Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHerhaaldelijk gebruik

Herhaaldelijk gebruik

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja natuurlijk niet echt verstandig, maarja wie zijn wij om jou tegen te houden
S
SpekkoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste,

Ik heb afgelopen maanden het volgende gebruikt:
Half februari - 0,5 pil
Begin maart - 1,5 pil
Eind maart - 0,25 pil
Pil is gedoseerd +/- 180gr

Nu vraag ik me af in hoeverre jullie dit kwaad vinden kunnen,
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja wat wij vinden doet er niet toe toch? Het is te vaak gebruik volgens d richtlijnen voor een zo veilig mogelijk gebruik. 2 en het liefste 3 maanden tussen elk gebruik. Lees dit eens aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat wij ervan vinden doet er niet toe he. Maar geef je toch wel mee dat je beter wat verstandiger aanpakt als je jou hersenbol lief bent.
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een reacties...

Lijkt me idd niet heel handig zovaak te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn deed ik het ook. Probeer zelf het gebruik nu wat te minderen. Het is soms ook zo leuk natuurlijk :wink:

Niet alleen voor je gezondheid is het slim, ook om geen tolerantie op te bouwen. Voor je het weet wil je het eens gebruiken en is het effect er niet meer.

Het zal nu niet zoveel kwaad hebben gedaan denk ik. Maar doorgaan op dit tempo zou dat wel doen. Ookal is de dosering niet super hoog, alsnog put je telkens je serotoninevoorraad leeg. Wat ook niet goed voor je is.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om of wij het kwaad vinden kunnen of jijzelf het kwaad vind kunnen. Het kan kwaad als je vaak gebruikt. Zeker als je dit lange tijd doet. Ik hoop dat je dat al wist, want anders zou ik gebruik sowieso afraden voor je dat weet en helder hebt waar dat kwaad voor zou kunnen :wink:

Lees vooral eens diverse sites door, en informeer je goed. :)
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben wel benieuwd waarom je de laatste keer 0.25 pil nam? Neem aan dat je daar amper iets van voelt?
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#7
stomme eend zei:
Ben wel benieuwd waarom je de laatste keer 0.25 pil nam? Neem aan dat je daar amper iets van voelt?
Klik om te vergroten...

1/4 pil met 180mg MDMA is toch 45mg MDMA. Dat is op zich, afhankelijk van je lichaamsgewicht (en set, setting, hoeveel je gegeten hebt, bladiebla) toch wel iets waar je wat van kunt voelen hoor :) Een kennis van mij neemt vaker 'een kwartje' (ongeacht hoe sterk die pil is lol) en gaat daar goed op, maar die weegt ook maar rond de 55kg.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je het met regelmaat wil gebruiken doe het Dan aub niet meer dan 1x per maand.
Liefst max 4x per jaar.

Maar 1 maand is opzich genoeg.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spekkoekje zei:
Beste,

Ik heb afgelopen maanden het volgende gebruikt:
Half februari - 0,5 pil
Begin maart - 1,5 pil
Eind maart - 0,25 pil
Pil is gedoseerd +/- 180gr

Nu vraag ik me af in hoeverre jullie dit kwaad vinden kunnen,
Klik om te vergroten...

De dosissen zijn niet heel hoog. Het probleem zit hem in de regelmaat. De norm is meestal drie maanden tussen elke keer, maar dit is globaal en niet een absoluut gegeven. Je zult nu nog niet zoveeel merken van de negatieve effecten op dit moment, maar het gevaar zit hem in de trend die ik zie. Stel dat je over één week nog een pil neemt. Deze ga je wel voelen maar niet op zijn max. Dan denk je, "het kan dus toch", en vanaf dat moment gaat het bergafwaarts. Geef je lichaam de tijd om te herstellen. Niet alleen fysiek. Maar ook mentaal. Geef de ervaring een plek.

Neem nou maar gewoon van mij en ik spreek uit ervaring aan dat minimaal een maand (liefst meer) absoluut nodig is om xtc op een leuke manier te gebruiken.
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kevin92 zei:
Wat een reacties...

Lijkt me idd niet heel handig zovaak te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn deed ik het ook. Probeer zelf het gebruik nu wat te minderen. Het is soms ook zo leuk natuurlijk :wink:

Niet alleen voor je gezondheid is het slim, ook om geen tolerantie op te bouwen. Voor je het weet wil je het eens gebruiken en is het effect er niet meer.

Het zal nu niet zoveel kwaad hebben gedaan denk ik. Maar doorgaan op dit tempo zou dat wel doen. Ookal is de dosering niet super hoog, alsnog put je telkens je serotoninevoorraad leeg. Wat ook niet goed voor je is.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om of wij het kwaad vinden kunnen of jijzelf het kwaad vind kunnen. Het kan kwaad als je vaak gebruikt. Zeker als je dit lange tijd doet. Ik hoop dat je dat al wist, want anders zou ik gebruik sowieso afraden voor je dat weet en helder hebt waar dat kwaad voor zou kunnen :wink:

Lees vooral eens diverse sites door, en informeer je goed. :)
Klik om te vergroten...
Ik geef je gelijk, alleen in welke mate zal dan de serotonine voorraad elke keer compleet leeggetrokken worden? Het herstel is uiteraard cruciaal maar wat heeft het voor nut om dan bijvoorbeeld 120mg te nemen op een avond tegen 40 mg als deze voorraad toch leeg gaat bij elke dosering zoals je zegt?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pannekoekje zei:
Ik geef je gelijk, alleen in welke mate zal dan de serotonine voorraad elke keer compleet leeggetrokken worden?
Klik om te vergroten...
Mensen denken vaak dat 1 pil (200mg) 100% serotonine leeg trekt en dan 0,5 pil (100mg) 50% serotonine leeg trekt, 0,25 pil 25% serotonine leeg trekt. Dat is ook de reden waarom al die mongolen 4-FA misbruikten totdat ze er een herseninfarct aan over hielden.

Het is echter waarschijnlijk realistischer te stellen dat 1 pil (200mg) 140% serotonine leeg trekt, 0,5 pil (100mg) 80% serotonine leeg trekt en 0,25 pil (50mg) 50% serotonine leeg trekt. Het verloopt in ieder geval lange na niet lineair zoals veel mensen lekker krom redeneren.
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Mensen denken vaak dat 1 pil (200mg) 100% serotonine leeg trekt en dan 0,5 pil (100mg) 50% serotonine leeg trekt, 0,25 pil 25% serotonine leeg trekt. Dat is ook de reden waarom al die mongolen 4-FA misbruikten totdat ze er een herseninfarct aan over hielden.

Het is echter waarschijnlijk realistischer te stellen dat 1 pil (200mg) 140% serotonine leeg trekt, 0,5 pil (100mg) 80% serotonine leeg trekt en 0,25 pil (50mg) 50% serotonine leeg trekt. Het verloopt in ieder geval lange na niet lineair zoals veel mensen lekker krom redeneren.
Klik om te vergroten...
Interessante benadering, wat is dan eigenlijk het 'extra effect' als men dus 200mg gebruikt omdat er meer als 100 % aanwezige serotonine verbruikt wordt, er kan dan toch niet meer vrijgegeven worden, dit zal dus resulteren in een langer herstel?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pannekoekje zei:
wat is dan eigenlijk het 'extra effect' als men dus 200mg gebruikt
Klik om te vergroten...
Een hardere euforische piek, serogene effecten die vrij abrupt ophouden en geen afterglow.

Er zijn verschillende theorieën rond MDMA neurotoxiciteit. Een relatief bekende theorie stelt dat zodra de serotonine in de hersens op raakt er in op de serotonine aangewezen plekken dopamine wordt opgenomen wat op zijn beurt tot schade leid.

Men vermoed dat oververhitting de belangrijkste factor is bij het veroorzaken van MDMA gerelateerde neurotoxiciteit.

Onder andere hier op voort bouwend zou het logisch wezen dat een hogere dosering een hogere belasting op het lichaam legt en dat dit op zijn beurt resulteert in een langer herstel.
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik dacht dat elk gebruik, of het nu een kwart, 1 pil, of 5 pillen zijn, (bijna) 100% serotoninevoorraad leegtrekt? Alleen dat hogere dosering zorgt dat het sneller gebeurt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."