Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFentanyl ampullen

Fentanyl ampullen

32 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bijzonder verhaal, Tijdloos! Het lijkt me dat een arts je goed voorlicht als hij een dergelijk middel voorschrijft. Welke dosering fentanyl, morfine etc heeft hij je geadviseerd?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oké al 1 hartverscheurend verhaal gevonden. Deze idioot heeft zijn langste tijd gehad. Verdomme een persoon van midden twintig min of meer beroofd van haar leven door je raad het al medicatie 'fout' in plaats van 10mg 100mg voorgeschreven..
Anders meld ik het wel bij de pers (genoeg contacten) als de tuchtcommissie niks doet wat me erg raar lijkt.

Ik noem de naam nog maar even niet:sleepy:

@Lizz inderdaad blijkbaar zijn er zat mensen die denken prima doe maar zonder zelf na te denken.

En de oxy is al erg genoeg. Ik haal wel een paar recepten op mocht ik iets breken of wat dan ook. Maar belachelijk inderdaad.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Albedo zei:
Voor als je wilt gaan klagen of een officiele klacht indienen. Heb je bewijs? Staat de dosis zwart op wit. Getuigen? Anders zijn woord tegen die van jou. Over het algemeen is het een gesloten wereld die erg bang is voor berispingen. Het hebben van een rechtsbijstandverzekering is hierbij ook handig.
Klik om te vergroten...
Heb de dosering zwart op wit en in de apotheek staat het ook in het systeem. Ik zal wel juridisch advies inwinnen voor dat deze arts een soort serie moordenaar is/wordt. Het is inderdaad een serieuze klacht. Even een advocaat erbij , zelf geen kaas gegeten over dit onderwerp.

Dank voor het meedenken en de tip(s)!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kleine omschrijving van de situatie:
Werd naar de pijn poli door verwezen vanwege poly neuropatische pijn met periformis syndroom. Deze arts is nieuw had al een Pijnblokade gehad van een andere arts. Dit werkte averechts gebeld en toen kwam ik bij deze arts. Zijn beweegreden is of was kijken wat voldoende helpt tegen de pijn. Vond de dosering al hoog klinken maar 160mg oxy is ook niet niks. Maar deze loopt te hard van stapel zacht gezegd. Toen het hier gepost en onderzoek gedaan. En zag dat dit eigenlijk uitsluitend in ziekenhuizen word gebruikt met beademing etc..

Ik hoop dat je zo en beetje een beeld hebt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dankjewel, meer duidelijk nu ja. Maar ampullen met vloeistof voor injectie? Die injectie wordt normaliter toch door een arts of verpleegkundige toegediend?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Dankjewel, meer duidelijk nu ja. Maar ampullen met vloeistof voor injectie? Die injectie wordt normaliter toch door een arts of verpleegkundige toegediend?
Klik om te vergroten...
Dat wist ik niet toen die het voorschreef, maar toen ik thuis kwam zag ik dat dit inderdaad alleen door arts of verpleegkundige wordt gedaan. En dan alleen voor zware operaties.
Deze arts gaat zijn boekje (regels) te buiten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Dat wist ik niet toen die het voorschreef, maar toen ik thuis kwam zag ik dat dit inderdaad alleen door arts of verpleegkundige wordt gedaan. En dan alleen voor zware operaties.
Deze arts gaat zijn boekje (regels) te buiten.
Klik om te vergroten...

Had hij er wel bij benoemd dan dat het ampullen zouden worden? Wat was zijn idee precies, dat jij jezelf injecties gaat geven? Sorry voor alle vragen, 't is erg vreemd.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ah oké, dat wist ik niet. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rare knakker die gast. Op een voorschrijffout (ampullen i.p.v. pleisters ofzo) lijkt het dan ook niet, maar ja, wij kunnen er ook alleen maar over speculeren natuurlijk. Goed dat je kritisch bent, zou morgen direct navraag doen. Ben benieuwd hoe het afloopt. Succes! En sterkte met de pijn.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank allemaal voor het meedenken en de tips. Een familielid raad aan alles op te halen (fysiek bewijs). Morgen laat ik het weten wat er mij is geadviseerd door instanties etc.

Met de pijn komt het wel goed neem zo gewoon de oxy.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zie hier en schrik van het bewijs : nu komt de advocaat al in beeld..
Niet normaal deze dokter....

Ik update later vanmiddag / zo mochten jullie het graag weten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben benieuwd naar de update ja.
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh je hebt het ''pakketje'' opgehaald bij de apotheek ?

Hebben ze daar niets gezegd ? Die zijn wel medeverantwoordelijk, bij mij begonnen ze bij 5mg oxy al te zeuren. Ook onterecht trouwens. Ik ben heel benieuwd wat je vandaag allemaal kunt bereiken.

Sterkte
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey Tijdloos,

ze zeggen geen bericht goed bericht. Bij mij is dat meest andersom, geen bericht bel me dan. Als je geen zin hebt en het jou teveel word is oké. Weet niet waarom, maar denk wel aan jou. Ja ik weet wel waarom, je hebt mij zo enorm gesteund. Allemaal egoïsme ; )

Hopelijk komt er gauw een update of PB..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heeft die beste man niet gewoon de containertjes door elkaar gehaald, en perongelijk ampul opgeschreven in plaats van neusspray? Één (groot) flesje instanyl 50ug/spray bevat namelijk ook precies 2.5mg fentanyl, maar dan verdeeld over 5.0 milliliter.

Hiervoor is juist de controlerende functie van de apotheek bedoeld. Mensen schrijven soms iets verkeerds op, de apotheek pikt dat eruit en vraagt wat het zou moeten zijn. Ze gaan je echt geen injectievloeistof verkopen hoor. :)
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bizar inderdaad.. Maar, ik zie hier al woorden vallen als 'advocaat', 'tuchtcollege'... Is de eerste stap niet gewoon in gesprek gaan met de arts? Vragen wat zijn gedachte hierachter was? Misschien is er geen opzet in het spel?
Kan het zijn dat hij dacht dat jij al zo veel tolerantie hebt opgebouwd door de Oxycodon, dat je daarom zo'n hoge dosering nodig hebt om de pijn echt goed te stillen? Of anders toch gewoon een (zeer grote) fout?
Misschien zit ik er naast, maar ik zou niet direct van het slechtste uit gaan. Ik denk niet dat hij je dood wil hebben, want dat kost hem zijn baan. Los daarvan is het natuurlijk wel een hele kwalijke zaak van hem om hier zo onzorgvuldig mee om te gaan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
NiandraLades zei:
Bizar inderdaad.. Maar, ik zie hier al woorden vallen als 'advocaat', 'tuchtcollege'... Is de eerste stap niet gewoon in gesprek gaan met de arts? Vragen wat zijn gedachte hierachter was?
Klik om te vergroten...

Sowieso dat ja.

Hoe is het nu afgelopen Tijdloos?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
NiandraLades zei:
Kan het zijn dat hij dacht dat jij al zo veel tolerantie hebt opgebouwd door de Oxycodon, dat je daarom zo'n hoge dosering nodig hebt om de pijn echt goed te stillen?
Klik om te vergroten...
Dit is het in ieder geval niet. De effectiviteit en dosering van Fentanyl is amper afhankelijk van de tolerantie voor andere opiaten die je ter pijnbestrijding slikt(e), dat komt omdat het een ingewikkelde farmacologie gebruikt die zich oa bezig houdt met glutamaat(NMDA, net als ketamine).

Het is hierom zelfs gebruikelijk om iedere nieuwe patiënt, ongeacht tolerantie van andere opiaten, te laten beginnen met dezelfde dosering. Als dat dan niet genoeg is kun je om meer vragen. :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deze arts is niet voor mijn geval geschorst, maar door familie van een ex patiënte waar het fataal is afglopen. En zelf ben ik weer naar een andere arts waar ik op 1 lijn meezit. De pijn zal niet weggaan maar verlichting geven. Die andere arts dacht misschien wel dat de pijn helemaal weg kon gaan...

Nu op oxy wat ik aan het afbouwen ben. Heb wel oramorph als 'Rescue medicatie ' hoe minder meds des te beter.
Ben nog steeds op dat TENS apparaat aan het wachten. Hoop dat dat ding ervoor kan zorgen dat ik meer of tot 0 kan afbouwen

Time will tell :innocent:

En met mijn klacht erbij wordt deze arts in ieder geval even 'nagekeken'
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kleine update deze arts is geen arts meer. Moet smartengeld betalen en op 'vakantie ' . Mag niet (beter van niet ivm privacy en juridische kennis) meer delen als dit. Dit krijgt een staartje vroeg of laat..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."