Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin/Relatine tijdens examens

Ritalin/Relatine tijdens examens

25 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#1
30 euro voor 30 10mg tabletjes ? laat me niet lachen :openmouth: er zijn zoveel mensen die ritalin voorgeschreven krijgen die er niks meedoen ... dat is echt geen cent waard hoor :grin:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ontopic zei:
Areyouexperienced? zei:
Geniet van de relatine maar geraak er niet verslaafd aan, het is nog een zeer groot taboe onder vele mensen. Het is een nuttig middel, als het juist gebruikt wordt. Ik snap nog altijd niet hoe het is kunnen gebeuren bij mij.. het sluipt er ook heel langzaam in...
Klik om te vergroten...

Hoe wat heeft kunnen gebeuren?
Klik om te vergroten...

Verslaafd worden!

Gelukkig snuif ik ze nu niet meer, enkel slikken en niet meer dan 2 per dag.
Ik neem er ook niet meer mee naar school, anders slik ik er toch bij :)

Aan iedereen op dit forum: niet snuiven, want het is niet leuk hooked te zijn aan een medicijn dat je écht nodig hebt.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
CHIASME zei:
30 euro voor 30 10mg tabletjes ? laat me niet lachen :openmouth: er zijn zoveel mensen die ritalin voorgeschreven krijgen die er niks meedoen ... dat is echt geen cent waard hoor :grin:
Klik om te vergroten...

Het is 6,5 euro voor 20 x 10 mg

Die 30 euro is de retard versie: 30 capsules x 20 mg
G
GreetjewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zelf ADHD en als je je niet meer kunt concentreren wanneer je ritalin hebt genomen, betekent dit dat je GEEN ADHD hebt. Jouw hersenen maken het stofje dat ADHD-ers missen wél aan en zodoende werkt ritalin averechts. En ik vind het een beetje raar om te lezen hoe iemand die getest is als hoogbegaafd geen manier kan vinden om te leren. Ik ben ook hoog begaafd en heb manieren gevonden hoe ik kan leren zonder ritalin. Het kost me een hoop meer moeite dan wanneer ik Ritalin gebruik, maar na 9 jaar Ritalin geslikt te hebben (2x 20mg per dag) kwamen er uit bloedtesten dat mijn leverwaarden veel te hoog waren. Ik was gestopt met Ritalin en ontzettend moe, en in de bijsluiter staat ook dat Ritalin de lever aan kan tasten. Ik ben gedurende een half jaar op en neer naar het ziekenhuis op vrijwel alles wat die leverwaarden verhoging zou kunnen veroorzaken getest. Uit de onderzoeken kwam naar voren dat deze lever"falen" te wijten zijn geweest aan 9 jaar lang Ritalin gebruikt te hebben. En voor iedereen die ADHD heeft en twijfelt over wel of geen ritalin: Als je denkt met Ritalin alles te kunnen en geleerd te hebben, zodra je stopt met de medicijnen, stopt ook het vermogen om alles zo te kunnen en moet je gewoon weer van voor af aan beginnen met jezelf conditioneren en dingen aanleren.
R
Romeo DeltaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Greetjew zei:
Ik heb zelf ADHD en als je je niet meer kunt concentreren wanneer je ritalin hebt genomen, betekent dit dat je GEEN ADHD hebt. Jouw hersenen maken het stofje dat ADHD-ers missen wél aan en zodoende werkt ritalin averechts.
Klik om te vergroten...

Dit klopt toch niet, ook bij mensen zonder ADHD vergroot ritalin de hoeveelheid dopamine in de hersenen. Ik heb geen ADHD, maar studeren op ritalin gaat bij mij echt als een trein.
s
sd39Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dag naasten, eerst zou ik graag willen vermelden dat ik niet meteen vertrouwd ben met dergelijke forums. Ik heb begrepen dat we allemaal meer dan volwassen mannen/vrouwen zijn met vele vragen of antwoorden. Maar sommige dingen dat ik hier lees vind ik persoonlijk verontrustend (en dan zit ik nog maar in de relatine afdeling). Als je twijfelt over het al dan niet hebben van ad(h)d => Doe simpelweg de test, het kost je misschien wat centen maar het is de enige manier om een startpunt te hebben. kom ik in aanmerking, zoja hoe kunnen we verer, zonee krijg zelfvertrouwen en twijfel niet in jezelf. Persoonlijk stond ik enorm sceptisch ten opzichte van de ADD/ADHD-plakker op mensen te kleven, het werd wel eens bij mij gedaan en de argumenten dat ze aanhaalden vond ik perfect veralgemeenbaar dus wimpelde het af. Door een 1ste jaar hoger onderwijs met 12 herexamens te beeindigen had ik niet veel keus om met mijn ouders (18j die tijd) mee te gaan naar een psycholoog. De bevraging dat ik daar kreeg was niet in de vorm van (zoals eerder vermeld) "vergeet je wel al eens iets?", "durf je al eens dagdromen?". Nee absoluut niet alleen dat, veel specifieker. Hoe ver terug het ging (ad(h)d heb je dat krijg je niet) en of mijn vrienden op de fiets naar de fuif weleens durfden te vragen "luister je wel?". Of waarom mijn tweeling broer beide zwem- en voetbaltassen moest klaarmaken en ik ze uitladen omdat er anders iets zou ontbreken. Het heeft me enorm veel duidelijkheid gegeven en nadien ook veel vragen beantwoord. Dus als je denkt in aanmerking te komen neem aub gewoon de test af. Je leest alvast dat ik niet de grootste spreker ben maar ik ben bezorgd in de laksheid rondom relatine. Ik heb fouten gemaakt; mijn vrienden en ikzelf al eens een pilletje laten snuiven maar geloof het is ook iets dat mij door de 12 herexamens geholpen heeft in dat eerste jaar (11/12 geslaagd). Ik nam het en verschoot dat de tijd vloog. 2u later ga ik voor een sigaret pauze en merk ik pas hoe enorm veel leerstof ik verwerkt heb in die tijd. Ik hoop niet dat je denkt dat ik hier wil lopen stoefen maar er is wel een reden waarom bepaalde mensen het mogen gebruiken MAAR zeker ook een reden waarom het enkel op voorschrift is :) Moest het helpen, ik merk dat ik zeer begaan ben geworden met dit onderwerp en zal ook zo snel mogelijk antwoorden op bijkomende vragen van jullie. Groetjes sd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."