#1
Er zijn natuurlijk niet zoveel dissociatieve middelen die op voorschrift verstrekt worden voor dagelijks gebruik. Enkel voor bepaalde dementiele beelden weet ik dat er een dissociatief middel voorgeschreven wordt, maar de naam ontgaat me even.Wel een interessante 'casus' in ieder geval. Om een correct antwoord te kunnen geven heb je al een hoop contextuele informatie nodig wat waarschijnlijk vrij persoonlijk is en heb je al de nodige gespecialiseerde kennis nodig van ik gok een neuroloog met de nodige kennis van medicatie.
Er worden meerdere chronische progressieve aandoeningen genoemd die gepaard gaan met constante verhoging van medicatie en waarschijnlijk daar bijkomende voorziene hulp, als dit zou kloppen wekt het de indruk dat dit om een 'aflopende zaak' gaat.
Wel verrassend dat er zoveel GABA downers en opiaten tegelijkertijd in het voorschrift voorkomen, nu zullen de benzodiazepines waarschijnlijk zijn om 's avonds te kunnen slapen en de opiaten voor dagelijks functioneren plus ik gok dat de seroquel een groot deel van alle effecten sterk dempt. Het lijkt me alsnog wel wat riskant, tegelijkertijd doseren van een flinke hoeveelheid benzodiazpines en opiaten is wel een beetje yolo lijkt me.
Denk dat dissociatieven (ketamine) een zeer effectief alternatief zou kunnen wezen, neemt veel pijn weg, tolerantie is vrijwel geen sprake van gezien de antagonistische werking, antidepressieve werking. Maar zoals ik al zei, ik ken deze casus niet en ik ben geen deskundige, beetje hardop aan het speculeren hier.
Wendy geeft in ieder geval wel een goed tekstboek antwoord, valt wel te merken dat ze een soortgelijke opleiding heeft genoten. :')
