Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ben nieuw

Ik ben nieuw

35 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rijd je ook auto, brommer, o.i.d.?
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diazepan of zo iets in den aard zijn me momenteel allemaal nog onbekend.
Vandaar dat ik bij jullie ten rade kwam. Ik neem enkel antidepressiva , venlafaxine 75 Mg , en Trazodone 50 mg om te slapen.
Mijn eigenlijke vraag was of ik zou bijkomen van xanax. Want 2 jaar geleden heb ik Abilify 10 Mg gekregen en ben daar 20 kg van bij gekomen. Ik wil dit nooit nog is terug meemaken.
Want daar word je precies niet echt beter van.
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dunnetjess33 zei:
Psychedelibee zei:
Dunnetjess33 zei:
Kan dat niet beter zonder Diazepam oid? Zonder vervanger van je verslaving? Ik weet wel dat dat voor vele verslavingen geldt maar of dat met Xanax etc ook zo werkt weet ik niet.
Klik om te vergroten...
Cold turkey stoppen met benzo's is gevaarlijk en kan zelfs dodelijk zijn. Als iemand langdurig benzo's heeft gebruikt moet er dus worden afgebouwd. Afbouwen is dan weer het beste met een langwerkende benzo ivm een stabielere bloedspiegel. Laat xanax nou net een kortwerkende benzo zijn en diazepam juist een langwerkende.

Lang verhaal kort, afbouwen van benzo's wordt meestal met diazepam gedaan.
Klik om te vergroten...

Aha! Bedankt voor de uitleg. Ik wist dat niet want ik heb nog nooit een benzo gebruikt. Nu weet ik dat. :wink:
Klik om te vergroten...
• Druppels voor oraal gebruik: fles met 20 ml kleurloze oplossing. 10 druppels komen overeen met 0,25 mg alprazolam.
20 druppels komen overeen met 0,5 mg alprazolam.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Judy zei:
Oei oei, jullie gooien mij al over de grens van verslaafd terwijl ik dit nog maar 7 dagen zo doe op de manier dat ik beschreef. Ik word begeleid door een centrum voor geestelijke gezondheid en woensdag as gaat een psychiater mijn medicatie aanpassen. Mijn huisarts heeft deze voorgeschreven om me tijdelijk vooruit te helpen. Ik wist niet dat deze dosis hoog was.
Gisteren heb ik gehoord dat ik waarschijnlijk een boarderliner ben. Ben nog op zoek naar wat nu goed is voor mij. En xanax helpt me nu blijkbaar heel goed voor mijn angsten en onrust.
Klik om te vergroten...
Je vraag was me niet helemaal duidelijk. Maar als je goede medische begeleiding krijgt dan zou ik die adviezen gewoon opvolgen.

Wij kennen jou exacte situatie niet en zijn uiteraard geen arts, dus wij kunnen je ook niet goed passend advies geven.

Succes in ieder geval!
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#5
dan is alles beter , je neemt maar 3ml alprazolam per dag, nog veel voor een starter, maar ok :)
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#6
autysd zei:
dan is alles beter , je neemt maar 3ml alprazolam per dag, nog veel voor een starter, maar ok :)
Klik om te vergroten...
• Druppels voor oraal gebruik: fles met 20 ml kleurloze oplossing. 10 druppels komen overeen met 0,25 mg alprazolam.
20 druppels komen overeen met 0,5 mg alprazolam.
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Judy zei:
autysd zei:
dan is alles beter , je neemt maar 3ml alprazolam per dag, nog veel voor een starter, maar ok :)
Klik om te vergroten...
• Druppels voor oraal gebruik: fles met 20 ml kleurloze oplossing. 10 druppels komen overeen met 0,25 mg alprazolam.
20 druppels komen overeen met 0,5 mg alprazolam.
Klik om te vergroten...
Ik neem 12 DRUPPELS per dag , dat is nog geen 0,30 Mg
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Judy, je hebt gelijk!
dan ben je helemaal safe hoor :)
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#9
autysd zei:
Judy, je hebt gelijk!
dan ben je helemaal safe hoor :)
Klik om te vergroten...
Jullie maakte mij gewoon effe bang, ik wil niet nog extra verslaafd zijn aan iets. P
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Judy zei:
autysd zei:
Judy, je hebt gelijk!
dan ben je helemaal safe hoor :)
Klik om te vergroten...
Jullie maakte mij gewoon effe bang, ik wil niet nog extra verslaafd zijn aan iets. P
Klik om te vergroten...
Ik was er effe niet goed van ,.... van wat ik las.
Ik heb met mijn nieuwe diagnose nog een weg te gaan. En als het nodig is hoop ik op jullie nog te kunnen rekenen.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Judy zei:
Judy zei:
autysd zei:
Judy, je hebt gelijk!
dan ben je helemaal safe hoor :)
Klik om te vergroten...
Jullie maakte mij gewoon effe bang, ik wil niet nog extra verslaafd zijn aan iets. P
Klik om te vergroten...
Ik was er effe niet goed van ,.... van wat ik las.
Ik heb met mijn nieuwe diagnose nog een weg te gaan. En als het nodig is hoop ik op jullie nog te kunnen rekenen.
Klik om te vergroten...
het was een groot misverstand, sinds je eerst een flesje van 0.75ml noemde
en dan vergat ik dat jouw dosis 12 druppels was voor 0.30 ml totaal

ik denk dat je gewoon goed bezig bent nu, kom terug voor iedere vraag :wink:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Judy zei:
Albedo zei:
Rijd je ook auto, brommer, o.i.d.?
Klik om te vergroten...
Ja maar en zowieso angstig.
Klik om te vergroten...

http://www.rijveiligmetmedicijnen.nl/medicijnen/detail/xanax

De apotheker is verplicht dit ook te vermelden. Heb je alternatieven, zoals ov, fiets of met iemand meerijden?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
Judy zei:
Albedo zei:
Rijd je ook auto, brommer, o.i.d.?
Klik om te vergroten...
Ja maar en zowieso angstig.
Klik om te vergroten...

http://www.rijveiligmetmedicijnen.nl/medicijnen/detail/xanax

De apotheker is verplicht dit ook te vermelden. Heb je alternatieven, zoals ov, fiets of met iemand meerijden?
Klik om te vergroten...
Je mach met xanax gwn rijden zolang je geen last hebt van de bijwerkingen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Benzoboss zei:
Je mach met xanax gwn rijden zolang je geen last hebt van de bijwerkingen.
Klik om te vergroten...

Ook bij geen bijwerkingen mag je er niet mee autorijden of minstens 72 uur na inname niet! Druk op de link onder de site die ik hiervoor gaf en kijk in het schema bij "Kan ik met dit medicijn autorijden, alcohol drinken en alles eten of drinken?"
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Albedo zei:
Benzoboss zei:
Je mach met xanax gwn rijden zolang je geen last hebt van de bijwerkingen.
Klik om te vergroten...

Ook bij geen bijwerkingen mag je er niet mee autorijden of minstens 72 uur na inname niet! Druk op de link onder de site die ik hiervoor gaf en kijk in het schema bij "Kan ik met dit medicijn autorijden, alcohol drinken en alles eten of drinken?"
Klik om te vergroten...
Deze woensdag zie ik zowieso de psychiater . En hoop op volledige optimale aanpassing van medicatie. Ik geef toe dat de Xanax mij nu echt wel helpt. En wil geen andere medicatie. Sedert 8 dagen voel ik uiteindelijk rust.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ga dan maar wel met de bus of de fiets alsjeblieft. Succes bij de psychiater, ik hoop dat die jou kan helpen. :wink:
J
JudyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dunnetjess33 zei:
Ga dan maar wel met de bus of de fiets alsjeblieft. Succes bij de psychiater, ik hoop dat die jou kan helpen. :wink:
Klik om te vergroten...
Mor toch,...... niet met de auto rijden is er echt wel over. Ik voel met mijn lage dosis Xanas enkel rust.
Ik geef wel eerlijk toe,..... dat ik gisteren mijn dosis tot 3 x toe heb verhoogd om rustig te kunnen slapen na een discussie met mijn moeder. Boarderline is voor haar taboe.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Judy zei:
Mor toch,...... niet met de auto rijden is er echt wel over. .
Klik om te vergroten...


Tis zeker Belgisch? Ik begrijp het niet.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#19
pas wel op, ik zei al eens:
'als je in de openbare ruimte bij een schadegeval betrokken bent en ze trekken je bloed/urine en vinden enig spoor van benzo's, ben je de betalende klos'

dit geld voor voetgangers ook! en alle vervoermiddelen!
-als getuigen beweerden dat je een beetje vreemd liep en onderzoek volgt: betalen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Inderdaad, gewoon niet rijden. Je zet te veel op het spel, ondanks dat je je misschien gewoon prima voelt. Verzekeraars denken daar anders over.

Judy zei:
Ik geef wel eerlijk toe,..... dat ik gisteren mijn dosis tot 3 x toe heb verhoogd om rustig te kunnen slapen na een discussie met mijn moeder. Boarderline is voor haar taboe.
Klik om te vergroten...

Jeetje dat is wel heel vervelend dat je er niet goed over kunt praten dan. Misschien een goed idee je moeder eens mee te nemen naar je psychiater. Misschien kan een gezamelijk gesprek haar helpen begrijpen hoe het zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."