#1
En heeft ze dit al aan haar psyschiater gevraagd? :') Dan heb je direct antwoord op je vraag toch...Jixx zei:Waarom wordt je abrupt van de een op andere dag van 10 mg lorazepam benzo gericht op angsten overgezet op valium gericht op de spieren?
En heeft ze dit al aan haar psyschiater gevraagd? :') Dan heb je direct antwoord op je vraag toch...Jixx zei:Waarom wordt je abrupt van de een op andere dag van 10 mg lorazepam benzo gericht op angsten overgezet op valium gericht op de spieren?
Benzoboss zei:Ik bedoel hoest siroop met dxm
En in het geval dat je de pammen dagelijks slikt zou ik er niet cold turkey mee stoppen
Ga naar je doktor en laat het LANGZAAM afbouwen.
Colt turkey stoppen kan je dood worden letterlijk
Afkicken van benzos is nog erger als afkicken van opiaten.
Ik heb of had de luxe dit met een internist te bespreken, maar psychiaters hebben vaak net wat meer kennis erover in vergelijking met de huisarts.ZERO- zei:Ik zou eerder een psychiater vertrouwen dan een huisarts.
ik beschrijf hoe ik successvol in slaap val en doorslaapSmartieAndMe zei:Alweer zo'n dom advies... Hou eens op met die overdreven medicijncocktails om in slaap te komen. Ik vind het heel vervelend voor je dat je dit zelf nodig hebt om nog te kunnen slapen maar dit moet je niet aan anderen gaan aanraden. Alleen 3mg melatonine is al te veel (ik snap ook niet waarom zulke doses worden verkocht aangezien er weinig onderzoek naar is gedaan) laat staan dat je al die andere dingen er nog bij neemt.
Als je ooit weer op eigen kracht goed wilt slapen moet je niet aan dat soort dingen beginnen.
Ik zie het nut er ook niet echt van in.autysd zei:ik beschrijf hoe ik successvol in slaap val en doorslaapSmartieAndMe zei:Alweer zo'n dom advies... Hou eens op met die overdreven medicijncocktails om in slaap te komen. Ik vind het heel vervelend voor je dat je dit zelf nodig hebt om nog te kunnen slapen maar dit moet je niet aan anderen gaan aanraden. Alleen 3mg melatonine is al te veel (ik snap ook niet waarom zulke doses worden verkocht aangezien er weinig onderzoek naar is gedaan) laat staan dat je al die andere dingen er nog bij neemt.
Als je ooit weer op eigen kracht goed wilt slapen moet je niet aan dat soort dingen beginnen.
-het is pas een advies als jij het ook wilt proberen
-'Alweer zo'n dom advies...' vind ik een agressieve vernedering, niet nodig
autysd zei:ik beschrijf hoe ik successvol in slaap val en doorslaap
autysd zei:als je benzo's neemt als medicijn, niet recreatief en voornamelijk om goed te slapen heb ik wel een alternatief:
autysd zei:-het is pas een advies als jij het ook wilt proberen
Smartie maakt jou helemaal niet klein.autysd zei:dit vermoedde ik al
een veteraan die een newbie klein probeert te houden
autysd zei:dit vermoedde ik al
een veteraan die een newbie klein probeert te houden
je opmerking om die 2 zaken met elkaar te verbinden bewijst dat je slechte intensies hebt
Benzoboss zei:Smartie maakt jou helemaal niet klein.autysd zei:dit vermoedde ik al
een veteraan die een newbie klein probeert te houden
Hij geeft gwn advies over hoe wij hier op het forum praten.
En je zet het idd als advies neer.
Het deel slaap lekker bevestigd dat.
En ik dacht dat ik erg was :Pautysd zei:Benzoboss zei:Smartie maakt jou helemaal niet klein.autysd zei:dit vermoedde ik al
een veteraan die een newbie klein probeert te houden
Hij geeft gwn advies over hoe wij hier op het forum praten.
En je zet het idd als advies neer.
Het deel slaap lekker bevestigd dat.
'Sorry dat ik het zo aggresief noem, maar het is niet de eerste keer want gisteren deed je hetzelfde en die post is verwijderd. '
-je vergat 'bij toeval' het belangrijkste deel
-die 2 keren hebben niets met elkaar te maken, dus erbij gefantaseerd om een fake punt te maken
'slaap lekker' is een wens, geen advies
nu wel een advies, ga niet groepen tegen mij met zinloze escalatie, want ik reageer daarop en dat is ook niet prettig voor de moderators
Benzoboss zei:En ik dacht dat ik erg was :P
als ik mijn post start met de zin: 'dit is mijn gebruik, doe dit niet na'; kan ik dan wel iets posten zonder weggevaagd te worden ?autysd zei:Modknip hieronder staat al uitleg waarom , zou eens wat minderen als je dat lukt. Alleen melatonine zou al voldoende moeten zijn , plus dat bij sommige 0.5mg melatonine beter werkt als 1 of meer mg.
Benzoboss zei:Benzos zijn heel verslavend dat weetje.
En dat ze binnen de psychiatie iemand verslaafd voeren dat kan natuurlijk niet.
Zelfs als die benzos hard nodig zijn.
Binnen de psychiatrie zijn ze echt niet gul met pammen of zolammen.
Het overzetten naar diazepam doen ze best vaak met hogere doseringen.
Je weet wel waarom.
Als ze echt heel erg veel last heefd van haar angsten zou ze ook een antipsychoticum of gabapentine/lyrica kunnen vragen(anti psychotica is echt kut spul houd daar rekening mee). Maar ik ben geen expert op dit gebied
Omdat diazepam een halfwaarde tijd van 100+ uur heefd dan kan je een constante bloed spiegel opbouwen (geen ups en downs) zodat je lichaam gelijdelijk kan wennen aan het "tekort" van benzosJixx zei:Benzoboss zei:Benzos zijn heel verslavend dat weetje.
En dat ze binnen de psychiatie iemand verslaafd voeren dat kan natuurlijk niet.
Zelfs als die benzos hard nodig zijn.
Binnen de psychiatrie zijn ze echt niet gul met pammen of zolammen.
Het overzetten naar diazepam doen ze best vaak met hogere doseringen.
Je weet wel waarom.
Als ze echt heel erg veel last heefd van haar angsten zou ze ook een antipsychoticum of gabapentine/lyrica kunnen vragen(anti psychotica is echt kut spul houd daar rekening mee). Maar ik ben geen expert op dit gebied
Dat snap ik. Maar is het dan niet logischer om gewoon met de benzo die je op dat moment gebruikt in stapjes af te bouwen van bijvoorbeeld 1 mg per 2 weken?
Antipsychotica is denk een oplossing voor haar in die zin als een ondersteuner. Daarnaast zou ze toch d.m.v. psychotherapie moeten leren omgaan met haar klachten, en hoe ze haar brain weer kan manipuleren, wat dat doet het brein in feite nu met haar.
Lyrica heeft ze geprobeerd, ook afgekapt. Bij mij werkt het wel redelijk goed op 300 mg voornamelijk bij hypochondrie gaf het mij wat uitkomst.
Antipsychotica kan naar spul zijn mits er niet goed gemonitord wordt, om te kijken hoe de patient op de bijwerkingen en de effectiviteit ervan in de gaten te houden. Helaas in mijn ervaring gebeurd dit niet altijd. Het wordt gewoon heel gemakkelijk voorgeschreven door huisartsen voor allerlei kwaaltjes, en daar ben ik het dus zelf helemaal niet mee eens. Dit soort medicijnen moeten nauwkeurig binnen de psychiatrie bekeken worden ben ik van mening. Huisartsen doen zich voor met de kennis van een psychiater maar hebben helemaal niet echt de kennis betreft medicatie op psychisch gebied is mijn ervaring.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."