#1
Ik werd van combi maagbeschermer en mdma juist beroerd.
Rennie bevat dus calciumcarbonaat, ik noem het altijd calciumtabletjes uit gemak. Het doet de zuurtegraad van maagzuur iets afnemen en MDMA (HCl) is dus ook wel een beetje zuur van zichzelf. Als je het calciumtabletje een kwartiertje van tevoren inneemt zou dit wel moeten helpen tegen verzuring, je kunt het eventueel zelfs tegelijkertijd innemen. Lijkt mij niet gevaarlijker dan bijvoorbeeld MDMA met een glas melk wegspoelen.
Maagzuur hoort natuurlijk van zichzelf vrij zuur te wezen (De pH van maagzuur varieert tussen 1,35 en 3,50). De extra verzuring in de maag van maagzuur die MDMA teweeg brengt is slechts kort en tijdelijk net als dat het effect van het calciumtabletje slechts kort en tijdelijk is. Je lichaam zal via lichaamseigen mechanismen tegen compenseren om de PH waarde van je maagzuur weer naar een vorig niveau te brengen.Oke top! Moet ik het bij het bijpakken van de 2e dosis nog een keer innemen of werkt het calciumtabletje (zoals jij de noemt ) heel de avond?
Baksoda heeft wel een aanzienlijk sterkere invloed op maagzuur hoor, en werkt ook wel net iets anders in op het maagzuur dan calciumtabletjes. Je kunt zogezegd ook schoonmaaksoda gebruiken, werkt nog 'beter' en is nog goedkoper. :')En koop een pak natrium bicarbonaat veel goedkopet en doet precies hetzelfde
Maagzuur hoort natuurlijk van zichzelf vrij zuur te wezen (De pH van maagzuur varieert tussen 1,35 en 3,50). De extra verzuring in de maag van maagzuur die MDMA teweeg brengt is slechts kort en tijdelijk net als dat het effect van het calciumtabletje slechts kort en tijdelijk is. Je lichaam zal via lichaamseigen mechanismen tegen compenseren om de PH waarde van je maagzuur weer naar een vorig niveau te brengen.
Het is een beetje persoonsgebonden hoeveel last je hebt van maagzuur, je kunt eventueel prima nog een 2de calciumtabletje nemen zodra je een 2e dosis MDMA inneemt. Houd er wel rekening mee dat een calciumtabletje het gerelateerde ongemak niet volledig gaat kunnen weg nemen. De misselijkheid komt waarschijnlijk vooral voort uit enige irritatie aan de maagwand die MDMA teweeg kan brengen wanneer deze hiermee in contact komt en via de maagwand wordt opgenomen in de bloedstroom en dus niet enkel aan de extra verzuring van het maagzuur die het innemen van MDMA teweeg kan brengen.
Weet jij misschien nog een andere oplossing tegen de irritatie van de maagwand? Maagbeschermers kon ik bij kruidvat en dergelijke winkels niet echt vinden. Vorige keer met gebruiken was de buikpijn en het gevoel van moeten overgeven (maar dus niet hoeven) zo vervelend dat ik niet eens in de zaal van het feest kon blijven staan..
Sommige mensen kunnen simpelweg erg slecht tegen de maagwand irritatie de MDMA teweeg kan brengen en er is niet veel dat je er tegen kunt doen wanneer je het oraal inneemt. Het innemen met cola of een calciumtabletje kan wat helpen, niet alles in 1x op de maag leggen kan helpen, maar je gaat het naar mijn weten niet volledig kunnen ontnemen.Weet jij misschien nog een andere oplossing tegen de irritatie van de maagwand?
Sommige mensen kunnen simpelweg erg slecht tegen de maagwand irritatie de MDMA teweeg kan brengen en er is niet veel dat je er tegen kunt doen wanneer je het oraal inneemt. Het innemen met cola of een calciumtabletje kan wat helpen, niet alles in 1x op de maag leggen kan helpen, maar je gaat het naar mijn weten niet volledig kunnen ontnemen.
Je kunt ook een deel nasaal innemen eventueel maar dat zal ook flink branden in de neus en ook niet geheel comfortabel wezen, het kan echter wel een deel misselijkheid ontnemen. Zoals Benzoboss noemt zal rectaal waarschijnlijk/wellicht met het minste fysieke ongemak komen (het brand aanzienlijk minder geconcentreerd/heftig dan via nasaal) maar ik zie mensen niet zo snel met een 1ml wegwerp spuitje aan de slag gaan.
Wat je vertelt over het gevoel van moeten overgeven komt niet vaak voor maar niet is ongehoord. Ik heb een jongedame of twee gekend die standaard een brakje legt na het nemen van MDMA en maar besloten heeft om het voor lief te nemen. Online heb ik hetzelfde verhaal ook wel voorbij zien komen. Het is niet ideaal in ieder geval.
Ik heb zelf relatief veel last van maagzuur zelf in het leven echter niet perse gerelateerd aan drugs, misselijkheid heb ik zeer weinig last van. Wanneer ik begin met frequent hardlopen heb ik hier vrij veel last van, soms neem ik dan ook een calciumtabletje voor het hardlopen. Echter wanneer ik het hardlopen langer vol hou merk ik ook dat ik aanzienlijk minder last van maagzuur krijg. Ook wat ik consumeer kan hier invloed op hebben, bijvoorbeeld alcohol, tomaten en in mindere mate pompoen.
In het geval van MDMA is echter waarschijnlijk het grootste probleem dat door de maagwand irritatie die MDMA teweeg brengt je lichaam simpelweg denkt dat je iets verkeerds hebt gegeten en het er uit wil werken. Wat voor mij kan werken in zelf een vinger in mn strot steken en zodra je eenmaal hebt overgegeven zal de kokhals reflex hoogstwaarschijnlijk vrijwel direct verdwijnen. Maar de vinger in de strot is een techniek die niet iedereen even goed beheerst laat staan voor iedereen even goed werkt en het werkt meestal ook alleen wanneer er een beetje overwegen gevoel van misselijkheid aanwezig is.
Het laatste wat ik kan bedenken dat kan helpen is een ijsje. Maar waarschijnlijk kun je tijdens de opkomst het best simpelweg gewoon even ergens rustig gaan zitten en wachten tot het meest vervelende voorbij is. Meestal zodra de eerste effecten doorbreken ebt het braakgevoel vaak vrij snel weer weg.
Kan wel helpen als je jezelf er op kan instellen en je weet waar het vandaan komt.Ik ga er maar van uit dat dit een eenmalige gebeurtenis is geweest en ik hoop dat het de volgende keer wel een prettige ervaring wordt
Stop het gwn in je kont.
Is niks gays aan.
Serieus lol.
Het is echt de moeite waard.Gast!
Ze begint net met het avontuur dat mdma heet!
En moet er achter komen hoe het werkt op je lichaam etc.
Doe zelf lekker je dingetje, maar niet te gek maken hier!
Ik gebruik al meer dan 22 jaar en ik kies daar niet eens voor.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."