde eerst niet naar de EBHO omdat ik het zo erg vond linken toen ik naar de EHBO liep heb ik onderweg gekotst, dit was een dikke waterstraal want ik had niks gegeten vanwege de speed. Eenmaal weer terug op het festival was ik voor me gevoel nuchter maar ik zag er nog niet nuchter uit. Vrienden van me zeiden dat ik later op de dag nog wel bij kon pakken maar dat wilde ik niet omdat ik niet wist of me benen dat aan konden en ik denk dat ik ook niet goed durfde. Achteraf heb ik wel spijt dat ik niet had bijgepakt.

Mijn vraag/opmerking is nu: Hoe kan ik dus ècht hard gaan op XTC? Na mijn ervaring van de eerste keer ben ik dus een beetje bang geworden om weer te veel te nemen.

Ik denk dat ik deze keer dus ook neigde om hetzelfde gevoel te krijgen als mijn eerste keer maar dan zonder het kotsen en niet meer kunnen lopen. Ik heb de tijdsschema's erbij gezet omdat ik wellicht met meer moet beginnen of sneller moet bijpakken.

Ik hoop dat er een ervaren iemand is die mij kan helpen om het volgende feestje weer lekker maximaal te gaan.

Alvast bedankt
DrugsAbuser1.0
B
BasLid
Dit is heel simpel;

- XTC niet 2 dagen achter elkaar gebruiken
- Speed pas na de XTC gebruiken omdat speed overheerst. Dus niet een puntje vooraf, maar achteraf. Wat voor kwaliteit had je speed? Dat je speed vooraf hebt gebruikt in combinatie met veel XTC geeft wel aan dat er misschien niet iets klopt in de samenstelling van de speed. Je zat al op een hele pil in combinatie met een puntje pep, dan is het gevoel van XTC al snel verdwenen, die doseringen erna zijn dan sonde en zullen toch slecht werken. Ik twijfel ook wel of het bij 1 puntje is gebleven? ;p
- Minder XTC bij pakken. Gebruik bij de 1e dosering gewoon iets meer en verhoog de doseringen van het bij pakken niet.
- Vermijd die hoge XTC pillen. Je kan met lagere pillen makkelijker doseren & je hebt meer kans dat de verdeeldheid goed is betreft de MDMA. Op die manier slaat iedere dezelfde dosering hetzelfde in en is er geen verschil.

Hier een voorbeeld hoe mijn gebruik eruit zou zien als ik me in jouw situatie bevond:

Zaterdag
2/3 XTC 200 mg
1/3 bijnemen + 2 uur
1/3 bijnemen + 1 uur

Zondag

1/2 XTC 200 mg
Gedurende dag; misschien 300 mg speed

Wellicht dat ik op de zondag de XTC niet eens gebruikt, ik zou waarschijnlijk nog rete strak staan, dan is 300 mg pep gedurende de dag voldoende om verder te kunnen.
F
FenrirLid
Bas zei:
Dit is heel simpel;

- XTC niet 2 dagen achter elkaar gebruiken
- Speed pas na de XTC gebruiken
- Minder XTC bij pakken
Klik om te vergroten...

Hier wil ik nog aan toevoegen:

- Het effect van MDMA (werkzame stof) is heel anders dan het effect van bijvoorbeeld speed, namelijk: euforie, overweldigende liefde en genegenheid naar de medemens, intenser beleven van je zintuigen (onder andere). Bij hogere doseringen gaat dit verloren en blijf je slechts achter met een half speedgevoel. Hou het dus op maximaal 2mg MDMA per kg lichaamsgewicht voor de hele avond.
- MDMA verbruikt een heleboel serotonine, en het duurt zeker een maand voor die hoeveelheid weer opgebouwd is. Wacht dus minstens een maand tussen je rolls - als je de volgende dag opnieuw gebruikt wordt het niets.

Lees vooral deze handleiding even door: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

En lees je alsjeblieft in voordat je drugs gebruikt, voordat het een keertje echt fout gaat.
That's all.
D
DrugsAbuser1.0Lid
Bedankt voor je reactie!

Bas zei:
Wat voor kwaliteit had je speed?
Klik om te vergroten...
Weet ik niet kreeg het aangeboden van een vriend.

Bas zei:
Dat je speed vooraf hebt gebruikt in combinatie met veel XTC geeft wel aan dat er misschien niet iets klopt in de samenstelling van de speed. Je zat al op een hele pil in combinatie met een puntje pep, dan is het gevoel van XTC al snel verdwenen, die doseringen erna zijn dan sonde en zullen toch slecht werken.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je nu het weekend Intents en het andere festival door elkaar haalt. Mijn eerste keer XTC toen had ik 's nachts speed gebruikt (voor het laatst om 03:30) en toen voelde ik overdag (15:00) de XTC juist heel goed en ging ik te hard.

Ik wil eigenlijk nèt iets minder hard gaan dan toen. Nadat ik had gekotst voelde ik me gelijk goed en ging ik nog steeds super hard alleen kon ik niks omdat mijn benen oververmoeid waren van de nacht ervoor. Met de XTC die ik nu gebruikt heb kwam ik lang niet in de buurt van hoe hard ik de eerste keer ging.

Bas zei:
Ik twijfel ook wel of het bij 1 puntje is gebleven? ;p
Klik om te vergroten...
De nacht voordat ik de eerste keer XTC gebruikte had ik veel meer op maar op Intents zaterdag was het ècht 1 puntje
D
DrugsAbuser1.0Lid
Quinn zei:
hoeveel mg mdma zat in je pille dan van de 280/200 mg ?
Klik om te vergroten...

Zaterdag 280 mg MDMA
Zondag 200 mg MDMA
Q
QuinnLid
hoeveel mg mdma zat in je pille dan van de 280/200 mg ?
Q
QuinnLid
maybe iets waarmee het vermengd is in de pil waardoor je het minder voelt.
lichaam is eraan gewend.
niet lang genoeg gewacht waardoor je het minder/niet voelt ( sowieso 2 dagen achter elkaar is nooit verstandig).
of je bent super hard opgelicht en er zat minder in dan je dacht.
zijn best veel opties mogelijk waardoor je het niet. suiker eten is ook niet bepaald slim omdat het als ik het goed zeg de effecten verminderd.

heb zelf uit ervaring dat ik de 2de keer hem ook niet goed voelde en maybe bij jou de 3de keer ook niet zo omdat je het zo snel achter elkaar deed.

hoop dat je erachter komt nog waardoor maar laat je pillen testen btw en niet mensen op hun woord geloven.

zoiets als bas deed:
zaterdag je xtc der doorheen pompen tot dat je perfect status zit. en de zondag zou ik alleen doorgaan op de pep of zelfs 2-cb als je het hebt. ( vind ik altijd wel nice om mee te afteren
R
Roze OlifantLid
Eh, wacht even. Je bent je eerste keer XTC op de EHBO terecht gekomen na een pil waar 280 mg in zat. Vervolgens vind je het een verstandig idee om je tweede keer dan maar twéé pillen van 280 mg te nemen + speed, en de dag daar weer na dríe pillen van 200 mg? De titel van het verhaal is 'Niet hard genoeg op XTC'. En je vraag is hoe je écht hard kan gaan...? De logica ontgaat mij totaal, maar je doet je nickname wel eer aan in ieder geval.

Kerel, dit zijn echt zware overdoseringen, lees je a.u.b. even in over veilig gebruik van XTC/MDMA, zoals Fenrir hierboven al zegt. Je vrienden zou ik hetzelfde adviseren, want iemand die niet meer kan lopen en kotsend op de EHBO belandt met een hartslag van 200 later op de dag nog even gaan aanraden om bij te nemen is niet oké.

Dit gaat 99 van de 100 keer goed en één keer helemaal fout. Misschien ook je verwachtingen van deze drug wat bijstellen. MDMA draait om liefde, warmte, gezelligheid, happyness, energie, niet om kneiterhard gaan.
Q
QuinnLid
wannneer je later pas leest dat je ehbo ben gegaan de eerste keer op xtc omdat ik het eerst niet intressant genoeg vond om te lezen #me. damm boii je moet echt uitkijken wat je doet. slimme ro en sally lezen alles voordat ze reageren.

zorg voortaan dat je weet wat je doet voordat je het doet.
S
Sally TessioLid
Jezus, je hebt echt geen idee waar je mee bezig bent.

1e keer gebruik:
* Voor het festival een gram(!) speed naar binnen gerwerkt
* Binnen twee uur op het festival 280mg mdma (circa 3x zoveel als voor een gemiddeld gewicht de richtlijn is) gebruikt.
* Een kwartier lang ga je 300km/h
* Na dat kwartier wordt het zo intens dat je niet meer op je benen kan blijven staan en je hele lijf trilt
* Je blijft een tijdlang trillend op een bankje zitten met een gevaarlijk hoge hartslag
* Je wordt overgehaald naar de EHBO te gaan
* Je kotst het hele festival onder voordat je daar aan komt
* Als je eenmaal bij bent gekomen en weg wordt gestuurd wil je niks meer bijnemen omdat je niet weet of je op je benen kunt blijven staan en bang bent

Welke conclusie, als je heel, heel diep nadenkt, kun je hier uit trekken? Het is in ieder geval niet de volgende conclusie:

2e keer gebruik:
* Besluiten de eerstvolgende keer een heel weekend lang xtc in je gezicht te duwen alsof het m&m's zijn
* 560mg mdma (circa 6x zoveel als voor een gemiddeld gewicht de richtlijn is) gebruikt
* Speed erbij gecombineerd, terwijl je de laatste keer een gevaarlijk hoge hartslag kreeg
* Weer als een idioot staan trillen op momenten dat je even stilstond of zat

3e keer gebruik:
* De dag nadat je meer dan een halve gram mdma hebt gepakt en je serotonine voorraad helemaal leeg hebt getrokken nog eens 600mg(!!) mdma pakken.

Bro, probeer eens even na te denken en leg eens uit wat er in je bol omgaat.
- Wat bedoel je met hard gaan?? Ga je niet hard genoeg als je lichaam oncontroleerbaar trilt en je hartslag 200 slagen per minuut maakt? Bedoel je dat je de euforie en de zin om keihard te dansen niet voelde? Misschien dat het dan een idee is om niet zoveel drugs in je systeem te jassen dat je niet meer kunt staan en alleen maar vaag in je hoofd wordt.
- Hoe kom je in godsnaam met de vraag of je misschien eerder bij moet nemen??!! Je loopt dat spul continu binnen een uur, dan wel binnen een half uur, in je gezicht te duwen. Nee, bijnemen is sowieso grotendeels retarded en elk half uur/uur nog meer troep naar binnen duwen is idioot.

Ik geloof er trouwens geen reet van dat je niet probeert op te scheppen. Iemand die DrugsAbuser1 heet en sinds kort met het gebruik van xtc is begonnen vindt het duidelijk prachtig dat hij zo met drugs omgaat. Tof, zolang je maar weet dat het merendeel van de overige feestgangers een losgeslagen debiel van en naar de EHBO post ziet lopen en geen party animal waar ze bewondering voor hebben.
s
stomme eendLid
Heel soms denk ik wel eens: wat jammer dat ik zo op de hoogte ben van een hoop feitjes rond x. Gewoon weer eens onbezonnen een nacht los gaan zoals vroeger, een beetje op hoop van zegen, dat had toch ook wel wat.

En dan lees ik dit draadje, en dan denk ik: neuhhhhhhhh, dat heeft echt he-le-maal niks.
D
DrugsAbuser1.0Lid
Bedankt voor jullie reacties!

Roze olifant zei:
Eh, wacht even. Je bent je eerste keer XTC op de EHBO terecht gekomen na een pil waar 280 mg in zat. Vervolgens vind je het een verstandig idee om je tweede keer dan maar twéé pillen van 280 mg te nemen + speed, en de dag daar weer na dríe pillen van 200 mg? De titel van het verhaal is 'Niet hard genoeg op XTC'. En je vraag is hoe je écht hard kan gaan...? De logica ontgaat mij totaal, maar je doet je nickname wel eer aan in ieder geval.

Kerel, dit zijn echt zware overdoseringen, lees je a.u.b. even in over veilig gebruik van XTC/MDMA, zoals Fenrir hierboven al zegt. Je vrienden zou ik hetzelfde adviseren, want iemand die niet meer kan lopen en kotsend op de EHBO belandt met een hartslag van 200 later op de dag nog even gaan aanraden om bij te nemen is niet oké.
Klik om te vergroten...

Ik hoefde niet per se naar de EHBO toe maar een vriend van me raadde het aan. Bij de EHBO kreeg ik wat suikerwater, een dropje en ze stelde me gerust en zeiden dat het vanzelf overging.

Wat het niet lopen betreft kwam omdat ik dus de nacht ervoor van 00:00 tot 04:00 maximaal ben gegaan (24.000 stappen gezet) dus mijn benen waren oververmoeid van snachts waardoor ik de volgende dag bijna niet meer kon staan.

Bovendien pakte ik te snel bij waardoor in plaats van een halfje in eens een hele inkickte. Ik weet dat het stom is om zo snel bij te pakken maar het was mijn eerste keer en een vriend van mij die vaker gebruikt die zei dat het wel kon dus ik vertrouwde hem. Ik heb ondertussen al veel tips gekregen van een andere vriend die al 4 jaar gebruikt.
Bijvoorbeeld:
1. pak nooit bij voordat je 'm voelt
2. geen paniek
3. neem niet meer drugs mee dan je van plan bent te gebruiken (Ik wilde zaterdag eigenlijk 4 pillen meenemen)
4. bijpakken kan altijd nog

Roze olifant zei:
Dit gaat 99 van de 100 keer goed en één keer helemaal fout. Misschien ook je verwachtingen van deze drug wat bijstellen. MDMA draait om liefde, warmte, gezelligheid, happyness, energie, niet om kneiterhard gaan.
Klik om te vergroten...

Wat zou je dan aanraden te gebruiken als ik kneiterhard wil gaan?

Sally Tessio zei:
Bro, probeer eens even na te denken en leg eens uit wat er in je bol omgaat.
- Wat bedoel je met hard gaan?? Ga je niet hard genoeg als je lichaam oncontroleerbaar trilt en je hartslag 200 slagen per minuut maakt? Bedoel je dat je de euforie en de zin om keihard te dansen niet voelde? Misschien dat het dan een idee is om niet zoveel drugs in je systeem te jassen dat je niet meer kunt staan en alleen maar vaag in je hoofd wordt.
- Hoe kom je in godsnaam met de vraag of je misschien eerder bij moet nemen??!! Je loopt dat spul continu binnen een uur, dan wel binnen een half uur, in je gezicht te duwen. Nee, bijnemen is sowieso grotendeels retarded en elk half uur/uur nog meer troep naar binnen duwen is idioot.
Klik om te vergroten...

Zoals je denk ik wel merkt ben ik erg onervaren en probeer ik graag te weten kan komen hoe ik wel hard kan gaan (misschien andere drugs) Mijn hartslag tijdens intents was geen 200 slagen per minuut, ik ben er niet heel erg op gaan letten omdat ik niet in de stress wilde raken net als bij mijn eerste keer. De keren dat ik mijn hartslag gekeken heb varieerde hij tussen de 70 en 170 (wat een normale hardslag is met sporten). Tijdens het festival ben ik niet vaag in mijn hoofd geworden.

De euforie en zin om keihard te dansen voelde ik inderdaad niet.

Hoe ik bij de vraag kom om eerder bij te nemen is heel simpel, ik ging voor mijn gevoel niet echt hard vandaar dat ik dacht dat ik meer nodig had en dus bij moest pakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."