Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd op recept

Verslaafd op recept

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Wel een interessante 'casus' in ieder geval. Om een correct antwoord te kunnen geven heb je al een hoop contextuele informatie nodig wat waarschijnlijk vrij persoonlijk is en heb je al de nodige gespecialiseerde kennis nodig van ik gok een neuroloog met de nodige kennis van medicatie.

Er worden meerdere chronische progressieve aandoeningen genoemd die gepaard gaan met constante verhoging van medicatie en waarschijnlijk daar bijkomende voorziene hulp, als dit zou kloppen wekt het de indruk dat dit om een 'aflopende zaak' gaat.

Wel verrassend dat er zoveel GABA downers en opiaten tegelijkertijd in het voorschrift voorkomen, nu zullen de benzodiazepines waarschijnlijk zijn om 's avonds te kunnen slapen en de opiaten voor dagelijks functioneren plus ik gok dat de seroquel een groot deel van alle effecten sterk dempt. Het lijkt me alsnog wel wat riskant, tegelijkertijd doseren van een flinke hoeveelheid benzodiazpines en opiaten is wel een beetje yolo lijkt me.

Denk dat dissociatieven (ketamine) een zeer effectief alternatief zou kunnen wezen, neemt veel pijn weg, tolerantie is vrijwel geen sprake van gezien de antagonistische werking, antidepressieve werking. Maar zoals ik al zei, ik ken deze casus niet en ik ben geen deskundige, beetje hardop aan het speculeren hier.

Wendy geeft in ieder geval wel een goed tekstboek antwoord, valt wel te merken dat ze een soortgelijke opleiding heeft genoten. :')
Klik om te vergroten...
Er zijn natuurlijk niet zoveel dissociatieve middelen die op voorschrift verstrekt worden voor dagelijks gebruik. Enkel voor bepaalde dementiele beelden weet ik dat er een dissociatief middel voorgeschreven wordt, maar de naam ontgaat me even.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Johnny Snow zei:
Ik nam een kleine break van drugs, dus ook van het forum of alles wat mij aan drugs deed denken, maar ik ben terug: on Ice! (and on fire) :)
Klik om te vergroten...

AH verstandig man, ik deed dit ook , 10 dagen clean gegaan.
Maar door een situatie waarin ik neigde agressie te gebruiken of over the top the gaan op de benzo's die ik nam
om de withdrawl te verzachten,

ben ik weer gaan snatsen, nu voor de feestdagen , en om geen cel te zien met n'naaldloze dennenboom en kerstballen uit de bezighoudingstherapiesessie bij de ergotherapeute, in de brugse jail.

Nu brak ik weer de ontwenning uit ; waren maar 4 dagen...

Maar liever men afkicklijdensweg verlengen, dan een daad doen met levenslange gevolgen toch?

Ice, fuck, en ik meer die straatpep 72 procent snoepen , tandpastatubegewijs glijd ie binnen de pure speedpasta.

Maar denk dat er meerdere forums nodig zouden zijn dan om mijn ice binges geratel , te kunnen herbergen.

Fijne feesten Johny
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#3
lysergic bink zei:
AH verstandig man, ik deed dit ook , 10 dagen clean gegaan.
Maar door een situatie waarin ik neigde agressie te gebruiken of over the top the gaan op de benzo's die ik nam
om de withdrawl te verzachten,

ben ik weer gaan snatsen, nu voor de feestdagen , en om geen cel te zien met n'naaldloze dennenboom en kerstballen uit de bezighoudingstherapiesessie bij de ergotherapeute, in de brugse jail.

Nu brak ik weer de ontwenning uit ; waren maar 4 dagen...

Maar liever men afkicklijdensweg verlengen, dan een daad doen met levenslange gevolgen toch?

Ice, fuck, en ik meer die straatpep 72 procent snoepen , tandpastatubegewijs glijd ie binnen de pure speedpasta.

Maar denk dat er meerdere forums nodig zouden zijn dan om mijn ice binges geratel , te kunnen herbergen.

Fijne feesten Johny
Klik om te vergroten...

Ja, Ice (Crystal Meth, ik rook het in een Meth-bowl pijpje), da's nog iets anders dan pep eh, hehe, dat zijn inderdaad nog heel wat langere binges, maar ik houd zelf niet van pep: ik bedoel, het geeft je wel een verbeterde stemming, maar is wat te strak om geen echte euforie te hebben zoals Coke of Crystal, met Ice had ik daarstraks een puntje Coke erbij gesnoven en ik had een euforische rush die eigenlijk té heavy was bijna om nog onder controle te houden, maar toch genieten dat wel, gewoon zo intens die euforie en vooral die mega heavy rush dat het echt super mega intens is, ken je dat? Waarschijnlijk wel! :)

Ja, nooit domme dingen doen voor drugs, ze zijn veel waard, maar niet zoveel...

Fijne feestdagen to you too!
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Johnny Snow zei:
Ja, Ice (Crystal Meth, ik rook het in een Meth-bowl pijpje), da's nog iets anders dan pep eh, hehe, dat zijn inderdaad nog heel wat langere binges, maar ik houd zelf niet van pep: ik bedoel, het geeft je wel een verbeterde stemming, maar is wat te strak om geen echte euforie te hebben zoals Coke of Crystal, met Ice had ik daarstraks een puntje Coke erbij gesnoven en ik had een euforische rush die eigenlijk té heavy was bijna om nog onder controle te houden, maar toch genieten dat wel, gewoon zo intens die euforie en vooral die mega heavy rush dat het echt super mega intens is, ken je dat? Waarschijnlijk wel! :)

Ja, nooit domme dingen doen voor drugs, ze zijn veel waard, maar niet zoveel...

Fijne feestdagen to you too!
Klik om te vergroten...
hard drugs.jpg


In mijn geval wel,
daar ik begon met psychedelica
heeft elke drug erna zelfs niet psychedelisch
mede inzichten gegeven in de ganse psyche,
sommigen in de high, sommigen in de low,
sommigen leren me dat ik in een vingerknip een klootzak zou kunnen zijn
terwijl ik tiental jaren een bijna zen boedhist wast,
die mindfull oefeningen deed, zoals wachtend in de supermarkt en afwassend.
en dan neem je iets en baaaaam, je bent satans hond, enkel lemmy kilmister heeft je nog aan de ketting
maar aan de verschrikking ziet ie, dat beest gaat welgauw die keten doorbijten,
dus laat ze maar lullen dat je in LSD kan blijven hangen
het kan lang nazinderen in een positieve atmosfeer
maar als je doelbewust wilt
kan je zelfs na 100en trips je karakter nog ten slechte vervormen,
daarom benader ik de lessen in de drug,
waarom heb ik die low nodig, die mentale afstraffing nadien, in het neergaan
in een lelijke wereld getekend door blinde artiesten die met zwarte viltstiften tekeer gaan
terwijl jan fabre hun geseld met wekenlang gekooide katten die naar r&b luisterden ,
full volume, non stop,
op hun rug te gooien , ter kastijdiging van de artiest, met de overgave van de vroegere monikken,
zelfkastijdging was in, in die ruige patermillieu's, pretentieus als ze waren, dat ze zijn leed konden evenaren,dat van de heer hun redder die stierf voor hun zonden.

maar een gegeselde artiest, die de krochten van de hel zag, ipv van die sigaren rokend op cuba zaten
met breedgeheupte wijven dansende in de nachtelijke zwoelte artiesten
en het communisme proefden in 1 van zijn minder geslaagde interpretaties.

produceren beter zegt fabre, fabre zegt veel aan joints lurkend, met travestieten omcirkeld,
en telivisie crimi clown dwergen in zen gezelschap.
Fabre mag op restaurant blowen, fabre mag katten gooien,

maar ik wijk af, dus die blinde artiesten, sommigen gewaterboarde ex gevangen van guantanamo bay
hun schilderijen onder kastijdiging van krijsende katten die dieper in het vlees haakten
door die gruwelijke r&b, sommigen riepen, waterboard me nog liever dan die r&b

maar wel die tekeningen van lelijkheid, schetsen nbeetje de wereld van de ontwenning na de laaaaaaange up
en daar in die lelijkheid, kan je herwaardering krijgen voor het voordien vanzelfsprekende of genegeerde
dus lessen zitten er overal in maar wie ziet ze

t
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
voor mij een no-go drug, net als heroine. ben best wel verslavingsgevoelig en ik wil het risico gewoon niet nemen, betaalbaar of niet betaalbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."