Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen euforie na lange pauze

Geen euforie na lange pauze

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, zo simpel werkt het niet. Iemand met een goed functionerend serotonine systeem kan alsnog geen euforie ervaren op een (voldoende hoge) mdma dosering. Het vrijkomen van serotonine staat niet gelijk aan het ervaren van euforie.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Na een jaar geen mdma meer hebben gehad heb ik afgelopen weekend weer eens xtc gebruikt. Helaas kreeg ik weinig tot geen euforie en love gevoel. Ik kreeg wel energie en ging wat meer praten, maar t bekende mdma gevoel zat er niet in. Daarnaast had ik ook niet echt het gevoel dat ik er helemaal in zat, ondanks ik 2 pille a 180mg getest op had. Ik ben begonnen met een kwartje en na een uur bleek dit te weinig te zijn. Hierna heb ik elk half uur weer een kwartje bij gepakt maar het gevoel kwam niet maar ging wel steeds strakker staan. De 2e pil heb ik sneller achter elkaar bij gepakt maar dit leverde ook niet het gewenste effect op. Iemand enig idee hoe dit kan? Toen ik weleens xtc gebruikte had ik dit gevoel wel, heb er altijd 2-3 maanden tussen gehouden en soms langer. Ik heb het dus niet misbruikt. Daarnaast was de laatste keer (1jaar terug) nog wel prima.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mij werkt het soms ook minder dan andere keren, best gek.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat kwartje was waarschijnlijk te weinig om te starten.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekZ zei:
Dat kwartje was waarschijnlijk te weinig om te starten.
Klik om te vergroten...

Klopt want ik heb meerdere keren gedacht en gevoeld dat hij begon te werken maar dan telkens maar voor even. Dus inderdaad was dit net te weinig. Ik weet dat de startdosis belangrijk is voor de trip. Maar is het ook zo als je een te lage startdosis hebt gepakt dat je dan het gewenste effect niet meer kan bereiken d.m.v. bijpakken? Dit is namelijk ook de enigste conclusie die ik kan trekken waarom het deze keer niet werkte.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarschijnlijk had je te weinig. Wat ik zelf met MDMA merk is dat als je bijneemt het vaak niet zoveel effect heeft, je krijgt met name de negatieve effecten (strak staan, met je kaken klapperen) erbij.
Je kunt beter gewoon met een juiste dosering beginnen en daar de rest van de avond mee doen dan telkens bijpakken. Heb je veel meer aan, en je hebt minder kans dat je een grote hoeveelheid in je lichaam pompt en daar een flinke kater aan overhoud. Je zegt zelf dat je 2 pillen van 180 mg had ingenomen, dat is 360 mg en dat is echt een vèèl te hoge dosering voor je lichaam. Als je dat in 1x had ingenomen had je daar zeker wel iets van gemerkt, nu (bijna?) niks terwijl je wel je hersenen hebt "gefried" ermee. Gevaarlijk :wink:
Onthoud ook dat bijpakken op MDMA sowieso weinig zin heeft. Ook al zit je op de piek op de gewenste dosering. We zouden allemaal wel willen dat het wat langer werkt, want het voelt zo chill. Maar helaas..
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Rupsje zei:
Waarschijnlijk had je te weinig. Wat ik zelf met MDMA merk is dat als je bijneemt het vaak niet zoveel effect heeft, je krijgt met name de negatieve effecten (strak staan, met je kaken klapperen) erbij.
Je kunt beter gewoon met een juiste dosering beginnen en daar de rest van de avond mee doen dan telkens bijpakken. Heb je veel meer aan, en je hebt minder kans dat je een grote hoeveelheid in je lichaam pompt en daar een flinke kater aan overhoud. Je zegt zelf dat je 2 pillen van 180 mg had ingenomen, dat is 360 mg en dat is echt een vèèl te hoge dosering voor je lichaam. Als je dat in 1x had ingenomen had je daar zeker wel iets van gemerkt, nu (bijna?) niks terwijl je wel je hersenen hebt "gefried" ermee. Gevaarlijk :wink:
Onthoud ook dat bijpakken op MDMA sowieso weinig zin heeft. Ook al zit je op de piek op de gewenste dosering. We zouden allemaal wel willen dat het wat langer werkt, want het voelt zo chill. Maar helaas..
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie. Ik verwacht dat je gelijk hebt. Want ik besef nu ook dat ik voorheen aan 1-1,5 pil genoeg had en dan had ik +/- 5u lang het gewenste gevoel. Ik ga de volgende keer met een halve beginnen, dat is al het dubbele van wat ik nu had.
K
Kevin92Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Rupsje zei:
Onthoud ook dat bijpakken op MDMA sowieso weinig zin heeft. Ook al zit je op de piek op de gewenste dosering. We zouden allemaal wel willen dat het wat langer werkt, want het voelt zo chill. Maar helaas..
Klik om te vergroten...
Ik heb gister nog 2 keer een halve op. Dat bijdoseren werkte toch prima nadat ik van de 1e helft zowat nuchter was, en kon ik de rest van het feestje weer goed door.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kevin92 zei:
Ik heb gister nog 2 keer een halve op. Dat bijdoseren werkte toch prima nadat ik van de 1e helft zowat nuchter was, en kon ik de rest van het feestje weer goed door.
Klik om te vergroten...
Doe je voorzichtig met je brein Kevintje? Bedoel t goed he maar je hebt pas geleden heel veel mdma in 1 weekend gebruikt. En nu alweer. Het is up-to-you hoor maar bedoel t gewoon als goed advies.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
@genk123
Dit gebeurt bij veel mensen. Hoe goed je je ook houdt aan de richtlijnen, op een gegeven moment is het bij de meesten gedaan met de mdma euforie of is het sterk verminderd. Bij sommigen is dit pas na heel lang, bij anderen bij de tweede keer. Hoe dit komt? Tja...

Je kunt het maar het beste accepteren en als je het toch nog doet, je richten op de andere kwaliteiten van mdma (zoals de energie en het vredig en zorgeloos voelen). Anders krijg je een beetje het 'chasing the dragon' idee. Sowieso er maar vanuit gaan dat je het nooit meer zo sterk gaat voelen als de eerste keer.

Ik denk zelf altijd maar, het is toch een heel oppervlakkige euforie. Als ik het nooit meer voel is dat geen probleem. Er is altijd nog de euforie van psychedelica, die veel beter en echter is en niet minder wordt met de tijd. :)

Edit: te lage startdosering kan ook de reden zijn ja. Al wordt de euforie met de tijd meestal sowieso minder.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke thanx. Daarnaast was mijn kater en dip nihil. En dan voornamelijk de depressie die ik voorheen altijd had van mdma. Alles was saai en ik had nergens zin in op maandag/dinsdag, hier had ik nu geen last van. Is het zo omdat de startdosis niet goed was en het daardoor niet goed werkte en ik weinig tot geen euforie heb ervaren dat er dan weinig tot geen serotonine is vrijgekomen. Want als dit wel was dan had ik de euforie wel moeten merken toch. Of is dit te makkelijk gedacht.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
De euforie komt volgens mij meer door dopamine en het love gevoel door serotonine.

Ik heb de eerste twee keer dat ik gebruikt heb vrijwel niets gemerkt met startdosis van 90 mg. De tweede keer wat meer maar nog niet veel bij 100mg. Pas de derde keer bij startdosis 110mg begreep ik waar iedereen het over had. Ik heb wel meer mensen gesproken waarbij het "soms" niet werkt. In ieder geval die 3 maanden pauze nemen en beter een wat hogere startdosis dan steeds beetjes. Een hele pil over een avond is vaak al te veel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."