Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA, foutief gebruik

MDMA, foutief gebruik

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi @D.wise

1 gram is wel heel veel op een avond.
Ik heb dat ook wel eens gedaan maar verspreid over 2 dagen.
Gelukkig heb ik de klachten die jij hebt er niet aan over gehouden.
Maar als je er echt last van hebt zou ik de dokter wel vragen of hij je wil doorverwijzen.
D
D.wiseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo forumlezers,

Momenteel ben ik erg nerveus, om het hoge gebruik van wat ik heb een aantal keren heb toegestaan op mijn lichaam.

Het is zo dat ongeveer in 2011 ik een tijd heb gehad met het experimenteren van drugs, echter toen ik met MDMA ging experimenteren moest ik erg vaak trippen en dat vond ik wel leuk en interessant. Nu lees ik topics van ong. 2015 waar mensen dus eigenlijk zeggen dat als je tript je al een overdosis hebt gehad.

Nou is dit dus zeker wel een aantal keren (vaak) gebeurd bij me en gebruikte ik soms erg veel omdat ik er vrijwel niets van voelde en dacht dat ik gewoon wat meer moest nemen. In die tijd had ik niet door dat ik misschien gewoon minder moest nemen ipv meer. Er zijn avonden dat ik wel 1g MDMA op een avond heb genomen.

De gevolgen zijn zo dat ik merk dat ik
een concentratieverlies heb en andere zeer nare gevolgen van overmatig mdma gebruik, stemmingswisselen, deppresiviteit, vlekken van felle lampen en energie die ik soms moet herladen door te rusten. Het is lastig om te zeggen maar ik ben ervan overtuigd dat ik dus een hersenbeschadiging heb opgelopen door dit gebruik maar kan het niet uitsluiten.

Het was lastig te zeggen dat ik iets opgelopen had omdat ik ook een regulier blower was, en dit dus ook wat cognitieve functies naar beneden haalde. Maar nu ik een lange tijd nuchter ben kom ik eigenlijk pas erachter wat voor
schade het heeft veroorzaakt.

Wat kan ik nu het beste doen, is het wijs om
een scan te laten maken om te zien wat de schade nu werkelijk is, of kan dat juist erg nare gevolgen hebben op mijn stemming. Als het namelijk 100% zeker is, kan ik er niet meer over twijfelen wat me meer depressief kan maken.
Het kan ook zo zijn dat ik dan mijn limieten meer kan zien, wat me misschien kan helpen in mijn werkleven. Aangezien ik 45u per week werk en dus echt kapot ben aan het einde van de week, en soms al na een dagje intensief werken.

Het gaat overigens wel goed op het werk en leer nieuwe dingen nog steeds bovengemmideld. Maar ben bang dat het dus neerwaarts gaat en niet meer 100% die energieke jongen kan zijn die ik was, of het gevoel te hebben 100% energiek te zijn de hele dag door. Soms ben ik namelijk erg energiek en soms ben ik zo depressief dat het me allemaal te veel kan worden.

Veel mensen geloven me niet maar als ik er zelf over na denkt zou het dus wel zo kunnen zijn.
Ze zeggen dat ik alles nog zeer geod kan en dus denken ze dat ik ook overdrijf. Maar vaak kost het dus 200% energie om te kunnen presteren op hetzelfde niveau, soms vraag ik mezelf ook af hoe het zou zijn als ik dit niet gedaan zou hebben, en wat ik had kunnen presteren zonder deze gevolgen.

Overigens vind ik het ook wel fijn om te lezen dat mensen meer verstandiger doseringen kunnen maken voor een optimaal gebruik
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoelang heeft die periode geduurd in 2011? En hoe vaak gebruikte je gemiddeld per keer? Combineerde je ook met andere drugs?

Ik zou wel een scan laten maken want blijkbaar blijft het je bezighouden. Dan heb je tenminste rust.
Hoe oud ben je? Is het ook niet logich dat je sneller moe bent als vroeger? Ik ben 41 en heb echt niet meer dezelfde energie als toen ik begin 20 was. Ik ben ook vaak moe aan het eind van de werkweek. En na een avondje stappen moet ik echt even bijkomen.

Als je je zoveel zorgen maak, doe er dan wat mee. Laat bloed prikken. Moeheid kan ook andere oorzaken hebben!
Laat ons weten wat je gaat doen.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat verwacht je dat ze kunnen zien op die scan? En dan? Heb je die klachten ook full time sinds 2011?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het belangrijkste is dat je kunt functioneren op je werk en in je sociale omgeving. Ik lees dat je dat kan, dus dat is mooi.

1 gram MDMA gebruiken op een avond is wel erg gevaarlijk en kan mogelijk inderdaad blijvende klachten veroorzaken. Ik lees in je post dat je denkt dat je wel wat last hebt van die klachten. Toch zou ik me daar nu niet meer te veel zorgen om maken als ik jou was. Je functioneert gewoon, dus het gaat goed. Inmiddels heb je de les geleerd dat je niet een gram MDMA moet gebruiken.

Mocht je je niet meer goed kunnen concentreren op je werk, of zo gestrest / depressief wordt dat je niet toekomt aan een gezond en functioneel leven (werk, relatie en familie op orde), dan is het wel een goed idee om contact op te nemen met de huisarts.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
erg kort geleden allemaal, waarschijnlijk trekt het nog wel weg. In ieder geval, zo ging het bij mij en ik was er nog wel erger aan toe eind jaren 90, heb toen ruim een jaar niet kunnen functioneren.
D
D.wiseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Hoelang heeft die periode geduurd in 2011? En hoe vaak gebruikte je gemiddeld per keer? Combineerde je ook met andere drugs?
Klik om te vergroten...

Nu ben ik 26. Vaak gebruikte ik het op een feestje maar soms ook alleen thuis.
Hoelang de periode was durf ik niet te zeggen, meestal hield ik wel de regel in de gaten van de 3 maanden rust ertussen. Maar het is wel een par keer voorgekomen dat ik een grote hoeveelheid MDMA had gebruikt. De keren dat ik het combineerde samen met alcohol kwam niet zo vaak voor. De avonden zelf had ik nooit last van negatieve symptomen, behalve van een soort catatonisch gedrag als ik er zo over nadacht, maar dat is ook vaak als je naar een feestje bent geweest van 5a 6u.

Chillax zei:
Wat verwacht je dat ze kunnen zien op die scan? En dan? Heb je die klachten ook full time sinds 2011?
Klik om te vergroten...
Dat durf ik dus niet te zeggen, aangezien ik ook vaak gewoon stoned was. Zou wel willen zien hoe groot de schade is en wat de kansen van herstel hiervan zijn, ik lees dat alleen de eerste weken tot maanden herstel mogelijk is. En wil ook graag gewoon de duidelijkheid voor mezelf.

acht.zes zei:
erg kort geleden allemaal, waarschijnlijk trekt het nog wel weg. In ieder geval, zo ging het bij mij en ik was er nog wel erger aan toe eind jaren 90, heb toen ruim een jaar niet kunnen functioneren
Klik om te vergroten...
Fingers Crossed :grimacing:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@D.wise
Volgens mij heb je gewoon last van angst, en is er helemaal geen schade te zien als je een hersenscan zou laten maken.

Angst doet veel dingen met je, op psychisch gebied maar ook op lichamelijk gebied. Dat je alleen de eerste weken/maanden zou kunnen herstellen is trouwens een fabeltje, moet je niet geloven.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo hierboven die heeft het altijd over de blijvende schade die mdma kan opleveren na misbruik.
Het zou mogelijk zijn dat jij juist een van die slachtoffers bent waarbij dat is gebeurd.
Dan waren je neuronen al gevoelig en kun je zulke aanhoudende klachten ervaren.

Over het algemeen herstellen mensen zich wel van mdma.
Na misbruik ervaren de meeste mensen de zelfde klachten.
Zoals schokken door hun zenuwstelsel, concentratie verlies etc.

Uiteraard voorlopig geen mdma of andere serotonine gerelateerde drugs nemen.
Goed gevarieerd eten en vitamine supplementen slikken multivitamine en magnesium.
Elke dag omega-3, dat werkt als een soort olie in een motor voor je hersens.
Met andere woorden goed voor jezelf zorgen.

Het klinkt bij sommige als iets wat echt weinig zou uitmaken.
Maar je zou versteld staan hoe sterk je lichaam zichzelf kan herstellen als hij de juiste vitamine en mineralen heeft.
Met training en beweging etc.

Het is natuurlijk maar een suggestie om je vermoeidheid te kunnen aanpakken.
Bij aanhoudende klachten kan je uiteraard medische hulp zoeken.
Alleen komt er bij een scan niet altijd alles naar boven en zou je het met een psychiater wel uit kunnen vinden.
Maar daar gaat allemaal tijd over heen.

Vandaar dat je eerst zorgt dat je lichamelijk alle mineralen en vitaminen en voeding binnen hebt.
Dan kan je in de tussentijd kijken of het beter gaat
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je zou een pet scan kunnen laten doen maar de risico's hiervan zijn waarschijnlijk groter dan het mogelijk voordeel...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@D.wise hoe gaat het nu met je? Ben je nog bij de dokter geweest?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je je geen zorgen maakt over je mentale en fysieke gesteldheid na het gebruiken van onverantwoordelijk gebruik en symptomen merkt dan ben je ook een sukkel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Benzoboss zei:
Je zou een pet scan kunnen laten doen maar de risico's hiervan zijn waarschijnlijk groter dan het mogelijk voordeel...
Klik om te vergroten...
Volgens mijn arts toen der tijd zit er geen risico aan een pet scan. Het is een zeer zwak radioactieve stof die ingenomen word die je zelf weer 100% uitscheidt via urine. Straling van de scan is zo goed als verwaarloosbaar. Tis trouwens wel een kut onderzoek. Duurt lang in totaal incl voorbehandelingen. Vaak doen ze ook meteen een ct scan.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik geloof niet dat je zomaar een doorverwijzing krijgt voor een scan? Zal wel een hoop geld kosten. Dan moet de dokter er wel echt een aanleiding voor zien.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Ik geloof niet dat je zomaar een doorverwijzing krijgt voor een scan? Zal wel een hoop geld kosten. Dan moet de dokter er wel echt een aanleiding voor zien.
Klik om te vergroten...
^ heel groot risico.
wat als het blijkt dat je 50% minder 5ht receptoren hebt?
Kan je hellaas ook niet al teveel aan doen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb een dokter gevonden!
Als ik tegen hem zeg dat ik een scan wil van iets dan stuurt hij me door 🙂
Als ik een bepaalde benzo wil schrijft hij hem uit.
(Niet te vaak)
Maar hij gaat niet moeilijk doen, als ik hem uitleg wat ik weet en wat ik er aan wil doen en welke medicijn ik wil gebruiken dan helpt hij mij ipv.
Een wijsneus uit te hangen?
Een dokter die achter je staat is geweldig en beter dan een die zogenaamd alles beter weet en alles naar zijn eigen zin wil drijven...

Geweldig!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
De doktor heefd vaak ook gewoon gelijk.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
En heeft er jarenlang voor gestudeerd. Om recepten en verwijzingen uit te schrijven hoef je niet te studeren 😉
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Benzoboss zei:
De doktor heefd vaak ook gewoon gelijk.
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je daarmee?
Niet elke huisarts weet alles.
De mijne gaat met mij zitten en luistert naar wat ik weet en achter ben gekomen.
Daarna gaan we samen op internet kijken.
We hebben ook een paar keer een specialist op gebeld.
En elke keer waren mijn onderzoeken goed en weet hij dat ik goed onderzoek doe.
Het is fijn om een huisarts te hebben die open staat om te luisteren en mee te denken.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er zijn ook meer dan genoeg mensen die denken te weten wat goed voor hun is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."