Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis etizolam na speed

Dosis etizolam na speed

35 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
SmartieAndMe zei:
je dosis klinkt vrij laag dus inderdaad 1 en mocht het nodig zijn nog 1. Ik heb geslapen na zo'n 250mg speed en etizolam zo'n 2 uur na laatste dosis, dat was 2 mg.

Moet lukken dus met die hoeveelheden :wink:
Klik om te vergroten...
Goedemorgen zeg!

Jeetje, waarom wist ik niet eerder dat dit bestond. Mijn grootste drempel om pep te gebruiken is dat ik dan een hele nacht niet slaap (ookal neem ik het overdag), en dan weer een hele week naar de kloot ben vanwege de moeheid. Daarom doe ik het maar 1 of 2 keer per jaar :openmouth: (ook wel weer goed trouwens)
Klik om te vergroten...
Dat is precies de reden waarom ik tot dusver nog nooit eitzolam (of een andere benzo(ja etizolam is geen benzo, weet ik)) heb gebruikt, om de grens om speed te gebruiken niet nog verder te verlagen. Te frequent speedgebruik icm benzo's zit je ook niet op te wachten. Ik zit wel te denken om er een blijver van te maken, met een maximum van tweemaal per maand etizolam. De overige keren moet ik dan maar doorhalen.

Maarja, zo lang je niet te frequent gebruikt, is het natuurlijk onzin om de hele nacht door te halen en de halve week brak te zijn als dat niet nodig is. Die acht uurtjes superlage kwaliteit slaap brengen je dan toch wat verder denk ik :mrgreen:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tweemaal per maand speed gebruiken komt bij mij al in de rode zone qua frequentie haha. Maar inderdaad, als je 't op af en toe houdt is het denk ik wel echt handig.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de waarschuwing, dit zijn inderdaad al een beetje de gevaren die ik voor ogen had. Wetend dat je etizolam in huis hebt, ben je warschijnlijk ook geneigd om wat hoger te gaan doseren met speed, want de motivatie om laag te doseren omdat je anders niet slaapt, valt dan een beetje weg. Alleen eerlijk gezegd leek maximaal tweemaal per maand mij niet zo een probleem, maar wat zou jij dan precies aanraden als maximum?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind dat toch wel opvallend hoeveel mensen er vrij luchtig doen over eerst drugs ge- of misbruiken, en dan even rechttrekken met benzodiapines. benzo's zijn bestwel troep, en zijn best verslavend.

normaal(vind ik) houd je met je drugsgebruik gewoon rekening met je andere verplichtingen, en zorgt ervoor dat dat gewoon loopt. het is toch veel relaxter gebruiken als je de tijd hebt, ook om weer bij te komen.

ik ben zelf geen goed voorbeeld, of juist wel... hoe het niet moet. maar er bestaan ook geen pilletjes om de huur te betalen?

vroeger kreeg ik nooit een tasje mee bij de apotheek als ik daar zelf niet om vroeg, nu hoef ik het niet meer te vragen...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Helemaal mee eens MeejheM, wel moet ik even vermelden dat ik nog nooit een benzo (of analoog daarvan) heb gebruikt. Nu is het binnenkort even handig, en ik kijk dan wel hoe het loopt. Sowieso doe ik geen speed als ik er geen tijd voor heb, maar als het bevalt vind ik het niet nodig om een hele nacht door te halen voor niets en vervolgens brak te zijn. Die maximaal twee keer per maand is een regel die ik voor mezelf opstel zodat het niet (direct) uit de hand loopt. Ik zal goed op mezelf blijven letten.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
ooscaar, het klinkt of je wel op de hoogte bent van de gevaren. toch is twee keer per maand misschien niet meer de max die je eerst in gedachten had.

het risico van drugs/medicijnen zelf als medicijn gaan gebruiken tegen nadelen van andere drugs/medicijnen is dat als je eens te vaak het ene gebruikt je misschien ook te vaak het andere gaat gebruiken. op die manier heb je vrij makkelijk 2 verslavingen te pakken.

ikzelf ben op een gegeven moment gaan drinken als ik speed snoof, dat is nu een dubbele verslaving geworden, met als kers op de taart een kleine dosis diazepam, oorspronkelijk andere benzo's om acute alcohol onthouding te ondersteunen. die diazepam heb ik verder nergens voor nodig dan de ontwenning aan diazepam.

ik blijf halve tabletjes nemen en dosissen overslaan, maar helemaal kappen is erg moeilijk.

zie mijn situatie als een voorbeeld hoe het verstrengeld kan raken. het goede voorbeeld moet je bij mij niet zoeken. gelukkig is dit maar een momentopname. ik blijf er mee bezig om in elk geval achteruitgang te voorkomen, en af en toe boek ik wat vooruitgang.

als ik het gevaar kende voordat ik eringetrapt was had ik het nooit zo laten lopen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
Wetend dat je etizolam in huis hebt, ben je warschijnlijk ook geneigd om wat hoger te gaan doseren met speed, want de motivatie om laag te doseren omdat je anders niet slaapt, valt dan een beetje weg.
Klik om te vergroten...
Maar ookal slaap je wel, als je hoger gaat doseren ga je toch sowieso nog wel brakker zijn dan wanneer je laag doseert toch? Het is toch niet zo dat als je wel die paar uurtjes slaapt dat je de volgende dag compleet fris en fruitig bent? Neem aan dat je sowieso nog wel wat negatieve effecten hebt dan van een hele nacht stampen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
ooscaar zei:
Wetend dat je etizolam in huis hebt, ben je warschijnlijk ook geneigd om wat hoger te gaan doseren met speed, want de motivatie om laag te doseren omdat je anders niet slaapt, valt dan een beetje weg.
Klik om te vergroten...
Maar ookal slaap je wel, als je hoger gaat doseren ga je toch sowieso nog wel brakker zijn dan wanneer je laag doseert toch? Het is toch niet zo dat als je wel die paar uurtjes slaapt dat je de volgende dag compleet fris en fruitig bent? Neem aan dat je sowieso nog wel wat negatieve effecten hebt dan van een hele nacht stampen.
Klik om te vergroten...
Ik heb voor mijn doen vannacht een hoge dosis gedaan, zo'n 60 mg zuiver berekend. Na 1 mg kon ik ook gewoon echt niet slapen. De tweede onder mijn tong gelegd en met 10 minuutjes was ik weg. Ik heb zo een zes uur geslapen en merk geen vaagheid door de etizolam, en ben absoluut niet brak. Ik voel me zelfs uitgerust. Ik ben dus na 60 mg zuiver berekend en mezelf platgooien met etizolam gewoon fris en ik voel me lekker. Maar als ik 20 mg zuiver berekend neem, slaap ik misschien twee uurtjes en voel ik me de zondag superkut, en maandag en dinsdag brak. Na deze ene keer kan ik dus wel concluderen dat dit een ideaal middel is om de brakheid door speed (en 4-fmp bijvoorbeeld) weg te nemen.

Maarja, juist omdat het zo chill werkt wel even goed oppassen dat ik het niet te frequent doe. Ik zal het ook zeker niet gebruiken om een andere reden dan mezelf platgooien na uppers.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Het lijkt mij trouwens ook dat de verslavingsgevoeligheid van het gebruik van benzooi vele malen lagen licht als je het enkel functioneel gebruikt om na (afrequent) speedgebruik te kunnen slapen, in plaats van het óók recreatief gebruiken?
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook. Het echte risico zit hem er natuurlijk in dat je een gecombineerde speed- en benzoverslaving opbouwt. Maar goed, ik let sowieso al goed op mezelf dat ik niet te vaak speed doe, en dat gaat me tot nu toe prima af. En niet te vaak speed zorgt dus in mijn situatie ook voor niet te vaak benzo's.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alleen het feit dat ik en anderen je gewaarschuwd hebben tegen de mogelijke valkuil maakt je beter bewapend. het feit dat onze berichten bij jouw bovenin aankomen maakt mij er geruster op, meer invloed heb ik niet op je.

Succes, en laat even weten wat je ervaringen zijn.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ha! Dit topic doet me deels aan mijn eigen verhaal denken, nu maanden geleden hier op het forum. Slaapproblemen - veroorzaakt door drugs of niet- gaan counteren met benzodiazepinen. Het functioneel inzetten van benzo's vind ik veel verslavender werken dan recreatief. Het vervelende met benzo's is dat de doseringen vaak hoger komen te liggen en de katers ernstiger worden. Jezelf 1x platgooien met etizolam kan wel, maar 2x per maand benzo gebruik zit al erg op het randje.

Benzo's zijn rotdingen, ze verneuken je zo hard... je geheugen zwakt af, black-outs, rare blik in je ogen, eigenlijk mogen alleen mensen gebruiken die zichzelf erg goed kennen en strikte discipline kunnen handhaven. Goed dat meejhem je waarschuwt. Als ik al je posts in general bekijk lijk me mij een redelijk verstandige gozer, in ieder geval verstandiger dan ik, al zitten we op dezelfde leeftijd. Doe je reputatie eer aan houd jezelf in de hand. :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
100% mee eens.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dankjewel voor je reactie nog leipe, jij spreekt natuurlijk uit ervaring dus ik zal er zeker op gaan letten. Ik zal toch deze grens van maximaal twee keer per maand houden, maar ik zal inderdaad erg goed op mezelf gaan letten. Ik besef me goed dat dit een middel is dat je op ieder moment dat je wilt overslaan naar binnen kunt tikken en dat zal ik dan ook absoluut niet gaan doen. Sowieso zal ik steeds als er stimulanten in het spel zijn kijken hoe ver ik kom zonder benzo's.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een gewaarschuwd man telt voor twee, ik heb alleen geen flauw idee hoe ik elke keer diegene ben met de problemen...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
je dosis klinkt vrij laag dus inderdaad 1 en mocht het nodig zijn nog 1. Ik heb geslapen na zo'n 250mg speed en etizolam zo'n 2 uur na laatste dosis, dat was 2 mg.

Moet lukken dus met die hoeveelheden :wink:
Klik om te vergroten...
Ho wat, 250mg speed?! Hoe dan?!

Edit: Ik zie nu dat ik me hier al een keer eerder over verbaasd heb haha. Maar HOE DAN?

Ik heb ook etizolam besteld trouwens.. Binnenkort eens uitproberen na een dagje/nachtje drugs.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het de meest relaxte non invasieve benzo om te slapen na speed of andere upper. Neem wel gewoon eerst middels een oplossing eerst 1mg (net zoals je 2C-I verhaal) kan je dan na 30 minuten de slaap nog niet vatten neem dan nog 1mg. In het begin heb je niet zoveel nodig :)

ZERO- zei:
SmartieAndMe zei:
je dosis klinkt vrij laag dus inderdaad 1 en mocht het nodig zijn nog 1. Ik heb geslapen na zo'n 250mg speed en etizolam zo'n 2 uur na laatste dosis, dat was 2 mg.

Moet lukken dus met die hoeveelheden :wink:
Klik om te vergroten...
Ho wat, 250mg speed?! Hoe dan?!

Edit: Ik zie nu dat ik me hier al een keer eerder over verbaasd heb haha. Maar HOE DAN?

Ik heb ook etizolam besteld trouwens.. Binnenkort eens uitproberen na een dagje/nachtje drugs.
Klik om te vergroten...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn ervaring (3 keer gedaan tot nu toe) is wel dat 1 mg niet bijzonder veel helpt om te slapen, daarmee slaap ik dan 3 uurtjes na 4-fmp. 2 mg liet me ± 6 uur slapen na speed. 1 mg vond ik persoonlijk dus niet echt nuttig, want dan slaap je alsnog amper en als je na 3 uur wakker wordt, wil je ook niet nog meer etizolam bijpakken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bobsacamano zei:
Ik vind het de meest relaxte non invasieve benzo om te slapen na speed of andere upper. Neem wel gewoon eerst middels een oplossing eerst 1mg (net zoals je 2C-I verhaal) kan je dan na 30 minuten de slaap nog niet vatten neem dan nog 1mg. In het begin heb je niet zoveel nodig :)
Klik om te vergroten...
Heb pilletjes van 1mg besteld :) Ik heb trouwens verder eigenlijk nog nooit benzo's op.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZERO- zei:
Bobsacamano zei:
Ik vind het de meest relaxte non invasieve benzo om te slapen na speed of andere upper. Neem wel gewoon eerst middels een oplossing eerst 1mg (net zoals je 2C-I verhaal) kan je dan na 30 minuten de slaap nog niet vatten neem dan nog 1mg. In het begin heb je niet zoveel nodig :)
Klik om te vergroten...
Heb pilletjes van 1mg besteld :) Ik heb trouwens verder eigenlijk nog nooit benzo's op.
Klik om te vergroten...
Als je het puur voor het slapen na speed wilt gebruiken zou ik inderdaad met 1mg beginnen. Je kan altijd nog wat bijnemen. Hoe minder je neemt, hoe minder suf je nog wakker wordt de volgende dag.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het lijkt mij trouwens ook dat de verslavingsgevoeligheid van het gebruik van benzooi vele malen lagen licht als je het enkel functioneel gebruikt om na (afrequent) speedgebruik te kunnen slapen, in plaats van het óók recreatief gebruiken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."