#1
Die had denk zelf valium op of zo. :P
Benzoboss zei:Benzos zijn heel verslavend dat weetje.
En dat ze binnen de psychiatie iemand verslaafd voeren dat kan natuurlijk niet.
Zelfs als die benzos hard nodig zijn.
Binnen de psychiatrie zijn ze echt niet gul met pammen of zolammen.
Het overzetten naar diazepam doen ze best vaak met hogere doseringen.
Je weet wel waarom.
Als ze echt heel erg veel last heefd van haar angsten zou ze ook een antipsychoticum of gabapentine/lyrica kunnen vragen(anti psychotica is echt kut spul houd daar rekening mee). Maar ik ben geen expert op dit gebied
Omdat diazepam een halfwaarde tijd van 100+ uur heefd dan kan je een constante bloed spiegel opbouwen (geen ups en downs) zodat je lichaam gelijdelijk kan wennen aan het "tekort" van benzosJixx zei:Benzoboss zei:Benzos zijn heel verslavend dat weetje.
En dat ze binnen de psychiatie iemand verslaafd voeren dat kan natuurlijk niet.
Zelfs als die benzos hard nodig zijn.
Binnen de psychiatrie zijn ze echt niet gul met pammen of zolammen.
Het overzetten naar diazepam doen ze best vaak met hogere doseringen.
Je weet wel waarom.
Als ze echt heel erg veel last heefd van haar angsten zou ze ook een antipsychoticum of gabapentine/lyrica kunnen vragen(anti psychotica is echt kut spul houd daar rekening mee). Maar ik ben geen expert op dit gebied
Dat snap ik. Maar is het dan niet logischer om gewoon met de benzo die je op dat moment gebruikt in stapjes af te bouwen van bijvoorbeeld 1 mg per 2 weken?
Antipsychotica is denk een oplossing voor haar in die zin als een ondersteuner. Daarnaast zou ze toch d.m.v. psychotherapie moeten leren omgaan met haar klachten, en hoe ze haar brain weer kan manipuleren, wat dat doet het brein in feite nu met haar.
Lyrica heeft ze geprobeerd, ook afgekapt. Bij mij werkt het wel redelijk goed op 300 mg voornamelijk bij hypochondrie gaf het mij wat uitkomst.
Antipsychotica kan naar spul zijn mits er niet goed gemonitord wordt, om te kijken hoe de patient op de bijwerkingen en de effectiviteit ervan in de gaten te houden. Helaas in mijn ervaring gebeurd dit niet altijd. Het wordt gewoon heel gemakkelijk voorgeschreven door huisartsen voor allerlei kwaaltjes, en daar ben ik het dus zelf helemaal niet mee eens. Dit soort medicijnen moeten nauwkeurig binnen de psychiatrie bekeken worden ben ik van mening. Huisartsen doen zich voor met de kennis van een psychiater maar hebben helemaal niet echt de kennis betreft medicatie op psychisch gebied is mijn ervaring.
De werkings duur is 12-24 uur ja.Jixx zei:In die zin snap ik het ja. Dat was ook de logica die ik erin zag. Alleen weet je zeker dat de half waarden tijd 100 uur is, en niet 12 uur ?
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... diazepinenBenzoboss zei:De werkings duur is 12-24 uur ja.Jixx zei:In die zin snap ik het ja. Dat was ook de logica die ik erin zag. Alleen weet je zeker dat de half waarden tijd 100 uur is, en niet 12 uur ?
Maar er zit een verschil tussen de werkings duur en de halfwaarde tijd.
Het is ook een spierverslapper.Jixx zei:Als ik dit zo lees , dan weten die apothekers ook niet altijd wat ze zeggen.![]()
Bedankt voor de info!
Diazepam wordt hier omschreven als angst remmend, dus dat het gericht is als spierverslapper zou dan wel niet geheel kloppen?
Wie weet :PJixx zei:Die had denk zelf valium op of zo. :P
Benzoboss zei:Wie weet :PJixx zei:Die had denk zelf valium op of zo. :P
ZwzTekzor668 zei:Benzoboss zei:Wie weet :PJixx zei:Die had denk zelf valium op of zo. :P
Vind dat type dokter/apotheek/psychiater mensen altijd lijken op valiumdrainers :-P
Bron http://www.medscape.com zoek daar diazepam.ELIMINATION
Half-life: 20-70 hr (active metabolite)
Renal clearance: 20-30 mL/min
Excretion: Urine
METABOLISM
Metabolized by hepatic P450 enzymes CYP2C19, CYP3A4
Metabolites: N-desmethyldiazepam, 3-hydroxdiazepam, oxazepam
Yaizer zei:Misschien willen ze helemaal afbouwen met de benzo's? (kan het namelijk niet helemaal uit je verhaal opmaken). Als ze dan een overstap maken naar diazepam, om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan maar nog wel een "beetje effectief" kan zijn en met deze langzaam afbouwen?
(Grote gok, verder geen benzo-fanaat).
Maar er moet dan wel veel met je zus aan de hand zijn. 10 mg lorazepam is geen grappige dosis. Ik lag (ik doe dan ook heel sporadisch benzo's) met 2.5 mg best wel slaperig bij. Was erg relaxed en vind ik ook dan een hele fijne benzo. Werkte wel redelijk lang vond ik en duurde ook best lang voordat het inwerkte. Van 10 mg zal ik blackouts krijgen, ik denk al bij de 4 á 5 mg.
Met 2,5mg al damnYaizer zei:Misschien willen ze helemaal afbouwen met de benzo's? (kan het namelijk niet helemaal uit je verhaal opmaken). Als ze dan een overstap maken naar diazepam, om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan maar nog wel een "beetje effectief" kan zijn en met deze langzaam afbouwen?
(Grote gok, verder geen benzo-fanaat).
Maar er moet dan wel veel met je zus aan de hand zijn. 10 mg lorazepam is geen grappige dosis. Ik lag (ik doe dan ook heel sporadisch benzo's) met 2.5 mg best wel slaperig bij. Was erg relaxed en vind ik ook dan een hele fijne benzo. Werkte wel redelijk lang vond ik en duurde ook best lang voordat het inwerkte. Van 10 mg zal ik blackouts krijgen, ik denk al bij de 4 á 5 mg.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."