Omdat ik uit interesse wil weten wat dit voor invloed heeft. Ik denk dat dit forum daar ook de juiste plek voor moet zijn, tegenwoordig willen mensen info hebben over bepaalde drugs, al dan niet relevant voor het gebruik. En als je zoals je aangeeft graag zonder enige zekerheid lijnen naar binnen wilt jekkeren is dat je goedrecht. Ik ben echter benieuwd naar het verschil in werking, niet zozeer of ik nou 1 of 2 mg meer gebruik.
Deze post kreeg wat likes, mijn antwoord niet.
Cool.
Toch nog steeds niemand die hem een beter antwoord dan mij heeft kunnen geven
Je spreekt jezelf ook tegen.
Je bent benieuwd naar de werking, niet zozeer of je 1-2 Mg meer gebruikt zeg je nu.
Toch praat je in je oorspronkelijke topic opening dat je je afvraagt over 1-2 Mg , en procenten lichaamsvet en gewicht en de effecten van bepaalde drugs beĂŻnvloeden.
Zo wekt het niet!
Ik snap je punt en vraag wel een beetje maar geloof me, hoe zwaar je weegt, je BMI (percentage lichaamsvet) , en al die shit doet er echt niet toe.
Ik heb niet goed teruggelezen want daar heb ik geen zin in.
Maar!
Zie het zo,
Als je medicijnen krijgt krijg je ook bijvoorbeeld 10 , 20 , 50 , 100 MB whatever. Dan gaan ze ook niet kijken naar al die specificaties van jouw lichaam!
Ze kijken enkel naar de ernst van je klachten. Het komt allemaal niet op de mg nauwkeurig!
Dat is alleen met narcose, echter zelfs dan komt jet niet zo nauw als het lijkt!
Als jij op de Eerste hulp binnenkomt na een ongeluk krijg je ook enigzins lukraak een dosering toegediend.
Ze houden dan wel enigzins rekening met je gewicht etc maar niet met wat je al op hebt, hoeveel alcohol of wat voor drugs er in je bloed zit.
Natuurlijk is narcotisering een heel ander verhaal maar ik noem dit enkel om een punt te maken.
De effecten van xtc ofwel mdma of pep maken echt geen verschil met die mg hoeveelheden.
Als ze vroeger een pil drukten van 175mg dan werkte die pil evengoed bij iemand van 15 jaar die zo mager als een plank was en 50 kilo woog als bij iemand die 100kg woog en 40 jaar oud was.
En dan hebben we het enkel over gewicht.
Zulke dingen moet je niet eens aan denken man.
Zo werkt het echt niet met deze verdovende middelen.
De effecten blijven hetzelfde.
Het is een leuk onderwerp hoor maar neem nu maar van mij aan dat mijn antwoord klopt.
Dit valt op tig manieren te onderbouwen. Bijvoorbeeld anders waren er (vooral vroeger) toch veel ongelukken gebeurd? En dat is niet. En de enige reden dat er tegenwoordig meer ongelukken gebeuren is door veel sterkere pillen, en door overhitting.
Wij slikten vroeger op een gegeven moment 10 pillen, dan praat je over 1750mg. En er gebeurde niets....
Zelfde met pep. Je voelt zelf aan wanneer je meer nodig hebt of wilt of niet, daar hoef je echt niet tot op de mg op af te wegen. Je gaat enkel strakker staan.
Met pep bijvoorbeeld heb je met een kleine dosis net zoveel kans op een hartinfarct als met een hele hoge dosis, oke het zal wel schelen maar dan praat je over 100den milligrammen. Niet over enkele milligrammen.
Het speelt meer een rol wat je gegeten hebt en of je wel voldoende vocht binnenkrijgt en of je niet overhitting raakt.
Duidelijk zo? Je hoeft niks van mij aan te nemen hoor ik heb slechts tientallen jaren ervaring dus wat weet ik er nu van he?....