Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Een kort vraagje voor jullie! Ik heb last van buikpijn en een omhoogkomende maaginhoud bij mdma gebruik. Nu lees ik hier en daar dat een Rennie helpt tegen overgeven en het gevoel van dat de maaginhoud al in je keel zit. Hoelang voor het innemen van de mdma moet ik de rennie innemen? Het gaat me dus niet om hoe ik mdma moet gebruiken etc. Dit is me bekend. Alleen de tijd van het innemen van de rennie voor de mdma, zodat de rennie zijn werk doet en de maaginhoud beschermt tegen de mdma. Alvast bedankt!"
"Jmths zei: Rennie bevat dus calciumcarbonaat, ik noem het altijd calciumtabletjes uit gemak. Het doet de zuurtegraad van maagzuur iets afnemen en MDMA (HCl) is dus ook wel een beetje zuur van zichzelf. Als je het calciumtabletje een kwartiertje van tevoren inneemt zou dit wel moeten helpen tegen verzuring, je kunt het eventueel zelfs tegelijkertijd innemen. Lijkt mij niet gevaarlijker dan bijvoorbeeld MDMA met een glas melk wegspoelen. Klik om te vergroten... Oke top! Moet ik het bij het bijpakken van de 2e dosis nog een keer innemen of werkt het calciumtabletje (zoals jij de noemt ) heel de avond?"
"Jmths zei: Maagzuur hoort natuurlijk van zichzelf vrij zuur te wezen (De pH van maagzuur varieert tussen 1,35 en 3,50). De extra verzuring in de maag van maagzuur die MDMA teweeg brengt is slechts kort en tijdelijk net als dat het effect van het calciumtabletje slechts kort en tijdelijk is. Je lichaam zal via lichaamseigen mechanismen tegen compenseren om de PH waarde van je maagzuur weer naar een vorig niveau te brengen. Het is een beetje persoonsgebonden hoeveel last je hebt van maagzuur, je kunt eventueel prima nog een 2de calciumtabletje nemen zodra je een 2e dosis MDMA inneemt. Houd er wel rekening mee dat een calciumtabletje het gerelateerde ongemak niet volledig gaat kunnen weg nemen. De misselijkheid komt waarschijnlijk vooral voort uit enige irritatie aan de maagwand die MDMA teweeg kan brengen wanneer deze hiermee in contact komt en via de maagwand wordt opgenomen in de bloedstroom en dus niet enkel aan de extra verzuring van het maagzuur die het innemen van MDMA teweeg kan brengen. Klik om te vergroten... Weet jij misschien nog een andere oplossing tegen de irritatie van de maagwand? Maagbeschermers kon ik bij kruidvat en dergelijke winkels niet echt vinden. Vorige keer met gebruiken was de buikpijn en het gevoel van moeten overgeven (maar dus niet hoeven) zo vervelend dat ik niet eens in de zaal van het feest kon blijven staan.."
"Jmths zei: Sommige mensen kunnen simpelweg erg slecht tegen de maagwand irritatie de MDMA teweeg kan brengen en er is niet veel dat je er tegen kunt doen wanneer je het oraal inneemt. Het innemen met cola of een calciumtabletje kan wat helpen, niet alles in 1x op de maag leggen kan helpen, maar je gaat het naar mijn weten niet volledig kunnen ontnemen. Je kunt ook een deel nasaal innemen eventueel maar dat zal ook flink branden in de neus en ook niet geheel comfortabel wezen, het kan echter wel een deel misselijkheid ontnemen. Zoals Benzoboss noemt zal rectaal waarschijnlijk/wellicht met het minste fysieke ongemak komen (het brand aanzienlijk minder geconcentreerd/heftig dan via nasaal) maar ik zie mensen niet zo snel met een 1ml wegwerp spuitje aan de slag gaan. Wat je vertelt over het gevoel van moeten overgeven komt niet vaak voor maar niet is ongehoord. Ik heb een jongedame of twee gekend die standaard een brakje legt na het nemen van MDMA en maar besloten heeft om het voor lief te nemen. Online heb ik hetzelfde verhaal ook wel voorbij zien komen. Het is niet ideaal in ieder geval. Ik heb zelf relatief veel last van maagzuur zelf in het leven echter niet perse gerelateerd aan drugs, misselijkheid heb ik zeer weinig last van. Wanneer ik begin met frequent hardlopen heb ik hier vrij veel last van, soms neem ik dan ook een calciumtabletje voor het hardlopen. Echter wanneer ik het hardlopen langer vol hou merk ik ook dat ik aanzienlijk minder last van maagzuur krijg. Ook wat ik consumeer kan hier invloed op hebben, bijvoorbeeld alcohol, tomaten en in mindere mate pompoen. In het geval van MDMA is echter waarschijnlijk het grootste probleem dat door de maagwand irritatie die MDMA teweeg brengt je lichaam simpelweg denkt dat je iets verkeerds hebt gegeten en het er uit wil werken. Wat voor mij kan werken in zelf een vinger in mn strot steken en zodra je eenmaal hebt overgegeven zal de kokhals reflex hoogstwaarschijnlijk vrijwel direct verdwijnen. Maar de vinger in de strot is een techniek die niet iedereen even goed beheerst laat staan voor iedereen even goed werkt en het werkt meestal ook alleen wanneer er een beetje overwegen gevoel van misselijkheid aanwezig is. Het laatste wat ik kan bedenken dat kan helpen is een ijsje. Maar waarschijnlijk kun je tijdens de opkomst het best simpelweg gewoon even ergens rustig gaan zitten en wachten tot het meest vervelende voorbij is. Meestal zodra de eerste effecten doorbreken ebt het braakgevoel vaak vrij snel weer weg. Klik om te vergroten... Ik ga de volgende keer het calciumtabletje proberen en het innemen nog beter te verspreiden over tijd. Normaal is het ook zo dat ik moet overgeven waarna ik daarna nergens meer last van heb. Nu kan het zijn dat de vorige keer gewoon even pech was, maar ik kon in geen mogelijkheid afkomen van het gevoel. Ik heb inderdaad geprobeerd mn vinger in mn keel te steken (wat bij alcohol/ziek zijn altijd werkt bij mij), maar ook dit leidde niet tot daadwerkelijk overgeven. Ik ga er maar van uit dat dit een eenmalige gebeurtenis is geweest en ik hoop dat het de volgende keer wel een prettige ervaring wordt. Als dit toch niet blijkt te zijn zal nasaal nog een optie zijn. Rectaal zie ik inderdaad niet echt zitten op een feest hahaha. Bedankt voor de tips!"
"Hallo mede drugsgebruikers, Ik ben een vrouw van 19 jaar, rond de 1,65 m lang. Ik gebruik ongeveer een jaar XTC en sinds kort ook speed. Vanaf het begin van mijn xtc gebruik moet ik overgeven. Ik heb meestal dezelfde pillen van 199 mg getest. Echter heb ik wel andere pillen uitgeprobeerd. Ik weeg 65 kilo en dit zou betekenen dat ongeveer een halve pil de max zou moeten zijn kwa dosering. Ik heb dus standaard na het 2e kwartje tijdens het inwerken hiervan overgeef neigingen. Mijn lichaam geeft geen indicatie aan van buikpijn, misselijkheid of andere indicaties. Ik sta op een festival en uit het niets komt er een overgeef neiging. Jullie begrijpen vast hoe vervelend dit kan zijn aangezien je in een publiek met mensen staat.... Meestal gaan de overgeef neigingen weer weg. Maar toch moet ik vaak overgeven als ik dan even ergens zit. Weer geen indicatie, gezellig aan het kletsen met mensen en dan moet ik opeens spugen.. Ik vroeg me dus af of ik beter kan stoppen met xtc en mdma kristallen kan proberen. Veel vrienden van me raden aan om mdma kristallen te gebruiken ipv mdma in pil vorm, doordag ik misschien niet tegen het bindingsmiddel kan in de XTC. Zal ik bij mdma kristallen ook moeten overgeven? Binnenkort komen namelijk de binnen feesten eraan en dan kan je toch iets minder snel bij een boom overgeven Dus als er een minder grote kans is om over te geven van kristallen lijkt me dat een goede oplossing. Ik voel me dus verder helemaal niet vervelend, ik heb niet het idee dat ik té hard ga. Het overgeven komt uit het niets.. Nog een vraagje... van speed krijg ik wel buikpijn, maar geen overgeef neigingen/ daadwerkelijk overgeven. Komt dit door speed zelf als product of hangt het allemaal met elkaar samen en heb ik gewoon een zwakke maag? Overigs ben ik ook naar festivals geweest zonder te gebruiken dus het kan niet zo zijn dat mn hersenen een festival associeren met drugsgebruik en overgeven. Ook drink ik niet meer dan 1 glas drinken per uur en probeer ik tussendoor fruit en zouten naar binnen te werken. Van te voren eet ik gezond en probeer ik genoeg te bewegen. Alvast bedankt voor de reacties!"
"Bas zei: Ik denk dat je met mdma kristallen juist een grotere kans hebt op overgeven. Tenzij je die kristallen in het zakje fijn stampt met een aansteker en je dit mixt in je drinken. Als je de kristallen in 1x naar binnen zou werken, heb je sowieso een kans op overgeven. Misschien al wel bij het inslikken, die neigingen. Overgeven met xtc komt gewoon vaak voor, iedereen heeft er vroeg of laat wel eens last van. Is deze speed getest? Ik ga er eigenlijk gelijk van uit dat dit geen pure speed is, want dat is echt zeldzaam om te vinden in de markt van tegenwoordig. Snuif je de speed of slik je de speed? Goed eten is met speed écht aan te raden. Klik om te vergroten... Dan is het misschien een goed idee om de mdma in mn drinken te proberen. Of eventueel mdma in een capsule doen en dan precies afwegen welke dosis het moet zijn? De speed is getest op 68% zuiverheid. De speed wordt gesnoven. Goed eten probeer ik altijd te doen, maar lukt niet altijd. Daar ligt het misschien aan. Misschien ligt het eventueel ook aan de warmte of het bewegen op de muziek. Het kan aan zoveel dingen liggen en dat vind ik ook het lastige.. ik heb van alles geprobeerd met xtc en speed om te zorgen dat ik niet hoef over te geven of dat ik geen buikpijn krijg. Er hoeft maar 1 ding niet te kloppen en het overgeven speelt op of de buikpijn"
"Bas zei: Dat is zeer netjes qua zuiverheid! Tja, als het hier allemaal niet aan ligt, kan ik nog maar aan 1 ding denken. Speed zorgt ervoor dat je je meer wakker gaat voelen en dat je het gevoel krijgt meer energie te hebben. Echter is van dit laatste natuurlijk niets van waar. Je hebt niet meer energie door speed, wel het gevoel van. Zorg dus dat je goed je rust pakt tijdens het feesten door. Non-stop feesten op speed zorgt er gewoon voor dat je lichaam er niet meer tegen kan, dan ga je vaak overgeven. Je kan het afwegen als je een nauwkeurige weegschaal hebt. Op zich kan je ook je pink nat maken en deze dippen in het zakje mdma. Je ziet vaak snel wel of je nou genoeg hebt gepakt of juist te veel. Welke feesten ga je, welke muziekgenre? Toevoeging: hier een filmpje van drugslab wat denk ik jouw situatie goed beschrijft. Al zijn ze enorm bescheiden in de hoeveelheid speed dat ze nemen, lol. Spoiler Klik om te vergroten... Rusten is erg belangrijk ja, stiekem wil je natuurlijk door blijven gaan. Ik ga naar hardstyle/raw en hardcore feesten. Dus op de planning staat supremacy, gearbox 10 years, rebellion call of the dome en shockerz. Hou jij daar ook van? Toch nog maar een paar dingen uitproberen als meer rusten en toch mdma kristallen een kans geven. Thanks voor het filmpje! Klopt jaa"
"Pollewop zei: Ik zeg dat het erbij hoort. Niet altijd maar wel vaak. In Jip en Janneke taal; je gooit je pil in je mik, zonder een bodempje in je maag dan gaat die pil schuimen en van dat schuim wordt je misselijk komt omhoog en je moet spugen. Eerlijk 90% van de keren gooi ik het er weer uit en vervelend vind ik het niet. Ik weet gewoon dat zodra die gedropt is ik ff misselijk wordt. Ik noem dat mentaal niet in balans met lichaam en daar ga ik hoor! Daarna voel ik me stukken beter en kan ik de hele wereld aan! Er zijn genoeg mensen waarvan ik weet dat die de grote boodschap leggen nou doe mij maar lekker een keer over mijn nek gaan dan een zere poepert van het kakken hahaha. Volgens mij kan je maagbeschermers alleen op recept krijgen of iets tegen misselijkheid ook. Je kan het innemen met een glas melk of een paar happen yoghurt denk dat dat meer helpt of gewoon accepteren dat je ff misselijk bent en het eruit gooit. Succes en veel plezier Klik om te vergroten... Normaal is dit ook inderdaad wat er bij mij gebeurd! Ik geef over en voel me daarna helemaal top. De laatste keer werd ik misselijk en leek het alsof ik weer moest overgeven. Ik zocht dus even een rustig plekje op maar het overgeven kwam maar niet. In de wc geprobeerd mn vinger in mn keel te steken maar ook dit werkte niet. Het gevoel dat ik moest overgeven bleef daarna nog heel lang aanhouden zonder dat ik daadwerkelijk heb moeten overgeven. Overgeven vind ik ook totaal niet erg en normaal komt het er vrij snel uit. Dit keer niet en dit gevoel vond ik echt verschrikkelijk. Daarom zocht ik dus naar iets wat mijn maaginhoud op zn plek houdt in plaats van in mn keel. Ik ga er gewoon van uit dat ik de volgende keer gewoon moet overgeven waarna ik me weer goed voel. Dit heeft aan veel verschillende dingen kunnen liggen maar ik wil dit niet nog eens mee maken"
"Bas zei: Uhu, alles boven de 200 bpm is welkom! Als je met een groep naar feesten gaat, probeer je dan wat minder te laten beïnvloeden door anderen, ga gewoon je eigen weg. Als je aanvoelt dat je rust nodig hebt, pak die rust dan. Als andere zeggen: ''ah kom op, ga nog even door'', luister daar dan niet naar, luister naar je eigen lichaam. Met een groep heb je groepsdruk, dus kan het zijn dat je wat minder aan jezelf denkt. Misschien dat dit ook van toepassing is bij jou? Klik om te vergroten... Dat gelukkig niet! Trek altijd wel mn eigen plan en ik heb hele lieve vrienden die heel goed op me letten. Ik wil wel zelf vaak langer door, dat komt dan niet door anderen maar omdat ik het gewoon zo leuk heb. Ik moet wel goed naar mn lichaam luisteren natuurlijk"
"Natozlato zei: Ik zou de mdma niet door je drinken doen, dat is echt slecht voor je tanden. Misschien kan je na het slikken van de capsule iets kleins eten, zoals een banaan? Ik krijg van pep ook altijd last van mn maag en darmen. Dat spul is gewoon agressief. Het helpt idd wel als je om de paar uur probeert iets te eten. Een boterham met veel boter of een plak cake of wat fruit. Klik om te vergroten... Meer eten staat op het volgende feest op planning! Thanks voor de tip."