Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare mdma (?) ervaring

Rare mdma (?) ervaring

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
Zij kiest ervoor om daar niks mee te doen.
Klik om te vergroten...
Dat is denk ik echt de leeftijd en gebrek aan kennis.

Natozlato zei:
Tot die tijd vind ik dat ze hier terecht moet kunnen voor informatie.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het helemaal mee eens. Hopelijk komt ze tot inkeer na zich ingelezen te hebben. Angststoornissen, depressie en concentratieproblemen zijn geen pretje.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
lise zei:
Ja, dat weet ik. Maar ik wil echt niet de hele tijd nuchter blijven of alleen wiet roken. Ik denk dat het beter voor me is dat ik drugs gebruik (mentaal dan). Ookal is het schadelijk voor m'n hersenen.
Klik om te vergroten...
In alleen wiet valt er al meer dan genoeg te experimenteren.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Natozlato zei:
Ze is hier wel om zich in te lezen, en om advies te vragen. Dat is tenminste iets positiefs. Laten weten haar zo goed mogelijk helpen hiermee, en serieus ingaan op haar vragen.
Klik om te vergroten...

🙏🏼
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je zet brengt het drugsgebruik wel in een kwader daglicht als je in het ziekenhuis beland. De krantenkoppen en Overheid zullen ervan smullen. 14 jaar serieus!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je wil niet nuchter blijven? Waar vlucht je voor? Gebruiken om je beter te voelen is een recept voor verslaving. Je bent nog zo jong. Wat is er met je? Je mag me ook een pb doen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom gebruik je überhaupt mdma, je bent 14.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is al 1.5 maand geleden maar ik dacht er net aan terug.
Ik had samen met vrienden snachts mdma kristallen genomen. Het was de eerste keer dat ik kristallen nam maar ik heb wel vaker xtc pillen genomen. Ik heb ook veel te snel bijgenomen (zo'n 30min na inname van de 1e kristal? Zou ook langer of korter kunnen zijn). De effecten waren raar. Ik voelde me heel vaag. Veel vager dan alle andere keren toen ik xtc nam. Ik had niet echt door dat we van de ene plek naar de andere gingen, dus ik kwam de hele tijd achter dat ik ineens op een andere plek stond terwijl ik net nog ergens anders was. We hadden ook gesprekken die heel belangrijk aanvoelden, maar dan vergat ik of iemand anders ineens helemaal waarover we aan het praten waren. Dat gesprek was gewoon weg en kwam niet meer terug. Dit gebeurde meerdere keren. Ik heb dit nooit met xtc gehad. De mdma is niet getest (dom, weet ik).
Mijn vraag is eigenlijk of dit normaal is. Heb ik het heftiger ervaren omdat ik te snel bij nam? Is het misschien versneden met iets raars (slechte kwaliteit)? Ik weet dat jullie dit niet zeker kunnen weten, maar wat denken jullie? Ik ga voortaan zeker m'n xtc of mdma testen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
lise zei:
Dit is al 1.5 maand geleden maar ik dacht er net aan terug.
Ik had samen met vrienden snachts mdma kristallen genomen. Het was de eerste keer dat ik kristallen nam maar ik heb wel vaker xtc pillen genomen. Ik heb ook veel te snel bijgenomen (zo'n 30min na inname van de 1e kristal? Zou ook langer of korter kunnen zijn). De effecten waren raar. Ik voelde me heel vaag. Veel vager dan alle andere keren toen ik xtc nam. Ik had niet echt door dat we van de ene plek naar de andere gingen, dus ik kwam de hele tijd achter dat ik ineens op een andere plek stond terwijl ik net nog ergens anders was. We hadden ook gesprekken die heel belangrijk aanvoelden, maar dan vergat ik of iemand anders ineens helemaal waarover we aan het praten waren. Dat gesprek was gewoon weg en kwam niet meer terug. Dit gebeurde meerdere keren. Ik heb dit nooit met xtc gehad. De mdma is niet getest (dom, weet ik).
Mijn vraag is eigenlijk of dit normaal is. Heb ik het heftiger ervaren omdat ik te snel bij nam? Is het misschien versneden met iets raars (slechte kwaliteit)? Ik weet dat jullie dit niet zeker kunnen weten, maar wat denken jullie? Ik ga voortaan zeker m'n xtc of mdma testen.
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je dosis gewoon te hoog was. Dan krijg je idd blackouts. Heb het zelf 1x meegemaakt op een feest... ik was aan dansen en was leuk naar mensen aan het kijken. Ineens waren er allemaal andere mensen en was ik helemaal in de war wat er nou gebeurde en hoe lang mijn black out duurde.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelfs met een dosis ecstasy van ~5x mijn eigen lichaamsgewicht in mg in één keer heb ik niet gehad dat ik er vaag van werd (absoluut geen aanmoediging om dus zo hoog te doseren met pure MDMA, in tegendeel, het is echt super onnodig en gevaarlijk). Ik ben sowieso eigenlijk altijd mentaal nog heel helder als ik getikt heb, dus denk dat er best een aardige kans is dat het versneden was.

Als je dan toch pas 14 bent en per se drugs wil doen, wees dan op z'n minst enigszins verantwoordelijk en ga niet zomaar even een random dosis MDMA/ecstasy nemen, zeker niet ongetest. Je gaat spijt krijgen van iedere MDMA-trip op je dopaminereceptoren te laten werken.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dat van gesprekslijnen kwijtraken best vaak gehad..
heel frustrerend!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Denk dat we weer eens met een troll te maken hebben. Elke keer als het over de leeftijd van OP gaat komt er geen reactie meer.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Denk dat we weer eens met een troll te maken hebben. Elke keer als het over de leeftijd van OP gaat komt er geen reactie meer.
Klik om te vergroten...

Wat wil je dat ik zeg? Ik weet dat ik jong ben begonnen. Als ik er op reageer komt er weer een hele discussie over mijn leeftijd en daar heb ik geen zin in.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
lise zei:
Wat wil je dat ik zeg? Ik weet dat ik jong ben begonnen. Als ik er op reageer komt er weer een hele discussie over mijn leeftijd en daar heb ik geen zin in.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me gewoon af of je wel beseft waar je mee bezig bent. Je hersenen zijn volop in ontwikkeling en je gebruikt mdma, één van de meest neurotoxische stofjes die je recreatief kunt gebruiken. Hier ga je later spijt van krijgen.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Ik vraag me gewoon af of je wel beseft waar je mee bezig bent. Je hersenen zijn volop in ontwikkeling en je gebruikt mdma, één van de meest neurotoxische stofjes die je recreatief kunt gebruiken. Hier ga je later spijt van krijgen.
Klik om te vergroten...

Ja, dat weet ik. Maar ik wil echt niet de hele tijd nuchter blijven of alleen wiet roken. Ik denk dat het beter voor me is dat ik drugs gebruik (mentaal dan). Ookal is het schadelijk voor m'n hersenen.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Je wil niet nuchter blijven? Waar vlucht je voor? Gebruiken om je beter te voelen is een recept voor verslaving. Je bent nog zo jong. Wat is er met je? Je mag me ook een pb doen.
Klik om te vergroten...

Ik beantwoord dit even privé
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
lise zei:
Ja, dat weet ik. Maar ik wil echt niet de hele tijd nuchter blijven of alleen wiet roken. Ik denk dat het beter voor me is dat ik drugs gebruik (mentaal dan). Ookal is het schadelijk voor m'n hersenen.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel het niet verkeerd maar zo'n uitspraak laat zien dat je nog te jong en onwetend bent om harddrugs te gebruiken. Pak je problemen aan ipv de symptomen.
Echt, zoek aub hulp.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
lise zei:
Ja, dat weet ik. Maar ik wil echt niet de hele tijd nuchter blijven of alleen wiet roken. Ik denk dat het beter voor me is dat ik drugs gebruik (mentaal dan). Ookal is het schadelijk voor m'n hersenen.
Klik om te vergroten...
Praat je met een psycholoog/psychiater? Want wat het ook mag zijn waar je mee zit, het lijkt me sowieso belangrijk voor je om hulp te krijgen van een deskundige i.p.v. dat je jezelf denkt te genezen door je vol te stoppen met drugs.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee is 'normaal' bij MDMA/XTC. Zelfs ooit verhaal van vriend gehoord die door hoge dosering midden in de club begon te hallucineren dat 'ie in de klas zat voor paar seconden. Het vaag gevoel en de blackouts horen ook bij de hoge dosering.

Maar weet je wat XTC/MDMA doet met je hersenen? Zeker op jonge leeftijd?
Dit fucked het gewoon zwaar op. Zelfs als je als volwassenen te vaak (te vaak = meermaals per maand) die
troep ligt te slikken krijg je last van kort-termijn geheugenverlies, denken dat vermindert,... al dan niet tijdelijk.

Ik zou even voor jezelf evalueren of dit momenteel wel nodig is... Later kan je hier spijt van krijgen.
Wacht even lekker tot je 18 bent en slik er dan op los. :wink:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit wel eens eerder aangekaart..
Gelijk weer eentje die de les wil lezen..
Ja daar heeft deze persoon wat aan.
Ook precies de reactie dat ze daar dus geen zin in heeft....

Sommige mensen snappen het echt niet hé!

Geef eerst een beetje voorlichting met daarna dat het gebruik op jonge leeftijd consequenties met zich meedraagt.
Wie is hier de volwassenen?
Heb je geen idee hoe je dat moet benaderen?
Zeg dan gewoon niks!
Beter dat iemand die jong is zich welkom voelt op dit forum en toch al drugs gebruikt dan meteen de beterweter gaat uithangen en leraar gaat spelen.

Iam done!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Dit wel eens eerder aangekaart..
Gelijk weer eentje die de les wil lezen..
Ja daar heeft deze persoon wat aan.
Ook precies de reactie dat ze daar dus geen zin in heeft....

Sommige mensen snappen het echt niet hé!

Geef eerst een beetje voorlichting met daarna dat het gebruik op jonge leeftijd consequenties met zich meedraagt.
Wie is hier de volwassenen?
Heb je geen idee hoe je dat moet benaderen?
Zeg dan gewoon niks!
Beter dat iemand die jong is zich welkom voelt op dit forum en toch al drugs gebruikt dan meteen de beterweter gaat uithangen en leraar gaat spelen.

Iam done!
Klik om te vergroten...
De enige voorlichting die iemand van 14 moet krijgen hier is dat diegene geen mdma neemt tot iig 17/18. Verder was al door iemand anders verklaard waar het wss aan lag. Ik kom misschien wat bot over maar dat noem ik tough love. Want ik heb het beste voor met @lise en hoop dat ze uit haar problemen komt want op je 14e mdma gebruiken omdat je je niet nuchter wil voelen is uiterst problematisch. Van dit soort acties ga je later namelijk spijt krijgen. Blijkbaar is het nodig om toch de leraar uit te hangen want anders was ze geen mdma gebruikt.

Er is geen reden om persoonlijk te worden, het is een openbaar forum en ik deel mijn visie. Je bent welkom om ook de jouwe te delen, maar liever wel op een fatsoenlijke manier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."