Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd op recept

Verslaafd op recept

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zonder voorschrift zelfs: dextromethorphan.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb het naar het juiste subforum geplaatst. Echter geen idee of ze actief zijn in de vakantie.
L
LunaluLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, ik ben nieuw hier, hem me aangemeld omdat ik met vragen zit die ik al in geen 10 jaar beantwoord krijg. Misschien zit hier expertise...
Ik heb meerdere chronische, progressieve aandoeningen waaronder Dunne Vezel Neuropathie, Sarcoidose, B12 deficiëntie, ME, Lyme, Astma en Bronchitis.
Door al deze aandoeningen slik ik nogal wat medicatie. Dat is er in de jaren zo ingeslopen.
Ik ben nu op een punt dat de medicatie niet meer verhoogd wordt. Het zou te gevaarlijk zijn zeggen de medici.
Ja, ja... eerst ben ik verslaafd geraakt door HUN voorschriften, nu kan ik zien dat ik het oplos. Niemand die me helpt. Ik ben al in een GGZ instelling opgenomen geweest om af te kicken 4 jaar geleden maar ik heb die medicijnen gewoon nodig, anders raak ik in shock van de pijn en aanverwante verschijnselen. Dat is al meerdere malen gebeurd.
Ik neem dagelijks:
- 4x 275 mg Lyrica
- 4x 200 mg Tramadol
- 4x 40 mg Codeine
- 4x 50 mg Oxycodon
- 1x 90 mg Dormicum
- 1x 10 mg Lorazepam
- 1x 300 mg Seroquel
- 1x 1000 mg Paracetamol
- 1x 600 mg Ibuprofen
- 1x 40 mg Omeprazol

Niet te geloven dat ik dit allemaal achterover moet slaan om een beetje te kunnen functioneren.
Ik voel me niet suf, duf of slaperig. Nee hoor, alsof ik niets gebruik...
Maar ja ik gebruik een hele hoop en het helpt niet meer omdat er gewenning is opgetreden.
Nu mag ik het uitzoeken, want nog meer kan natuurlijk niet.
Ik zou dit graag aan een deskundige van het Trimbos willen vragen, maar ik weet niet precies waar ik m'n vraag dan moet plaatsen.
Thanks !
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat lijkt me inderdaad een hele waslijst, waarvan sommige middelen elkaar flink overlappen.

Hoe houdt je bij wat je gedurende dag ingenomen hebt en nog moet innemen?

Ik gok dat je de Ibuprofen en Omeprazol zonder al te veel problemen kan schrappen. Dat kort je lijstje al wat in, al weet ik niet wat je klachten allemaal zijn. Je diagnosen zijn op zich ook al een flink lijstje. Het lijkt me wel dat je behandelend arts het met je eens zal zijn dat het medicatiegebruik zoals je nu hebt op zijn zachtst gezegd onoverzichtelijk is.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is me niet duidelijk wat je precies wilt weten. Maar onze expertise ligt sowieso niet op het gebied van medicijnen dus ik betwijfel of wij antwoord kunnen geven op je vragen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
Dat lijkt me inderdaad een hele waslijst, waarvan sommige middelen elkaar flink overlappen.

Hoe houdt je bij wat je gedurende dag ingenomen hebt en nog moet innemen?

Ik gok dat je de Ibuprofen en Omeprazol zonder al te veel problemen kan schrappen. Dat kort je lijstje al wat in, al weet ik niet wat je klachten allemaal zijn. Je diagnosen zijn op zich ook al een flink lijstje. Het lijkt me wel dat je behandelend arts het met je eens zal zijn dat het medicatiegebruik zoals je nu hebt op zijn zachtst gezegd onoverzichtelijk is.
Klik om te vergroten...
Dit zijn gevaarlijke adviezen, jij bent zijn/haar arts niet. Ik neem aan dat hij geen ibuprofen voorschrijft tegen de pijn, als ze een handvol verschillende medicatie slikt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je bericht is heel lief bedoeld, maar onze beste topic-starter heeft dit bericht vorig jaar geplaatst en is nooit meer terug gekomen. :wink:

https://drugsforum.nl/members/lunalu.133986/
L
LazarelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo Lanalu,

Wat een nare situatie, en ook zeker vervelend dat je geen antwoorden krijgt op je vragen.

Ik zie dat je veel verschillende medicijnen gebruikt. Mogelijk heb je, gezien de aandoeningen waarover je schrijft, een aantal van deze medicijnen nodig. Mogelijk heb je er ook een aantal niet nodig of moet de dosering worden aangepast. De uitspraak "baat het niet, schaadt het niet", gaat helaas niet op voor de medicatie die jij neemt.

Zijn dit de medicijnen die je dagelijks inneemt of zijn er nog meer medicijnen die je inneemt? Want welke medicatie neem je precies voor de aandoeningen? Deze medicatie op de lijst heb je destijds via de GGZ gekregen toch? Mag ik vragen waarvan je toen wilde afkicken? Gebruik je nu nog drugs? En heb je misschien psychotische klachten (gehad)?

Bij de zoektocht naar de juiste medicatie draait het om passen en meten. Welke medicatie is zinvol voor jou. Hiermee bedoel ik zinvol in de zin van dagelijks functioneren, beperken klachten, vertragen achteruitgang e.d. En dan is het nog maar afwachten wat het met je gemoedstoestand doet. Niemand hier weet welke medicatie jij, al dan niet om medische redenen, nodig hebt en welke niet. Een professional moet dat voor jou uitzoeken. Dit kun je dus niet in een vraag formuleren aan het Trimbos-instituut.

Je schrijft dat niets meer helpt omdat gewenning optreedt. Wat ik jou wil adviseren is om per medicijn (als dat mogelijk is), voor jezelf na te gaan wanneer je een positief effect hebt ervaren en dit ook te doen voor een negatief effect dat een medicijn gaf. Als je hier een overzicht of een korte beschrijving van maakt, wil ik graag met je meekijken om jouw situatie beter te kunnen inschatten.

Waar ik heen wil met dit bericht; ik wil jou ondersteuning bieden om zelf gerichter te kijken jouw situatie. Je kunt zo gerichte vragen stellen aan je huisarts en/of psychiater zodat zij jou sneller kunnen helpen. Zie je dat zitten? Je staat er niet alleen voor hé meid, je hoeft het niet allemaal zelf uit te zoeken. Daar worden mensen voor opgeleid.

Als je wilt mag je me ook een persoonlijk bericht sturen. Ook als je dit allemaal niet ziet zitten.

Vriendelijke groeten,

Wendy
L
LazarelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh damn haha ik moet echt beter kijken. Bedankt voor je bericht!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel een interessante 'casus' in ieder geval. Om een correct antwoord te kunnen geven heb je al een hoop contextuele informatie nodig wat waarschijnlijk vrij persoonlijk is en heb je al de nodige gespecialiseerde kennis nodig van ik gok een neuroloog met de nodige kennis van medicatie.

Er worden meerdere chronische progressieve aandoeningen genoemd die gepaard gaan met constante verhoging van medicatie en waarschijnlijk daar bijkomende voorziene hulp, als dit zou kloppen wekt het de indruk dat dit om een 'aflopende zaak' gaat.

Wel verrassend dat er zoveel GABA downers en opiaten tegelijkertijd in het voorschrift voorkomen, nu zullen de benzodiazepines waarschijnlijk zijn om 's avonds te kunnen slapen en de opiaten voor dagelijks functioneren plus ik gok dat de seroquel een groot deel van alle effecten sterk dempt. Het lijkt me alsnog wel wat riskant, tegelijkertijd doseren van een flinke hoeveelheid benzodiazpines en opiaten is wel een beetje yolo lijkt me.

Denk dat dissociatieven (ketamine) een zeer effectief alternatief zou kunnen wezen, neemt veel pijn weg, tolerantie is vrijwel geen sprake van gezien de antagonistische werking, antidepressieve werking. Maar zoals ik al zei, ik ken deze casus niet en ik ben geen deskundige, beetje hardop aan het speculeren hier.

Wendy geeft in ieder geval wel een goed tekstboek antwoord, valt wel te merken dat ze een soortgelijke opleiding heeft genoten. :')
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Wel een interessante 'casus' in ieder geval. Om een correct antwoord te kunnen geven heb je al een hoop contextuele informatie nodig wat waarschijnlijk vrij persoonlijk is en heb je al de nodige gespecialiseerde kennis nodig van ik gok een neuroloog met de nodige kennis van medicatie.

Er worden meerdere chronische progressieve aandoeningen genoemd die gepaard gaan met constante verhoging van medicatie en waarschijnlijk daar bijkomende voorziene hulp, als dit zou kloppen wekt het de indruk dat dit om een 'aflopende zaak' gaat.

Wel verrassend dat er zoveel GABA downers en opiaten tegelijkertijd in het voorschrift voorkomen, nu zullen de benzodiazepines waarschijnlijk zijn om 's avonds te kunnen slapen en de opiaten voor dagelijks functioneren plus ik gok dat de seroquel een groot deel van alle effecten sterk dempt. Het lijkt me alsnog wel wat riskant, tegelijkertijd doseren van een flinke hoeveelheid benzodiazpines en opiaten is wel een beetje yolo lijkt me.

Denk dat dissociatieven (ketamine) een zeer effectief alternatief zou kunnen wezen, neemt veel pijn weg, tolerantie is vrijwel geen sprake van gezien de antagonistische werking, antidepressieve werking. Maar zoals ik al zei, ik ken deze casus niet en ik ben geen deskundige, beetje hardop aan het speculeren hier.

Wendy geeft in ieder geval wel een goed tekstboek antwoord, valt wel te merken dat ze een soortgelijke opleiding heeft genoten. :')
Klik om te vergroten...
Er zijn natuurlijk niet zoveel dissociatieve middelen die op voorschrift verstrekt worden voor dagelijks gebruik. Enkel voor bepaalde dementiele beelden weet ik dat er een dissociatief middel voorgeschreven wordt, maar de naam ontgaat me even.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben verslaafd aan Oxynorm instant, de smelttabletten, ik krijg twee voorschriften voor elks een doosje 20 mg. per week, maar ik neem niet de aanbevolen dosis maar meteen twee blisters (280 mg.). Dit middel is een sterk Opiaat dat 2.5 maal zo potent is dan Morfine en heel euforisch was, maar de euforie is ondertussen weg, enkel het, nog steeds verslavende, nodding off is nog aanwezig.

Zulke euforie haal ik wel uit the real deal... :)

Lichamelijk is de verslaving van Oxynorm niet zo verschillend als die van Heroïne, en ik kan dus niet zonder of ik zou helemaal blazurk worden.

Het is wel handig om een soort Snowball effect te hebben, non-stop dan bedoel ik (als Coke addict).

Ik krijg een hogere dosis voorgeschreven omdat mijn dokter vreest dat ik dan meer Heroine ga gebruiken als ze de dosis verlaagt, leuk van haar! :)

En benzo's neem ik ook heel wat, vooral om te slapen.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Degenen die in de wieg gelegd zijn voor drugs en zich zonder schroom junk noemen,
denk bv aan brood, zijn mensen die het zo'n meerwaarde vinden,
dat ze wrs meer verouderd waren in kortere tijd als ze een 9/5 deden
monotone dagen en stress, is just as bad als sommige drugs dagelijks gebruiken
als je tolerantie krijgt raakt je lichaam toch enigszinds die vergiftiging wat gewoon.
Plus geest en lichaam scheiden is waanzin, want als je denkt ik ben slecht bezig
schaad je dope gebruik je meer,
dan dat je vind dat het nmeerwaarde is, jer vrede mee neemt, en je de charme
van het junkie zijn, de kraakpanderige, tegendraadse punky sfeer errond,
het nihilisme, het niets, het zorgeloze,
al die dingen synchroniseren met je wijze van denken, je karakter.
Ja dan stond het in de sterren geschreven.
Ik vermoed aan je teksten dat je net als mij ook al niets ouder gebruiker bent
Als je dat prive wil houden , of zeggen mag dat ook;
maar je crystal haal je toch niet aan de duitse grens daar , mt oost europa
die goede meth daar gaat al naar aziatische misdaadsyndicaten
en de bagger blijft daar, dus stiekem tegen je wijf zeggen gaan we naar dat kasteel
van Beieren daar, Slot_Neuschwanstein, waar die gekke lodewijk 2 ,
stijf van de psychedelische middelen door de kamers dwaalde,
en model stond voor het kasteel van disneyland parijs,
en dan hup door naar de grens, en pervetine laden tot de hoedenplank onderweg omhoog katapulteerd
van de druk van de dozenstapeling.
Maarja, ik wou dat vroeger doenn maar voor zooi zo ver rijden
mss moet ik eens via what's app gedoe mij voordoen als flikker into chemsex
melden,
en dan vragen of ie het spul heeft, en hem keurig betalen, en hem dan met enige dwanmatige
subtiliteit , hem de deur uitjagen
zich afvragend wat heb ik miszegd, heb ik zijn integriteit gekraakt, in de achteruitkijkspiegel naar zichzef kijkend
de baan naar huis
terwijl jij luid lachend zen meth ligt te basen, en als nvillian met de handen op de rug in de tuin staard
pokkestrak, evil lachend.
Dat lijkt me de enige manier, die steekhoudend is om meth te scoren in deze streek,
gays
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Johnny Snow zei:
Het is wel handig om een soort Snowball effect te hebben, non-stop dan bedoel ik (als Coke addict).
Klik om te vergroten...

Mis je verhalen @Johnny Snow waar zit je makker , hopelijk alles goed
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#15
lysergic bink zei:
Mis je verhalen @Johnny Snow waar zit je makker , hopelijk alles goed
Klik om te vergroten...

Ik nam een kleine break van drugs, dus ook van het forum of alles wat mij aan drugs deed denken, maar ik ben terug: on Ice! (and on fire) :)
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Johnny Snow zei:
Ik nam een kleine break van drugs, dus ook van het forum of alles wat mij aan drugs deed denken, maar ik ben terug: on Ice! (and on fire) :)
Klik om te vergroten...

AH verstandig man, ik deed dit ook , 10 dagen clean gegaan.
Maar door een situatie waarin ik neigde agressie te gebruiken of over the top the gaan op de benzo's die ik nam
om de withdrawl te verzachten,

ben ik weer gaan snatsen, nu voor de feestdagen , en om geen cel te zien met n'naaldloze dennenboom en kerstballen uit de bezighoudingstherapiesessie bij de ergotherapeute, in de brugse jail.

Nu brak ik weer de ontwenning uit ; waren maar 4 dagen...

Maar liever men afkicklijdensweg verlengen, dan een daad doen met levenslange gevolgen toch?

Ice, fuck, en ik meer die straatpep 72 procent snoepen , tandpastatubegewijs glijd ie binnen de pure speedpasta.

Maar denk dat er meerdere forums nodig zouden zijn dan om mijn ice binges geratel , te kunnen herbergen.

Fijne feesten Johny
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#17
lysergic bink zei:
AH verstandig man, ik deed dit ook , 10 dagen clean gegaan.
Maar door een situatie waarin ik neigde agressie te gebruiken of over the top the gaan op de benzo's die ik nam
om de withdrawl te verzachten,

ben ik weer gaan snatsen, nu voor de feestdagen , en om geen cel te zien met n'naaldloze dennenboom en kerstballen uit de bezighoudingstherapiesessie bij de ergotherapeute, in de brugse jail.

Nu brak ik weer de ontwenning uit ; waren maar 4 dagen...

Maar liever men afkicklijdensweg verlengen, dan een daad doen met levenslange gevolgen toch?

Ice, fuck, en ik meer die straatpep 72 procent snoepen , tandpastatubegewijs glijd ie binnen de pure speedpasta.

Maar denk dat er meerdere forums nodig zouden zijn dan om mijn ice binges geratel , te kunnen herbergen.

Fijne feesten Johny
Klik om te vergroten...

Ja, Ice (Crystal Meth, ik rook het in een Meth-bowl pijpje), da's nog iets anders dan pep eh, hehe, dat zijn inderdaad nog heel wat langere binges, maar ik houd zelf niet van pep: ik bedoel, het geeft je wel een verbeterde stemming, maar is wat te strak om geen echte euforie te hebben zoals Coke of Crystal, met Ice had ik daarstraks een puntje Coke erbij gesnoven en ik had een euforische rush die eigenlijk té heavy was bijna om nog onder controle te houden, maar toch genieten dat wel, gewoon zo intens die euforie en vooral die mega heavy rush dat het echt super mega intens is, ken je dat? Waarschijnlijk wel! :)

Ja, nooit domme dingen doen voor drugs, ze zijn veel waard, maar niet zoveel...

Fijne feestdagen to you too!
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Johnny Snow zei:
Ja, Ice (Crystal Meth, ik rook het in een Meth-bowl pijpje), da's nog iets anders dan pep eh, hehe, dat zijn inderdaad nog heel wat langere binges, maar ik houd zelf niet van pep: ik bedoel, het geeft je wel een verbeterde stemming, maar is wat te strak om geen echte euforie te hebben zoals Coke of Crystal, met Ice had ik daarstraks een puntje Coke erbij gesnoven en ik had een euforische rush die eigenlijk té heavy was bijna om nog onder controle te houden, maar toch genieten dat wel, gewoon zo intens die euforie en vooral die mega heavy rush dat het echt super mega intens is, ken je dat? Waarschijnlijk wel! :)

Ja, nooit domme dingen doen voor drugs, ze zijn veel waard, maar niet zoveel...

Fijne feestdagen to you too!
Klik om te vergroten...
hard drugs.jpg


In mijn geval wel,
daar ik begon met psychedelica
heeft elke drug erna zelfs niet psychedelisch
mede inzichten gegeven in de ganse psyche,
sommigen in de high, sommigen in de low,
sommigen leren me dat ik in een vingerknip een klootzak zou kunnen zijn
terwijl ik tiental jaren een bijna zen boedhist wast,
die mindfull oefeningen deed, zoals wachtend in de supermarkt en afwassend.
en dan neem je iets en baaaaam, je bent satans hond, enkel lemmy kilmister heeft je nog aan de ketting
maar aan de verschrikking ziet ie, dat beest gaat welgauw die keten doorbijten,
dus laat ze maar lullen dat je in LSD kan blijven hangen
het kan lang nazinderen in een positieve atmosfeer
maar als je doelbewust wilt
kan je zelfs na 100en trips je karakter nog ten slechte vervormen,
daarom benader ik de lessen in de drug,
waarom heb ik die low nodig, die mentale afstraffing nadien, in het neergaan
in een lelijke wereld getekend door blinde artiesten die met zwarte viltstiften tekeer gaan
terwijl jan fabre hun geseld met wekenlang gekooide katten die naar r&b luisterden ,
full volume, non stop,
op hun rug te gooien , ter kastijdiging van de artiest, met de overgave van de vroegere monikken,
zelfkastijdging was in, in die ruige patermillieu's, pretentieus als ze waren, dat ze zijn leed konden evenaren,dat van de heer hun redder die stierf voor hun zonden.

maar een gegeselde artiest, die de krochten van de hel zag, ipv van die sigaren rokend op cuba zaten
met breedgeheupte wijven dansende in de nachtelijke zwoelte artiesten
en het communisme proefden in 1 van zijn minder geslaagde interpretaties.

produceren beter zegt fabre, fabre zegt veel aan joints lurkend, met travestieten omcirkeld,
en telivisie crimi clown dwergen in zen gezelschap.
Fabre mag op restaurant blowen, fabre mag katten gooien,

maar ik wijk af, dus die blinde artiesten, sommigen gewaterboarde ex gevangen van guantanamo bay
hun schilderijen onder kastijdiging van krijsende katten die dieper in het vlees haakten
door die gruwelijke r&b, sommigen riepen, waterboard me nog liever dan die r&b

maar wel die tekeningen van lelijkheid, schetsen nbeetje de wereld van de ontwenning na de laaaaaaange up
en daar in die lelijkheid, kan je herwaardering krijgen voor het voordien vanzelfsprekende of genegeerde
dus lessen zitten er overal in maar wie ziet ze

t
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#19
lysergic bink zei:
Bekijk bijlage 2885


In mijn geval wel,
daar ik begon met psychedelica
heeft elke drug erna zelfs niet psychedelisch
mede inzichten gegeven in de ganse psyche,
sommigen in de high, sommigen in de low,
sommigen leren me dat ik in een vingerknip een klootzak zou kunnen zijn
terwijl ik tiental jaren een bijna zen boedhist wast,
die mindfull oefeningen deed, zoals wachtend in de supermarkt en afwassend.
en dan neem je iets en baaaaam, je bent satans hond, enkel lemmy kilmister heeft je nog aan de ketting
maar aan de verschrikking ziet ie, dat beest gaat welgauw die keten doorbijten,
dus laat ze maar lullen dat je in LSD kan blijven hangen
het kan lang nazinderen in een positieve atmosfeer
maar als je doelbewust wilt
kan je zelfs na 100en trips je karakter nog ten slechte vervormen,
daarom benader ik de lessen in de drug,
waarom heb ik die low nodig, die mentale afstraffing nadien, in het neergaan
in een lelijke wereld getekend door blinde artiesten die met zwarte viltstiften tekeer gaan
terwijl jan fabre hun geseld met wekenlang gekooide katten die naar r&b luisterden ,
full volume, non stop,
op hun rug te gooien , ter kastijdiging van de artiest, met de overgave van de vroegere monikken,
zelfkastijdging was in, in die ruige patermillieu's, pretentieus als ze waren, dat ze zijn leed konden evenaren,dat van de heer hun redder die stierf voor hun zonden.

maar een gegeselde artiest, die de krochten van de hel zag, ipv van die sigaren rokend op cuba zaten
met breedgeheupte wijven dansende in de nachtelijke zwoelte artiesten
en het communisme proefden in 1 van zijn minder geslaagde interpretaties.

produceren beter zegt fabre, fabre zegt veel aan joints lurkend, met travestieten omcirkeld,
en telivisie crimi clown dwergen in zen gezelschap.
Fabre mag op restaurant blowen, fabre mag katten gooien,

maar ik wijk af, dus die blinde artiesten, sommigen gewaterboarde ex gevangen van guantanamo bay
hun schilderijen onder kastijdiging van krijsende katten die dieper in het vlees haakten
door die gruwelijke r&b, sommigen riepen, waterboard me nog liever dan die r&b

maar wel die tekeningen van lelijkheid, schetsen nbeetje de wereld van de ontwenning na de laaaaaaange up
en daar in die lelijkheid, kan je herwaardering krijgen voor het voordien vanzelfsprekende of genegeerde
dus lessen zitten er overal in maar wie ziet ze

t
Klik om te vergroten...

Bij mij heeft, buiten typische dingen van het onder invloed zijn zoals babbelkicks of veel te high zijn of te hard trippen zodat je gewoon geen zin meer maakt, drugs eigenlijk amper impact gehad op mijn karakter of functioneren - als de effecten niet meer je dat waren dan stopte ik altijd een periode om zo nadien terug full effects te hebben van mijn dagelijkse drugs, maar zelfs afkicken was niet zo erg dat ik het leerrijk vond, maar ik heb een nogal buitengewone weerstand en een vreemde maar sterke mindset - je zou het niet zeggen, maar Heroïne na een jaar dagelijks gebruik, geen echte kwelling voor mij om cold turkey te gaan, dan mis ik Coke nog meer (stoppen met Heroine, dan is het verstandig even geen uppers te gebruiken, zelfs een sigaret kan wat nerveus maken, maar roken deed ik toch veel zelfs tijdens mijn vele cold turkeys. Nu ben ik aan mijn laatste gram Crystal en daarna komt nog laatste twee gram Coke en ik stop voorgoed met alle drugs. Ik heb er vrede mee, heb het goed gehad, en het is mooi geweest, en om na twintig jaar van bijna dagelijks gebruik nu nooit meer te gebruiken na deze kleine stash, is iets wat mij geen moeite zal kosten, dat weet ik zeker. Ik vind niet gebruiken een verademing, sinds ik de laatste tijd steeds meer en langere breaks liet tussen gebruik ipv non-stop gebruik.

Ik heb psychedelica ook gebruikt om te mediteren, maar ik kan niet zeggen, ook al ben ik altijd een heel bewust en belezen en onderwezen met wetenschappelijke studies, statistieken, enfin, alles mogelijk over wat ik deed kan ik niet zeggen dat ik echt iets geleerd heb van drugs.

Zonder psychedelica had ik de grote openbaring reeds voor mijn eerste trip, de openbaring van dat de realiteit onkenbaar is en hoe je de wereld ziet enkel door je hersenwerking bepaald wordt, dat had ik voor die eerste trip al door. Dat spreekt voor zich.

Drugs zijn genot voor mij geweest, en escapisme, en living wild, party hardy ook met tijden, totaal over the top gegaan, of net heel schikkelijk gebruik, heb het allemaal gedaan, en drugs zijn voor mij niet echt een lerende levenservaring geweest.

Wel wat ik gezien heb van junks bij wie het hun leven heeft vernield, die liever misdaden pleegden dan even zonder te zitten en daar niet om bleiten, je moet maar weten waar je aan begint met drugs, van zulke dingen frequent en diverse dingen gezien te hebben, van tragisch tot zielig tot moreel buiten alle grenzen van wat kan om - daarvan heb ik wel geleerd, over de mens en over wat voor gok je waagt wanneer je begint met drugs en nog niet weet of je een sterke of zwakke mindset hebt, of je je leven nog onder controle zal blijven krijgen, of niet - dat is altijd dobbelen wanneer je begint met drugs, maar besef dat tenminste op voorhand vooraleer je freakt wanneer je ineens zonder zit en merkt dat je een afkick niet aankan. Drugs zijn geen snoepjes, al mag suiker dan ook een harddrug zijn, zelfs Cocaïne verwoest heel wat meer levens dan iemand die veel frisdrank vol suiker drinkt - die komt er wss met slechte tanden en een frisdrankverslaving en mss extra gewicht vanaf, maar een gewapende overval zie ik iemand niet plegen voor een Fanta; voor Coke heb ik het meerdere mensen meermaals weten doen, tot de gevangenis vijftien jaar rond iemand die ik kende toen ik nog een tijdje in een kraakpand heb gewoond zijn oren kreeg, nadien heb ik hem, eens vrij, nog een aantal malen ontmoet toen ik ergens Heroine ging halen en hij er zat te spuiten, en hij, de grote man, toen plots de meest bange wezel die er was, doodsbang om ooit nog eens te moeten zitten, het heeft hem gebroken - en voordien was hij altijd de zogezegd zware jongen van de stad; zo zie je maar hoe sommigen beter de gok aan drugs te beginnen niet maken... Maar ja, dat is onmogelijk te voorspellen, tenzij je al problemen had met bv. overmatig alcoholgebruik of een echt overdreven zwakte om roken op een laag peil te houden, dan weet je wss dat je best niet begint met nog meer verslavende drugs die inderdaad sommigen kunnen veranderen in een ander persoon of helemaal tot niets kunnen herleiden.

Drugs, ik heb geluk gehad, de dood en miserie altijd vooraf geweest, tijd om te stoppen voor mijn geluk eens een keertje op is (zoals dat ik merk dat Crystal Meth, indien ik niet stop, een verslaving gaat worden, en dat is een big no no voor mij!).
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben een langdurig gebruiker geweest, al zowat het grootste deel van mijn leven - zot gedaan met momenten en geluk gehad, ook met enkele od's etc, maar in het algemeen in mijn dagelijkse gebruik een heel bewust gebruiker geweest die altijd alles liet testen en als er teveel zooi bijzat ging het goedje weg, niet door mijn neus, liever geen Coke dan giffen of veel giffen in mijn lichaam (in zoverre ik nu Coke niet als gif zie op dit moment) - doch is de meest zuivere of met de minst schadelijke cuts versneden Coke het spul dat, als je je goed verzorgt, je jezelf regelmatig onderwerpt aan een full medical check up en als je gezond bent, both mind and body, je niet meteen zal vernielen.

Het is eens een keertje of zo gebeurt dat ik slechts in de 50% zuivere Coke had, een tijdje pech gehad met rond de 65%, het meeste vd tijd rond de 75 tot zelfs meerdere malen per twee of drie maand 80% en sinds enige tijd amper tot onversneden Coke. Pas na iets meer dan 20 jaar de eerste signalen van mijn lichaam time to stop, dus doe ik ook.

Crystal Meth gebruik ik nog geen vol jaar en nooit meer dan twee maal per maand 1 gram gebruikt, met uitzondering eens een keertje twee gram maar toen had ik als enige keer ooit een crash van crystal meth te roken, normaal heb ik geen crash of niets na een meth sessie - maar met crystal pas ik dan ook erg op, enkel vannacht wat veel gedaan, nogal heel intense rush, daarstraks al, maar met nog eens twee maal een nieuwe bowl te hebben gevuld is het echt wel hard gaan nu - dit was bv. een zeldzame fout van mij, dit is iets teveel - niet gevaarlijk, maar gewoon net té, maar ik voel me wel geweldig, enkel iemand nodig om de oren van z'n kop te lullen lol :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."